Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zarena schreef:Longeren op concoursterrein zelf geeft imo veel hinder, omdat andere paarden hier ook op reageren.
). Als ze dan rondjes willen rennen met hun staart op hun rug of enorm lopen bokken, dan graag zonder mij erop. Ik stap wel op als ze een beetje kalmeren
Urielle schreef:Je zoekt toch een geschikte locatie op als je je paarden voor de eerste keer start? Ik start nergens zonder een longeercirkel (en als je daarnaast gaat rijden dan is het je eigen probleem en niet het mijne). Als ze dan rondjes willen rennen met hun staart op hun rug of enorm lopen bokken, dan graag zonder mij erop. Ik stap wel op als ze een beetje kalmeren
Ik ga eerst oefenparcoursen en op vreemde terreinen rijden voordat ik hem klaar heb voor concours.Als hij nog loopt te bokken staart erop gooien en rondjes rennen gaat hij echt niet mee,Oefen ik wel even door en hoef ik geen longeer cirkel op te zoeken.
pippie schreef:Urielle schreef:Je zoekt toch een geschikte locatie op als je je paarden voor de eerste keer start? Ik start nergens zonder een longeercirkel (en als je daarnaast gaat rijden dan is het je eigen probleem en niet het mijne). Als ze dan rondjes willen rennen met hun staart op hun rug of enorm lopen bokken, dan graag zonder mij erop. Ik stap wel op als ze een beetje kalmeren
Ik denk dat je zelf een probleem hebt als je nog moet longerenIk ga eerst oefenparcoursen en op vreemde terreinen rijden voordat ik hem klaar heb voor concours.Als hij nog loopt te bokken staart erop gooien en rondjes rennen gaat hij echt niet mee,Oefen ik wel even door en hoef ik geen longeer cirkel op te zoeken.
Nagini schreef:Nou dat vind ik ook wel erg 'dramatisch' genomen. Soms kan 'n paard een slechte/drukke dag hebben toch..
Paard van 'n vriendin van me had dat laatst, en toch zit ze nu 1 wp verwijderd van de m1 hoor..
Die heeft ze gewoon ff gelongeert dan maar.
pippie schreef:Ik denk dat je zelf een probleem hebt als je nog moet longerenIk ga eerst oefenparcoursen en op vreemde terreinen rijden voordat ik hem klaar heb voor concours.Als hij nog loopt te bokken staart erop gooien en rondjes rennen gaat hij echt niet mee,Oefen ik wel even door en hoef ik geen longeer cirkel op te zoeken.
Urielle schreef:Je zoekt toch een geschikte locatie op als je je paarden voor de eerste keer start? Ik start nergens zonder een longeercirkel (en als je daarnaast gaat rijden dan is het je eigen probleem en niet het mijne :+ ). Als ze dan rondjes willen rennen met hun staart op hun rug of enorm lopen bokken, dan graag zonder mij erop. Ik stap wel op als ze een beetje kalmeren
.Toen ik vorige week voor het eerst met mijn nieuwe paard naar concours ging moest ik ook wel even doorzetten om er op te stappen.Als er dan iemand in de buurt is die hem 45 min.moet longeren heb ik hem ook leip...
en als het je zelf gewoon 'n rustiger gevoel geeft. Je hoeft ook zeker niet 3 kwartier te longeren... 5 tot 10 minuutjes was al meer dan genoeg.Lithya schreef:Longeren kan soms helpen, maar je moet je wel realiseren dat het heel storend kan zijn voor anderen. Longeren kun je thuis ook doen. Door het reizen, als ze dat niet gewend, zijn verliezen ze ook al wat energie. Zelf vind ik het hoogst vervelend als ik met mijn jonge paard aan het losrijden bent en iemand is zijn stuiterbal op het losrijterrein een het longeren.
Lithya schreef:Zelf vind ik het hoogst vervelend als ik met mijn jonge paard aan het losrijden bent en iemand is zijn stuiterbal op het losrijterrein een het longeren.
Urielle schreef:Lithya schreef:Zelf vind ik het hoogst vervelend als ik met mijn jonge paard aan het losrijden bent en iemand is zijn stuiterbal op het losrijterrein een het longeren.
Kun je nagaan hoe vervelend het is als iemand met een stuurloos en bokkend paard je bijna van de sokken komt rijden![]()
Thuis longeren vind ik echt geen optie. Thuis lopen ze als van die makke schapen aan de longe en dan kom je op een druk terrein en springen ze van de adrenaline alsnog pardoes alle kanten op. Nog afgezien van dat ik doorgaans toch wel minstens een uur onderweg ben en ze daarna ook nog een uur op de trailer staan. Dat longeren zijn ze allang vergeten tegen de tijd dat je erop stapt.