D pony starten tussen de paarden??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:49

De new forest dekhengst Orlando loopt nu Z2 tussen de paarden en heeft al meerdere overwinningen op zijn naam staan, ik geloof dat ze ook van plan zijn hem ZZ-licht te starten, dus ik denk niet dat je benadeelt wordt met een pony hoor ;). Tuurlijk zal er een keer zijn dat je voor je gevoel een superproef neer hebt gezet, maar dat de punten tegen vallen. Het is dan aan jezelf te beoordelen of dat komt omdat je op een pony rijdt, dat de jury streng was of dat het toch niet zo goed was als je dacht.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:11

ponylies schreef:
ik zou gewoon lekker starten en kijken waar je komt alleen als je in de B gaat starten wel even proberen het neusje er meer uit te rijden anders kun je daar behoorlijk minpunten op krijgen

Het lijkt me persoonlijk niet dat ze B gaat starten als het voor het sportpredikaat is, pony moet dan naar het Z.
Ik zou gewoon starten, als mensen vragen waarom je met zo'n kleine pony rijd gewoon zeggen dat het voor het sportpredikaat is, snappen de meeste echt wel, en als ze het niet snappen, wat dan nog, mensen roddelen ook over mij maar daar trek ik me dus niks van aan, ik rijd voor mezelf, als zij er plezier in hebben om me af te kraken dan wens ik ze veel plezier ;)

_Daniquee

Re: D pony starten tussen de paarden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:41

Ik heb niet het topic door gelezen dus, sorry als het al gezegt is.

Maar, als jij heel goed op de pony past, en de pony heeft extreem goede bewegingen dan word jij het zelfde beordeeld. Wel ben ik er zeker van, als je maar met een gewone pony bij de paarden rijd, dat je dan meer afgestraft word. En waarom ook niet? Stal tongerenhof, new forest pony's rijd ook met 2 pony hengsten tussen de paarden, maar moet ik eerlijk zijn dat zijn geen 'gewone' pony's.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:46

Ik rijd met een Welsh E pony tussen de paarden en nu zelf Z1.Bijna altijd in de prijzen gezeten en bij mijn debuut in het Z zelfs dik gewonnen.
1 vd meiden bij wie ik les heeft op een groot concours met een D pony met hele dikke punten het Z1 paarden gewonnen.
Die pony is daarna dan wel voor heel veel geld verkocht,maar je rijd dus echt niet voor schut.

Ik heb soms zelfs het idee positiever beoordeeld te worden.

Marielle_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:14

maanou schreef:
De new forest dekhengst Orlando loopt nu Z2 tussen de paarden en heeft al meerdere overwinningen op zijn naam staan, ik geloof dat ze ook van plan zijn hem ZZ-licht te starten, dus ik denk niet dat je benadeelt wordt met een pony hoor ;). Tuurlijk zal er een keer zijn dat je voor je gevoel een superproef neer hebt gezet, maar dat de punten tegen vallen. Het is dan aan jezelf te beoordelen of dat komt omdat je op een pony rijdt, dat de jury streng was of dat het toch niet zo goed was als je dacht.

ZZ-licht kent een minimale stokmaat van 148,1 cm, klasse is alleen voor E-ponys en paarden dus... Maat E wordt ook niet erkend bij de FEI etc, dus die kunnen niet internationaal starten.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:23

Ik start ook met mijn D van 1.46 en D/E (weet zijn huidige stokmaat niet 1.48/1.50) tussen de paarden, allebei Haflingers. Krijg vaak juist positieve reacties op hoe mijn pony's erbij lopen :) , dus laat je niet afschrikken, maar laat ze wat zien!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 07:41

Marielle86 schreef:
maanou schreef:

ZZ-licht kent een minimale stokmaat van 148,1 cm, klasse is alleen voor E-ponys en paarden dus... Maat E wordt ook niet erkend bij de FEI etc, dus die kunnen niet internationaal starten.

Dat is vanaf oktober dit jaar niet meer aangezien het ZZL bij de basis wordt getrokken.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 09:55

Hyposjuhhh schreef:
ponylies schreef:
ik zou gewoon lekker starten en kijken waar je komt alleen als je in de B gaat starten wel even proberen het neusje er meer uit te rijden anders kun je daar behoorlijk minpunten op krijgen

