Sponsors te weinig voor regionaal nieuw talent?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:24

Arielle_ schreef:
Ik vind die rabotalentendinges enzo inderdaad ook zo'n lachertje, kiezen ze alleen de mensen uit die inderdaad alles van huis uit al hebben, tjah die redden het zelf ook wel toch..

Ik heb anders heel veel gehad aan het rabotalenteplan! En het is zeker niet alleen voor de mensen die thuis alles hebben!

Verder denk ik niet dat er met sponsors iets op te lossen valt, bedrijven kunnen moeilijk iedereen gaan sponsoren! Talentenrubrieken is denk ik eerder een oplossing, morgen is er bijvoorbeel hier in de buurt een jeugdrubriek, degene die wint mag een paar dagen naar een topstal (teminste dat was vorig jaar zo). Maar je kunt toch niet alle talenten uit de lagere klasse ontdekken, de meeste zitten toch in de wat hogere klassen. En de echte talenten die doorbreken zijn toch degene die het van thuis uit hebben meegekregen. Want er komt veel bij kijken en bijna je hele leven moet om de paarden draaien!

Afwezig

Re: Sponsors te weinig voor regionaal nieuw talent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:16

Ja... Topsport is gewoon zwaar op alle vlakke... Er komt zoveel bij kijken

Sandra5002

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:46

rabotalentenplan is zeker nuttig! Daar krijg je pas goed les ;)

Baleno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:50

dus eigenlijk (als ik het allemaal goed begrijp :P ) moet je een bak met geld hebben anders kom je er nooit..?
ik bedoel ik rijd nu met mijn pony M1+2, het is geen Golden Girl (of welk andere super pony dan ook) maar hij doet wel zijn best.
mijn ouders hebben nou eenmaal geen geldboom, en we wonen in een normaal rijtjeshuis maar dat betekend toch niet dat ik(of wie dan ook) er misschien nooit zal/mag komen :(:) (begrijp me niet verkeerd!)

ik vraag me af hoe jullie hierover denken? (@ dat wat ik heb getypt) :+

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:57

Tuurlijk niet. Iedereen kan er komen :j.

Je hebt gewoon geluk, zeer groot talent of ontzettend veel doorzettingsvermogen nodig :j

Baleno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:59

Elise95 schreef:

Je hebt gewoon geluk, zeer groot talent of ontzettend veel doorzettingsvermogen nodig :j

aan dat laatste zal het zeker niet ontbreken :o
vooral mijn moeder probeert het al heel lang uit mijn hoofd te praten en toch blijf ik zeggen: wacht maar af :o
gelukkig staat m'n vader wel aan mijn kant _/-\o_ :')

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:03

relativeren wil ook helpen, niet alles is namelijk altijd wat het lijkt! Ik zeg altijd je moet het doen met de mogelijk heden die jij hebt, en met kijken naar anderen is nog nooit iemand aan de top gekomen.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:14

Het zou handig zijn maar ik denk niet dat het door middel van sponsoring opeens alle deuren opengaan voor talenten die zelf geen geldboom hebben. Ik bedoel dan zouden deze mensen dus hun hele rij-tijd lang gesponsord moeten blijven want anders lukt het niet om op dat hoge niveau te zitten. Ik denk dat ze vooral vaker gaan moeten scouten op verschillende wedstrijden en dan vanuit daaruit mensen met talent naar de grotere stallen in de regio moeten sturen voor trainingen (tegen verlaagd tarief oid) zodat die stallen hun ogen openen en zo'n talent zouden kunnen helpen doormiddel van een paard in bruikleen of iets dergelijks. Sponsoren in de vorm van geld gaat eventjes werken denk ik maar niet voor een lange tijd, sponsoren in de vorm van dekjes/dekens/jassen is leuk voor erbij maar daar schiet in je inprincipe niet echt veel mee op.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:19

SaskiaKur schreef:
Miss_m schreef:
Met het verschil dat jij niet op top niveau rijdt, en je vriendin wel top niveau tennis.
Sponsors ben ik het wel redelijk eens, je moet net geluk hebben dat je de juiste treft.
Het rabobank talentenplan zou bijvoorbeeld veel meer in die mensen moeten investeren ipv de mensen die het al van huis uit kunnen maken."
Edit mijn eerste deel was voor mereltjuhxxx en het 2e komt overeen met bovenstaande haha

Mee eens! :j
Voor mij zie ik zo'n organisatie/plan om juist mensen die daar de kans daarvoor niet krijgen, juist wél te krijgen. De meeste hebben al een kruiwagen ,etc.

