heel lang haar op wedstrijd dragen, hoe doen jullie dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarrieLeen

Re: heel lang haar op wedstrijd dragen, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:55

Dit is de knotrol die al eerder gesuggereerd is in, ik had er vroeger ook eentje, werkt heel goed. :j
Je zou kunnen kijken of Kruidvat of Trekpleister 'm hebben, die verkopen Zenner.

http://www.zenner.nl/#/overig/overig3/knotrol/

En het wordt dan zoals op de grote afbeelding, niet zoals op het filmpje.
Mocht je een gebruiksaanwijzing nodig hebben geef je maar een gil. ;)

wodan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:58

hoihoi,

op de foto is idd te zien dat je echt lang haar hebt, maar wat mooi. Ben echt jaloers op zo'n lang haar.
Maar ik heb ook nog een tip voor je anders had het niet echt nut om een antwoord te posten.
Ik gebruik zelf wokkels voor in mijn haar. mijn moeder had ze nog van vroeger en ik heb geen idee waar je ze nog kunt kopen. Maar het is gemaakt van een soort dikke schuifspeld in de vorm van een wokkel. DEze draai je op verschillende plaatsen in je knot en garantie dat hij blijft zitten. Misschien zou je het kunnen proberen. ik vind ze iig heel fijn (A)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:04

Ik deed ook wel een vlecht en die deed ik twee keer dubbel en dan een aantal zwarte, dikke elastieken eromheen. Mooi laag, niet te dik en zit als een huis. Het is dan een beetje een langwerpig knotje zeg maar.

Een gewone vlecht mag sinds de laatste jaren gewoon trouwens, dus is een optie eventueel.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:07

Ik ben afgestapt van een knot :) Wat een gepruts om alles in zo'n netje te krijgen, terwijl ik dat helemaal niet lekker vindt zitten, zo'n bobbel in mijn nek.

Ik doe het alsvolgt:
Ik maak een staart in mijn haar die laag begint achter mijn linker oor. Dan maak ik een vlecht die ik helemaal doorvlecht tot aan het einde en het laatste stukje dubbel doe bij het elastiek in. de hele vlecht sla ik één keer dubbel en in het midden doe ik er een elastiek om. Nu is de vlecht zo lang dat als ik hem onder langs mijn cap leg hij op dezelfde plek uitkomt achter mijn rechter oor.

vervolgens pak ik een stuk of 8 kleine clipjes (van die mini 'grijphandjes') waarmee ik de vlecht vast maak aan de rest van mijn haar. Hier omheen doe ik een neutraal netje.

Hierdoor heb ik geen gedoe met donuts en ook geen bobbel in mijn nek :)

mariloux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:08

ooit nagedacht over uitdunnen of in laagjes?

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 21:51

Bedankt voor alle tips. Ik heb nu afgelopen zondag een lage vlecht gemaakt, en daar onderin een elastiek in verwerkt. Deze tip werd hier al meerdere keren gegeven. Dit werkte goed. Had wel een mega knot, maar deze bleef wel super zitten!

Wodan1: Bedankt voor het compliment!

uitdunnen of in laagjes lijkt me zonde, ben altijd een beetje huiverig als het over mijn haar gaat.....maar mijn vriend opperde gisteren ook het idee om er eens een stuk af te halen.....

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:15

nee, uit dunnen & in laagjes ga ik ook zeker niet doen..
ik heb er over gedacht, maar nee, geen goed plan voor mij.. De kapper zegt dat het ook zonde is van zulk lang, dik & gezond haar :j

Ook ik bedank jullie voor alle tips!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:21

ik gebruikte vroeger ook altijd een knotrol, werkt super.
Toen ik extensions had waren die niet zo zwaar, maar wel lang. Dan deed ik een vlecht, vouwde die een aantal keer dubbel, dik elastiek erom, haarnetje voor je hele hoofd erom, en dan een witte wokkel er omheen.