jury komt tijdens proef uit de auto?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Uweiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:08

Lowara schreef:
om heeel eerlijk te zijn.. vind ik toch dat er hier best cru gereageert wordt
niet iedereen gaat op concours als je qua niveau zo hoog zit je je alles perfect rijdt.
het merendeel die ik ken, groeit in een klasse mee.
Zo te horen geneurt dit ook met de TS, die de knopjes van het L1 bezig te onder de knie te krijgen.
ikzelf rijdt nu L2, maar tot enkele maanden geleden liet mijn merrie mij ook soms in de steek tijdens het wijken, en bleef ze stug op de AC lijn verder, hoe hard je ook je best deed.
het blijven dieren die soms geen zin hebben, en ook mensen kunnen door de zenuwen andere hulpen geven. Moet ik daarom maar maanden geen concours rijden?
Juist samen erin doorgroeien maakt het concours rijden toch juist leuk?
Niet op concours gaan vind ik echt een vreemd antwoord/advies, niet iedereen rijdt concoursen om maar te presteren en zo hoog mogelijk te rijden.
De sfeer, de spanning en bekijken waar je staat in je training kunnen ook doelen zijn om te starten.

Helemaal mee eens!!! vond het ook al dat er heftig gereageerd werd...

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:31

knabbelgirl schreef:
Ik heb het hele topic doorgelezen ;) Dus voel je niet zo aangevallen meid. Misschien is deze instructrice dan niet de juiste voor je? Of moet je haar een keertje meenemen

Je reacties was zeer zeker niet met een positieve ondertoon.
Vriendelijker kan zeer zeker wel.

Zeer apart, ze bedoelde het goed.
Maar goed, je bent gefocused op je proef, en dan is afleiding niet echt bevordelijk voor je rijkwaliteit.

Wat was het beste, tja...het is verleden, dus kijk gewoon heerlijk vooruit, dit soort voorvallen zijn sporadisch, en dat is nog eigenlijk te veel als benoeming voor zo'n voorgeval ;)

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:33

Wat een rare jury!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 21:35

knabbelgirl schreef:
De spanning, wat er op deze wedstrijd is gebeurd, het wijken

die zegt dat we hier doorheen moeten, en dat we gewoon door moeten trainen.
we hebben al een paar keer een ander bitje geprobeerd, helpt niks.
ze is nagekeken door een masseur/fysio en er was niets mis.
en vandaag is de tandarts geweest, haar tandjes zijn helemaal perfect.

we hebben het idee dat ze het ook echt moeilijk vindt, als ik iets wat moeilijkers vraag komt ze met zichzelf in de knoop en kan ze het even niet meer bolwerken.
bijvoorbeeld als ik haar wat meer op het achterbeen terugrijd richting verzameling.
dan voel ik de spanning onder me, en ga ik tot het randje totdat ik voel dat ik niet meer verder kan.
en dan rij ik weer weg, zodat ik altijd weet dat ik weer weg kan :j

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 21:36

@uweis en lowara, dankjulliewel.
vindt sommige reactie's overkomen alsof ik echt niet weet waar ik mee bezig ben en maar beter geen wedstrijden meer kan rijden!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:37

Ik vind het vreemd.
Die -2 moet gegeven worden als jij je vergist. Dat was niet het geval. Het paard heeft gewoon de oefening niet getoond.
Je had dus gewoon een 1 of 2 ofzo moeten hebben voor het onderdeel.

Wat het wijken betreft;
Wijken is niet een verzamelende oefening maar een voorbereiding op de (overige) zijgangen. Is toch vooral een kwestie van gehoorzaamheid en niet zozeer moeilijk voor een paard.

AnnemiekvM

Re: jury komt tijdens proef uit de auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:39

Maar het zou kunnen zijn dat de jury dacht dat je fout reed en dit wilde melden. Anders zou je misschien helemaal verkeerd uitkomen?
Geen idee verder hoor, maar probeer het van de andere kant te bekijken.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 21:42

[quote="beantsje"]Ik vind het vreemd.
Die -2 moet gegeven worden als jij je vergist. Dat was niet het geval. Het paard heeft gewoon de oefening niet getoond.
Je had dus gewoon een 1 of 2 ofzo moeten hebben voor het onderdeel.

Wat het wijken betreft;
Wijken is niet een verzamelende oefening

heb ik dat gezegd dan?
en wat bedoel je met die opmerking over moeilijk paard? :?

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:49

Wat ik een beetje vreemd is dat dit topic gaat over de jury die uit de auto komt, en iedereen die hier reageert op dat het wijken niet goed gaat..

Ik vind het vreemd dat de jury je proef onderbroken heeft, ik vind dat ze je gewoon door had moeten laten rijden en dan een 2 geven of zoiets..

