Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lotteElb schreef:IK vind het jammer dat er voor de recreatieve ruiter, die eens een wedstrijdje mee wil pikken, het haast onmogelijk is. Ik vind het B nivo al echt best hoog. Nu ben ik het er natuurlijk wel mee eens dat dat de basis is en bla bla, maar 'vroeger' (15-20 jaar terug) was het nivo echt niet zo hoog en liep er bijna geen een pony afgebogen in de B.
Evelienepien schreef:lotteElb schreef:IK vind het jammer dat er voor de recreatieve ruiter, die eens een wedstrijdje mee wil pikken, het haast onmogelijk is. Ik vind het B nivo al echt best hoog. Nu ben ik het er natuurlijk wel mee eens dat dat de basis is en bla bla, maar 'vroeger' (15-20 jaar terug) was het nivo echt niet zo hoog en liep er bijna geen een pony afgebogen in de B.
Dat hoeft nu ook niet, hoor!
Je kan nu ook nog in de B gemakkelijk een winstpunt halen zonder dat je pony aan de teugel loopt; het belangrijkste is nl. dat je de figuren op de letters rijdt en overgangen netjes laat zien. Of je paard wel/niet aan de teugel loopt, maakt daar nog niet echt uit. Is hooguit 1 slecht punt in de laatste rij

_10_ schreef:Hoe kom je aan die wijsheid
Nu kun je ter discussie stellen wat jij onder 'aan de teugel' verstaat maar hier zijn al veel topics over, je paard moet wél 'aan de teugel' / nageeflijk / afgebogen / in de juiste aanleuning lopen en dus al helemaal géén sterren kijken.
. Als je IRL op wedstrijden kijkt (bij ons in de buurt dan) en je weet waar je het ver hebt, dan trek je die conclusie van zelf door wat je ziet
en wat de punten achteraf zijn. Maar ja, kan IRL op tegen bokt
???
! Maar zie hier genoeg pony's een B proef lopen, die niet aan de teugel lopen, verder netjes z'n proefje rijden en die halen gewoon winstpunten.....En over weten waarover je het hebt; daar hoef je zelf niet persé jury voor te zijn
en wat is dan waarheid (maar dat is weer een ander punt
)?
Actie - reactie
Sorry, in mijn ogen is een jury echt niet zaligmakend, sorry
(niet persoonlijk opvaten want ik ken jullie immers niet / maar als je hier in de buurt sommige jury's hoort/ ziet jureren
)
want het zijn verschillende dingen maar diegene, die het aanhaalde had het over aan de teugel / afgebogen