Wedstrijdruiters opgelet: statuten geregeld?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:47

Apart....open ik de link via de OP in dit topic staat mijn vereniging er niet tussen. Open ik die via de link op de voorpagina, staat mijn vereniging er wel tussen.

Welke is nu juist?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:51

snoetie schreef:
mijn vereniging heeft ook uitstel gekregen tot 1 juni. (zit zelf in het bestuur)

overigens is het echt niet makkelijk om de statuten te veranderen.Als je het officieel wil doen moesten wij een ledenvergadering houden (we hebben 110 leden) waarbij de helft aanwezig moest zijn en 2/3 daarvan weer voor moest stemmen. nou probeer maar eens 55 leden op een vergadering te krijgen..

Ook zonde van het geld, met dat geld hadden we heel veel leuke activiteiten kunnen organiseren..

maargoed, wat moet dat moet, dus wij zitten volgende week bij de notaris :j

Wij hebben dat destijds opgelost door leden van te voren te informeren en indien ze niet aanwezig konden zijn ze een ander lid te laten machtigen om te stemmen. Werkte prima. En wat betreft de kosten, de notaris waarbij wij het hebben laten doen heeft het voor niks gedaan. Als dank heeft ie gewoon een gratis advertentie gekregen (en komen we elk jaar terug om de trekking van de verloting te laten doen, ook gratis :+ )

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:02

Mijn vereniging zit er ook niet tussen. heb even gebeld en het ligt bij de Notaris dus het moet wel goed komen..

Umpiedumpie

Re: Wedstrijdruiters opgelet: statuten geregeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:13

Heb mijn vereniging maar een email gestuurd.
Maar als je je aan moet melden bij een andere vereniging moet je daar toch ook weer contributie betalen voor een jaar?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 15:46

Prutsmuts schreef:
Apart....open ik de link via de OP in dit topic staat mijn vereniging er niet tussen. Open ik die via de link op de voorpagina, staat mijn vereniging er wel tussen.

Welke is nu juist?

Misschien is de lijst in de tussentijd aangepast?
Ik heb gisteren dit bericht al op het Wedstrijdforum geplaatst met een verzoek aan de mods om het ook op de voorpagina te plaatsen. Dus als zij vandaag het bericht hebben geplaatst, zitten er misschien alweer wijzigingen tussen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:51

Mijn vereniging staat ook nog op de 1e pagina :')
Mooi geregeld.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:36

malloesje schreef:
tweetie1 schreef:
Wederom is de KNHS weer eens onnadenkend te werk gegaan door deze lijst te publiceren. Er is namelijk nog een lijst in de maak met verenigingen die uitstel hebben gekregen. Voor dat men dus in paniek gaat overstappen, wacht eerst even de lijst af van verenigingen met uitstel!! Ik heb hierover persoonlijk contact gehad met de KNHS en deze lijst komt vandaag of morgen.

(moderators: kan dit misschien ergens onderaan het 'nieuwsbericht' worden geplaatst..?? )

Daar horen wij idd ook bij. Er is een schrijven over geweest en hier hebben wij op gereageerd en vervolgens 3 maand niets gehoord. Om dus pas terug een brief te krijgen waarin staat dat alles binnen 1 week geregeld moet zijn :( Stelletje ambtenaren daar, dat is toch geen manier van doen. Je moet er voor naar de notaris en alles...

Sorry hoor, het was al in 2002 (!) bekend dat dit moest gebeuren!! Er zijn altijd verenigingen die tot het laatste moment wachten en dan opeens uitstel gaan aanvragen en dan krijgt de KNHS nog de schuld.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:42

Gelukkig heeft mijn vereniging uistel gekregen.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:47

Hé verdorie, die van mij staat er niet tussen :\

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:52

Wel banketstaaf voor de ruiters die het niet weten en wel netjes betalen en dan tellen je punten niet.....

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:16

malloesje schreef:
tweetie1 schreef:
Wederom is de KNHS weer eens onnadenkend te werk gegaan door deze lijst te publiceren. Er is namelijk nog een lijst in de maak met verenigingen die uitstel hebben gekregen. Voor dat men dus in paniek gaat overstappen, wacht eerst even de lijst af van verenigingen met uitstel!! Ik heb hierover persoonlijk contact gehad met de KNHS en deze lijst komt vandaag of morgen.

