Jury geeft les onder de proef....?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: Jury geeft les onder de proef....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:49

Heeft niets met aardig of onaardig te maken, maar simpelweg met de regels volgen. Ik snap werkelijk niet dat bijna iedereen het hier normaal vindt om de regels met voeten te treden, die zijn er niet voor niets hoor! Zou een mooie zijn als iedereen zijn/haar eigen regels aanhangt.....

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:14

Je hebt he hier over een B proef.
Weten wij hoe de ts en de andere deeknemers op hun paard hebben gezeten.
Denk het niet want we waren er niet bij.
Misschien vond de jury wel dat de ts deze belegeiding nodig had.

Tuurlijk ben ik het met je eens dat de jury dit niet zomaar op eigen houtje had moeten doen, maar om en nu z'n show van te maken.
Waarom niet gewoon de jury tot de orde roepen.
En daar de bij is het altijd erg lastig om jury leden te werven voor een concour, dus of er echt daadwerkelijk een klacht word in gedient, geeft bij mij ook vraag tekens. (in onze regio gezien)

Dus wat doen me nu?
We kletsen weer een eind in de ruimte, waar we nooit een antwoord op zullen krijgen.
Of de des betreffende jury moet al toevallig op bokt zijn.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:42

Beetje aparte manier van jureren :+

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:05

Ik heb dit dan liever dan een jury die zwaar punt en geen commentaar geeft op het protocol }>
Vind dan wel dat ze het bij alle ruiters "had moeten" doen ipv tegen een enkeling.

Ook uit het oogpunt van de bedoeling van wedstrijden rijden; dat het niet hoort.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 09:13

daffodil schreef:
Heeft niets met aardig of onaardig te maken, maar simpelweg met de regels volgen. Ik snap werkelijk niet dat bijna iedereen het hier normaal vindt om de regels met voeten te treden, die zijn er niet voor niets hoor! Zou een mooie zijn als iedereen zijn/haar eigen regels aanhangt.....

Ik snap absoluut wat je bedoeld hoor.

Maar ik heb vorig jaar ergens gestart, 1e proef beetje te safe gereden, wist ik, maar meneer gedroeg zich en ik was allang blij :D , maar toen was de proef klaar en zei ze dat het een fijn proefje was maar hij liep af en toe wat te diep en ze wou hem meer naar voren zien als ik dat deed kreeg ik veel meer punten.

Ik gedaan en jawel geloof 15 punten meer dan 1e proef.

Vind je dat dat dan wel mag of is dat ook hulp van derde? hoewel de proef wel afgelopen is.

Marike_Ylon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:46

ik vind het een beetje raar.
het hoort niet in ieder geval, en wat je zelf al zegt je mag zelf ook niet praten.
anders kan net zo goed je instructrice aan de kant je aanwijzingen geven..
ik heb het zelf nog nooit meegemaakt xD

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:09

Michele, dat mag gewoon en daar is niets op tegen. Kan me herinneren dat ik iemand op zijn mieter gegeven heb omdat ze als een natte krant reed, ze mocht er van mij wel wat meer pit in gooien. Had ze mooi de tweede proef dik 20 punten meer!

En dat is ook gewoon toegestaan hoor, alleen niet tijdens de proef. Niet van de jury, niet van de voorlezer en ook niet van de ruiter (stemhulp), helemaal niets!

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:12

daffodil schreef:
Michele, dat mag gewoon en daar is niets op tegen. Kan me herinneren dat ik iemand op zijn mieter gegeven heb omdat ze als een natte krant reed, ze mocht er van mij wel wat meer pit in gooien. Had ze mooi de tweede proef dik 20 punten meer!

En dat is ook gewoon toegestaan hoor, alleen niet tijdens de proef. Niet van de jury, niet van de voorlezer en ook niet van de ruiter (stemhulp), helemaal niets!

Oh misschien reed ik wel bij jou _O- _O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:13

De jury's waar ik bij heb gezeten zeiden dat ook regelmatig, maar dan niet zodanig dat de ruiter het kon horen. Ze moet zich wel groen en geel geergerd hebben, haha :')

annie88 schreef:
Nou wat ik mee maakte vandaag..
Ik de eerste proef gereden, na mijn idee fijn gereden en ik was tevreden.
Voordat de tweede proef begint, doet ze het raam open en zegt dat dat ik hen voorwaarts moet rijden.
Ik dacht oke, als zij dat wilt.. (was het er zelf niet geheel mee eens ik was blij dat ik mijn paard ontspannen had gereden de eerste proef ookal kon het actiever)
Ik ging wat fanatieker rijden, en onder mijn proef, tussen de onderdelen, hoor ik ineens:
"Kom op door draven, draf, draf, draf) Ik dacht huh?Waar komt dat vandaan..? :+
Was het de jury die mij instrucite gaf terwijl ik me proef reed..
Ik heb alles opgevolgd, en ik deed alsof ik gek was..
Ik heb het trouwens over de klasse B.

Uiteindelijk wel een winstpunt gekregen in die tweede proef.
Harstikke leuk, maar het klopt natuurlijk niet..
Ik ben uit mijn concentratie als zij mij 3 keer een instructie geeft..

Ze deed dit overigens bij meerdere..

Wat vinden jullie hier nou van? Ik bedoel, ik mag ook niet praten in de proef.. :o

carmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:37

een jury hoort ook niet iemand "op zijn mieter te geven", dat is ook niet conform de regels :o

SlovesA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:22

uhm ja je ziet het wel meer.
maar het is oko niet eerlijk egienlijk want wie zegt dat de andere dat ook krijgen enz.
maarjaa het is wel fijn dat zehet doet maar eigenlijk heel erg vervelend jij wilt toch laten zien wat je kan eigenlijk en niet wat zei wilt..
ja je gaat wel voor de winstpunten maar toch wil je wel op je egien manier blijven rijden of op die van je leeraar die je les geeft.