Wedstrijd ongeldig, punten kwijt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Re: Wedstrijd ongeldig, punten kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:56

Nee, het draait niet alleen om wp's en geld. En nee, niet iedereen gaat meteen over zodra het mag. Maar als je mag, en je hebt een goed paard dat een klasse hoger ook aankan, waarom zou je dan niet gaan? Dat is niets ten koste van de sport hoor!

wollies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 21:03

Citaat:
Draait het hier alleen maar om winstpunten en geld??. Heb ik nu geleerd dat ik rij voor de lol en dat een hobby geld mag kosten?.

Nee, het draait helemaal niet alleen om de winstpunten en het geld, maar zo jij inschrijven als je wist dat het een niet-officiële wedstrijd was? De tijd van onderlinge wedstrijden heb ik wel gehad, daarom heb je toch een startkaart aangevraagd?

wollies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 21:25

Het volgende heb ik naar de KNHS gemaild:

op 6 juni jl. heb ik bij "###############" 2 proeven gereden.
Bij deze proeven heb ik 2 keer winst gereden.
Nu krijg ik afgelopen zaterdag (19 juni) via de post het bericht dat het om een niet goedgekeurde wedstrijd ging en dat mijn behaalde winstpunten dus ongeldig zijn.
Uit het schrijven komt naar voren dat er van uit de vereniging een fout gemaakt is met het vraagprogramma en dat deze fout zowel voor de maand mei als de maand juni gemaakt is.
Is dit administratieve misstand op te lossen, of zijn de amazone's/ruiters echt de dupe van de blunders van deze vereniging?
Door deze blunder ben ik bijna te vroeg gaan promoveren. Heb net op tijd alles om kunnen gooien, zodat ik niet te vroeg ben gaan starten in het L2.
Krijgt deze vereniging van de KNHS ook nog een reprimande of een boete, of komen zij hier ongestraft mee weg?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:32

Wollies nette brief hoor.
Succes, ik hoop dat ze je snel antwoord geven :Y)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 06:21

En misschien helpt het als iedereen die daar de dupe van is de KNHS overstroomt met mailtjes of brieven.... uit het verhaal van de vorige pagina maak ik op dat ook de KNHS niet helemaal foutloos was in de communicatie en de vereniging niet van te voren op de "fout"heeft gewezen maar pas achteraf.

De KNHS had het secretariaat ook even kunnen bellen( of mailen!) ipv een brief naar een verkeerd adres te sturen!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 06:59

wollies wat een domme fout van de vereniging. Ik zou wil een brief schrijven naar de vereniging en mijn startgeld terug willen.
je betaald voor iets waarvan je, als je geweten had dat het een onderlinge wedstrijd is, nooit gestart zou zijn.En dus had je dan het geld ook niet uitgegeven.

Ik ben benieuwd naar de reactie van de KNHS.
Ik check trouwens zelf ook nooit de vraagprogrammas na

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:56

In mijn brief toendertijd stond dat de vereniging nog in conclaaf ging met de KNHS omdat ze het niet eens waren met de officiele waarschuwing. Als hier niets uitkwam en de vereniging inderdaad fout bleek te zijn kon je je startgeld pas terug krijgen.

Ik ga er gewoon van uit als ik mij aanmeldt op locatie van wedstrijd dat die wedstrijd goed geregeld is. Wrs wist vereniging zelf ook al dat de wedstrijd niet goed aangemeld was, en toch laten ze de wedstrijd doorgaan. Worden een hoop ruiters de dupe van!

En wat ik nog het belachelijkste vind is dat de vereniging alleen een "officiële waarschuwing" krijgt en de ruiters hun winstpunten+startgeld kwijt zijn!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:25

Klopt dat dit om de zelfde gaat als in mijn topic op JI.

Ik heb 2 weken geleden hier gejureerd en op 2e paasdag. Daar tussen heeft nog een wedstrijd gezeten dus dan zou het inderdaad om 3 wedstrijden gaan.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:33

YvonH schreef:
Hier nog een gedupeerde :( . Ik ben ook een winstpunt in het M1 kwijt omdat ik startte op 6 juni op een niet-goedgekeurde wedstrijd.

