Wat is jullie contributie bij de rijvereniging

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 00:44

Ik betaal € 150,= per jaar (meende zelfs € 185,= maar denk dat de startkaart eraf is gehaald en dat we deze nu zelf moeten betalen...).
Hiervoor heb je 2x per mnd dressuurles en/of 2x per mnd springles (mijn paard kan niet springen dusss... :+ )
Starten op eigen cc is wel gratis, maar er word wel verwacht dat je 1 van de 2 dagen helpt.
Daarnaast zijn er clubkampioenschappen waar je gratis aan mee mag doen.
Uitjes, carnavalconcours en andere activiteiten moet voor betaald worden, evenals voor een lesweek...

Rijden in de binnenbak kan op vaste tijden maar moet per keer dat je er gebruik van maakt betaald worden (op zich logisch), buitenbak is vrij te gebruiken door leden.

Ik vind t best prijzig, heb 2 jaar terug al gedacht over te stappen naar een andere vereniging, maar ik was toen zelf zwanger dus had t weinig zin om over te stappen en ik rij al 25 jaar voor die vereniging... (ik zeg: dat verdiend een bloemetje!!! :D -> moet ik m wel zelf kopen ben ik bang, zulk soort dingen zijn nl redenen voor mij om bij deze club weg te gaan!)

Naar de les ga ik in het buitenseizoen eigenlijk amper, binnenseizoen wel, maar meer omdat je dan buiten toch niet kunt rijden ;)

Weet nog niet wat ik ga doen... stalgenoot en eigenaar zijn ook al sinds jaar en dag lid dus....

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 00:50

Heb net de rekening betaald en dat is altijd schrikken.
Lidmaatschap 100 euro + instructie dressuur 1x per week 170 euro + registratiekosten KNHS 45,80 = 315.80
En dan nog met twee paarden een startkaart = 2 x 44.10 + behandelingskosten 3,10 = 91,30

We hebben twee binnenbakken maar 's avonds kan je beperkt rijden. Op woensdag en donderdag is er in twee bakken les. Op vrijdag is er les en is de 2e bak verhuurd en moet je dus voor half 9 klaar zijn, op maandag is er les en is de 2e bak de hele avond verhuurd aan de Friezen fokverening en eens per maand is er oefenspringen waarbij de ook de 2e bak op maandag en dinsdag bezet zijn.
Ik kan dus op dinsdagavond privelessen, op woensdagavond groepsles en op vrijdag vrijwel direct uit mijn werk mesten, alles binnen zetten en dan snel naar de club.
Je moet eens per jaar alles vegen, daarnaast 3x per jaar kantinedienst.

Onderlinge wedstrijden kosten 4 euro, bij KNHS wedstrijden mag je je een week eerder inschrijven.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 01:06

Zo rond de 30 euro ( weet t niet precies doordat paard en sport enz. op dezelfde rekening staat).
Zit verder niets bij, zelf wedstrijd dingen regelen, geen accomodatie om zelf te trainen (sta toevallig wel op de thuishaven van de vereniging), wel zijn er groepslessen waar je tegen betaling aan deel kan nemen en worden er maandelijks wedstrijden georganiseerd. Daarnaast zijn er nog n paar clinics en andere activiteiten per jaar.
Vrijwilligers werk hoeven wij niet verplicht maar is natuurlijk altijd welkom en doe ik ook regelmatig tijdens n wedstrijd.

Vind het eigenlijk wel n ideale vereniging voor mij. Betaal voor wat ik gebruik en heb er verder geen omkijken naar.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:30

55 euro per jaar aan lidmaatschapskosten waarbij je dan ongelimiteerd gebruik kan maken van 2 20x40 binnenbakken, 3 buitenbakken én gratis meedoen aan KNHS-wedstrijden die door de vereniging georganiseerd worden.
Ex. startkaart/coupons en KNHS.

