wedstrijdoutfit en schimmels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsylady

Re: wedstrijdoutfit en schimmels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:58

Ik had op mijn echte witte schimmel op wedstrijd een wit dekje met een donker rode rand

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 18:59

oeh, dat is ook heel erg mooi!

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:01

Afbeelding

Mijn verzorgstertje start zwart. Haar moeder wil een bordeau dekje er onder doen maar vind dat toch zonde.. Zwart wit / grijs wit / of donker blauw wit , vind ik gewoon bij de wedstrijd passen.. ik vind het maar niks al die felle kleuren

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:08

abeltje_xx schreef:
ik ben ook heel benieuwd hoe ik dat komende zaterdag ga doen. ik denk dat ik haar maar zo laat mogelijk ga wassen en dan nog een paar schoonmaak checkups ga doen. want vanmorgen stond ze ook al helemaal groen op me te wachten, overal grasvlekken. camouflage-schimmel :D

Daar heb je wel hulpmiddelen voor. :D
De mijne gaat met sleezy, deken en staartzak gewoon een paar uur naar buiten voor een concours.
Afbeelding

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:20

Haha winston in zijn burka. Mijn merrie mag voor wedstrijd vaak ook even naar buiten alleen als het niet regent en modderig is. Die vertel ik wel even dat zij niet mag rollen en meestal doet zij dat ook niet :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:59

KarinvdM schreef:
Urielle schreef:
Ik heb er even veel werk aan ;)

Dat snap ik niet, ik ben met m'n donkerbruine echt heel wat eerder klaar.
Bij de schimmel moet ik altijd de manen en de hals wassen en de staart natuurlijk ook.
Dat doe ik bij de bruine niet hoor, ja de staart maar niet eens altijd.

Ik heb mijn schimmel al een week niet gepoetst, heeft alleen wat op de wei gestaan en is nog spierwit :=
Geluk met een heel proper paard dus ;) Mijn donkerbruine is een absolute smeerkees, die heb ik gisteren nog uitgebreid gepoetst en stond er vandaag weer bij als een wandelende mesthoop. Maar op donkere paarden word ik vooral gek van het STOF in de vacht. Grrr, heb je ze uitgebreid gewassen en met oliedoekjes afgedaan, zet je ze op een trailer met houtkrullen en hallee, weg werk! Dat krijg je niet eens met dekens ondervangen :roll:

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 21:24

die van mij spaart het volgens mij op. die doet weken heel netjes en dan ineens vlak voor een wedstrijd, hoppa!! alle opgespaarde smeerkeezerij eruit. dan tref ik eraan met vlekken op onmogelijke plekken.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:32

Die donkere paarden zie je het stof toch niet meer op als ze gaan zweten?Met een schimmel is dat pas lelijk.Hou die van mij het hele jaar door geschoren.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:40

de mijne ligt dus echt elke nacht wel op een of andere manier in de mest...

of met 'r hoofd, of met 'r hals, en bijna altijd met 'r benen... :+

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 22:58

ambre schreef:
Die donkere paarden zie je het stof toch niet meer op als ze gaan zweten?Met een schimmel is dat pas lelijk.Hou die van mij het hele jaar door geschoren.

eww ja en als je dan niks gewassen heb dan komt er zo van die zwart/bruin strepen van zweet door je paard heen. getsie!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 05:08

ambre schreef:

Geen idee, ik rij ze voor een wedstrijd niet doorweekt van oren tot staart (zweet op een donkere is trouwens ook niet mooi; ga je even stappen, krijg je van die ranzige wit/grijze vlekken van opgedroogd zweet :r ). Het is vooral bovenop de achterhand en de benen wat me enorm ergert, dus dat zweet niet zo snel.
De schimmel heb ik nog niet zo lang dus ik weet niet wat zweet daarop doet, tot dusver gewoon vochtige plekken in de training maar ik heb hem nog niet compleet nat gehad. Ben zelf een beetje in de spaarstand ivm zwangerschap.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 05:27

ben lang op wedstrijd geweest met een schimmel en die heer deed het er volgens mij om, heel de week netjes maar zaterdag, zaterdag was hij geel :j Dus dan kon ik gaan wassen en als ik zondags op stal kwam dan kon ik eigenlijk wel opnieuw beginnen wassen >;) En vervolgens had ik dus weer een weekje of twee weken een witte pony tót de zaterdag voor de wedstrijd >;)

IK had er overigens gewoon een wit dek op liggen :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 06:25

Mag je in Belgie trouwens wel met creme als je wilt Ayasha, of echt uitsluitend wit?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:08

