man probeerde mijn proef te verpesten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iriskiddoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:17

Ik zag het niet :S mijn schuld..

ik heb overigens een opmerking over je rijkunst (kom ik weer hoor :P ),
ongeveer op de derde minuut zag je het heel goed, je kwam de hoek om en zat echt flinke ophoudingen
te geven die naar mijn idee niet echt nodig waren, hij liep rustig met zijn hoofd.

Mijn mening hoor..

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:27

iriskiddoo schreef:
Ik zag het niet :S mijn schuld..

ik heb overigens een opmerking over je rijkunst (kom ik weer hoor :P ),
ongeveer op de derde minuut zag je het heel goed, je kwam de hoek om en zat echt flinke ophoudingen
te geven die naar mijn idee niet echt nodig waren, hij liep rustig met zijn hoofd.

Mijn mening hoor..

ik begrijp dit berichtje niet helemaal geloofk

ChapChar

Re: man probeerde mijn proef te verpesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 23:18

zoo dat is wel heel banketstaaf

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 05:59

ik snap het berichtje ook niet?

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 06:11

Heey...je moet maar zo denken...blijkbaar rij je zo goed dat het de moeite waar is voor andere om je punten aantal te laten kelderen...

Hoe ziek het ook is, en jammer maar helaas voor hun, maar jij hebt gewonnen, dus wie het laatst lacht ;)

utleta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:27

ik denk daarna HEEL boos naar die man toe gaan met je moedder of met je vader of aleen

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:29

xTweetyx schreef:
wat moet je dan doen in zo een situatie?

Na de proef van je paard af stappen en naar hem toe gaan!
En dan zien we wel hoe het loopt. :=

Dat had ik gedaan haha, maar jij bent toch degene die je paard gerust moet stellen en er langs moet rijden.
Maar ik was wel héel boos geworden.

stampfeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:39

proberen zo goed mogelijk door te rijden vrees ik,,,, daar kun je hem het beste mee terugpesten :o

JacquesW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:54

Als jou paard al schrikt van een schuivende stoel, dan moet je nog eens goed nadenken of je wel klaar bent om op concours te gaan. Een paard is nou eenmaal een vluchtdier, dus die zal vaker schrikken van dit soort dingen, als je hem er niet aan laat wennen. Misschien is het een idee om een keer of 5 een springparcours te rijden. Daar is veel meer te zien en horen dan bij de dressuurwedstrijden. Bij een dressuurwedstrijd moet alles perfect stil zijn en schrikt een paard van elke kleine beweging die je maakt (misschien lichtelijk overdreven), terwijl bij springen het parcours meer is aangekleed, er vaak muziek is en er geregeld een deur dichtvalt o.i.d. Als je paard hier aan went, zal hij echt niet meer schrikken van een schuivend stoeltje.

_Hoefslag_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:39

je kijkt omlaag, doet alsof je moet hoesten en schreeuwt als je langs hem rijd;
kappen met die stoel!
simply the best, heb het vaak meegemaakt en meestal houden die oude mensen wel op omdat iedereen ze dan aankijken, en daar kunnen ze niet tegen!:D

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:48

achja mijn vader staat vaak te waken als een pittbul, en lost het altijd weer voor me op, kan ook niet anders als ik op het paard zit :+

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:51

DE volgende keer iemand meenemen om die man op te sporen en NAAST hem te gaan staan. Bij de eerste x schuiven waarschuwen en bij de 2e keer mooi hoeken hahaha :o .
Nee.. zonder gekheid.. dit kan echt niet!
Ik zou zeker iemand meenemen de volgende x die echt naast hem gaat staan...
Oneerlijk om zo de punten van mensen naar beneden te krijgen.
T gaat verder toch ook niet om hoeveelste je wordt maar vooral om je (winst)punten?!
Succes de volgende x!!

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:00

JacquesW schreef:
Als jou paard al schrikt van een schuivende stoel, dan moet je nog eens goed nadenken of je wel klaar bent om op concours te gaan. Een paard is nou eenmaal een vluchtdier, dus die zal vaker schrikken van dit soort dingen, als je hem er niet aan laat wennen. Misschien is het een idee om een keer of 5 een springparcours te rijden. Daar is veel meer te zien en horen dan bij de dressuurwedstrijden. Bij een dressuurwedstrijd moet alles perfect stil zijn en schrikt een paard van elke kleine beweging die je maakt (misschien lichtelijk overdreven), terwijl bij springen het parcours meer is aangekleed, er vaak muziek is en er geregeld een deur dichtvalt o.i.d. Als je paard hier aan went, zal hij echt niet meer schrikken van een schuivend stoeltje.

Haha dat is echt een domme opmerking gewoon!
Ieder paard schrikt nou eenmaal van iets anders, soms zijn het blaadjes/struiken/stoelen wie weet?
De een is schrikkeriger als de ander en het is nou eenmaal zo dat paarden vaak schrikken als ze wat horen en niet zien.
Lekker mee op wedstrijd nemen en ervaring opdoen!
Mijn 4-jarige zou er van geschrokken zijn maar mijn Z beest ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:02

Iemands mening een domme opmerking noemen is niet echt sympathiek xSoulsister....