(moderators: kan dit misschien ergens onderaan het 'nieuwsbericht' worden geplaatst..?? )

Daar horen wij idd ook bij. Er is een schrijven over geweest en hier hebben wij op gereageerd en vervolgens 3 maand niets gehoord. Om dus pas terug een brief te krijgen waarin staat dat alles binnen 1 week geregeld moet zijn :( Stelletje ambtenaren daar, dat is toch geen manier van doen. Je moet er voor naar de notaris en alles...

Wij ook. Belachelijk hoe ontzettend laks de KNHS daar in is. Weken moet je wachten tot je nu eindelijk eens een bevestiging krijgt van je uitstel in plaats van een mondelinge toezegging, en vervolgens moet je nog weken wachten op het uiteindelijke standpunt van de knhs wbt het omzetten van een stichting, want dat ligt weer allemaal anders.

Maar dan nu wel doodleuk alvast een lijst publiceren.. Schandalig.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:19

AmonRe schreef:
Sorry hoor, het was al in 2002 (!) bekend dat dit moest gebeuren!! Er zijn altijd verenigingen die tot het laatste moment wachten en dan opeens uitstel gaan aanvragen en dan krijgt de KNHS nog de schuld.

Heeft niets te maken met tot het laatste moment wachten, het omzetten van een stichting ligt weer even heel wat ingewikkelder, sterker nog daar is zo 1, 2, 3 geen oplossing voor en de knhs laat ook daarin weer op zich wachten tot ze eens besluiten hoe ze dat willen gaan aanpakken want daar hebben ze zelf geen sluitende richtlijnen over.

Voordat je van de KNHS iets gedaan krijgt ben je ook zo maar opeens een half jaar verder. Als de KNHS wat sneller was geweest met zijn antwoorden was het in veel gevallen waarschijnlijk al lang geregeld.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:28

Mijn vereniging staat er ook niet tussen -O-

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:36

Prutsmuts schreef:

Welke is nu juist?

Dat heb ik precies hetzelfde. Heel vreemd. Maar dan maak ik me er al stukken minder zorgen over.

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:04

Mijn vereniging staat niet op deze lijst, maar wel op lijst voorpagina...

Welke lijst moet ik geloven?

Krijg een beetje de kriebels met wedstrijd 1 en 7 mei.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:12

Hoe dan ook, de ene lijst heeft het al voor elkaar en de andere heeft uitstel dus dat komt ook goed.
Als je vereniging op geen elke lijst voor komt heb je een probleem wel denk ik *hoewel ik dan ook eerst contact op zou nemen met je vereniging, want ook daar kan de KNHS heel makkelijk fouten in maken*.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:10

mijn vereniging komt dus op geen van beide lijsten voor, vereniging gemailt maar nog niks terug gehoord. Morgen eerst KNHS maar eens bellen en dan mijn vereniging. Heb nog een tiental wedstrijden staan die ik niet meer kosteloos kan afmelden.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:26

8 jaar na kunnen denken en nog geen antwoord, ja dat duurt dan wel erg lang :D

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:53

muts_marijke schreef:
Prutsmuts schreef:

Welke is nu juist?

Dat heb ik precies hetzelfde. Heel vreemd. Maar dan maak ik me er al stukken minder zorgen over.

Kan kloppen aangezien we bij dezelfde vereniging zitten! :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:12

Het nummer van het bestand in de OP is lager dan die op de KNHS site. Ik gok dat de versie op de site van de KNHS een recentere versie is.

Ondertussen is trouwens ook de lijst met vereningen met uitstel gepubliceerd.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 05:30

Dat gaf ik hierboven ook al aan. Mijn post is inmiddels al van 2 dagen geleden.

Ik ben echt verbaasd over dat document van 7 blz. met verenigingen met uitstel. Hebben die de afgelopen 9 jaar zitten te slapen of zo?
Ik zit zelf niet in een bestuur maar heb als official toch regelmatig mails voorbij zien komen over statuten die in orde gemaakt moesten worden. En dat is niet van de laatste paar maanden, nee dat speelt al jaren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 07:00

De mijne staat er niet tussen!!!!! Of ik kijk scheel? RC Riant?

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 07:16

Die staat op de lijst die uitstel heeft gekregen. Je kan dus gewoon starten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 07:37

Aah top! Dankje

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 07:39

Goed om te weten inderdaad.
Ik zag dat mijn vereniging er wel tussen staat. Fijn.