Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Arwen_ schreef:Wat mij betreft gaat het dus wel om het plaatje. Wat ik wel een goede tussenoplossing zou vinden is een 'net' zomertenue. Maar wat ik meestal als zomertenue zie rijden (flubberende blouses waarin je de houding van de ruiter niet eens meer kan zien) vind ik slordig. Een strak overhemd zou ik dan beter vinden.
Boras schreef:Belangrijkste argument voor mij is welzijn.
Alle andere argumenten zijn daaraan ondergeschikt.
Draagt het versoepelen van de regels bij aan het welzijn? Ja, aan dat van de ruiter.
Hoe moeilijk kan het nemen van een verstandig besluit dan nog zijn?
Attitude schreef:_Arwen_ schreef:Wat mij betreft gaat het dus wel om het plaatje. Wat ik wel een goede tussenoplossing zou vinden is een 'net' zomertenue. Maar wat ik meestal als zomertenue zie rijden (flubberende blouses waarin je de houding van de ruiter niet eens meer kan zien) vind ik slordig. Een strak overhemd zou ik dan beter vinden.
Ben jij jury?
_Arwen_ schreef:Nee, maar daarom mag ik er nog wel wat van vinden, vind ik

Attitude schreef:Tuurlijk, maar een jury mag zich niet laten beinvloeden door het plaatje.
Zoek het topic 5 voor verzorging maar eens op.Citaat:Misschien vind ik jou jasje geen gezicht in combinatie met je laarzen, maar dat doet niets af aan je prestatie, net zo goed als een rijjasje er niets aan afdoet.
We zijn hier aan het sporten en men blijft hangen in het jaar 0.....
Scum schreef:Wat mij betreft mag die regeling ook versoepeld worden.
Bij de springruiters wordt er ook veel soepeler mee omgegaan. Er zijn wedstrijden waar bij het springen wel zomertenue wordt toegestaan en bij de dressuur niet?! En dat nog wel terwijl springen maar 2 minuten duurt.
Attitude schreef:Tuurlijk, maar een jury mag zich niet laten beinvloeden door het plaatje.
MelanieB schreef:Tuurlijk mag dit niet, maar dit gebeurt nog oh zo vaak.Zoek het topic 5 voor verzorging maar eens op.
Ookal 'mag' het, kan de jury er hoger of lager voor geven. En je kunt er niets aan doen, het blijft een jurysport.
Attitude schreef:Misschien vind ik jou jasje geen gezicht in combinatie met je laarzen, maar dat doet niets af aan je prestatie, net zo goed als een rijjasje er niets aan afdoet.
We zijn hier aan het sporten en men blijft hangen in het jaar 0.....
MelanieB schreef:Maar nu ga je het hebben over kleuren combineren.
Jasje is onderdeel van het tenue. of het nou zwart,bruin of pimpelpaars is. Dus laten we het op het topic onderwerp houden; het jasje.
(iedereen moest gewoon lekker met jasje starten). jori_X schreef:Bij het springen stappen de ruiters gewoon naar de jury toe als het warm is, met de vraag of ze in zomertenue mogen. Vaak vinden ze het dan wel prima! Ik heb altijd het idee dat bij dressuur de ruiters afwachten tot het toegestaan is door de jury (correct me if I'm wrong!!). Of vragen de dressuurruiters wel aan de jury of het mag?
Iris_10 schreef:Ik had afgelopen vrijdag wedstrijd en in de bak waren allemaal rode hoofden te zien(iedereen moest gewoon lekker met jasje starten).
jori_X schreef:Bij het springen stappen de ruiters gewoon naar de jury toe als het warm is, met de vraag of ze in zomertenue mogen. Vaak vinden ze het dan wel prima! Ik heb altijd het idee dat bij dressuur de ruiters afwachten tot het toegestaan is door de jury (correct me if I'm wrong!!). Of vragen de dressuurruiters wel aan de jury of het mag?
Ik vind het vooral vreemd dat de regels bij het springen veel soepeler zijn (betreft het jasje) dan bij de dressuur, want allebei is het inspannend voor de ruiter en het paard.

_Arwen_ schreef:Ik zou graag dat beetje extra moeite van het aanhouden van het jasje wel in de punten terug willen zien. Net als dat beetje extra moeite van sokjes wassen, laarzen poetsen of invlechten.

Poney schreef:_Arwen_ schreef:Ik zou graag dat beetje extra moeite van het aanhouden van het jasje wel in de punten terug willen zien. Net als dat beetje extra moeite van sokjes wassen, laarzen poetsen of invlechten.
Het gaat om de rijvaardigheid...![]()
Sommige mensen willen met hun kleding en harnachement hun rijden compenseren![]()
@ZarcoTje, hier in de buurt gaat dat ook zo, maar dan moet het al echt heeeel warm zijn!
. Maar moeite mag beloond worden, vind ik. Poney schreef:_Arwen_ schreef:Ik zou graag dat beetje extra moeite van het aanhouden van het jasje wel in de punten terug willen zien. Net als dat beetje extra moeite van sokjes wassen, laarzen poetsen of invlechten.
Het gaat om de rijvaardigheid...![]()
Sommige mensen willen met hun kleding en harnachement hun rijden compenseren![]()
@ZarcoTje, hier in de buurt gaat dat ook zo, maar dan moet het al echt heeeel warm zijn!