Ik kreeg een duidelijke brief met bijlagen van de rijvereniging met excuses. Wat is het geval; er is een nieuwe methode van aanmelden van wedstrijden bij de KNHS. Dat heeft de RV ook gedaan. Dan moet de RV eigenlijk een week voor de wedstrijd nog controleren of de KNHS het goed heeft gekeurd. Dat is helaas niet gebeurd. Gewoonweg vergeten. Nah, we zijn allemaal mensen toch? Als je al jaaaarenlang wedstrijden organiseert (wat ze daar ook al doen) en het gaat altijd goed en simpelweg omdat je nu elektronisch aanmeldt en niet op de gebruikelijke manier gaat het fout... tja.. euh.. dat kan.
Dat gold voor de wedstrijd van half mei. De KNHS stuurt een brief aan de RV dat ze de punten niet kunnen registeren omdat het VP niet is goedgekeurd. Ze sturen dit alleen naar een verkeerd adres van de RV. Daardoor komt de brief op 7 juni aan bij de RV. Jawel; de dag na de wedstrijd van juni. En hop; dan heb je dus gelijk 2 verkeerde wedstrijden aan je broek! |(

Ik had als deelnemende ruiter op de site van de KNHS moeten controleren of deze was goedgekeurd. Nou, volgens mij doet echt niemand dat. Oh nee, eentje zag ik net in dit topic ;) . Maar das wel een uitzondering, dat blijkt. En terecht.
En hoe zit het met die juryleden dan? Dat zijn officiële juryleden van de KNHS. Die hebben dus schijnbaar ook niet gecontroleerd.

Ik vind het een domme samenloop van omstandigheden. Vervelend voor de RV (dus ja; startgeld retour) en super bureaucratisch van de KNHS ('regels zijn regels'). Onbegrijpelijk van de KNHS; dat is toch een bond voor de sport en de ruiters??? Het gaat nota bene om een vergissing: een nieuwe methode van aanmelden van wedstrijden. En ja; dan gaat er wel eens wat mis. Dat kan gebeuren; we zijn allemaal mensen en maken fouten (gelukkig zou ik zo zeggen).
Als de KNHS al een punt zou willen maken hierover; zou ik zeggen; een boete en een waarschuwing voor de rv, punten wel toekennen aan ruiters. En wat duidelijker zijn naar de RV; hoe moet ik een wedstrijd aanmelden, controleren en afhandelen. En naar de ruiters; controleer altijd de wedstrijd op de site (alhoewel ik dat al veeeel te bureaucratisch vind). En juryleden; controleer of de KNHS het heeft goedgekeurd.

Ondertussen vind ik het jammer dat ik een wp kwijt ben, een clubgenoot was er 3 kwijt. Gelukkig startte ze vandaag nog in dezelfde klasse, anders heb je helemaal een probleem.

Met de nieuwe manier van aanvragen hoef je niet een week van te voren te controleren ( als alles goed is moet je dan het jury rapport en de retour envelop al ontvangen ) maar je krijgt het goedgekeurde aanvraag per mail terug ongeveer een week nadat je de aanvraag hebt gedaan. Heb je die een week voor de wedstrijd nog niet heeft de vereniging toch echt zitten slapen want dan ga je toch wel eens reclameren waar de goedkeuring blijft denk ik zo
Als het verkeerd is ingevuld krijg je het meteen terug in je mailbox van de knhs , dus ik als secretaris zijnde van een vereniging vind dat in deze de vereniging alle schuld draagt en zich ook zo op had moeten stellen al met de eerste wedstrijd die niet goedgekeurd was en het voor de 2de wedstrijd allemaal had moeten regelen en niet de kop in het zand steken en gewoon doen of er niets aan de hand is en dan in een brief achteraf de schuld schuiven op de knhs ( ok daar worden veel fouten gemaakt maar worden altijd netjes recht gezet als de vereniging even de moeite neemt om een mail e=of telefoontje er aan te wagen )

Ik zou dus ook mijn startgeld benzine kosten en uur kosten terug vragen aan die vereniging En als je aan kan tonen dat je door dit voorval extra wedstrijden hebt moeten rijden om je volgende inschrijving niet in gevaar te brengen ( klasse hoger) zou ik zelfs die kosten verhalen ( dat je ze krijgt is ten tweede natuurlijk) maar laat ook een vereniging maar eens flink schrikken als ze zo laks zijn

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:37

Frantic schreef:
En misschien helpt het als iedereen die daar de dupe van is de KNHS overstroomt met mailtjes of brieven.... uit het verhaal van de vorige pagina maak ik op dat ook de KNHS niet helemaal foutloos was in de communicatie en de vereniging niet van te voren op de "fout"heeft gewezen maar pas achteraf.