Het lijkt me persoonlijk niet dat ze B gaat starten als het voor het sportpredikaat is, pony moet dan naar het Z.
Ik zou gewoon starten, als mensen vragen waarom je met zo'n kleine pony rijd gewoon zeggen dat het voor het sportpredikaat is, snappen de meeste echt wel, en als ze het niet snappen, wat dan nog, mensen roddelen ook over mij maar daar trek ik me dus niks van aan, ik rijd voor mezelf, als zij er plezier in hebben om me af te kraken dan wens ik ze veel plezier ;)

inderdaad!! ;)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:02

zou t gewoon doen. Wat kan jou het schelen? Als je er maar lol in hebt toch. Geniet er maar van dat je zulke mooie pony's tot je beschikking krijgt :)

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:03

Gewoon doen joh!!
Ik start met mijn C-pony tussen de paarden. :o
We zijn L1+4 in 2 L-wedstrijden. Best goed, al zeg ik het zelf :D

Ze kijken ons ook altijd raar aan, totdat we gaan rijden, dan kijken ze wel anders.
Zorg dat je lekker actief rijd en dat je er lol in hebt, dan komt het wel goed ;)

ZilverLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:34

Mijn moeder rijd met een c pony tussen de paarden.
Ze zijn nu Z2 dressuur.
Ook op grotere wedstrijden (in de Z1 bv.) hebben ze de luxe kwpn'ers eruit gereden.

Zelf wil ik van de winter gaan startten met mijn B pony in de M2 dressuur.
Omdat ik die proefjes 15 en 16 nu wel ken en echt toe ben aan een nieuwe uitdaging. (en meer competitie := )
We weten dat sommige jury's ons omlaag kunnen gaan punten, maar ik denk dat het er weinig zullen zijn.
Deze pony heeft (al zeg ik het zelf) wel een aardige/extra draf erop zitten.
Ik vind dat ze niet onder doet voor een paard. :P
http://zissely.weebly.com/zilver.html

dieke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:49

Moet je eens op youtube zoeken op de shet die tussen de paarden start op hoog niveau :D

Doen dus! :j Succes :o

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:56

Je bedoeld die shet in het M1?
Die heb ik gezien,hardstikke knap hoor,maar het zag er toch echt niet uit...

dieke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:34

ambre schreef:
Je bedoeld die shet in het M1?
Die heb ik gezien,hardstikke knap hoor,maar het zag er toch echt niet uit...

Inderdaad maar een extreem voorbeeld--> met een D tussen de paarden? maar natuurlijk! :j

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:38

Die shet vond ik wel een beetje erg, dat meisje kon gewoon meelopen :n. Ik vind gewoon als je met een pony tussen de paarden start, dat het wel moet passen. Dus als je te groot bent, koop dan gewoon een paard.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:39

de foto's zien er niet verkeerd uit beeld kan goed, succes ermee!

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 08:19

Gister weer met mijn C-pony wedstrijd gereden.
2x een 1e plaats met 189 en 196 puntjes (nu 7 puntjes in het L1).

Je hebt nu denk ik best veel voorbeelden gehad van mede bokkers, dus:

GEWOON GAAN DOEN!!!!!!! :D

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 09:48

hey mensen,

bedankt voor al jullie antwoorden!!! :D
Ik denk dat ik het gewoon ga proberen!!
Misschien dat ik ook wel een klein beetje last heb van faalangst, maar daar gaat de vrouw van de eigenaar (is psycholoog).
Bij een handelsstal waar ik namelijk heb gereden legde ze altijd heel veel druk op mij waardoor ik dichtklapte tijdens de wedstrijden!
Misschien dat ik daarom ook wel bevestiging zoek ;)

Maar zoals het er nu uitziet && het knapt een beetje op met mn angst (zit voornamelijk tussen mn oren denk ik)
ga ik wel starten!! Nog wel ff de galop voor elkaar krijgen && daan gaan we het gewoon proberen!!

Nogmaals hartstikke bedankt iedereen!! *\o/*

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:51

Het kan wel, zelf heb ik ook met mijn D pony (1.44) tussen de paarden gestart.
Wel zou ik zorgen voor een iets ruimer zadel, dit is echt niet passend voor jou achterwerk ;)

Rietjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:57

Ik rijd met mijn kleine E pony van 1.51 tussen de paarden in het L2..
En moet zeggen... K rij aardig vaak (afkloppen) de laatste tijd tussen de prijzen :D
Dus ik zeg "gewoon doen!" :D & laat die paarden maar eens ff hun poepie ruiken dat pony's rulezz hihi

payo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:38

mijn zusje rijdt ook met een D pony tussen de paarden!!De ene jury wardeert het wel en de andere weer niet. zelf vind ik ze moeten naar de oefeningen van het dier kijken en beslist niet naar de hoogte, afstamming o.i.d van het dier kijken

payo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:39

vergeten te zeggen mijn zusje is trouwens 21 jaar