Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Air schreef:Semra: Zou wel makkelijk zijn als je verzameling en oprichting bekomt door de S&T
Semra schreef:Air schreef:Semra: Zou wel makkelijk zijn als je verzameling en oprichting bekomt door de S&T
Nou, als het zo makkelijk zou zijn. Maar dat was meer een reactie op de opmerking van de TS: "Al loopt je paard in een lekkere ontspannen houding is het nog niet goed.. nee, hij moet helemaal opgericht lopen.."
annebe schreef:Wat ik mij af vraag.. Een paard kan los in de wei met totale ontspanning opgericht en verzameld lopen en toch hebben wij als mens een S&T zodra we erop zitten?! Vreemde situatie toch?
kleinvosje schreef:annebe schreef:Wat ik mij af vraag.. Een paard kan los in de wei met totale ontspanning opgericht en verzameld lopen en toch hebben wij als mens een S&T zodra we erop zitten?! Vreemde situatie toch?
Nee hoor, hebben we niet per se een stang en trens voor nodig. En als je het zo stelt zoals je doet, hoe rij jij? Met zadel en bit? Dan is dat toch ook niet natuurlijk...?
secricible schreef:Wat ik niet snap is dat men afgeeft op de regels van "tegenwoordig". Ik kan me vergissen hoor, maar volgens mij zijn ze juist de regels steeds meer aan het versoepelen: Niet meer op M1 niveau verplicht rijden met sporen, je mag volgens mij ook langer doorrijden op een trens i.p.v. dat je over moet schakelen naar S&T. Regels worden alleen maar soepeler, dus stop alsjeblieft met het kletsen over dat het "tegenwoordig" allemaal zo moet...
Daarnaast denk ik dat iedereen zelf moet weten of hij S&T gebruikt, totdat het verplicht is (en dan ben je al een behoorlijk eind onderweg, denk dat de meeste van ons dat moment niet eens gaan halen...). Feit is dat je in de dressuur steeds meer toe wilt naar het zo onzichtbaar mogelijk geven van hulpen, zodat het er steeds makkelijker uit ziet. Sporen helpen daarbij, S&T helpt ook daarbij.
Danique_G schreef:secricible schreef:Wat ik niet snap is dat men afgeeft op de regels van "tegenwoordig". Ik kan me vergissen hoor, maar volgens mij zijn ze juist de regels steeds meer aan het versoepelen: Niet meer op M1 niveau verplicht rijden met sporen, je mag volgens mij ook langer doorrijden op een trens i.p.v. dat je over moet schakelen naar S&T. Regels worden alleen maar soepeler, dus stop alsjeblieft met het kletsen over dat het "tegenwoordig" allemaal zo moet...
Daarnaast denk ik dat iedereen zelf moet weten of hij S&T gebruikt, totdat het verplicht is (en dan ben je al een behoorlijk eind onderweg, denk dat de meeste van ons dat moment niet eens gaan halen...). Feit is dat je in de dressuur steeds meer toe wilt naar het zo onzichtbaar mogelijk geven van hulpen, zodat het er steeds makkelijker uit ziet. Sporen helpen daarbij, S&T helpt ook daarbij.
Ik geef niet af op de regels van tegenwoordig, ik vind het goed dat ze eens een aantal dingen versoepelen en verstrengen. Daar geef ik niet op af, maar op de mensen die al die hulpmiddelen verkeerd gebruiken en die er een sport opzich van maken.
Ik vind het overigens best knap dat u weet dat de meeste mensen hier dat niet gaan halen. En ook nog zo van internet, bent u helderziend?
secricible schreef:Nee, ben niet helderziend, maar ben wel bekend met statistiek. En er rijden nou eenmaal niet zoveel mensen op internationaal niveau en aangezien je dan pas verplicht bent S&T te gaan gebruiken... Daar hoef je niet helderziend voor te zijn hoor... Gewoon je hersentjes voor gebruiken.
DAn kun je je misschien ook wat minder snel aangesproken voelen, want ik heb het over de mensen die het hebben over de regels van tegewoordig. Als jij dat niet was, hoef je je ook niet aangesproken te voelen
annebe schreef:Wat ik mij af vraag.. Een paard kan los in de wei met totale ontspanning opgericht en verzameld lopen en toch hebben wij als mens een S&T zodra we erop zitten?! Vreemde situatie toch?