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 10:04

ach op dit topic kan wel een slotje,

sommige reacties vind ik zelf ook gewoon DOM,
en dat is ook weer een mening over mij, dus daar kun je dan ook niet zoveel over zeggen.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:25

Volgende keer arrogant doorrijden, niks van aantrekken en je niet boos laten maken. Vinden die mensen heel vervelend :P .
Ik heb het vroeger gehad met een jonge pony die voor het eerst op ander terrein was, gingen een aantal kinderen in de bosjes naast de bak verstoppertje spelen ofzoiets. En nee hoor, niemand die ze eruit haalde. Als je er wat van zegt en niemand doet er wat aan, probeer het naar wat anders om te buigen, leermoment voor je paard dat hij daar ook aan went, zoiets. Boos worden heeft geen zin, gaat je proef alleen maar slechter van (al begrijp ik je wel hoor ;) ).
Ik heb nu gelukkig een onverstoorbaar paard die letterlijk overal overheen kan walsen als het moet.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:42

Sonja schreef:
Iemands mening een domme opmerking noemen is niet echt sympathiek xSoulsister....

Lees hem nou zelf, lachwekkend gewoon. :=
Misschien niet helemaal sympathiek,
maar ik vind het ook niet sympathiek om te zeggen dat je paard eerst moet wennen voor je op wedstrijd gaat en hij dan niet meer schrikt van een stoel.
Een paard kan nou eemaal schrikken. :Y)

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 11:43

xSOULSISTER schreef:
Sonja schreef:

Lees hem nou zelf, lachwekkend gewoon. :=
Misschien niet helemaal sympathiek,
maar ik vind het ook niet sympathiek om te zeggen dat je paard eerst moet wennen voor je op wedstrijd gaat en hij dan niet meer schrikt van een stoel.
Een paard kan nou eemaal schrikken. :Y)

Wat is daar nou niet-sympathiek aan? Het is een nuchter en verstandig advies.
Zeker als een paard/pony al meerdere malen langs dat "enge" geluid is gekomen hoort hij zich er niets meer van aan te trekken. Met het helaas veel gehoorde excuus: "Een paard kan nou eenmaal schrikken", kun je je eigen gebrek aan controle niet altijd verontschuldigen. Dàt is dom, want dan probèer je niet eens meer er iets aan te doen.
Ik denk dat TS al een heel eind kwam door toch min of meer onverstoorbaar door te rijden (haar paard trok zich er daardoor na de eerste keer schrikken, weinig van aan), nu alleen ;) nog jezelf niet ergeren en zo ook de voorleester. En jazeker, dat is best moeilijk, succes ermee :j TS. en gewèldig dat je toch eerste werd!

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:11

In een proef kun je er niks aan doen.
Probeer zelf rustig te blijven, en je op de proef en pony de richting, en haar/hem zo ontspannen mogelijk er langs te krijgen, meer kun je tijdens dat niet doen.

Chocomelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:46

Ik had even naar die man gegaan en hem eens even flink de waarheid verteld. Ik vind het eerlijk gezegd niet normaal van iemand dat hij zo je proef kan en gaat verstoren. Verder moet je natuurlijk wel je paard onder controle hebben.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 17:30

Tja zo zijn er meer irritante mensen. Met mijn eerste wedstrijd van mij paard stond er een man aan de kant van de bak die even mijn paard aan het opjagen was. En jaa zie dan maar een normale proef te lopen.

xcharlotte1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:35

dat is balen zeg!

het is waar dat je bij dressur je paard volledig onder je hulpen moet hebben, maar ik snap best dat een pony schrikt en wijkt van een schuivende stoel. er is denk ik niets aan te doen en dan moet je maar doorrijden. ik zou misschien die man hebben aangesproken waarom hij dat deed, en de jury verteld hebben waarom je pony telkens alleen in die hoek week. maar ik denk niet dat het veel zin heeft. het is eigenlijk gewoon pech!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:48

Helaas doe je daar weinig aan. Ik heb ook wel eens bij een wedstrijd gehad (met een 4-jarige in een vreemde buitenbak) dat mensen met veel bombarie de paarden uit de wei naast de bak gingen halen, vervolgens aan de andere kant van de bak een trailerklep op de grond kletterden en hun paarden in gingen laden.

Mijn paard reageerde niet, maar ook al had hij dat wel gedaan, was het het alsnog niet waard geweest om er wat van te zeggen. Dan bevestig je dat die mensen jou gehinderd hebben. Door stoïcijns door te rijden bereik je dan nog het meest.

Uiteindelijk had ik ook nog mazzel met de jury; die was zo geïrriteerd door alles wat er gebeurde dat hij zelf naar het wedstrijdsecretariaat is gelopen om erover te klagen.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:58

Sonja schreef:
Als je westernwedstrijden rijdt, heb je doorgaans van alles langs de ring. Rokende bbq's, de omroeper met z'n hele installatie, bar, kinderwagens, honden, weet ik wat voor afleiding. Maar onze paarden houden gewoon hun kop bij hun werk, daar trainen we op.
En dat geldt niet alleen voor Quarters ed, mijn eigen paarden (fjord/arabier/paint/kwpn) hebben daar ook nooit moeilijk over gedaan.
Er is méér te trainen dan alleen een proefje, als je op wedstrijd gaat.

Helemaal eens met Sonja! Enne; er zijn bijvoorbeeld veel arabieren in de western die dus uitstekend bij hun ruiter zijn, ondanks alle herrie op wedstrijd ;)
Al moet ik wel aanvullen dat grondwerken, Sacking Out en schriktraining ook gewoon vaak niet bekend zijn bij dressuurruiters.
Dit is weer wel praktisch standaard om te doen op westernstallen. Een soort gewoonte eigenlijk.

Dressuurpaarden zijn niet (altijd) 'heet', ze hebben het gewoon nog niet geleerd.
Westernpaarden zijn niet (altijd) 'koel', ze hebben het gewoon wel (af)geleerd.

Paardrijden en paardenkennis is inderdaad meer dan erop zitten; je kunt je paard veel meer leren!
Naar mijn mening mag hier in de dressuur veel meer aandacht voor zijn! Tip: google eens op 'sacking out'.