(geen) Zomertenue? (dressuur)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Helma_Amber

Re: (geen) Zomertenue? (dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:08

Mm jammer. Vind zo'n shirt veel mooier staan dan een blouse :o

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:12

Ik heb zo'n shirt zoals dat roze kingsland shirt hierboven alleen dan compleet wit dus ook geen reclame oid erop. Dacht dat dat wel is toegestaan icm met plastron en handschoenen?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:22

ik vind een shirt ook veel mooier als een blouse eerlijk gezegt, dus van mij zouden de regels daar ook wel wat in versoepeld mogen, gezien alle kleuren jasjes en laarzen nu ook mogen.. :+
natuurlijk moet het wel een beetje netjes blijven, en geen circusattractie worden ;)

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:26

Ik mocht zondag ook met zomertenue :)

liefhelietje schreef:
Ik zou dan dus sowieso niet in zomertenue kunnen starten omdat ik geen dressuurblouse aan heb maar gewoon zo'n wit strak t-shirtje.. Balen :(

Daar mocht ik gister gewoon mee starten, maar dat mag dus eigenlijk niet :?

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:26

ik mocht afgelopen weekend in zomertenue starten (zondag 3 uur) maar ben gewoon netjes met jasje gestart, vind ik net wat netter :)

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:01

guccio schreef:
Ik heb zo'n shirt zoals dat roze kingsland shirt hierboven alleen dan compleet wit dus ook geen reclame oid erop. Dacht dat dat wel is toegestaan icm met plastron en handschoenen?

Officieel mag ook de witte niet... Afhankelijk van de coulance van je jury zal hij/zij beslissen of je ermee mag starten.
Die rose/blauw gestreepte mag al helemaal niet.

Ik heb zondag met de witte KL gereden, maar daar staat een logo op de borst en linkermouw, dus eigenlijk mocht dat al niet.
Verder reed ik met mijn normale bruine handschoentjes (ga helemaal in het bruin: cap, handschoenen, jasje en laarzen) en kreeg een 8 voor mijn verzorging.

Voor zaterdag heb ik tóch maar een helemaal wit shirt gekocht om het zekere voor het onzekere te nemen.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:02

Ik vind dat als je met zulk weer niet in zomertenue mag rijden, dat je dan die hele regel in het regelement eruit kunt halen, want dan hoef je nooit meer in zomertenue te rijden. Warmer dan dit wordt het toch bijna niet..

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:07

Persoonlijk vind ik dat ze zomertenue al in moeten laten gaan bij temperaturen van 22+ graden.
Zie je met die temperaturen nog voetballers of hardlopers met een compleet trainingspak rondrennen????

Kan er geen petitie aangedragen worden bij de KNHS mbt tot het verlagen van de temperatuursgrens?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:09

Zondag is in Heteren vanaf 's ochtends 9 uur zomertenue toegestaan. Ook over het soort zomertenue werd niet moeilijk gedaan

xavier1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:13

ik moest laatst groomen bij een vriendin en het was 28 graden maar zij mocht ook niet in zomertenue

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:17

pieteritus schreef:
Persoonlijk vind ik dat ze zomertenue al in moeten laten gaan bij temperaturen van 22+ graden.
Zie je met die temperaturen nog voetballers of hardlopers met een compleet trainingspak rondrennen????

Kan er geen petitie aangedragen worden bij de KNHS mbt tot het verlagen van de temperatuursgrens?

Ik heb ook wel eens over een petitie zitten denken :j
Als ze gewoon toestaan dat mensen in een mooi shirt starten en wel met een witte of crème broek en nette laarzen.
Dat maakt het rijden een stuk prettiger vind ik :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 22:19

Mooi dat er toch mensen zijn die wel gebruik hebben kunnen maken van hun zomertenue :D

Ik vond trouwens het onderscheid ook vreemd afgelopen weekend, de springers het hele weekend in zomertenue en bij de dressuur het hele weekend niet (werd zelfs zondagmiddag nog omgeroepen dat er met jasje moest worden gereden bij de dressuurringen)
Maar hier in de regio is het met springen echt heel erg, ik zie die maar zelden in volledig tenue in de zomer hoor.

Ik zou trouwens ook niet alles toegestaan willen zien hoor, dat zeker niet, krijg je van die regenboogshirtjes hihi. En zonder mouwen vind ik ook niet super. Maar ik zou een nette blouse of shirt (KL model ofzo) en dan misschien nog met een zwart/grijs/bruin streepje, dat je toch een soort van tenue hebt...lijkt me echt wel prima voor de zomer. Er valt echt wel gewoon iets moois en nets van te maken ook zonder jasje, dus ik snap dat vasthouden aan de rijjas gewoon niet zo op het moment....

Oja ik heb trouwens naar de KNHS gemaild wat precies de gedachte is achter het verplichten van volledig tenue bij 30 graden. En of ze eventueel er al mee bezig zijn om de regels aan te passen, aangezien de andere kledingreglementen ook zijn aangepast...Ben heel benieuwd naar een antwoord.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 23:16

Vrijdagavond in Zuidwolde mochten we ook in Zomertenue starten

WashingtonB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:55

Afgelopen zondag heb ik kringkampioenschap gereden en daar mochten we 's middags ook in zomertenue starten. 's ochtends mocht het ook niet. Overigens reed wel iedereen in mijn klasse in jasje.
Klasse na mij reden ze wel zonder jasje.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 09:16

En met Kingsland shirt mag je gewoon starten, doe ik ook :)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:55

Officieel mag dat dus niet Ladylay. Dat het gebeurt is weer iets anders ;)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:10

Er moet officieel een boordje aanzitten, dan is het geen probleem toch ?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:14

Nee het moet een blouse zijn. Staat ergens op de vorige pagina.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:29

Aaah okay, nouja jammer dan.
Start er gewoon mee ;)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:56

xx_Irisje
Citaat:
Nee het moet een blouse zijn. Staat ergens op de vorige pagina.

Citaat:
Dressuur:
Het zomertenue bij dressuur hoef je geen rijjas te dragen, maar wel een wit, beige of geel overhemd of dressuurblouse (met korte of lange mouwen). Handschoenen en plastron zijn verplicht in het zomertenue.

Dus korte of lange mouwen.
Verder kun je het niet zien als je een plastron over een shirt heen hebt en deze vast zet met een speld, dat het geen blouse is maar een shirt.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:00

ik moest zondag ook rijden. moscht rond 2 uur half 3 mochten in zomertenu en heb er maar 1 in een jasje zien rijden. had nog mooi een 8 voor verzorging

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:08

Ja, dat maak ik er dus ook uit.

En mag zonder plastron sinds 1 april.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:08

Wij mochten zaterdagochtend om 9 uur in Hoofddorp al in zomertenue starten bij het springen, heerlijk met korte mouwtjes :Y)

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:12

Ik heb altijd mijn jasje aan. Zondag reed er iemand voor mij in blouse, maar ookal is het 30 graden doe ik em aan. Vind het netjes en die 20 min (proefjes) kan je wel even doorzetten. Drink gewoon veel, vooraf de proef en tussendoor nog even en natuurlijk als ik klaar ben.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:15

SemperFi schreef:
Ik heb altijd mijn jasje aan. Zondag reed er iemand voor mij in blouse, maar ookal is het 30 graden doe ik em aan. Vind het netjes en die 20 min (proefjes) kan je wel even doorzetten. Drink gewoon veel, vooraf de proef en tussendoor nog even en natuurlijk als ik klaar ben.

En dat is dus per persoon verschillend, ik wil dus echt niet van mijn paard afvallen tijdens het rijden _O-