[JV] waar ergert de jury zich aan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:34

precies.

Daarom hebben de jury's nu ook een nummer. Het is zo banketstaaf als je de verkeerde meneer Jansen in elkaar slaat.......

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:39

Is er eigenlijk wel aan de juryleden gevraagd of ze met hun NAW-gegevens in dat boekje willen staan?
Of was het weer zoiets kroms dat je bezwaar aan moet tekenen als je het niet wil? (Alsof er niet al papierwerk genoeg is!)

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 16:12

Yep, je moest voor een bepaalde datum reageren als je er niet in wilde. En natuurlijk was ik weer te laat.
Ik heb tot nu toe 1 keer een verliespunt gegeven, paard kon echt niet meer lopen van de pijn in zijn lijf door het verkeerd gereden zijn, maar ik ben toen ook bedreigd, en ik ben idd steeds weer blij als ik mijn auto weer in dezelfde staat aantref als ik hem heb achter gelaten (tenzij iemand geroepen voelt hem op te ruimen Knipoog ) sinds die tijd.
Gelukkig slijt dat wel weer, maar dat zijn de momenten waarop je je afvraagd waarom je het in nog doet.

Mijn persoonlijke grootste erger punt (weer even on-topic) is een paard/pony die onregelmatig loopt in de baan.
Wanneer stuur je iemand eruit? Dat zijn de momenten waarop ik hard weg zou willen rijden. Vreselijk.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 19:10

he CGJ12, jij had het er over dat als je paard nog de sterren loopt te kijken en dus in de B rijdt maar beter thuis kunt blijven, maar wat dan als dat zo is en je toch wat ervaring op wilt doen op de officieele wedstrijden (je moet immers ergens ervaring opdoen) kijk mijn paard is ook zo'n sterrenkijker (het gaat al steeds beter) en heeft moeite met zich te concentreren en moet het dus leren en ik moet ook leren om goed te rijden op wedstrijd, dan zou je toch zeggen dat je maar weinig keus hebt, ik kan wel eeuwig thuis blijven oefenen tot dat ik hem super heb en eigenlijk bijwijze van m zou kunnen starten, op wedstrijd is het toch anders en ik geef er niets om als ik weer eens met lage punten thuis kom, ik vind het op dat moment eerder belangrijk hoe het voor mezelf is verlopen en dat we weer een ervaring rijker zijn.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 19:57

marloezzke, bestaan er geen oefenringen in de buurt? waar je even een proefje kan oefenen, buiten ofzo, met voorlezer. misschien went je paard eraan. ik reed mijn B-brevet met een paardje dat ik normaal gezien redelijk leuk aan het lopen krijg, wanneer ze ontspannen is. ik reed toen (natuurlijk) alleen, in de binnenbak die ze kent. maar het alleen zijn en het volk deden haar enorm haar hoofdje omhoog doen. ik kon niks met haar aanvangen. ze viel naar binnen in de voltes omdat ze naar de buitentribunes zat te kijken, liep weg van mijn been omdzt ze niet oplette en toen zich afvroeg hoelang ik al benen aan het geven was en dan maar een galopje inzette...
terwijl het anders goed ging... lastig probleem Knipoog

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 20:47

oh maar ik was eigenlijk niet opzoek naar een oefenring of iets dergelijks, vind de oficieele concourse toch wel gezellie en ik vind dat de jury's ook voor mensen met probleem paarden ed ook respect moeten hebben als zei daar ook hun proefje willen rijden al is het maar om de lol of voor de ervaring.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 09:47

CGJ12 schreef:
precies.

Daarom hebben de jury's nu ook een nummer. Het is zo banketstaaflig als je de verkeerde meneer Jansen in elkaar slaat.......

