Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Draait het hier alleen maar om winstpunten en geld??. Heb ik nu geleerd dat ik rij voor de lol en dat een hobby geld mag kosten?.

YvonH schreef:Hier nog een gedupeerde. Ik ben ook een winstpunt in het M1 kwijt omdat ik startte op 6 juni op een niet-goedgekeurde wedstrijd.
Ik kreeg een duidelijke brief met bijlagen van de rijvereniging met excuses. Wat is het geval; er is een nieuwe methode van aanmelden van wedstrijden bij de KNHS. Dat heeft de RV ook gedaan. Dan moet de RV eigenlijk een week voor de wedstrijd nog controleren of de KNHS het goed heeft gekeurd. Dat is helaas niet gebeurd. Gewoonweg vergeten. Nah, we zijn allemaal mensen toch? Als je al jaaaarenlang wedstrijden organiseert (wat ze daar ook al doen) en het gaat altijd goed en simpelweg omdat je nu elektronisch aanmeldt en niet op de gebruikelijke manier gaat het fout... tja.. euh.. dat kan.
Dat gold voor de wedstrijd van half mei. De KNHS stuurt een brief aan de RV dat ze de punten niet kunnen registeren omdat het VP niet is goedgekeurd. Ze sturen dit alleen naar een verkeerd adres van de RV. Daardoor komt de brief op 7 juni aan bij de RV. Jawel; de dag na de wedstrijd van juni. En hop; dan heb je dus gelijk 2 verkeerde wedstrijden aan je broek!![]()
Ik had als deelnemende ruiter op de site van de KNHS moeten controleren of deze was goedgekeurd. Nou, volgens mij doet echt niemand dat. Oh nee, eentje zag ik net in dit topic. Maar das wel een uitzondering, dat blijkt. En terecht.
En hoe zit het met die juryleden dan? Dat zijn officiële juryleden van de KNHS. Die hebben dus schijnbaar ook niet gecontroleerd.
Ik vind het een domme samenloop van omstandigheden. Vervelend voor de RV (dus ja; startgeld retour) en super bureaucratisch van de KNHS ('regels zijn regels'). Onbegrijpelijk van de KNHS; dat is toch een bond voor de sport en de ruiters??? Het gaat nota bene om een vergissing: een nieuwe methode van aanmelden van wedstrijden. En ja; dan gaat er wel eens wat mis. Dat kan gebeuren; we zijn allemaal mensen en maken fouten (gelukkig zou ik zo zeggen).
Als de KNHS al een punt zou willen maken hierover; zou ik zeggen; een boete en een waarschuwing voor de rv, punten wel toekennen aan ruiters. En wat duidelijker zijn naar de RV; hoe moet ik een wedstrijd aanmelden, controleren en afhandelen. En naar de ruiters; controleer altijd de wedstrijd op de site (alhoewel ik dat al veeeel te bureaucratisch vind). En juryleden; controleer of de KNHS het heeft goedgekeurd.
Ondertussen vind ik het jammer dat ik een wp kwijt ben, een clubgenoot was er 3 kwijt. Gelukkig startte ze vandaag nog in dezelfde klasse, anders heb je helemaal een probleem.
Frantic schreef:En misschien helpt het als iedereen die daar de dupe van is de KNHS overstroomt met mailtjes of brieven.... uit het verhaal van de vorige pagina maak ik op dat ook de KNHS niet helemaal foutloos was in de communicatie en de vereniging niet van te voren op de "fout"heeft gewezen maar pas achteraf.
De KNHS had het secretariaat ook even kunnen bellen( of mailen!) ipv een brief naar een verkeerd adres te sturen!
TeeGee schreef:Klopt dat dit om de zelfde gaat als in mijn topic op JI.
Ik heb 2 weken geleden hier gejureerd en op 2e paasdag. Daar tussen heeft nog een wedstrijd gezeten dus dan zou het inderdaad om 3 wedstrijden gaan.
wollies schreef:TeeGee schreef:Klopt dat dit om de zelfde gaat als in mijn topic op JI.
Ik heb 2 weken geleden hier gejureerd en op 2e paasdag. Daar tussen heeft nog een wedstrijd gezeten dus dan zou het inderdaad om 3 wedstrijden gaan.
Volgens mij wel TeeGee,
dan zal het wel heel erg nalatig (lees dom) zijn, 3 wedstrijden op rij die niet goedgekeurd zijn.
Heb nog niks gehoord van de KNHS en ook nog niks van de vereniging.
). 

Citaat:
. Laten we het er maar op houden dat er iets teveel haast en verwarring doorklinkt in de tekst.