De KNHS had het secretariaat ook even kunnen bellen( of mailen!) ipv een brief naar een verkeerd adres te sturen!

Vereniging is ten alletijden zelf verantwoordelijk voor de juiste adres gegevens genoteerd bij de knhs
een kwestie van even bij mijn knhs voor verenigingen het juiste adres doorgeven in 2 seconden gebeurd

wollies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 17:01

TeeGee schreef:

Ik heb 2 weken geleden hier gejureerd en op 2e paasdag. Daar tussen heeft nog een wedstrijd gezeten dus dan zou het inderdaad om 3 wedstrijden gaan.

Volgens mij wel TeeGee,
dan zal het wel heel erg nalatig (lees dom) zijn, 3 wedstrijden op rij die niet goedgekeurd zijn.

Heb nog niks gehoord van de KNHS en ook nog niks van de vereniging.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 08:40

wollies schreef:
TeeGee schreef:

Volgens mij wel TeeGee,
dan zal het wel heel erg nalatig (lees dom) zijn, 3 wedstrijden op rij die niet goedgekeurd zijn.

Heb nog niks gehoord van de KNHS en ook nog niks van de vereniging.

Misschien gaat het iets sneller als jou verenigings secr of de secretaris van jou kring zich er mee gaat bemoeien
KNHS loopt niet zo warm voor individuele klachten of opmenrkingen als het van jou vereniging af komt dan zijn ze sneller

wollies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 09:30

@ goldwing, goed idee, maar dan moet ik toch even wachten tot iedereen terug is uit Almelo.
Ondertussen hoop ik dat alle gedupeerde deelnemers zowel de vereniging als de KNHS mailen.

Ga er vanuit dat ik de punten toch niet krijg, vind het eigenlijk belangrijker dat de vereniging een soort straf krijgt. ~~}>

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:56

Ben zelf secretaris van een vereniging en vind het een zwaar lakse houding van die organiserende vereniging en hoop dus ook op een flinke boete en desnoods een verbod om een jaar lang officiele wedstrijden te organiseren
De punten zul je inderdaad niet krijgen maar ik zou wel proberen om er alles uit te slepen wat onkosten vergoeding betreft wat maar enigzins mogelijk en aantoonbaar is
Wij hebben het hier in de buurt ook gehad een vereniging vroeg maar tot en met het M2 aan maar schreef wel Z rubrieken uit ( secretaris was te lam om 2 kruisjes meer te zetten ) nu was het voor de deelnemers in het Z niet zo erg want de wedstrijden die ze zo georganiseerd hadden was de enige deelnemer die in het Z winstpunten had niet afhankelijk van winstpunten en kon zelfs zonder winstpunten promoveren dus die had er geen moeite mee dat het niet officieel was en de rest hadden geen winstpunten dus hebben het er maar bij gelaten
Wel ben ik naar de secretaris gegaan en hem eens uitgelegd hoe hij die aanvragen precies in moest vullen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:00

Goldwing, het vraagprogramma voor het kringkampioenschap voor onze kring klopt ook voor geen meter en ik ben ook heel benieuwd hoe dat af gaat lopen.
Ik ben trouwens intussen wel benieuwd of er onder de gedupeerden van deze wedstrijden ook leden van onze club zijn??

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:13

Ik moet echter wel zeggen dat wij de goedkeuring ook een paar keer door de traagheid van de KNHS veel te laat goedgekeurd kregen, om precies te zijn: na heel vaak erachter aan bellen nog net een paar dagen voor de wedstrijd. Dat gaf ook erg veel stress toen en we hadden het echt ruimschoots op tijd weg. De KNHS is dus ook niet altijd helemaal schoon te praten.

Waar mensen werken worden ook fouten gemaakt, helaas. Heel erg sneu voor de ruiters en amazones, maar ook heel erg vervelend voor de mensen die hun best hebben gedaan om vrijwillig in hun eigen tijd een mooie wedstrijd te organiseren, die hebben het nu ook voor niks gedaan en hebben ook nog heel veel gezeur achteraf, terwijl zij er meer tijd dan welke ruiter of amazone dan ook ingestoken hebben.

