Waarom is er geen onderverdeling in de klasse B?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Re: Waarom is er geen onderverdeling in de klasse B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:28

Daar zijn dan de FNRS wedstrijden prima geschikt voor!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:59

lotteElb schreef:
IK vind het jammer dat er voor de recreatieve ruiter, die eens een wedstrijdje mee wil pikken, het haast onmogelijk is. Ik vind het B nivo al echt best hoog. Nu ben ik het er natuurlijk wel mee eens dat dat de basis is en bla bla, maar 'vroeger' (15-20 jaar terug) was het nivo echt niet zo hoog en liep er bijna geen een pony afgebogen in de B.

Dat hoeft nu ook niet, hoor!
Je kan nu ook nog in de B gemakkelijk een winstpunt halen zonder dat je pony aan de teugel loopt; het belangrijkste is nl. dat je de figuren op de letters rijdt en overgangen netjes laat zien. Of je paard wel/niet aan de teugel loopt, maakt daar nog niet echt uit. Is hooguit 1 slecht punt in de laatste rij :\

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 20:31

Evelienepien schreef:
lotteElb schreef:
IK vind het jammer dat er voor de recreatieve ruiter, die eens een wedstrijdje mee wil pikken, het haast onmogelijk is. Ik vind het B nivo al echt best hoog. Nu ben ik het er natuurlijk wel mee eens dat dat de basis is en bla bla, maar 'vroeger' (15-20 jaar terug) was het nivo echt niet zo hoog en liep er bijna geen een pony afgebogen in de B.

Dat hoeft nu ook niet, hoor!
Je kan nu ook nog in de B gemakkelijk een winstpunt halen zonder dat je pony aan de teugel loopt; het belangrijkste is nl. dat je de figuren op de letters rijdt en overgangen netjes laat zien. Of je paard wel/niet aan de teugel loopt, maakt daar nog niet echt uit. Is hooguit 1 slecht punt in de laatste rij :\

Hoe kom je aan die wijsheid :?
Nu kun je ter discussie stellen wat jij onder 'aan de teugel' verstaat maar hier zijn al veel topics over, je paard moet wél 'aan de teugel' / nageeflijk / afgebogen / in de juiste aanleuning lopen en dus al helemaal géén sterren kijken.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 20:47

_10_ schreef:
Hoe kom je aan die wijsheid :?
Nu kun je ter discussie stellen wat jij onder 'aan de teugel' verstaat maar hier zijn al veel topics over, je paard moet wél 'aan de teugel' / nageeflijk / afgebogen / in de juiste aanleuning lopen en dus al helemaal géén sterren kijken.

Tja, wat de mening van bokt daarover is en wat aan de teugel is, dat interesseert me niet :n . Als je IRL op wedstrijden kijkt (bij ons in de buurt dan) en je weet waar je het ver hebt, dan trek je die conclusie van zelf door wat je ziet :)* en wat de punten achteraf zijn. Maar ja, kan IRL op tegen bokt ;) ???
En heb je het mij horen hebben over sterrenkijken? want dat is weer het andere uiterste ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:34

_10_ heeft wel gelijk hoor, ik ga helemaal met haar mee. We weten beide waar we het over hebben, zijn niet voor niets juryleden, toch _tien_?

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:43

Tja, jullie zitten in een andere regio dan ik :D ! Maar zie hier genoeg pony's een B proef lopen, die niet aan de teugel lopen, verder netjes z'n proefje rijden en die halen gewoon winstpunten.....En over weten waarover je het hebt; daar hoef je zelf niet persé jury voor te zijn :(:)
Want wat de ene jury geweldig vindt, vindt de andere niets :? en wat is dan waarheid (maar dat is weer een ander punt :+ )?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:44

Als een pony in de B niet aan de teugel loopt, maar wel in aanleuning, kunnen er wel punten gescoord worden ja. Aan de teugel en aanleuning zijn twee verschillende dingen, maar worden vaak door elkaar gehaald. Mijn opmerking over jury zijn sloeg een beetje op jouw opmerking over als je weet waar je het over hebt...

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:54

Oh :o Actie - reactie *D
Dat kan maar ook daar ben ik niet echt gevoelig voor :oo Sorry, in mijn ogen is een jury echt niet zaligmakend, sorry :D (niet persoonlijk opvaten want ik ken jullie immers niet / maar als je hier in de buurt sommige jury's hoort/ ziet jureren 8)7 )
Waar ik op doelde met die opmerking, is als er gezegd wordt met topics gezien aanleuning etc hier op bokt...hier op bokt staan de beste stuurlui vaak aan wal en daar heb ik geen boodschap aan, snappie?
Ik praat over aan de teugel; dat hoeft niet pers'é. Ik heb het woord aanleuning expres niet gebruikt om het simpel te houden }:0 want het zijn verschillende dingen maar diegene, die het aanhaalde had het over aan de teugel / afgebogen :)*