Karin schreef:maikeltje schreef:Als ik een paar rondjes per week op de plaatselijke atletiekvereniging rondren dan maakt dat mij nog geen sportvrouw.
Ook dat valt in de humane sport onder basissport of breedtesport (t/o topsport). Hoe dan ook is het sport.
Hoe noem je het dan als je drie keer per week recreatief een flinke afstand aflegt op de racefiets puur om je lichaam in vorm te houden, zonder ook maar de ambitie te hebben aan de plaatselijke giro deel te nemen, laat staan aan de Tour de France? Als dat geen sporten is...
Het grote verschil is IMO dat mensen doorgaans niet gefokt worden voor sportdoeleinden.
Ik noem het dus in conditie blijven. Ook al maak je 3x per week een flink aantal km's op een racefiets, waarschijnlijk heb je niet net dat beetje extra om dan zo'n tour te winnen. Dan ben je dus leuk met sport bezig, maar geen sportvrouw in mijn ogen. Maar dan heb je wel een fijne conditie denk ik
Maar competitief gezien kom je natuurlijk niet in de buurt van de echte sportmensen. Zo zie ik het met paarden ook, al zijn ze gefokt voor de sport, dat zegt toch helemaal niets?

Tenminste als je bokt moet geloven in bepaalde discussies
)
Geen idee waar jij dat soort achterlijke uitspraken vandaan haalt, maar ik kom dat soort mensen dus nooit tegen.
, ik zag dat deel niet als alinea.