Gewoon doen, doen wij ook bij de paarden welke niet 100% te vertrouwen zijn, beter het zekere voor het onzekere!!! Dit betekend echter niet dat je niet op hoeft te letten, het is en blijft jou verantwoording!!
Leorah schreef:Ik zit een beetje met een dilemma.. mijn merrie kan soms echt een kreng zijn (vooral tegen mensen, tegen paarden wat minder). nu heb ik komend weekend mijn eerste binnenwedstrijd met haar (in het L1) en ik weet niet of ik haar nu een rood lintje in de staart moet hangen of niet. Ik heb in het buitenseizoen 2 wedstrijden gereden (zonder lintje), maar daar was zoveel ruimte dat er eigenlijk niemand in haar buurt kwam. Nu binnen is het allemaal wat krapper en dichter op elkaar qua ruiters en paarden en ik vertrouw haar niet helemaal ermee. Ze schopt "graag" en ik kan niet voorspellen wanneer ze dat doet. Het kan 100x goed gaan, maar als het gebeurt dan zie je het ook absoluut niet aankomen, zo rap en onvoorspelbaar is ze helaas.
Het voornaamste wat mij zorgen baart, is dat ze waarschijnlijk wat angstig is en de wedstrijdbak niet binnen durft te gaan, en er daardoor wat dappere ringmeesters of andere omstanders achter haar gaan staan te wapperen ofzo. Dit kan bij haar dus echt niet. Is dit nou een geval waarbij je een rood lintje in de staart moet hangen of niet? Ik wil mijn paard eigenlijk ook liever geen "stempel" geven, maar veiligheid gaat natuurlijk voor alles. Graag hoor ik jullie mening.