Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Marion71 schreef:Optiwolk schreef:Invlechten duurt echt geen kwartier!
W heeft hele fijne manen en een lange hals, dus die heeft brede knotten nodig, maar die moeten wèl allemaal even breed zijn.
Ad heeft hele dikke manen, maar een nekje om U tegen te zeggen, dus daar moet ik nog even experimenteren.
Voorts vind ik een 5 heel erg weinig, maar ik ben er niet zo in thuis, wij krijgen geen punten op verzorging.
Jij vertelt mij nu dus dat ik óf zit te liegen of niet kan klokkijken.
Ik vlecht echt met een kwartier in, 11 roosjes vastgestoken met pektouw en keurig verdeeld qua dikte en afstand. Voorpluk erbij maakt 12. De bijrijdster van mijn ruin kon nog sneller vlechten. Zij gebruikte per knot slechts 1 elastiekje en zette ze niet vast. Ze zaten er net zo netjes in als die van mezelf. Ik vond mezelf al langzaam.
Optiwolk schreef:[Invlechten duurt echt geen kwartier!
MarliesV schreef:Sorry dat ik het zeg maar iets minder mag ook wel. Dat jij in een kwartier kan vlechten betekend nog niet dat een ander dat kan. De een is daar nu eenmaal makkelijker en sneller in dan de ander. Dat heeft niets met liegen of klokkijken te maken.
Marion71 schreef:Ik heb je aangegeven dat als jij niet de moeite wilt nemen om in te vlechten en dan niet kan accepteren dat je domweg punten laat liggen, je jezelf mss moet afvragen of wedstrijden rijden en de poppenkast die daarbij hoort wel bij jou past.
nameless schreef:gewoon voldoende is een 6 en dat zou de topic starter moeten hebben, dus net als mensen die vlechten en het niet kunnen , 21 alle kant op staande vlechtjes, geen gezicht dus een 6 voor de moeite
mooie vlechten een 7 super verzorgd eventueel nog punt extra dus 8 De punten voor verzorging zijn gelukkig van veel meer afhankelijk dan alleen invlechten of de kwaliteit van de knotjes.
en ik weet niet welke school jullie hebben gedaan maar een 5 is onvoldoende, en gezien t.s alle andere punten netjes had gedaan behalve vlechten zou het gewoon een 6 moeten zijn. Voor de KNHS is een 5 voldoende (onder de 50% rij je namelijk een verliespunt. Met 50%, dus een 5 gemiddeld, nog niet. Mss handig om eerst ff het reglement te bekijken? Wordt hier trouwens ook ergens genoemd.
bij onvoldoende is het normaal dat je er commentaar bij zet, tenminste als ik schrijf moet ik bij elke onvoldoende 3,4, en 5 commentaar zetten.
overigens had ik mijn beest wel altijd in de knotten, meer omdat ik de hals mooier vond met vlechten, maar het doet niet onder wat de combi dressuurmatig laat zien
Marion71 schreef:Vind je zelf ook niet dat je schromelijk overdrijft TS? Had je willen horen dat je maar een klacht moest indienen tegen die incompetente jury. Of dat dit het probleem van de dressuursport in het algemeen is? Kom op zeg. Als jij je niet aan de regels of algemeen goed houdt, dan zie je dat terug in je punten. Een 5 is mss wat aan de lage kant, maar maakt wel direct duidelijk wat goed is en wat fout. Imo helemaal niks mis mee. Leer je alleen maar van, zowel in het uitvoeren van oefeningen alsook in je presentatie van het geheel.
Ik heb je aangegeven dat als jij niet de moeite wilt nemen om in te vlechten en dan niet kan accepteren dat je domweg punten laat liggen, je jezelf mss moet afvragen of wedstrijden rijden en de poppenkast die daarbij hoort wel bij jou past. Da's heel anders dan jouw intepretatie van stoppen met wedstrijden en paard verkopen.
Hups, ophouden met zeuren en gewoon een uur eerder je bed uit als je op concours gaat. Dacht je dat al die anderen dat niet deden en de kabouters de paarden invlochten?

