Met hoeveel winstpunten over naar L1?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RivaldoX

Re: Met hoeveel winstpunten over naar L1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:24

Pff ik geloof na 29 punten pas.
Rivaldo was nog 3 en de punten vlogen om ons oren..had me geselecteerd voor kampioenschappen. Dat was volgens mij de reden dat we in de B zijn gebleven.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:37

Ik ben overgestapt na 10 wp (had na 3 wedstrijden 9 wp en de 4e wedstrijd 2 dus eigelijk na 11 wp :P) omdat ik hem gewoon al klaar had voor het L1. Was dat niet het geval, dan zou ik gewoon in de B blijven totdat ik er klaar voor was.

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:49

Olympus jij hebt echt de allerleukste foto bij je profiel staan!
Zelf gemaakt?
Ik moest er echt een paar keer naar kijken, wat is ie leuk!!

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:49

Goede reden om in de B te blijven als je ook eens kampioenschappen wilt rijden. Snap ik dat goed???

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 10:41

JoycexLynn12 schreef:
Citaat:
Ik me zo aan mensen ergeren die alleen maar zeggen dat de jury nooit punten weggeeft/6jes jury etc. Als jij je paard (ongeacht het ras!!) gewoon voor elkaar hebt moet je (en zeker in de B) gewoon makkelijk 205 punten kunnen rijden.
Kom nu dus niet met verhalen aan dat wij hier jurys hebben die met punten strooien en dat ik dus wel 200+ rijd om vervolgens te zeggen dat dat alleen dankzij de jurys is.
Ik heb gewoon mijn paard voor elkaar, dat is een heel ander verhaal.

Vind ik niet.. ik heb nu al een aantal proeven in de L1 gereden die écht winstpuntwaardig waren en waarbij ik dan soms onder de 170 reed.
De dressuursport is een sport waar je het nooit weet, de ene keer heb je een jury die de oefening een 7 waard vind maar een andere jury een 6.
Daar heeft inderdaad het ras van het paard niks mee te maken maar ik heb mn paard prima voor elkaar maar nog moet ik knokken voor een wp af en toe.

Ontopic ; ik had in 5 wedstrijden mijn 10 punten bij elkaar en heb nog 2x extra wedstrijden gereden voor de ervaring waar ik 5 wp scoorde dus totaal B + 15.
Nu moet ik er nog 4 in de L1, mn paard is L2 klaar maar wil toch nog eens boven de 190 scoren omdat ik vind dat je er dan echt klaar voor bent.

Maar wie vindt jouw proef winstpuntwaardig? :) Als je proef echt super gaat (niet alleen wat betreft gevoel maar ook het plaatje) dan kan een jury er echt niet omheen om jou die winstpunt te geven. Ik vind het altijd nogal stom dat de jury de schuld krijg 'want het ging zo goed' nou blijkbaar niet dus :')

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 10:44

Ik bij 30 punten.
Mijn pony was toen 4 en dit is mijn eerste pony waarmee ik concours rijd.
ik heb alle tijd en vind het leuk om een klasse goed af te sluiten.
aan het einde haalde ik alleen maar prijzen en dikke punten. :)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 11:20

vibabu schreef:
JoycexLynn12 schreef:

Vind ik niet.. ik heb nu al een aantal proeven in de L1 gereden die écht winstpuntwaardig waren en waarbij ik dan soms onder de 170 reed.
De dressuursport is een sport waar je het nooit weet, de ene keer heb je een jury die de oefening een 7 waard vind maar een andere jury een 6.
Daar heeft inderdaad het ras van het paard niks mee te maken maar ik heb mn paard prima voor elkaar maar nog moet ik knokken voor een wp af en toe.

Ontopic ; ik had in 5 wedstrijden mijn 10 punten bij elkaar en heb nog 2x extra wedstrijden gereden voor de ervaring waar ik 5 wp scoorde dus totaal B + 15.
Nu moet ik er nog 4 in de L1, mn paard is L2 klaar maar wil toch nog eens boven de 190 scoren omdat ik vind dat je er dan echt klaar voor bent.

