Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) omdat ik hem gewoon al klaar had voor het L1. Was dat niet het geval, dan zou ik gewoon in de B blijven totdat ik er klaar voor was. JoycexLynn12 schreef:Citaat:Ik me zo aan mensen ergeren die alleen maar zeggen dat de jury nooit punten weggeeft/6jes jury etc. Als jij je paard (ongeacht het ras!!) gewoon voor elkaar hebt moet je (en zeker in de B) gewoon makkelijk 205 punten kunnen rijden.
Kom nu dus niet met verhalen aan dat wij hier jurys hebben die met punten strooien en dat ik dus wel 200+ rijd om vervolgens te zeggen dat dat alleen dankzij de jurys is.
Ik heb gewoon mijn paard voor elkaar, dat is een heel ander verhaal.
Vind ik niet.. ik heb nu al een aantal proeven in de L1 gereden die écht winstpuntwaardig waren en waarbij ik dan soms onder de 170 reed.
De dressuursport is een sport waar je het nooit weet, de ene keer heb je een jury die de oefening een 7 waard vind maar een andere jury een 6.
Daar heeft inderdaad het ras van het paard niks mee te maken maar ik heb mn paard prima voor elkaar maar nog moet ik knokken voor een wp af en toe.
Ontopic ; ik had in 5 wedstrijden mijn 10 punten bij elkaar en heb nog 2x extra wedstrijden gereden voor de ervaring waar ik 5 wp scoorde dus totaal B + 15.
Nu moet ik er nog 4 in de L1, mn paard is L2 klaar maar wil toch nog eens boven de 190 scoren omdat ik vind dat je er dan echt klaar voor bent.
Als je proef echt super gaat (niet alleen wat betreft gevoel maar ook het plaatje) dan kan een jury er echt niet omheen om jou die winstpunt te geven. Ik vind het altijd nogal stom dat de jury de schuld krijg 'want het ging zo goed' nou blijkbaar niet dus
vibabu schreef:JoycexLynn12 schreef:
Vind ik niet.. ik heb nu al een aantal proeven in de L1 gereden die écht winstpuntwaardig waren en waarbij ik dan soms onder de 170 reed.
De dressuursport is een sport waar je het nooit weet, de ene keer heb je een jury die de oefening een 7 waard vind maar een andere jury een 6.
Daar heeft inderdaad het ras van het paard niks mee te maken maar ik heb mn paard prima voor elkaar maar nog moet ik knokken voor een wp af en toe.
Ontopic ; ik had in 5 wedstrijden mijn 10 punten bij elkaar en heb nog 2x extra wedstrijden gereden voor de ervaring waar ik 5 wp scoorde dus totaal B + 15.
Nu moet ik er nog 4 in de L1, mn paard is L2 klaar maar wil toch nog eens boven de 190 scoren omdat ik vind dat je er dan echt klaar voor bent.
Maar wie vindt jouw proef winstpuntwaardig?Als je proef echt super gaat (niet alleen wat betreft gevoel maar ook het plaatje) dan kan een jury er echt niet omheen om jou die winstpunt te geven. Ik vind het altijd nogal stom dat de jury de schuld krijg 'want het ging zo goed' nou blijkbaar niet dus
. Maar paardje ging echt goed en toch 195 gereden. Een andere jury had waarschijnlijk rond de 205 of hoger gezeten. Maar eigenlijk ben ik trotser op die 195 bij deze jury dan dat je hoge punten krijgt bij een jury die ze gewoon weg geeft, want die zijn er ook.
. Citaat:Maar wie vindt jouw proef winstpuntwaardig?Als je proef echt super gaat (niet alleen wat betreft gevoel maar ook het plaatje) dan kan een jury er echt niet omheen om jou die winstpunt te geven. Ik vind het altijd nogal stom dat de jury de schuld krijg 'want het ging zo goed' nou blijkbaar niet dus :'
ben pas gestart toen ik het gevoel had dat ik 200 pt kon rijden. mocht overigens ook L1 starten maar daar waren we nog niet aan toe. enne betreffend paard is een fokmerrie. absoluut geen beweginswonder ofzo. gewoon een klassiek gebouwd paardje maar we rijden toch regelmatig in en rond de 200 pt hoor
daar hoef je geen totlias voor te hebben in de b Citaat:Ik me zo aan mensen ergeren die alleen maar zeggen dat de jury nooit punten weggeeft/6jes jury etc. Als jij je paard (ongeacht het ras!!) gewoon voor elkaar hebt moet je (en zeker in de B) gewoon makkelijk 205 punten kunnen rijden.