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:50

Maar was dit echt de reden dat de jury uit de auto kwam, of ging je misschien de verkeerde kant op?

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 21:52

AnnemiekvM schreef:
Maar was dit echt de reden dat de jury uit de auto kwam, of ging je misschien de verkeerde kant op?

nee dit was de reden, ik wendde af, en ging wijken (althans dat probeerde ik) maar het leek meer op afwenden omdat ik d'r niet opzij kreeg.
ze kwam toen gelijk uit d'r auto en vroeg wat ik aan het doen was, en als het wijken niet lukte moest ik maar een schuine lijn rijden.

Lauss_ schreef:
Wat ik een beetje vreemd is dat dit topic gaat over de jury die uit de auto komt, en iedereen die hier reageert op dat het wijken niet goed gaat..Ik vind het vreemd dat de jury je proef onderbroken heeft, ik vind dat ze je gewoon door had moeten laten rijden en dan een 2 geven of zoiets..

je slaat de spijker op z'n kop ;)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:08

AnnemiekvM schreef:

Het gaat erom dat de jury de auto uitkomt om de proef te onderbreken, dat hoort niet.
Wat voor reden ook, tenzij de auto in de brand staat ofzo :+

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 22:15

ladylay schreef:
AnnemiekvM schreef:

Het gaat erom dat de jury de auto uitkomt om de proef te onderbreken, dat hoort niet.

misschien had ze het warm en wilde ze even luchten :P

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:17

mimeslosydy schreef:

Haha, ja idd. En wij maar in jasje starten _O-

Ik zie haar al een vrolijk dansje doen :D

Tiereliereliere

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 22:19

ladylay schreef:
mimeslosydy schreef:

Haha, ja idd. En wij maar in jasje starten _O-

Ik zie haar al een vrolijk dansje doen :D

Tiereliereliere

hihi, ja was vet warm :P
eigenlijk zou er een rijjasje uitgevonden moeten worden met ingebouwde airco _/-\o_

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:21

erg raar!

ik ging een keer schrijven en toen was de jury ook erg shagie.
de jury zou der is meer plezier in moeten krijgen of gewoon stoppen want het was heel banketstaaf voor de ruiter!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:38

Haha, zoiets ja.
Maar dan niet ziek van worden :P

Gewoon zomertenue, dat vind ik al een hele bevordering :Y)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 00:13

mimeslosydy schreef:
beantsje schreef:
Wat het wijken betreft;
Wijken is niet een verzamelende oefening

heb ik dat gezegd dan?
en wat bedoel je met die opmerking over moeilijk paard? :?

Wat ik bedoel (gewoon positief opvatten hoor, is niet om je af te zeiken);
Jij zei dat je paard het waarschijnlijk moeilijk vond.

Ik betwijfel dat.
Als je vergelijkt met een verzamelende oefening zoals bijv. schouderbinnenwaarts, dat is een oefening die veel vergt van het binnenachterbeen. dat kan teveel gevraagd zijn voor sommige paarden met een te laag africhtingsniveau.
Wijken voor de kuit is lichamelijk niet moeilijk voor een paard. Elk paard kan het.
Daarom denk ik niet dat jouw paard het moeilijk vindt.

Het heeft veel meer te maken met of het paard de bedoeling snapt en of hij gehoorzaam is aan de (eenzijdige) kuithulp. Dus wat dat betreft, denk ik dat je daaraan zou moeten werken.

Desalniettemin gewoon lekker doorgaan met starten; het komt vanzelf!

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 00:39

Heeft er al een goede zadelmaker naar je zadel gekeken..?? Heel vaak komen daar dit soort problemen vandaan..

En als het daar niet aan ligt zou ik lekker door blijven gaan met de wedstrijden..Op den duur werpt het z'n vruchten af en lach je iedereen uit..Succes..

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 01:03

ladylay schreef:
AnnemiekvM schreef:

Dat is dan in jou kring zo, hier gebeurd het zeer regelmatig als de jury vind dat iets niet getoont is of als een oefening niet gereden is :)
Het neemt niet weg dat het vervelend is, maar het kan altijd gebeuren

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 01:14

aerdenhout1 schreef:
Mag ik vragen wat je uiteindelijk aan punten had in die bewuste proef?

En om je toch even een hart onder de riem te steken..hier staat een meisje met een Haflinger die in de L ook altijd onvoldoendes kreeg voor wijken...madam rijd nu wel M2 met haar haf en deze doet al de onderdelen als traver, schouderbinnen enz, nu met voldoende's op het protecol!!!