Maar wie vindt jouw proef winstpuntwaardig? :) Als je proef echt super gaat (niet alleen wat betreft gevoel maar ook het plaatje) dan kan een jury er echt niet omheen om jou die winstpunt te geven. Ik vind het altijd nogal stom dat de jury de schuld krijg 'want het ging zo goed' nou blijkbaar niet dus :')

Dat klopt, maar er zijn ook jurys waarbij het lastiger gaat. Waarbij je bij de een net 180/185 gehaalt zou hebben en nu 175. Maar als het echt goed is kan je zeker wp halen.

Zo had ik laatst wedstrijd bij een echt strengere jury. Kom je op wedstrijd en dan horen ze wie de jury is (was veranderd op het laatste moment) en dan is het onee niet die :+. Maar paardje ging echt goed en toch 195 gereden. Een andere jury had waarschijnlijk rond de 205 of hoger gezeten. Maar eigenlijk ben ik trotser op die 195 bij deze jury dan dat je hoge punten krijgt bij een jury die ze gewoon weg geeft, want die zijn er ook.

Maar daarom is het een jury sport. De ene jury kijkt en let op andere dingen dan de ander. Maar dat maakt het ook zo leuk :D.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 16:20

Citaat:
Maar wie vindt jouw proef winstpuntwaardig? :) Als je proef echt super gaat (niet alleen wat betreft gevoel maar ook het plaatje) dan kan een jury er echt niet omheen om jou die winstpunt te geven. Ik vind het altijd nogal stom dat de jury de schuld krijg 'want het ging zo goed' nou blijkbaar niet dus :'

Jammer dat ik die proef niet op de film heb, anders had je m van mij mogen beoordelen en had je net zoals ieder ander gezegd dat hij zeker winstpuntwaardig was.
Maar dat maakt verder niet uit, als ik niet met jury's en hun punten kan omgaan was ik wel cavia's gaan fokken ofzo.
Ik weet dat dressuur een jurysport is maar dat vind ik ook leuk.. ik leer van iedere wedstrijd en als ik punten rijd ben ik extra trots.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 16:28

ik heb 4 wedstrijdjes gereden in de b en ga nu met 14 puntjes over :) ben pas gestart toen ik het gevoel had dat ik 200 pt kon rijden. mocht overigens ook L1 starten maar daar waren we nog niet aan toe. enne betreffend paard is een fokmerrie. absoluut geen beweginswonder ofzo. gewoon een klassiek gebouwd paardje maar we rijden toch regelmatig in en rond de 200 pt hoor ;) daar hoef je geen totlias voor te hebben in de b

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 16:32

Nee je hoeft absoluut geen totilas te hebben wil je in de 200 rijden maar ik denk ook dat iedere jury verschillend is.
De ene jury ziet de middenstap liever zo en de andere ziet een halstrekken liever zo.

Ik heb ooit eens een oudere man gehad als jury en die was echt van de oude stempel, die vond het niet zo erg als het paard tegen de hand kwam zolang die ontspanning er ook in zat.
En vlak daarna bij een hele jonge jury gereden en degene die eerste werd was een meisje met een bloedmooi paard die een swung had waar je beroerd van word.

Wat bij mij gewoon voorop staat is de lol die je eraan beleeft. De ene keer rijd je een rotproef en heb je punten en de andere keer een superproef en geen punten.

Van iedere wedstrijd leer je en zo is dat ook bij iedere jury.. met elk punt van commentaar doe ik iets mee zodat ik nóg beter kan presteren.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 16:42

Citaat:
Ik me zo aan mensen ergeren die alleen maar zeggen dat de jury nooit punten weggeeft/6jes jury etc. Als jij je paard (ongeacht het ras!!) gewoon voor elkaar hebt moet je (en zeker in de B) gewoon makkelijk 205 punten kunnen rijden.
Kom nu dus niet met verhalen aan dat wij hier jurys hebben die met punten strooien en dat ik dus wel 200+ rijd om vervolgens te zeggen dat dat alleen dankzij de jurys is.

