bulck schreef:Tja zolang je in de basis rijdt maakt het niets uit, maar zo'n kleintje in een 20x60 bak zal echt al moeten opvallen qua beweging om echt interessant te zijn. Wat mijn ervaring is met kleinere is dat vaak het uitlijnen helemaal moeilijk is. Vb serie wissels, om ze mooi op een diagonaal te spreiden kom je dan meestal al later in, dan heb je x-aantal wissels en dan nog een heel stuk dat je kan rijden. En dat ligt dan puur aan de hoogte en paslengte van dat paardje, en doet niets af aan kwaliteit, maar wel voor het oog. En qua bestrijking oppervlakte zit er gewoon veel verschil tussen eentje onder m65 en ene rond of boven de m70.
Z2 is basisdressuur. En je zegt ZZL gestart, betekent dat dan dat je nog steeds start of dat je het daarbij gehouden hebt?
Ik zeg ook nergens dat het niet gaat, enkel qua uitlijnen in een 20x60 piste ga je dan vaak een minder opp. spreiding hebben. En tuurlijk zal er altijd een uitzondering zijn. Maar globaal gesproken komt zo'n kleinere vaak te beknopt over om echt op nationaal of internationaal niveau voldoende uit de verf te komen.
Wederom, is gewoon mijn mening richting TS. Uiteraard duurt het ook wel even vooralleer je op dat niveau bent, dus kan ze gewoon doen wat haar gevoel haar ingeeft.
Buiten de grootte zijn er uiteraard vele belangrijkere zaken waaraan een paard moet voldoen.
zeker heb ik mijn paardje nog en start hem nog steed ook ZZL .
en ik vind ook dat iedereen zelf moet weten wat of hij of zij wil in de sport
ik ben ziels gelukig met dit paardje en ik weet niet of je femke bejon kent maar die reed met een Epony internationaal.
en zat zelf bij de Young Riders reed met deze pony van 156 Prix st. George.
dus is er een uitdaging voor mijn om te kijken waar ik strand