Daar gaat het helemaal niet om! Het gaat over dat de jury uit de auto stapt, niet over hoe ze het wijken beter op kan lossen etc. Ik vind het trouwens wel heel pessimistisch wat je hierboven schrijft. Alsof alles bij ts fout gaat.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 07:37

Ik vind het aardig dat de jury uit de auto komt om je te waarschuwen. Vanuit haar standpunt wendt jij af richting C en daarna wijken. Jouw paard wijkt niet en jullie rijden richting C, terwijl je had moeten wijken richting B - M en dan rechtuit na 5 meter en ruim voor C op de hoefslag. Zodat je netjes je grote volte had in kunnen zetten. Nu kan ze dat ook niet goed beoordelen, omdat je niet voor C op de hoefslag was. Nu rijdt je een fout in het programma en dat is -2.

Ik zie er niets vreemd aan dat ze je waarschuwt en opnieuw het onderdeel laat rijden, waardoor je kans krijgt om het beter te doen en daarna ook het volgende onderdeel bij C voor een voldoende te rijden.
Ik vind dat je gematst bent zelfs.

Officieel is het een 0, omdat het niet getoond is en had het volgende onderdeel bij C ook niet als voldoende beoordeeld kunnen worden.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 15:42

Wat ik bedoel (gewoon positief opvatten hoor, is niet om je af te zeiken);
Jij zei dat je paard het waarschijnlijk moeilijk vond.

Ik betwijfel dat.
Als je vergelijkt met een verzamelende oefening zoals bijv. schouderbinnenwaarts, dat is een oefening die veel vergt van het binnenachterbeen. dat kan teveel gevraagd zijn voor sommige paarden met een te laag africhtingsniveau.
Wijken voor de kuit is lichamelijk niet moeilijk voor een paard. Elk paard kan het.
Daarom denk ik niet dat jouw paard het moeilijk vindt.

Het heeft veel meer te maken met of het paard de bedoeling snapt en of hij gehoorzaam is aan de (eenzijdige) kuithulp. Dus wat dat betreft, denk ik dat je daaraan zou moeten werken.

Desalniettemin gewoon lekker doorgaan met starten; het komt vanzelf![/quote]

ik denk anders wél dat ze het moeilijk vindt :j dat is misschien moeilijk voor je te begrijpen omdat wijken waarschijnlijk voor jou erg makkelijk is.(dit bedoel ik gwn normaal hé, klinkt beetje sarcastisch).
maar mijn pony is zoooo snel opgefokt, mijn instructrice ziet het duidelijk.
waarom? ik kan het je niet uitleggen eigenlijk.
maar het is geen excuus natuurlijk, ze moet nu maar gewoon een keertje gaan luisteren!

Elco schreef:
Heeft er al een goede zadelmaker naar je zadel gekeken..?? Heel vaak komen daar dit soort problemen vandaan..

En als het daar niet aan ligt zou ik lekker door blijven gaan met de wedstrijden..Op den duur werpt het z'n vruchten af en lach je iedereen uit..Succes..

zadel is een week geleden opnieuw gevuld, daarvoor ook al een keer maar toen zat er voor iets te veel in.
dat is dus een week geleden verholpen en nu is de binnenkant weer lekker zacht.
die was helemaal hard geworden want het zadel is al 20 jaar oud.
maar nog steeds superkwaliteit (oude model bruine stubben) dus ligt helemaal perfect

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 15:45

janouk schreef:
Ik vind het aardig dat de jury uit de auto komt om je te waarschuwen. Vanuit haar standpunt wendt jij af richting C en daarna wijken. Jouw paard wijkt niet en jullie rijden richting C, terwijl je had moeten wijken richting B - M en dan rechtuit na 5 meter en ruim voor C op de hoefslag. Zodat je netjes je grote volte had in kunnen zetten. Nu kan ze dat ook niet goed beoordelen, omdat je niet voor C op de hoefslag was. Nu rijdt je een fout in het programma en dat is -2.

Ik zie er niets vreemd aan dat ze je waarschuwt en opnieuw het onderdeel laat rijden, waardoor je kans krijgt om het beter te doen en daarna ook het volgende onderdeel bij C voor een voldoende te rijden.
Ik vind dat je gematst bent zelfs.

Officieel is het een 0, omdat het niet getoond is en had het volgende onderdeel bij C ook niet als voldoende beoordeeld kunnen worden.

ik niet, want ze onderbreekt mijn proef.
en nogmaals (20e keer denk ik?) een 0 kan niet gegeven worden want ik draafde en wendde af.
geef me dan een 2 en laat me verder gaan met het volgende onderdeel.
ik kwam iets vóór de C uit en een volte begin je niet bij C maar iets daarna.
het volgende onderdeel kan dus gewoon beoordeeld worden :)

snap eigenlijk ook niet dat iedereen nou gaat zeuren over mijn wijken, de OP ging over die dame die d'r auto uitkwam.
gelieve daarop te reageren

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:56

Een volte bij C begint bij C.