Niet mee eens. Waarom zou iemand moeten teren op de naam van paps of mams terwijl hij ook recht heeft op dit talentenplan? Talent is talent.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:25

Tja, het is volkomen logisch dat mensen graag gesponsord willen worden, maar die bedrijven moeten dat geld weer ergens anders vandaan halen. Dus als de KNHS meer geld reserveerd voor jonge talenten in de middenmoot (dus die mensen die nu nog geen topsport bedrijven maar wel veelbelovend zijn) hebben we het over een grote groep dus dat is duur. Waar moet de KNHS dat geld dan halen? Die hebben geen geldboom dus gaan de lidmaatschapsgelden (fors!) omhoog. Ik gok zo dat de meesten dat dan weer een stuk minder goed plan vinden..

En uiteindelijk denk ik dat het vaak zo is, geen geld geen paardencarriere.. Het kan wel natuurlijk maar dat is een knap lange weg via groomschap-stalruiter-erkenning-steeds betere paarden etc etc en dan ben je zo ineens 20 jaar verder waarbinnen je nergens tijd noch geld voor had naast de paarden (want tot je topper bent verdien je ook nog eens knap beroerd). Daar moet je maar zin in hebben..

Misschien wat pessimistisch maar ik vrees wel realistisch..
Laatst bijgewerkt door troi op 11-08-11 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:28

Ik denk juist dat ondanks de kosten, er veel meer talenten plannen zouden moeten komen. Waarom? Juist om ouders en ruiters kennis te laten maken met wat er bij de paarden sport voor nodig is om hoger op te komen.

Het gebeurt nu dat ouders achter de feiten aan lopen puur omdat ze niet bekent zijn met hoe dingen werken. En mensen in paarden wereld zijn erg op zichzelf elke ouder wil natuurlijk wel het liefst dat zijn of haar kind het het beste doet! Dat betekend dat de ouder die in basis geen kennis van paarden wereld heeft afhankelijk is van Club instructie en omgeving om te leren. En dat is jammer want als je een talent vol kind hebt is het gewoon handiger om op tijd te weten wat er je te wachten staat, mocht het kind hoger op willen! Ik denk dat het inderdaad voor talenten mogelijk zou moeten zijn, om vanaf de M mee te gaan trainen in selectie,s al is het maar omdat ze dan in gelegenheid komen om op juiste manier in de Z van start te gaan.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:33

Baleno schreef:
Elise95 schreef:

aan dat laatste zal het zeker niet ontbreken :o
vooral mijn moeder probeert het al heel lang uit mijn hoofd te praten en toch blijf ik zeggen: wacht maar af :o
gelukkig staat m'n vader wel aan mijn kant _/-\o_ :')

Baleno, ik gebruik jou even als voorbeeld, hoop dat je het niet erg vind maar ik kan aan de hand van jouw posts perfect duidelijk maken wat ik bedoel...
Je bent 16 jaar volgens je profiel, en start M1 met een pony. Het is dus op dit moment al volledig uitgesloten dat jij nog imperial riding cup/nationaal/internationaal of EK zal rijden bij de pony's. Hierdoor ben jij, hoe hard het ook klinkt, voor sponsors niet interessant. Ook al rijd je erg goed en zit je iedere wedstrijd in de prijzen, de kans dat jij je meer dan regionaal in de kijker rijd is afwezig.

Kijk, ik vind ook dat er meer ondersteuning moet zijn, en dat het rabo-plan teveel is doorgeslagen richting de mensen die toch al ergens een voet tussen de deur hebben om het zo maar te zeggen. Maar feit blijft dat de andere kant, de kant van de sponsor, gewoon ook meetelt. En vanaf die kant is het niet interessant om iemand te gaan sponsoren waarvan van tevoren al vaststaat dat diegene op regionaal niveau blijft hangen. En precies over dit belangrijke punt word hier soms heel gemakkelijk heengestapt. Bovenstaande opmerkingen in de trant van 'je komt er wel' zijn imo niet reeël. Ja, je kan je pony nog naar het Z rijden, misschien regio of hippiade rijden, maar dat is gewoon niet voldoende. Dan heb jij jouw doel hopelijk wel bereikt, daar kom je inderdaad wel. Maar de doelen die een potentiële sponsor voor ogen heeft mag je daarmee niet vergelijken, die zoeken potentieel EK-materiaal om het zo maar te zeggen.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:36

@Ester
Het klopt wel.
Ik zou ook heel graag een sponsor willen of in een talententeam komen. Maar op dit moment is het enige mogelijke HTC, maar daar hoor je zo veel slechte verhalen over, dat ik liever op eigen houtje naar de Z ga. (mocht het ooit lukken :+ ) En dan zien we wel weer verder :j.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:41

tteettt schreef:
Ik denk juist dat ondanks de kosten, er veel meer talenten plannen zouden moeten komen. Waarom? Juist om ouders en ruiters kennis te laten maken met wat er bij de paarden sport voor nodig is om hoger op te komen.

