Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Esmeralda schreef:een recreatiepaard is in mijn ogen een paard dat:
alleen op pad kan Jha
goede benen/hoeven jhaa
het heerlijk vind rond te dwalen Zeker wel
dol op bos en strand is Bos wel.. strand... weetikniet
een paar daagjes kan laten staan mm.. ze is nog jong.
een sprongetje links en rechts kan maken yep
super verkeers/trailermak Echt wel
waterproof soms.
een paard waar je heerlijk je gedachte op vrij kan laten gaan jhaa
een alrounder Jhaa
Esmeralda schreef:eigelijk is dan het "recreatie"paard een super allround beest.
Cowgirl schreef:Voor mij is een recreatie paard een paard waarmee we onze vrije tijd mee invullen. Ongeacht of dat nou 10 minuten in de wedstrijd is of 3 uur in het bos. Ongeacht papier, afstamming of graad van africhting.
In het recreatie paard stoppen we geld en wat we er ook mee doen we krijgen er gene geld voor.
Cowgirl schreef:Voor mij is een recreatie paard een paard waarmee we onze vrije tijd mee invullen. Ongeacht of dat nou 10 minuten in de wedstrijd is of 3 uur in het bos. Ongeacht papier, afstamming of graad van africhting.
In het recreatie paard stoppen we geld en wat we er ook mee doen we krijgen er gene geld voor.
beantsje schreef:Vooral de 'sporrrrrdpaarrrrrd'eigenaren hebben nogal eens de neiging om de waarde van een goed recreatiepaard (wat mij betreft goud waard!) te bagatelliseren, terwijl ze zelf met hun paard niet in staat zijn om een relaxt buitenritje te maken
Mister01 schreef:ik denk dat een sport paard er ook heel veel plezier aan beleeft om lekker naar het bos of strand te gaan.
ik denk de ruiter misschien iets minder.
waar het vooral om gaat is dat er met een sportpaard bijna nooit buiten wordt gereden, en daarom ook niet verkeersmak en bom-proof zijn.
als je altijd alleen maar traint in de bak is het niet gek dat het dak eraf gaat als je wel naar buiten gaat.
maar dan nog heeft het dus eigenlijk niks met het paard te maken, maar puur met wat de ruiter ermee doet.
elk paard kan gewoon mee naar buiten, het is bij sommige iets meer werk als bij een ander.
CasanovaLY schreef:Mister01 schreef:ik denk dat een sport paard er ook heel veel plezier aan beleeft om lekker naar het bos of strand te gaan.
ik denk de ruiter misschien iets minder.
waar het vooral om gaat is dat er met een sportpaard bijna nooit buiten wordt gereden, en daarom ook niet verkeersmak en bom-proof zijn.
als je altijd alleen maar traint in de bak is het niet gek dat het dak eraf gaat als je wel naar buiten gaat.
maar dan nog heeft het dus eigenlijk niks met het paard te maken, maar puur met wat de ruiter ermee doet.
elk paard kan gewoon mee naar buiten, het is bij sommige iets meer werk als bij een ander.
Heel veel sportpaarden zijn juist wel verkeersmak want anders zouden al die paarden ook Totilas enzo flippen als ze in de trailer stonden en als er allemaal auto's langs rijden op wedstrijden en weet ik veel wat... verkeersmak vind ik geen goede eigenschap van alleen een recreatiepaard maar ook van een sportpaard, want ook recreatiepaarden kunnen niet helemaal verkeersmak zijn...
leeneliefje schreef:ik den zelf eigenlijk dat het aan de ruiter ligt.
een paard met potentie voor de sport kan een recreatie paard
blijven wanneer deze niet voor de sport wordt getraind.
leeneliefje schreef:ja maar wordt met sportpaard gelijk een 'top' sportpaard bedoeld? want opzich kan je een paard ook veel beinvloeden door weidegang en bepaald voer!