Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Deliana27 schreef:maar als ik nou bij de paarden zou starten in de Z met mijn paard en ik ben 13 jaar mag je dan wel met hoedje in de Z.
germie schreef:Maar ja, Nederland moet zonodig weer een E-maat als pony accepteren, terwijl internationaal er helemaal geen E-pony's bestaan.
Het NRPS had hier vroeger een leuke naam voor 'rijpaarden kleine maat'. En in Duitsland heten ze 'Kleinpferde'. Maar dan moet je dus best veel lange kinderen bij de paarden laten starten.
wake_up schreef:Inderdaad. Vooral geen S&T is logisch voor de pony's, veel mensen die daar niet correct mee omgaan. (oke, dat is soms ook bij de paarden zo, maar volwassenen hebben meer ervaring, en rijden soms toch wat netter). Ik denk dat als je ponyruiters met S&T laat rijden je een hoop pony's krijgt die nageeflijk worden getrokken door de stang, ipv een correcte aanleuning hebben.
Laulau1986 schreef:Hoedje: Een kind ziet meestal nog geen gevaar en ik denk dat een kind ook nog niet zo goed de gevolgen kan overzien van een mogelijke val op het hoofd zonder cap. Een volwassene kan beter die beslissing maken (meestal dan).
S&T: Is dat ook niet gewoon een beetje veel ijzer in zo'n klein pony mondje?
brokjesss schreef:S&T: ik denk dat dat voor al licht aan de grootte van de mond van je pony. dan kan je pony de mond amper dicht doen loopt ie in de proef met z'n mond vliegen te vangen overdreven gezegd. ik denk dat het gewoon is dat er anders te veel ijzer in het mondje van de pony zit(?)
MelanieB schreef:Laulau1986 schreef:Hoedje: Een kind ziet meestal nog geen gevaar en ik denk dat een kind ook nog niet zo goed de gevolgen kan overzien van een mogelijke val op het hoofd zonder cap. Een volwassene kan beter die beslissing maken (meestal dan).
S&T: Is dat ook niet gewoon een beetje veel ijzer in zo'n klein pony mondje?brokjesss schreef:S&T: ik denk dat dat voor al licht aan de grootte van de mond van je pony. dan kan je pony de mond amper dicht doen loopt ie in de proef met z'n mond vliegen te vangen overdreven gezegd. ik denk dat het gewoon is dat er anders te veel ijzer in het mondje van de pony zit(?)
Onzin.
Want waarom mag het ineens wel als je 18 word en je rijd een pony dus dat slaat nergens op.