Het gebeurt nu dat ouders achter de feiten aan lopen puur omdat ze niet bekent zijn met hoe dingen werken. En mensen in paarden wereld zijn erg op zichzelf elke ouder wil natuurlijk wel het liefst dat zijn of haar kind het het beste doet! Dat betekend dat de ouder die in basis geen kennis van paarden wereld heeft afhankelijk is van Club instructie en omgeving om te leren. En dat is jammer want als je een talent vol kind hebt is het gewoon handiger om op tijd te weten wat er je te wachten staat, mocht het kind hoger op willen! Ik denk dat het inderdaad voor talenten mogelijk zou moeten zijn, om vanaf de M mee te gaan trainen in selectie,s al is het maar omdat ze dan in gelegenheid komen om op juiste manier in de Z van start te gaan.

Ik denk dat het overgrote merendeel van de ouders helemaal geen interesse heeft in topsport. Vergis je niet in wat dat van een gezin vraagt, echt lang niet alle ouders gaan daaraan beginnen! Zelfde geld trouwens voor de kinderen, er zijn maar heel weinig kids in de leeftijd van 12-16 jaar die zoveel op willen geven voor hun sport (welke sport dat ook is).

Elise, juist! Jouw doel is dan Z rijden, en als je dat graag wilt gaat je dat absoluut lukken. Maar dat is imo niet 'er zijn' of 'ergens komen' in de zin waarin het hierboven gebruikt werd. In het Z ben je gewoon hartstikke lekker aan het paardrijden en ben je hopelijk tevreden met wat je hebt bereikt en geleerd. Maar niet iedereen heeft de mogelijkheid en wil om van daaruit door te werken...terwijl dat juist degene zijn die interessant zijn voor sponsoring.

Ik ben ook erg benieuwd naar de gedachte achter je eerste zin...'ondanks de kosten' Wie moet het volgens jou dan betalen? Gewoon nieuwsgierig hoor, ook ik vind dat er te weinig mogelijkheden zijn, alleen geloof ik dat ik iets meer het grotere plaatje zie (of ik ben gewoon pessimistisch haha)
(om het ook maar eens op mezelf te betrekken, ik ben nu 23 en rijd inmiddels Z dressuur, en ik heb geen enkele mogelijkheid meer om me te selecteren voor wat dan ook of om begeleiding te krijgen in welke vorm dan ook. Het gat is imo dan ook veel te groot, je hebt pony's/jun/yr en dan ineens Future Test/Kader....voor degenen die hun paarden gewoon zelf op moeten leiden is dat allemaal veel te laat of veel te vroeg. )

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:28

@Esther_87 ik snap je punt hoor, maar ja jou argument geld natuurlijk voor elke sport en toch heb je in die sporten wel veel meer begeleiding als je belangstelling hebt om hoger op te komen. En eigenlijk is jou argument exact hetzelfde als wat ik veel om me heen hoor, nee hoor top bereik je toch niet, dat is alleen voor anderen weggelegd etc etc. Jammer, want juist die manier van denken beperkt degenen die wel heel graag in ieder geval een poging willen wagen. Helemaal als je ouders geen paarden achtergrond hebben, en dus alles zelf moeten ontdekken.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:31

Ik denk dat Esther bedoelt dat je met je pony waarschijnlijk niet internationaal kan komen. Maar Z moet je gaan lukken en mischien als je Z rijd komen er mischien wel paarden op je pad die je mag gaan rijden en ook mag gaan uitbrengen. Wellicht dat je daarmee wel internationaal kan komen ;)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:40

tteettt schreef:
@Esther_87 ik snap je punt hoor, maar ja jou argument geld natuurlijk voor elke sport en toch heb je in die sporten wel veel meer begeleiding als je belangstelling hebt om hoger op te komen. En eigenlijk is jou argument exact hetzelfde als wat ik veel om me heen hoor, nee hoor top bereik je toch niet, dat is alleen voor anderen weggelegd etc etc. Jammer, want juist die manier van denken beperkt degenen die wel heel graag in ieder geval een poging willen wagen. Helemaal als je ouders geen paarden achtergrond hebben, en dus alles zelf moeten ontdekken.