Tong uitsteken Haha! OK dan! hahaha,ik zie het al voor me

Ik heb eens een keer op eigen concour geschreven en die jury was zo grappig.
Wel heel streng.Het was pony's B en L.(C,D,E)
Hoe vaak hij niet heeft geroepen,godverpiep alweer een klooier,hoe willen ze een proef rijden terwijl ze al niet eens kunnen groeten.
Ergens kon ik die man goed begrijpen want wat je zag,poeh eej.
Vele die een halfuur moeten frutten om de teugels en zweep in een hand te krijgen en als dat eenmaal zover was,liep de pony al weg.
Of jongens die hun cap afnamen maar niet terug kregen.En ga zo maar door.
Ik kan me voorstellen dat dat ook een punt is waar jury's zich aan kunnen iriteren.5 minuten wachten op iemand die EFFE moet groeten.

Oh oh,ik herinner me ineens een wedstrijd van mezelf in rosmalen.
Ik reed heerlijk,maar had erg goede tegenstanders,dus met een rekensommetje gaven wij mij een 5de plek ongeveer.
Komt ineens de jury in de kantine naar me toe.He dat was Ianta is het niet.Ja dat klopt.Oh dat vind ik zo'n mooi paard.Erg leuk om te mogen jureren.
Wat denk je 1ste met jemig veel punten.
Als je heel eerlijk bent,doe jij zoiets ook weleens?

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 13:58

tja dressuur blijft ook een jurysport he, mare over die beginners je moet het ergens leren toch, maar mij lijkt het idd als hury erg moeilijk om daar niet om te lachen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 14:06

marloezzke: in de B moet je niet te nauw kijken.
Middendraf niet in galop, en beide galoppen goed aanspringen en je bent er al zowat.

In het L is het wat anders natuurlijk......

LindaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 15:58

CGJ12: Heb je een keer een ring gekregen als omkoopgebaar of iets?? Leg eens uit, ben wel nieuwsgierig.

Fitzroy: Ik was zo'n geval die z'n papieren van enting niet in orde had, maar je moet mij geloven het was de eerste wedstrijd en ik wist echt van niets. Schijnheilig Inmiddels heeft de DA het bijgeschreven!!! Pling

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 16:00

LindaM schreef:
CGJ12: Heb je een keer een ring gekregen als omkoopgebaar of iets?? Leg eens uit, ben wel nieuwsgierig.

??? De vraag begrijp ik niet helemaal.
Leg even uit wil je?

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 16:04

nee dat weet ik zelf ook wel maar omdat je schreef, als je paard nog de sterre loopt te kijken je beter thuis kan blijven (stond ook in mijn voorgaande antwoord) he CGJ12, jij had het er over dat als je paard nog de sterren loopt te kijken en dus in de B rijdt maar beter thuis kunt blijven, maar wat dan als dat zo is en je toch wat ervaring op wilt doen op de officieele wedstrijden (je moet immers ergens ervaring opdoen) kijk mijn paard is ook zo'n sterrenkijker (het gaat al steeds beter) en heeft moeite met zich te concentreren en moet het dus leren en ik moet ook leren om goed te rijden op wedstrijd, dan zou je toch zeggen dat je maar weinig keus hebt, ik kan wel eeuwig thuis blijven oefenen tot dat ik hem super heb en eigenlijk bijwijze van m zou kunnen starten, op wedstrijd is het toch anders en ik geef er niets om als ik weer eens met lage punten thuis kom, ik vind het op dat moment eerder belangrijk hoe het voor mezelf is verlopen en dat we weer een ervaring rijker zijn.

hier ging het dus over

LindaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 16:05

Fitzroy: Ik was zo'n geval die z'n papieren van enting niet in orde had, maar je moet mij geloven het was de eerste wedstrijd en ik wist echt van niets. Schijnheilig Inmiddels heeft de DA het bijgeschreven!!! Pling

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 16:05

Gewoon meenemen. We kunnen niet allemaal te gelijk winnen.
Volgens mij is Ankie ook zo begonnen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 16:07

LindaM: ik begrijk de vraag nog steeds niet.
Citaat:
Een "ring" gekregen......
WAT MOET IK DAAR NU WEER MEE.
Daar heb ik het toch niet over gehad? Of word ik kippig?

biepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 17:14

CGJ12 schreef:
21. MIJ EEN RING GEVEN OP DE HOEK VAN HET TERREIN MET DE RUG NAAR HET TERREIN TOE

ik denk dat ze dat bedoeld CGJ12.. Knipoog

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:55

Fitzroy"]
[quote="Sall schreef:
Fitzroy, ik zit er al tegenaan te hikken om over een drempel heen te stappen om nu weer te gaan starten, thuis is het goed bevestigd, maar in ring is het nog maar de vraag of het kan laten zien, dat is toch een kwestie van uitproberen, als het niet gaat blijf ik thuis.

