Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Paddenpad schreef:4x per week trainen,1x longeren of bosritje.
Z1 niveau met trainingen naar Z2 toewerken.
Dat je op hoger niveau vaker of langer moet trainen is BULL,je kunt je paard daarbij overbelasten of in de staak rijden.
Het is vaak de ruiter die meer training nodig heeft dan het paard.
Buitenrijden, sprongetje, balkjes en basis dressuur werk. 

Als ze echt hard hebben gewerkt krijgen ze Neutradex over het voer, bijv. na een cross of flinke cross training. Super spul!
.

Kan zo een hele week op buitenrit gaan en dan op wedstrijd of twee week vakantie weekje trainen en dan op wedstrijd. Als we maar lol hebben
). Hem rijd ik 4-5 dagen in de week en vaak 1x aan de longe. Het werk onder het zadel verschild. De ene keer gewoon dressuur, andere keer springen, buitenritje etc. Als ik hem longeer dan longeer ik hem met touwtjes. Meestal werkt hij 30 - 60 minuten.Nimber schreef:Het ligt aan de leeftijd en de klasse waarin ik uitkom met de paarden. De jongste paarden lopen 2 dagen en hebben dan een dag rust weer 2 dagen en dan een dag rust etc etc.
De paarden die in het M en hoger uitkomen lopen 3 dagen en hebben dan hun rustdag.
Op de rustdagen komen ze gewoon in het land. Ik longeer 1 keer in de week en probeer om de week naar het bos te gaan met ze.
2 dagen in de week worden ze heel intensief gereden de overige keren korter, soms rijd ik alleen los en ga daarna uitstappen.
De dag na een wedstrijd zet ik ze ook nooit stil maar longeer ik of doe ik wat rustig werk
Alleen hebben ze bij mij wel altijd vrij na de wedstrijd. Dat doe ik al jaren zo en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Ze lopen van 9 tot 5 buiten, dus bewegen doen ze toch wel. Ik vind de wedstrijd ook geen zwaardere belasting dan een goede training.