Met die 205 punten ben ik het écht niet eens! Op grotere concoursen heb ik wel eens mensen zien rijden in de B waarvan ik dacht dat ze M of hoger startte. Zelf die haalde geen 205 punten.

Voor de rest ben ik het met je eens hoor, maar 205 punten is een tikkeltje overdreven.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 16:49

Bij 10/11 wp's.
Oefeningen waren bevestigd, steeds winst, vaak prijs... dus waarom niet?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:20

marjolein_el schreef:
Citaat:

Met die 205 punten ben ik het écht niet eens! Op grotere concoursen heb ik wel eens mensen zien rijden in de B waarvan ik dacht dat ze M of hoger startte. Zelf die haalde geen 205 punten.

Voor de rest ben ik het met je eens hoor, maar 205 punten is een tikkeltje overdreven.

Nouja, misschien ziet het er op het eerste gezicht heel leuk uit maar loopt paard scheef, totaal niet op eigen benen of iets soortgelijks.
Ter vergelijking: paard wat tig duizenden euro's moest gaan opbrengen, gigantisch veel swung, ruiter was met ander paard NL kampioen in de Z2. Het zag er prachtig uit! maar ondertussen kon het paard niet netjes rechtuit lopen :) uiteindelijk wel een winstpuntje maar daar was alles wel mee gezegd. (was overigens in de M1 en niet in de B maar was even ter vergelijking)

Quinty97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:33

als je L1 goed beheerst en bij B goede punten scoort kun je gewn door naar L1

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:37

marjolein_el schreef:
Citaat:

Nouja, misschien ziet het er op het eerste gezicht heel leuk uit maar loopt paard scheef, totaal niet op eigen benen of iets soortgelijks.
Ter vergelijking: paard wat tig duizenden euro's moest gaan opbrengen, gigantisch veel swung, ruiter was met ander paard NL kampioen in de Z2. Het zag er prachtig uit! maar ondertussen kon het paard niet netjes rechtuit lopen :) uiteindelijk wel een winstpuntje maar daar was alles wel mee gezegd. (was overigens in de M1 en niet in de B maar was even ter vergelijking)[/quote]

Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar toch lijkt het me wat overdreven.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:38

10 pionts

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:02

Ik hoor hier heel vaak 10 punten etc..

Zelf ga ik nog niet met de 10 over denk ik, ik denk pas in het indoor seizoen weer, en ik heb nu 7x gestart en 8 winstpunten..
Ik ga lekker nog dikke winstpunten rijden in de B, en dan kampioen dit, kampioen dat en dán pas over naar het L, ik rijd liever super goed in de B dan net-goed-genoeg in het L ;)
Ik ga pas over als hij alles kent, wijken tot zo'n 5 a 10 meter, middengalop er goed in etc.
Dan kom ik niet met een koude kermis thuis, heb liever alles voor elkaar en dan met een dik winstpunt thuiskomen :D

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:47

Wat een wijze antwoorden lees ik over de overgang naar hogere klassen !
Voor iedereen een dikke tien. *\o/*

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:56

Na 4 wedstrijden had ik 10 wp, daarna heb ik nog een wedstrijd in de B gereden en daar ook nog 2 wp gereden. Ben nu dus B+12 en ga morgen voor het eerst L1.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:31

JoycexLynn12 schreef:
Nee je hoeft absoluut geen totilas te hebben wil je in de 200 rijden maar ik denk ook dat iedere jury verschillend is.
De ene jury ziet de middenstap liever zo en de andere ziet een halstrekken liever zo.