Rixt95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:14

300 euro, Incl. lessen, oefenparcours, onderlinge wedstrijden en kringwedstrijden.

DendroFleur

Re: Wat is jullie contributie bij de rijvereniging

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:51

Hoeven jullie dan ook geen inschrijfgeld voor de wedstrijden te betalen? Hier betaal je 10 euro per proef voor een KNHS wedstijd.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:01

605 euro.. zucht..

Zal het nog wel even uitleggen..
Dat is bakgebruik binnen en of buitenbak, buiten lestijden en wedstrijden om.
Dat is incl. 2 lessen in de week (ik heb gekozen voor 1 spring en 1 dressuur).
Voor het feit dat ik privelessen heb, zit daar 25 euro in berekend.
En ahum.. ik ben ook nog menner, dus betaal meer dan andere leden en heb in principe
2 x in de maand menles (niet dat daar veel van gekomen is ivm blessures en nu weer dracht en blessures).
Vrijmennen in 1 van de bakken op zondag ochtend.
En het parkeren van mijn kar op het terein van de vereniging.
GEloof ca 2 a 3 x per half jaar wc schoonmaak dienst.
6 x dienst op een wedstrijd per jaar (ongeveer)
1 werkdienst dag.
En ehhhh.... 6 kantinediensten of zo.

Hier betaal je 10 euro per proef.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:08

jeetje ik betaal erg veel geloof ik....

29,50 per maand
(en nog eenmalig 66 euro per jaar)
dit is inclusief 1x per week les maar exclusief KNHS kosten.

het is dat het zo leuk gaat met de les maar anders....

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:14

Ongeveer 120 euro volgens mij. Dat is dus iedere week les (maar die gaat 's winters niet zo vaak door ivm regen etc.), startkaart, je mag altijd gebruik maken van de bak, meedoen aan activiteiten zoals ritten, en uitjes. En er worden ook onderlinge wedstrijden en springclinics gehouden.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:41

Ik betaal 45,- per jaar. Maar daar zit niet heel veel bij, 2x per jaar een onderlinge wedstrijd, een bbq met buitenrit en onbeperkt gebruik van de buitenbak.

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 23:38

DendroFleur schreef:
Hoeven jullie dan ook geen inschrijfgeld voor de wedstrijden te betalen? Hier betaal je 10 euro per proef voor een KNHS wedstijd.

Die betaal ik niet aan mijn vereniging (vroeger wel trouwens) maar rechtstreeks op cc zelf. Varieert hier tussen de € 7,50 / € 10,= per proef.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 09:50

Ik zit bij twee verenigingen.

Bij de ene (Trens) betaal ik 75 euro per seizoen (dus als ik een heel jaar deelneem 150 euro) aan mijn licentie. Daarnaast heb ik bij mijn eerste inschrijving een immatriculatiekost moeten betalen voor mijn paard, dat was ook 75 euro denk ik (?). Als ik een nieuw paard zou kopen zou ik deze kost opnieuw moeten betalen, maar zolang ik met Willow blijf rondrijden moet ik enkel de licentie betalen. Verder moet ik ook nog eens startgeld betalen per proef, iets van een 7,5 euro dacht ik (heb door blessures al lang niet meer meegereden).
Verder zit hier niets bij in. Is enkel om wedstrijden te kunnen rijden.