Ir111 schreef:Marion71 schreef:Ik heb je aangegeven dat als jij niet de moeite wilt nemen om in te vlechten en dan niet kan accepteren dat je domweg punten laat liggen, je jezelf mss moet afvragen of wedstrijden rijden en de poppenkast die daarbij hoort wel bij jou past.
Maar TS geeft toch aan dat het haar niet kan schelen dat ze die 5 krijgt? Ze vraagt zich alleen af of het feitelijk klopt? Zo lees ik haar vraag tenminste.
Dat is inderdaad mijn vraag in dit topic! Daarom vind ik het ook zo vervelend dat mij de les gelezen wordt. Dat lijkt mij niet nodig. Marion71 schreef:Ik heb je aangegeven dat als jij niet de moeite wilt nemen om in te vlechten en dan niet kan accepteren dat je domweg punten laat liggen, je jezelf mss moet afvragen of wedstrijden rijden en de poppenkast die daarbij hoort wel bij jou past. Da's heel anders dan jouw intepretatie van stoppen met wedstrijden en paard verkopen.
Nojoukus schreef:Als je deze punten nodig hebt om een winstpunt te kunnen rijden, klopt er mijns inziens sowieso al iets niet!
nameless schreef:gewoon voldoende is een 6 en dat zou de topic starter moeten hebben, dus net als mensen die vlechten en het niet kunnen , 21 alle kant op staande vlechtjes, geen gezicht dus een 6 voor de moeite
mooie vlechten een 7 super verzorgd eventueel nog punt extra dus 8
en ik weet niet welke school jullie hebben gedaan maar een 5 is onvoldoende, en gezien t.s alle andere punten netjes had gedaan behalve vlechten zou het gewoon een 6 moeten zijn.
bij onvoldoende is het normaal dat je er commentaar bij zet, tenminste als ik schrijf moet ik bij elke onvoldoende 3,4, en 5 commentaar zetten.
overigens had ik mijn beest wel altijd in de knotten, meer omdat ik de hals mooier vond met vlechten, maar het doet niet onder wat de combi dressuurmatig laat zien
Een 5 is voldoende in de dressuur._Saar schreef:Ir111 schreef:Maar TS geeft toch aan dat het haar niet kan schelen dat ze die 5 krijgt? Ze vraagt zich alleen af of het feitelijk klopt? Zo lees ik haar vraag tenminste.
Dat is inderdaad mijn vraag in dit topic! Daarom vind ik het ook zo vervelend dat mij de les gelezen wordt. Dat lijkt mij niet nodig.
_Saar schreef:Nogmaals vind ik dat de reacties wel wat vriendelijker mogen, anders ga ik gewoon TEMen.Suzanne_J schreef:Ik vind een 5 wel terecht.
Zoals TS zegt, is het je eigen keus om wel of niet in te vlechten, maar dan moet je daarna niet komen zeuren als je wat punten minder hebt.
Wij (niet de KNHS) hebben besloten dat knotjes op wedstrijd gebruikelijk is aangezien iedereen altijd invlecht. Wanneer iemand dit niet doet lijkt het mij niet meer dan normaal dat dit een lager punt als gevolg heeft. Het zou toch te gek zijn dat wanneer iemand moeite doet om zich mooi te presenteren op wedstrijd, een even hoog punt krijgt als iemand die geen moeite doet. Tijdgebrek is een slap excuus, ik zit zo vaak nog om 1 uur snachts te vlechten. Als je al geen tijd hebt om vlechtjes te maken, heb je imo ook geen tijd om op wedstrijd te gaan of je paard fatsoenlijk te verzorgen. Voor mij komt niet invlechten over als geen zin hebben om moeite te doen, en ik zou als jury dan ook geen zin hebben om moeite te doen op een mooi punt voor verzorging.
Deze reactie bijvoorbeeld. Omdat ik niet om 1 uur 's nachts ga staan vlechten heb ik ook geen tijd om mijn paard fatsoenlijk te verzorgen? Sorry maar ik vind het niet grappig dat jij dit suggereerd. Leuk dat jij jezelf en het wedstrijd rijden zodanig serieus neemt dat je het nodig vind zo laat nog te gaan vlechten. Ik doe dat niet, voor mij is het hobby. En dat betekent niet dat ik niet fatsoenlijk voor mijn paard kan zorgen.
Je mag best zeggen wat je vindt. Noem me lui, noem me laks whatever (dat is het ook). Maar ik vind de toon van sommige berichten gewoon niet prettig. Er zijn een aantal bokkers die wel snappen wat ik bedoel en ik begrijp ook best dat je cijfer lager is dan dat van iemand die wel gevlochten heeft.
Mijn vraag was of het terecht is, conclusie:
De ene vindt van niet en de ander vindt dat ik maar moet stoppen met wedstrijden en mijn paard moet verkopen omdat ik geen tijd wil maken voor vlechten. (Nee dat wordt niet gezegd nee, maar zo komt het wel over).

Fitzroy schreef:Ik heb nog steeds nergens van TS gehoord dat er op haar protocol stond dat dit vanwege een ongevlochten paard was, dus TS: laatste keer dat het gevraagd wordt: stond die opmerking erbij?
@nameless, sporter heeft gelijk. Een 5 staat voor voldoende, dit staat óók in het reglement. Je kent de reglementen dus niet.
nameless schreef:en als ik allemaal 5 en heb heb ik geen winstpunt dus onoldoende!! ken echt de reglementen wel, als ze 5 voldoende noemen zou ik met allemaal 5 en beloond moeten worden.
Maar goed daar gaat de hele discussie niet over, er staat in het reglement dat het haar los mag, dus mag het ook niet afgestraft worden, is het mooier beter dan moet/ mag het beloond worden. en dat was ook de vraag van de ts volgens mij. het gaat haar niet om haar 5, maar gewoon of het wel of niet correct is.

Suzanne_J schreef:Wanneer jij zegt dat je geen tijd hebt om je paard in te vlechten (wat een kwartiertje, hoogstens een halfuurtje duurt) dan concludeer ik inderdaad dat je geen tijd hebt om je paard fatsoenlijk te verzorgen of op wedstrijd te gaan. Ik snap best dat het voor jou een hobby is, dat is het voor mij ook, maar dat neemt niet weg dat als je op wedstrijd gaat, je paard ingevlochten hoort te zijn. De jury zit daar ook een hele dag vrijwillig, wanneer de deelnemers nog te laks zijn om in een kwartiertje het paard in te vlechten, zou ik als jury daar ook niet graag mijn hele dag verdoen.
Een 5 was dus terecht, het was voldoende, maar niet meer dan dat. Het argument dat je met alleen maar 5'en niet een winstpunt zou kunnen rijden gaat niet op. Een winstpunt krijg je als het meer is dan voldoende, je bent namelijk bekwaam om naar een hogere klasse te gaan. Wanneer je geen winstpunt krijgt, maar ook geen verliespunt, heb je voldoende voor deze klasse, niet om naar een hogere klasse te gaan.
MamboBeach schreef:Als het toegestaan is en je paard en jijzelf zien er verzorgd uit en volgens de regels vind ik een 5 zeer onterecht!!!