En om het feit of het wel of niet mag in 1 keer uit de wereld te helpen heb ik het op concours gevraagd aan iemand van de "Technische commissie dressuur" van de KNHS !
En die antwoorde : Het mag ! Het is dus gewoon toegestaan om met een zonnebril te starten, zonder dat je daar op "afgerekend" word !
Prosperlove
Geplaatst: 10-08-10 17:48
Het mag wel maar of het zo mooi uitziet???
Bayazo
Geplaatst: 10-08-10 17:51
Prosperlove schreef:
Het mag wel maar of het zo mooi uitziet???
Dat is een ander verhaal ! De vraagstelling in de OP was of het mocht.
Kellywyf
Geplaatst: 11-08-10 11:17
Hmm, het lijkt mij niet prettig een proefje rijden, maar als het je verblind bij de bordjes, is het wel handig.
Ey dát is nog even fijn om te weten! Ik rijd altijd met zonnebril zodra er ook maar kans is op zon. Ik krijg altijd hoofdpijn van de zon en ga gigantisch knijpen. De zonnebril helpt ook tegen de hooikoorts, het is zo jammer als ik tijdens een dressuurproef de hele tijd moet niezen, of mijn traanogen droog moet wrijven omdat ik niets meer zie. Met het losrijden heb ik de bril op, maar voorheen deed ik hem in de proef wel af omdat ik dacht dat het niet mocht en omdat ik het er niet netjes uit vindt zien. Voortaan ga ik hem gewoon ophouden dus.
Aranel
Geplaatst: 12-08-10 21:38
Hé, dat wist ik niet eens! Ik rij zelf ook wel eens in met zonnebril, krijg ook vaak te horen dat het geen gezicht is en 'waarom doe je daaaaaat? ' enz.
Maar ik vind het veel fijner met zonnebril, zonder zie ik echt minder, en soms krijg ik ook traanogen.