Ik heb ooit eens een oudere man gehad als jury en die was echt van de oude stempel, die vond het niet zo erg als het paard tegen de hand kwam zolang die ontspanning er ook in zat.
En vlak daarna bij een hele jonge jury gereden en degene die eerste werd was een meisje met een bloedmooi paard die een swung had waar je beroerd van word.

Wat bij mij gewoon voorop staat is de lol die je eraan beleeft. De ene keer rijd je een rotproef en heb je punten en de andere keer een superproef en geen punten.

Van iedere wedstrijd leer je en zo is dat ook bij iedere jury.. met elk punt van commentaar doe ik iets mee zodat ik nóg beter kan presteren.

Ook hierop moet ik zeggen dat ik het niet met je eens ben :n
Als je een correcte middenstap uitvoert zoals omschreven staat in het boekje krijg je daar gewoon je punten voor.
Mijn paard heeft toevallig een hele fijne stap en de middenstap hoef ik niet eens wat voor te doen, ik heb er van de B t/m nu de M1 nog nooit lager dan een 7 op gescoord, dus het is gewoon niet waar dat het aan de jurys ligt.
Tuurlijk rijd je bij de één wat makkelijker hoge punten dan bij de ander, maar ik blijf echt van mening dat als jij een goede proef neerzet de jury daar gewoon niet omheen kan.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:14

_Christine schreef:
JoycexLynn12 schreef:

Ook hierop moet ik zeggen dat ik het niet met je eens ben :n
Als je een correcte middenstap uitvoert zoals omschreven staat in het boekje krijg je daar gewoon je punten voor.
Mijn paard heeft toevallig een hele fijne stap en de middenstap hoef ik niet eens wat voor te doen, ik heb er van de B t/m nu de M1 nog nooit lager dan een 7 op gescoord, dus het is gewoon niet waar dat het aan de jurys ligt.
Tuurlijk rijd je bij de één wat makkelijker hoge punten dan bij de ander, maar ik blijf echt van mening dat als jij een goede proef neerzet de jury daar gewoon niet omheen kan.

Kan je mij dan even helpen? Ik heb nog nooit hoger dan een 5 gescoord :+ Hij stapt standaart een voetje over, maar daardoor moet hij wel twee voetjes voor z'n middenstap en dat doet ie niet.
Laatst bijgewerkt door Elise95 op 15-05-11 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

xVelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:20

dat is al een tijdje geleden die B :P
ik was overgegaan na B+16 ofzo toen ik vond dat ik en me pony klaar waren voor de L1 {zaten in de B eigenlk wel altijd in prijzen en boven 190pnt}
en nu ga ik weer beginnen in de B maar dan bij de paarden :P

Alma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:38

Ik zie zelf altijd graag dat men thuis minstens een niveau 'voorloopt' op wat men op wedstrijden moet laten zien. Dus wil je B rijden? Zorg dan dat je thuis L1 onder controle hebt. Wil je L1 rijden? Zorg dan dat je thuis L2 onder controle hebt, enzovoorts, enzovoorts.

Zo zet je je paard ook onder veel minder druk tijdens wedstrijden.. En jezelf. :)

Piennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:39

Ik ging met 16 winspunten, maar je kan ook een keer HC starten.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:59

Citaat:

Voor de rest ben ik het met je eens hoor, maar 205 punten is een tikkeltje overdreven.[/quote]

Ter vergelijking: paard wat tig duizenden euro's moest gaan opbrengen, gigantisch veel swung, ruiter was met ander paard NL kampioen in de Z2. Het zag er prachtig uit! maar ondertussen kon het paard niet netjes rechtuit lopen :) uiteindelijk wel een winstpuntje maar daar was alles wel mee gezegd. (was overigens in de M1 en niet in de B maar was even ter vergelijking)[/quote]

Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar toch lijkt het me wat overdreven.[/quote]

Er is geen woord overdreven in dat verhaaltje :)