Oke, maar dan is hij iig thuis goed bevestigd. Maar ik krijg mensen in de ring waarvan je gewoon kunt zien dat het thuis ook nog lang niet voor elkaar is.
Van wedstrijdspanning heeft iedereen last en als je paard kijkerig is is dat ook geen ramp. Ik heb het om even een simpel voorbeeld te noemen over mensen in de B waarvan het paard nog sterren loopt te kijken. Blijf dan thuis ..
[/quote]

Mijn paard loopt thuis werkelijk waar fantastisch. Vorig jaar in de winter mijn eerste binnenseizoen eigenlijk omdat ik elke keer mijn klasse uitgepunt was en niet aan de volgende klasse toe was heb ik hem steeds thuisgehouden. Nu moest ik naar het M1 en wederom niet helemaal er voor klaar maar moet ik hem nu WEER een half jaar thuis houden? Want ik wist dat het in zo'n mini bak moeilijk is en thuis gaat het natuurlijk beter. Nee we gaan rijden..........leert ie van, ahum. Kom ik erachter dat ie werkelijk waar zeikt op alles en helemaal gespannen is en er totaal NIKS uitkomt. HIj let niet op ik kan niet meer zitten door al zijn spanning en mijn proeven zijn werkelijk waar om te JANKEN. Als ik mezelf zou zien rijden zou je zeggen van nou die kan nog geen B rijden......... Nou iemand had hem alleen nogop wedstrijd gezien en ik hiel mooi mn mond dicht van thuis doet ie het wel iedereen denkt toch van ja ja. Komt zij bij mij thuis keer kijken nou haar mond viel werkelijk waar tot op de grond open! Ik heb gezegd dat ik nooit meer binnen ga starten dat het zonde is van mijn geld enzo.

Maar nu komthet er weer aan, ik heb heel dit jaar niet gestart door vogelpest en ik heb het in mijn rug gehad. Ik weet niet wat ik moet doen. Het leek namelijk beter te gaan toen kreeg ik net geen WP en toen viel ie weer terug in zijn routine. Met losrijden, no problems. Maar ja ik rijd M en ze verwachten dat ie na 1/2 rondjes wel braaf is......
Wat moet ik nu doen??? Ik heb geprobeerd ergens te trainen binnen, ik kreeg hem dan helemaal niet meer rond op den duur.

Ik sta mooi elke keer behoorlijk voor L.U.L!!!!!!!!! Veel frustratie bij mij natuurlijk en veel kosten voor niks.

LindaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 08:47

Precies Biepp, dat bedoelde ik met die ring.... maar ik heb het waarschijnlijk verkeerd geinterpreteerd!!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 09:48

CGJ12 schreef:
Daar staat tegenover dat ik me over een aantal andere dingen totaal NIET DRUK maak:

8. SCHRIKT JE PAARD: PAS NA EEN AANTAL KEREN NEEM IK HET MEE

er is bij mij maar 1 ding belangrijk: TECHNISCH GOED RIJDEN!

Dan wil ik wel eens bij jou rijden Haha!
Ik heb het dus de laatste 2k eer meegemaakt dat iemand z'n paard niet kon houden en bij mij de ring invloog. 1 keer kwam het paard met de oren plat op het paard waar ik op reed af. Nou, ik zit op een merrie die dat dsu echt niet kan hebben. Beide keren liep ze met wapperende onderlip (=ontspannen) netjes in de galop, en dan komt dus zo'n ander paard je de pas afsnijden. En dan schrikt het paard zich de pleuris, en ook ik werd er beide keren doodleuk voor gestraft. Verzet stond er doodleuk bij op het protocol. Nou, dat 'verzet' was er niet geweest als ik geen bosting had gehad.

