Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Shahazai schreef:Ik zeg ook niet dat elke jury het doet. Maar ik kom het gewoon nog steeds regelmatig tegen. Ik was vaak schrijver (tot 3 maanden geleden) en ook daar in de auto/het hokje hoor ik de jury er commentaar op geven en adh. daarvan ipv. een 6 bijvoorbeeld een 5. Jammer, maar waar.
Shahazai schreef:Karin:
Jury- Hmm, die overgang had iets gecontroleerder gekunt, 6. Maar door die Zwarte vacht komt het gewoon niet uit de verf, maak er maar een 5 van.
Da's een voorbeeldje, heb er zo wel meer van moeten schrijven en niet alleen van de kleur.
In de Z bijvoorbeeld ook een keer, ik schreef bij een jury in de auto die 8en en 9ens gaf, en hij mompelde konstant over wat voor talent die jongen was en hoe zijn familie dit en dat had etc.. Voor mij zag het er niet zo geweldig uit, maar ja, wie ben ik. De andere jurys hebben hem lager gepunt.
Tsja, dan zal ik het wel niet helemaal goed hebben, maar hier lijikt het er toch verdacht veel op dat de jurys zich lieten beïnvloeden door dingen die niks met een dressuur wedstrijdje te maken moeten hebben.
EDIT: nog maals, ik zeg niet dat dit zo is in TS haar geval!! Heb in mijn eerste post aangegeven dat ze misschien in het commentaar op de coupons moest kijken
Illusion1990 schreef:Wel grappig dat dit topic zo heeft uitgepakt. Ik was niet echt op zoek naar tips en adviezen voor mezelf, maar ik was benieuwd wat ieders beleving is aangaande de beoordeling van een jury. .
Jij rijdt hem 
Illusion1990 schreef:Hier is de TS weer. Ik heb alle reacties en berichten eens in alle rust doorgelezen. Veel verschillende en uiteenlopende reacties. De leidraad in het verhaal is dat ik brutaler moet gaan rijden en dat klopt ook wel. Ik heb les van een goede instructrice en in haar les is het brutaal genoeg. Zij zit mij achter de broek aan en laat mij tot het gaatje gaan. Echter kom ik op wedstrijd, ben ik te voorzichtig. Ik wil het té netjes doen en dat resulteert veelal in een lauwe proef. Het commentaar wat ik veelal krijg is dat er meer impuls mag zijn (klopt) en dat t brutaler mag. Ik denk dat het over het algemeen genomen allemaal té braaf is. Dus iets om nog verder aan te werken.
Wel grappig dat dit topic zo heeft uitgepakt. Ik was niet echt op zoek naar tips en adviezen voor mezelf, maar ik was benieuwd wat ieders beleving is aangaande de beoordeling van een jury. Maar toch allemaal dank voor alle tips en adviezen. Zitten zeker dingen tussen die herkenbaar zijn en waar ik mee aan het werk kan.

Zo trots! Maar we moeten er wel vol voor gaan en het paardje moet het ook goed doen en weinig laten liggen.
. Erg van genoten want het is maar de vraag of dat ooit nog zal lukken.Keuningkje schreef:Dat verschilt per jury, je ziet vaak op wedstrijden als iemand met een tinker of haflinger niet eens hoeft te gaan starten omdat die van te voren al een preek hebbeen gehad dat ze niet in de wedstrijdsport thuishoren! Helaas ben ik het daar niet altijd mee eens.
sporter schreef:Keuningkje schreef:Dat verschilt per jury, je ziet vaak op wedstrijden als iemand met een tinker of haflinger niet eens hoeft te gaan starten omdat die van te voren al een preek hebbeen gehad dat ze niet in de wedstrijdsport thuishoren! Helaas ben ik het daar niet altijd mee eens.
![]()
![]()
Wat een onzin. Smoesjes van mensen die gewoon niet goed genoeg rijden.
apple01 schreef:Niet altijd helemaal waar.
Ik heb zelf wel altijd op KWPN'ers gereden. Maar ik heb zowel de black beauty's gereden als de paarden die er minder mooi uitzagen (bijv. bruin, 1 wit been, te fors gebouwd, etc.) en ik merkte zelf ook. Als je redelijk rijdt met zo'n blacky krijg je makkelijker meer punten omdat een uitgestrekte draf die voor een 9 kan met op het einde de hoek afgesneden en een beetje tegen de hand toch een 7 of acht oplevert. Met een 'gewoner' paard om te zien moet het perfect en dan kreeg ik vaak een zeven. De ene jury is hier gevoeliger voor als de andere. Toch heb ik het liefste type 2.
Keuningkje schreef:Dat verschilt per jury, je ziet vaak op wedstrijden als iemand met een tinker of haflinger niet eens hoeft te gaan starten omdat die van te voren al een preek hebbeen gehad dat ze niet in de wedstrijdsport thuishoren! Helaas ben ik het daar niet altijd mee eens.
Sjolvir schreef:Keuningkje schreef:Dat verschilt per jury, je ziet vaak op wedstrijden als iemand met een tinker of haflinger niet eens hoeft te gaan starten omdat die van te voren al een preek hebbeen gehad dat ze niet in de wedstrijdsport thuishoren! Helaas ben ik het daar niet altijd mee eens.
Onzin.. Gewoon rijden voor wat je waard bent, dan is er niets aan de hand.
Als je je proeven netjes rijdt en je zaakjes voor elkaar hebt, rijdt je echt je punten wel.