Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik vind het zelf praktischer (geen manen die vastzitten in de teugels
) en de hals is gewoon beter te zien voor de jury. Ik denk dat er zeker wel jury's zijn die het fijn vinden dat mensen ook met hun haflinger invlechten...maar goed, we hebben ook vaak zat gewoon een 7 dus ja..ik hou me er echt niet mee bezig

Sonja schreef:Vergeet je tuig niet als je echt uit wilt blinken op verzorging. Ik zie tegenwoordig aardig wat mensen met ongepoetst tuig op wedstrijd gaan. Goed schoonmaken en lekker invetten, gespjes mooi schoon en alle losse dingetjes door de passantjes. Dat maakt een mooi plaatje echt 'af' wat mij betreft.

Relaxed schreef:sharintje1 schreef:Is het echt zo moeilijk een 9 te krijgen?
Nee hoor, maar ik ga standaard niet hoger dan een 8Heb 1 x een 9 gegeven, dat was een bont paard, het witte was spierwit, alles was superschoon en superstrak, super mooi ingevlochten, paard was in een goede conditie.. Maar vooral omdat het witte tot op de hoef zo overduidelijke spierwit was, werd dat een 9
Fitzroy schreef:@urielle, de verzorging doe je toch ook gewoon omdat je zelf goed voor de dag wilt komen? Ik maak ook nog steeds best veel werk van de verzorging maar krijg er geen punten meer voor. En ik weet ook dat andere mensen er geen heisa van maken, maar dat moeten ze zelf weten. Ik wil voor mezelf dat mijn paard en ik er pico bello bij lopen. Daar heb ik geen 9 voor nodig
Urielle schreef:Fitzroy schreef:@urielle, de verzorging doe je toch ook gewoon omdat je zelf goed voor de dag wilt komen? Ik maak ook nog steeds best veel werk van de verzorging maar krijg er geen punten meer voor. En ik weet ook dat andere mensen er geen heisa van maken, maar dat moeten ze zelf weten. Ik wil voor mezelf dat mijn paard en ik er pico bello bij lopen. Daar heb ik geen 9 voor nodig
Is ook wel zo natuurlijk, ergens stel ik er ook wel eer in om echt met een perfect verzorgd paard aan te komen. Ik ben best een perfectionist en ik vind het zelf niet zo leuk om met een paard te rijden wat bijv. met elastiekjes gevlochten is, of waar het stof gewoon nog opligt omdat ik niet gewassen heb. Maar het is echt zo ontzettend demotiverend soms als je uitgebreide priegelwerk hetzelfde wordt beloond als de keren dat je er gewoon snel even een borstel over haalt. Plus dat het soms gewoon verleidelijker is om de tijd 's ochtends nog even te gebruiken om te zorgen dat je stallen gemest zijn zodat je dat niet meer hoeft te doen bij thuiskomst, dan om te gaan lopen zepen en soppen voor een jury die het blijkbaar niet eens opmerkt dat je er zoveel moeite in hebt gestoken.
Vaak krijg ik op het losrijterrein commentaar van omstanders ("Wat een mooie vlecht","wat glimt ze zeg!", "chique hoor zo'n Haf") en daar doe ik het voor
Die 1/2/3 punten in m'n proef maken me bar weinig uit
Vaak is het mooi meegenomen maar de keren dat ik een 9 had, had ik ook boven de 190 punten en dan maken die 3+ punten toch niet zo veel uit
Relaxed schreef:sharintje1 schreef:Is het echt zo moeilijk een 9 te krijgen?
Nee hoor, maar ik ga standaard niet hoger dan een 8Heb 1 x een 9 gegeven, dat was een bont paard, het witte was spierwit, alles was superschoon en superstrak, super mooi ingevlochten, paard was in een goede conditie.. Maar vooral omdat het witte tot op de hoef zo overduidelijke spierwit was, werd dat een 9
Relaxed schreef:Ik ga standaard niet hoger dan een 8Heb 1 x een 9 gegeven, dat was een bont paard, het witte was spierwit, alles was superschoon en superstrak, super mooi ingevlochten, paard was in een goede conditie.. Maar vooral omdat het witte tot op de hoef zo overduidelijke spierwit was, werd dat een 9
samsa0000 schreef:zou je dan alleen een 9 kunnen krijgen als je paard wit heeft?