Dat wilde ik wel even genoemd hebben, want mijn ervaring is dat de mensen die het hardst schreeuwen en het meest aanvallend reageren zelf maar erg weinig doen voor de sport(wat niet wil zeggen dat dat hier het geval is trouwens, dus reacties met opsommingen wat je zelf allemaal voor de sport doet zijn niet nodig ;) ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:14

Lante, als het voor de derde keer achter elkaar is, dan kan het haast geen toeval meer zijn.

Lante, wedstrijden organiseren is beslist niet eenvoudig, dat klopt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-06-10 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:18

Nee, dat zou je inderdaad niet zeggen... (als reactie van Lovely dat dit de derde keer al zou zijn bij deze vereniging, dat dat geen toeval meer kan zijn)

Hoe ging dat spreekwoord ook alweer; een ezel stoot zich in 't gemeen .....

Maargoed, ik ken het verhaal ook niet van twee kanten natuurlijk. Misschien eens tijd voor iemand die als vrijwilliger een dergelijke vereniging die blijkbaar van goede wil is om wedstrijden te organiseren eens te gaan helpen met de organisatie. :)

Edit: jammer dat je je post aangepast hebt, nu klopt mijn antwoord niet meer! :+
En nu wel weer!! _O-

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:24

Hier nog een gedupeerde... Ik moet 3 wp missen, en dacht dat ik M kon gaan starten, nu blijk ik L2+8 te staan. Als meer mensen hun geld terug gaan halen (bij mij gaat het om €40,-) en dan excl. reiskosten en tijd etc, dan hoor ik dat graag, want dan doe ik mee }>

Als secretariaat van een vereniging, mag dat gewoon niet gebeuren...

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:26

Ze hadden om problemen te voorkomen meteen toen uit kwam dat de wedstrijd niet goedgekeurd zou worden de ruiters in moeten lichten ofwel de wedstrijd helemaal afblazen
Ik ben zelf secretaris en organiseer al ruim 10 jaar 15 officiele wedstrijden per jaar ik weet dat het een hoop werk is maar om maar je kop in het zand te steken en er het beste van hopen vind ik gewoon niet acceptabel van een vereniging
Iedere vereniging weet dat hij zelf verantwoordelijk is voor de juiste gegevens van de vereniging en om je nu te beroepen op een foutief adres sorry hoor maar dat gaat er bij mij echt niet in
En ja de knhs maakt veel fouten maar als je als vereniging je zaakjes goed op orde hebt dan zijn ze maar wat gewillig om hun fout toe te geven en een snel herstel van die fout te realiseren

wollies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 21:13

Citaat:

Hierboven staat de reactie van het secretariaat, van de KNHS heb ik nog niks gehoord.

Uit deze reactie begrijp ik dat nog niet alle gedupeerden gereageerd hebben.
Bij deze roep ik alle gedupeerden op om een reactie te sturen naar de persoon die de brief heeft gestuurd, en vraag daarin dan je geld terug. Is toch wel het minst wat ze kunnen doen, naar de punten kan je toch wel fluiten.....

@ Lante, heb jaren lang het secretariaat gedaan, dus weet wat het van je vraagt, maar als je dan niet kan opbrengen moet je het ook niet doen.......
Laatst bijgewerkt door Scum op 24-06-10 07:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Het plaatsen van email/pb is niet toegestaan.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:19

Ik blijf het voor die vereniging ook vervelend vinden, maar als je als secretariaat een reactie geeft die zo amateuristisch geschreven is, dan zegt dat toch wel iets over hoe serieus men daar de taak opvat :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:22

Uums, niet iedereen kan goed schrijven, laten we maar hopen dat er een goede uitkomst komt voor de deelnemers.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:27

En niet iedereen probeert zorgvuldig om iets van een correspondentie over een lastige kwestie te maken, zo te zien, en dat lijkt me een veeg teken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:12

Uums, dat lijkt het ook, maar het is ook weer niet nodig om die vereniging ook hierover te bekritiseren, ze hebben al genoeg op hun bordje voorlopig :). Laten we het er maar op houden dat er iets teveel haast en verwarring doorklinkt in de tekst.