Verder kan ik mij voorstellen dat het ook voor een jury niet leuk is als de organisatie slecht is. Ook voor de ruiter is dat vervelend hoor.
Laatst bijgewerkt door germie op 24-07-03 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 09:57

Ja zoiets is idd minder leuk als ruiter zijnde.
Je raakt compleet uit je ritme.
Niet alleen de ruiter is effe het spoor kwijt maar meestal ook de lezer.
Ik vraag me idd ook af hoe de jury daarop moet reageren.
Ik bedoel je kan er niks aan doen dat jou rustige serieus geprobeerde neer te zetten proef ineens flink verstoord word door een flits die je zag,dat een paard bleek te zijn die niet binnen zijn eigen vier omheiningen kon blijven.
Zoiets verwacht je niet en je concentratie is ook ineens niet 100% meer.
Is een jury verplicht om je dit aan te rekenen(de fouten die je hierdoor wellicht maakt) of moet dit door de vngers worden gezien?
Dit is iets wat me wel nieuwsgierig maakt.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 10:53

Een collega-jury die geen rekening houdt met externe factoren en alles klakkeloos afstraft daalt in mijn achting......

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 11:32

Maar wat zou jij doen?Qua punt en commentaar,bij de klasses B,L,M en Z.
Ik neem aan dat je daar toch wel een verschil in ziet?
Ik vind het een heel verschil als iemand in de B of in de Z vrolijk mee rond crost met die indringer in zijn ring.
Waneer geef je iemand een afstraffing en waneer niet(qua gebeuren van degene in jou proef)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 11:44

Als een ander paard door je ringcrosst, mag je dat natuurlijk nooit beoordelen. In geen enkele klasse. Da's logisch.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 11:49

Nu andersom.
Er rijd bij jou in de ring iemand een proef.Halverwegen gaat het mis en dat paard spettert weg,hups door andere ringen heen.
Hoe wordt dit opgelost?
Even van pony's en paarden uitgegaan he.
Wordt men dan gediskwalificeerd,of ziet men het door de vingers,bv bij een heel piepjong b ruitertje die een pittige pony heeft en hem gewoon even niet kon houden.Of zit daar geen verschil?

By the way,wanneer vind je dat een paard niet meer uit de ring mag spetteren?Wanneer heb je zoiets van ach dat kan eens gebeuren en waneer zeg,je nee dat kan echt niet meer op zo'n niveau.(waneer erger je eraan Tong uitsteken )

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 14:54

CGJ12 schreef:
Daar staat tegenover dat ik me over een aantal andere dingen totaal NIET DRUK maak:

1. STARTKAARTEN INTERESSEREN ME BAR WEINIG
2. INENTINGSPAPIEREN IDEM. MOCHT IE IETS OVER DATUM ZIJN--> GEWOON RIJDEN. LET OP VOOR DE VOLGENDE KEER
3. ENKELE UITVALLERS: PAUZEER IK FF. KRIJGT DE VOLGENDE RUITER WAT MEER TIJD
4. VOORAF VRAGEN OM UITSTEL: GEEN PROBLEEM
5. HARNACHEMENT NIET VOLLEDIG 100%: IK HEB NIKS GEZIEN (ALS ER NIET TEVEEL GETUIGEN ZIJN)
6. TOILETTEER JE PAARD ZOALS JE HET ZELF MOOI VIND
7. KOM GERUST MET ELK RAS
8. SCHRIKT JE PAARD: PAS NA EEN AANTAL KEREN NEEM IK HET MEE (OOK M EN Z)
9. IS JE PAARD BANG IN DE BINNENBAK: GA GERUST WAT VAKER ROND
10. IS HET EEN $%$%!!TERREIN: IK HOUD ER REKENING MEE.
11. AL HEB JE NOG ZO'N HEKEL AAN ME: IK NEEM HET NIET MEE IN DE PUNTEN

er is bij mij maar 1 ding belangrijk: TECHNISCH GOED RIJDEN!

Mag ik ff weten waar jij de volgende keer jureert dan kom ik ff langs Haha! ...