Kom nu dus niet met verhalen aan dat wij hier jurys hebben die met punten strooien en dat ik dus wel 200+ rijd om vervolgens te zeggen dat dat alleen dankzij de jurys is.
marjolein_el schreef:Citaat:Ik me zo aan mensen ergeren die alleen maar zeggen dat de jury nooit punten weggeeft/6jes jury etc. Als jij je paard (ongeacht het ras!!) gewoon voor elkaar hebt moet je (en zeker in de B) gewoon makkelijk 205 punten kunnen rijden.
Met die 205 punten ben ik het écht niet eens! Op grotere concoursen heb ik wel eens mensen zien rijden in de B waarvan ik dacht dat ze M of hoger startte. Zelf die haalde geen 205 punten.
Voor de rest ben ik het met je eens hoor, maar 205 punten is een tikkeltje overdreven.
uiteindelijk wel een winstpuntje maar daar was alles wel mee gezegd. (was overigens in de M1 en niet in de B maar was even ter vergelijking) marjolein_el schreef:Citaat:Ik me zo aan mensen ergeren die alleen maar zeggen dat de jury nooit punten weggeeft/6jes jury etc. Als jij je paard (ongeacht het ras!!) gewoon voor elkaar hebt moet je (en zeker in de B) gewoon makkelijk 205 punten kunnen rijden.
Met die 205 punten ben ik het écht niet eens! Op grotere concoursen heb ik wel eens mensen zien rijden in de B waarvan ik dacht dat ze M of hoger startte. Zelf die haalde geen 205 punten.
Voor de rest ben ik het met je eens hoor, maar 205 punten is een tikkeltje overdreven.
uiteindelijk wel een winstpuntje maar daar was alles wel mee gezegd. (was overigens in de M1 en niet in de B maar was even ter vergelijking)[/quote]
JoycexLynn12 schreef:Nee je hoeft absoluut geen totilas te hebben wil je in de 200 rijden maar ik denk ook dat iedere jury verschillend is.
De ene jury ziet de middenstap liever zo en de andere ziet een halstrekken liever zo.
Ik heb ooit eens een oudere man gehad als jury en die was echt van de oude stempel, die vond het niet zo erg als het paard tegen de hand kwam zolang die ontspanning er ook in zat.
En vlak daarna bij een hele jonge jury gereden en degene die eerste werd was een meisje met een bloedmooi paard die een swung had waar je beroerd van word.
Wat bij mij gewoon voorop staat is de lol die je eraan beleeft. De ene keer rijd je een rotproef en heb je punten en de andere keer een superproef en geen punten.
Van iedere wedstrijd leer je en zo is dat ook bij iedere jury.. met elk punt van commentaar doe ik iets mee zodat ik nóg beter kan presteren.

_Christine schreef:JoycexLynn12 schreef:Nee je hoeft absoluut geen totilas te hebben wil je in de 200 rijden maar ik denk ook dat iedere jury verschillend is.
De ene jury ziet de middenstap liever zo en de andere ziet een halstrekken liever zo.
Ik heb ooit eens een oudere man gehad als jury en die was echt van de oude stempel, die vond het niet zo erg als het paard tegen de hand kwam zolang die ontspanning er ook in zat.
En vlak daarna bij een hele jonge jury gereden en degene die eerste werd was een meisje met een bloedmooi paard die een swung had waar je beroerd van word.
Wat bij mij gewoon voorop staat is de lol die je eraan beleeft. De ene keer rijd je een rotproef en heb je punten en de andere keer een superproef en geen punten.
Van iedere wedstrijd leer je en zo is dat ook bij iedere jury.. met elk punt van commentaar doe ik iets mee zodat ik nóg beter kan presteren.
Ook hierop moet ik zeggen dat ik het niet met je eens ben
Als je een correcte middenstap uitvoert zoals omschreven staat in het boekje krijg je daar gewoon je punten voor.
Mijn paard heeft toevallig een hele fijne stap en de middenstap hoef ik niet eens wat voor te doen, ik heb er van de B t/m nu de M1 nog nooit lager dan een 7 op gescoord, dus het is gewoon niet waar dat het aan de jurys ligt.
Tuurlijk rijd je bij de één wat makkelijker hoge punten dan bij de ander, maar ik blijf echt van mening dat als jij een goede proef neerzet de jury daar gewoon niet omheen kan.
Hij stapt standaart een voetje over, maar daardoor moet hij wel twee voetjes voor z'n middenstap en dat doet ie niet.
Citaat:Ik me zo aan mensen ergeren die alleen maar zeggen dat de jury nooit punten weggeeft/6jes jury etc. Als jij je paard (ongeacht het ras!!) gewoon voor elkaar hebt moet je (en zeker in de B) gewoon makkelijk 205 punten kunnen rijden.
uiteindelijk wel een winstpuntje maar daar was alles wel mee gezegd. (was overigens in de M1 en niet in de B maar was even ter vergelijking)[/quote]