Bij de LRV betaal ik 35 euro per jaar + 8 euro voor mijn paard. Daarvoor ben ik een heel jaar lid en mag ik het hele jaar vrij gebruik maken van onze binnenbak (20x80) en buitenbakken (3 ringen van 20x40, een springbak en een crossparcours). Ik heb een sleutel van de binnenbak dus kan altijd gaan trainen en mag ook mijn lesgever naar daar laten komen voor privéles. In de winter is de binnenbak bezet voor groepslessen, op woensdag en vrijdag van 19h tot 20h voor de ponyruiters, en op dinsdag en donderdag van 19h tot 21h voor de paarden. Voor die groepslessen (springen en/of dressuur) mag je je ook inschrijven. Ik heb mezelf ingeschreven voor de dressuurles, dat kost me 25 euro waarborg. Echter, als ik elke les kom (zijn er een tiental voor dressuur en dan ook nog tien voor springen) dan krijg ik aan het einde van het seizoen mijn waarborg terug - ik mag 2 keer ongewettigd afwezig zijn ;-) Dit is simpelweg omdat er vroeger veel mensen inschreven en dan niet kwamen opdagen, waardoor de kost per lid voor de lesgever heel hoog werd. Nu, mijn paard is sinds december mank dus ik heb niet meer deelgenomen aan de lessen, ik krijg dan nog wel netjes mijn geld terug omdat het een geval van overmacht is :-) Maar die groepslessen zijn dus niet verplicht.Wel "verplicht" zijn de achttaltrainingen in de zomer, op woensdag en vrijdagavond.
We hebben in de zomer 8 tornooien, plus provinciaal en nationaal (op selectie). Achttal rijden is daar een must, daarnaast kies je voor springen of dressuur of beide. Dit is kosteloos. In de winter zijn er een aantal dressuurdagen en indoors, sinds dit jaar kost dit 3 euro per inschrijving - tenzij de wedstrijd in kwestie door onze eigen club wordt georganiseerd, dan mogen wij op kosten van de clubkas deelnemen :+
Verder worden wij als lid geacht te komen helpen op indoors georganiseerd door de club - het wordt zo geregeld dat iedereen ongeveer 2 keer per jaar moet komen helpen. Daarnaast organiseren wij 2 keer per jaar een fuif, daar moet ook iedereen helpen (ook met opstellen en afbreken enzo). Vorig jaar hebben wij de provinciale indoors georganiseerd, dit jaar hebben we een pony- én ruitertornooi dus dan moet ook iedereen een tandje bijsteken. We hebben elk jaar met de club een teerfeest, een dropping, een barbeque en een kerstfeestje. Twee keer per jaar is het algemene vergadering en mag iedereen zijn zegje doen, verder mogen we onze mening spuien tegen de voorzitter of in de ideeënbus. Over het algemeen loopt dit systeem vrij goed en ik vind het super goedkoop... Gaan helpen vind ik niet erg omdat alle vrienden en vriendinnen daar toch ook zijn, en ik heb lekker altijd toegang tot een binnenbak in mijn tuin (ik moet 5 minuutjes stappen om er te komen).

Brillant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:59

de contributie bij onze club is 100 euro voor een half jaar. we krijgen 2x in de week 1 uur les en mogen gebruik maken van een 20x80 eb- en vloedbak en hindernismateriaal. Ieder jaar wordt er ook een actie georgraniseert waarvan verwacht wordt dat je meedoet, en als er verder nog mensen ergens voor nodig zijn bijvoorbeeld zoals nu met carnaval om te helpen staan we wel klaar voor onze club.

Mylou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 21:50

Mijn contributie is heel weinig 35 euro per jaar en daarvoor heb je elke week 2 keer les als je wil. 1 Keer in de week springen en 1 keer dressuur. :j
Onze vereniging is niet zo groot bij de paarden 7 en de pony's maar 4 :P In de winter vind het plaats in een bak van 20 X 60 ongeveer. In de zomer op het gras. Maar het is maar 45 minuten

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:38

66per jaar waa 20 euro verzekering in zit.
voor de rest zit er alleen maar gebruik van 1binne bak en 2buitenbakken.
De rest lessen en wedstrijden en dergelijke moet je nog los betalen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:21

Wij betalen als niet rijdend lid volgens mij een kleine 90, hierbij kan je gratis gebruik maken van de binnenval in de manege die erg weinig vrij is en zo hard als betton

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:27

Wij betalen 75 euro. dat is inclusief gebruik van de binnen,buiten bak en springwei.
Exlusief les, maar inclusief KNHS kosten