Ik vind de vergelijking met andere sporten niet helemaal op gaan, in onze sport liggen de kosten nou eenmaal hoger en heb je te maken met de onzekere factor van je paard...Kijk in voetbal bijvoorbeeld zijn er inderdaad veel meer trainingen en selecties voor de jeugd. Daar word een veel grotere groep geselecteerd, getraind en dan word er gekeken of ze goed genoeg zijn. In onze sport moet je eerst laten zien dat de kans groot is dat je goed genoeg bent, dus daadwerkelijk enkele stappen in de goede richting zetten, en dan heb je kans op extra begeleiding.
En hoe je het ook wend of keert, als je 16 bent en M1 rijd, of 18 en Z1, of ouder dan 21 en nog niet op future test niveau, ben je zodanig ver verwijderd van de top dat men gewoon geen interesse in je heeft...En in tegenstelling tot een voetballer die je kan trainen en in een passend team kan plaatsen, kun je in de paardensport niet zeggen van 'goh, dat meisje heeft talent, laten we die even een YR paard onder de kont schuiven...' dat ligt allemaal gewoon wat lastiger.

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:53

En hoe je het ook wend of keert, als je 16 bent en M1 rijd, of 18 en Z1, of ouder dan 21 en nog niet op future test niveau, ben je zodanig ver verwijderd van de top dat men gewoon geen interesse in je heeft...En in tegenstelling tot een voetballer die je kan trainen en in een passend team kan plaatsen, kun je in de paardensport niet zeggen van 'goh, dat meisje heeft talent, laten we die even een YR paard onder de kont schuiven...' dat ligt allemaal gewoon wat lastiger.

Waarom zou je de manier van begeleiden van jonge sporters niet kunnen vergelijken? En wederom juist de situatie die je hierboven beschrijft(die inderdaad heel veel aan orde is) kan voorkomen worden als men talentvolle ruitertjes veel eerder gaat begeleiden. Want als je niet uit de paarden wereld komt, dan weet je gewoon niet dat, als je verder wil je eigenlijk al moet zorgen dat het kind op z,n 12e minstens een Pony in de Z heeft gehad. En ik zeg ook niet dat dit voor iedereen is weggelegd of dat iedereen hier behoefte aan heeft, maar nu is er in onze regio na genoeg niks aan begeleiding. En als je maar durft toe te geven dat je meer zou willen dan ben je bijna aan het vloeken.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:32

T wil niet zeggen als je geld heb dat je er al bent. Ik ken genoeg ruiters met erg veel geld die geen volte kunnen rijden :+ Het heeft met talent te maken. Dat heb je of dat heb je niet. Je kan jezelf wel meer ontwikkelen door (dure) lessen te volgen. Maar of je nu in een dikke villa woont of in een rijtjes huis.
Kijk eens naar Adelinde, die woont(woonde?) ook gewoon in een jare50-rijtjes huis en Parzival stond ook gewoon op een stal 30 (?) km van haar vandaan. Die reed ook heel Nederland af voor concour met een trailer. Maar die is er wel gekomen. Natuurlijk omdat je (perongeluk) een goed paard te rijden heeft gekregen. Maar ze staat nu wel aan de top van de wereld. En volgens mij heeft zij nooit junioren of YR gestart.

Sandra5002 schreef:
rabotalentenplan is zeker nuttig! Daar krijg je pas goed les ;)

Waarom zou je zonder Rabotalentenplan geen goed les kunnen hebben. Je kan toch een topruiter (kader ruiter) opbellen voor lessen. Ze zeggen niet altijd ja, dat is wel zo.
Ken genoeg mensen die zonder rabotalentenplan bij een hele goede ruiter/amazone lessen (incl. mezelf)
Laatst bijgewerkt door Afwezig op 12-08-11 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:42

Hans Peter begon ook pas op z'n 21 met wedtrijden, dus er is echt nog hoop hoor :)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:48

Elise95 schreef:
Hans Peter begon ook pas op z'n 21 met wedtrijden, dus er is echt nog hoop hoor :)

Dat las ik ook indd!
Respect +:)+ T is maar misschien 1 op 100 die het lukt. Maar het is indd niet onmogelijk ;)
En je bent nooit te oud om te leren, toch? :D

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:48

Edward Gal begon ook later. O:)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:57

Nou kijk.. genoeg voorbeelden om je geen zorgen te maken.
Maar met alleen sponsoring kom je er ook niet. T is heeeeeel hard werken, niet alleen op het paard maar ook naast het paard. (stallen etc..)

xxmarinthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:03

zeker mee eens
ik rijd al paard sinds dat ik 4 was natuurlijk toen nog niet voor serieus ben nu 14 en ik ben sinds kort gestart in de m morge zeeuws kampioen schappen dus we zien wel weer hoe het gaat !

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:08

kijk dames hier hou ik van, niet denken aan wat allemaal niet kan, maar kijken en werken met wat wel kan.