proef laten voorlezen of uit het hoofd???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

noordje

Re: proef laten voorlezen of uit het hoofd???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:56

Ik leer de proef ook uit m'n hoofd.Ik heb nl een keer een voorlezer gehad die verkeerd voorlas.
Gelukkig kende ik de proef uit m'n hoofd en kon ik gewoon doorrijden.
Vind het ook 'ontspannender' rijden,je hoeft niet op de voorlezer te letten.

Ziertje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:10

Ik zou gewoon voor de zekerheid de proeven heel goed uit je hoofd leren, en dan proberen op wedstrijd nog iemand te vragen of iemand wilt voor lezen :). Meestal is daar wel iemand voor te porren.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 00:33

kleinvosje schreef:
xxrossiexx schreef:
Allebei, als je de proef uit je hoofd leert kun je je beter concentreren op het rijden en minder van oh wat nu,
En als je het dan effe niet meer weet heb je altijd een spiekvoorlezer!

Dat mag dus niet. Als je er voor kiest uit het hoofd te rijden, wat je overigens niet hoeft te overleggen met de jury, mag er niet halverwege ineens weer wel voorgelezen worden door iemand. Of helemaal voor laten lezen, of helemaal niet.

Nee natuurlijk kun je moet halverwege de proef gaan vragen.om voor te lezen, maar bedoel dat je de proef uit je hoofd kent maar dat iemand ook de hele proef voorleest, zodat mocht je twijfelen of door de spanning het vergeten te zijn je altijd kan terug vallen op je voorlezer.

Blazie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 00:34

Ik regel altijd iemand die mijn proefje voorleest! Daarvoor oefen ik zelf ook wel natuurlijk

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:02

Ik heb altijd een voorlezer bij me :j
Uit mijn hoofd gaat niet lukken, dat kan ik nooit
onthouden. En het is wel fijn als je ook iemand hebt
die je paard even kan vasthouden enz.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:06

Ik zorg er altijd voor dat ik een voorlezer bij me heb. Om iemand nog te moeten zoeken net voordat je moet starten vind ik zo'n gedoe, zo stressverhogend.
Ik leer altijd de proeven wel uit mijn hoofd, zodat ik weet wat er aan komt, maar wel een voorlezer die alles ook weer voorleest. Ook dit omdat ik nogal snel gespannen ben en dan toch wat dingetjes zal vergeten of zoveel bezig zal zijn met wat waarna komt, dat ik totaal niet aan het rijden toe kom :+

_Sofiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:04

Ik heb ook altijd iemand die voorleest. Maar ik ken mijn proef ook wel uit het hoofd moest ik de persoon niet kunnen verstaan door de wind ofzo :)

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 15:41

ik doe het zelfde als : xxrossiexx .//
gwn lekker thuis uit het hoofd leren, en dan op wedstrijd voor de extra een voorlezer regelen... zodat als je het idd vergeet je gwn ff hoeft te luisteren.. werkt altyd wel goed ;D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:41

Ik leer hem uit mijn hoofd, maar op dat moment luister ik alleen naar de voorlezer :')
Ben dan veel meer bezig met rijden dan denken: "Waar moet ik nu heen?"

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 10:39

Sinds kort rij ik de proeven uit m'n hoofd.
Ik moet zeggen dat het me wel bevalt, ik hoef me nu geen zorgen te maken of er iemand rond loopt die me wil lezen.
Verder qua rijden merk ik niet zoveel verschil, zowel met als zonder voorlezer rijd ik gewoon lekker ontspannen :)

Marthaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 10:42

Als ik op de manege een proef rijd , leer ik 'm wel uit m'n hoofd .
Maar het wordt altijd voorgelezen .
Als ik al een beetje weet wat ik moet doen doe ik het meestal ook beter !

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 10:57

Ik leer de proef uit m'n hoofd maar m'n ma leest wel altijd voor. Aangezien ik 8 verschillende proeven per maand rij kan ik niet altijd op m'n geheugen vertrouwen :+. Mijn moeder leest bij één pony nooit letterlijk voor en niet te hard want de pony is erg gevoelig op stemhulp, ze zegt ook altijd 'overgang' ipv de gang waar ik in moet rijden.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:11

Op reguliere dressuurwedstrijden laat ik de proef vrijwel altijd voorlezen.
Voor de dressuurproef op de samengestelde wedstrijden met mijn pony, waar ik een FEI proef moet rijden, kan het wel uit mijn hoofd. Die proef zit totaal anders in elkaar dan de KNHS proeven, is erg apart. Maar wel erg goed te onthouden.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:16

Toen ik nog preofjes reed liet ik het ook voorlezen, kon het echt niet onthouden...

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:05

SunNDLM schreef:
Aangezien ik 8 verschillende proeven per maand rij kan ik niet altijd op m'n geheugen vertrouwen :+.

Ik weet inderdaad ook niet of ik als ik meerdere paarden/klasses zou starten ook uit m'n hoofd zou durven rijden!

xx_marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:32

Ik doe ze eigenlijk altijd uit het hoofd.
Soms moet ik er 4 in een verschillende klasse starten, dan laat ik er meestal wel wat voorlezen.

Het komt weleens voor dat degene die mee is al een volgend paard aan het opzadelen is en dan regel ik meestal gewoon zo een voorlezer. Denk hierbij aan bekende, mensen van je vereniging, of vraag het aan degene die net uit zijn/haar tweede proef komt of zijn/haar voorlezer kan lezen. Dit willen ze meestal wel doen :)

Succes!!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:35

Evy schreef:
Sinds kort rij ik de proeven uit m'n hoofd.
Ik moet zeggen dat het me wel bevalt, ik hoef me nu geen zorgen te maken of er iemand rond loopt die me wil lezen.
Verder qua rijden merk ik niet zoveel verschil, zowel met als zonder voorlezer rijd ik gewoon lekker ontspannen :)

Hier net zo, maar als ik dan een keer laat voorlezen en naar een voorlezer luister merk ik toch dat ik wat afgeleid ben....zonder ben ik beter geconcentreerd!