Nouvel schreef:
de mijne ligt dus echt elke nacht wel op een of andere manier in de mest...

of met 'r hoofd, of met 'r hals, en bijna altijd met 'r benen... :+

Dan heb ik geluk dat ze in de achtertuin staan, om 22.00 haal ik nog een keer de mest uit de box, dat scheelt ook! Maar ook de mijne legt z'n hoofd wel eens op een warm en zacht kussentje. :D

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:20

Sinds die van mij thuis staat is hij zoveel schoner, alleen de staart en de achterbenen moet ik echt wassen want dat ziet er niet uit. In de zomer spoel ik hem na het rijden altijd af maar nu zit er van een aantal maanden zand/stof in, hij is schoon en glimt je tegemoet maar als hij gaat zweten dan zweet het zand eruit :+
Ik heb dan nog het voordeel dat hij niet wit is maar 'zilver' dus de glans neemt meestal de overhand zodat de rest minder opvalt.

Karin; werken die sleezy's een beetje goed? ik heb het idee dat die van mij er geen een past, heb er ook wel eens over gedacht om zoiets aan te schaffen..

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:28

ik start gewoon met een wit dekje :) vind het nog best kunnen!

filmpje in mn profiel :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 09:17

KarinvdM schreef:
Dan heb ik geluk dat ze in de achtertuin staan, om 22.00 haal ik nog een keer de mest uit de box, dat scheelt ook! Maar ook de mijne legt z'n hoofd wel eens op een warm en zacht kussentje. :D

daar verdenk ik Ukkie ook van. Die heeft altijd zo'n prachtig gele kaak :))

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 09:23

Ja Cloris, die sleezy's werken prima, ik was en vlecht altijd al de avond voor een wedstrijd en hij is altijd schoon, de knotten blijven er ook mooi onder. Ik heb er ook eentje voor de donkerbruine.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:09

KarinvdM schreef:
Ja Cloris, die sleezy's werken prima, ik was en vlecht altijd al de avond voor een wedstrijd en hij is altijd schoon, de knotten blijven er ook mooi onder. Ik heb er ook eentje voor de donkerbruine.

Ik ga eens kijken of ze er een hebben die om die speknek van mijn paard past, moeten die paarden daar niet aan wennen? of zeg ik nu iets stoms, ik ben altijd 'bang' dat het gaat schuiven op het hoofd :o

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:19

KarinvdM schreef:
abeltje_xx schreef:
ik ben ook heel benieuwd hoe ik dat komende zaterdag ga doen. ik denk dat ik haar maar zo laat mogelijk ga wassen en dan nog een paar schoonmaak checkups ga doen. want vanmorgen stond ze ook al helemaal groen op me te wachten, overal grasvlekken. camouflage-schimmel :D

Daar heb je wel hulpmiddelen voor. :D
De mijne gaat met sleezy, deken en staartzak gewoon een paar uur naar buiten voor een concours.
Afbeelding

Hier zetten wij onze schimmel ook altijd mee op stal voor wedstrijd. Maar oe blijft hij ziten bij jou !?
Bij mij kruipt de sleezy steeds in zijn oog, heb nu maar een touwtje daartussen geknoopt zodat het niet in zijn ogen gaat zitten.

Meneer krijgt met welk deken ook het toch altijd voor elkaar met een geel kontje de stal af te komen..

Ik start overigens gewoon zwart/wit. Thuis rijd ik wel met cognac cap/laarzen. Zit wel over een zwart dekje na te denken, maar tot nog toe altijd wit gestart.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 12:33

KarinvdM schreef:

Dat is wel een goede tip, ik had altijd het idee dat ik de knotten er mee zou verrabbezakken maar als die ook mooi blijven hoef ik eindelijk niet meer 's ochtends vroeg aan de arbeid :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 12:35

dan zal ik toch eens zo'n ding halen, ik heb inmiddels wel zo'n staartzak en dat bevalt +:)+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 12:35

wel een bizar gezicht zo ingepakt, maar het is denk ik inderdaad de enige manier om ze schoon te houden...

paard aan huis is wel handig inderdaad, om 's avonds laat nog even snel de mest eruit te kunnen halen!

ik vind dat stof inderdaad ook echt een rotgezicht, mijn merrie zweet heel snel en staat de hele dag in een zandpaddock, dus altijd vieze zwarte strepen... :+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 12:59

Urielle schreef:
verrabbezakken

:?

Bij mij blijven ze prima zitten en ze hoeven er ook niet aan te wennen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:42

KarinvdM schreef:
Urielle schreef:
verrabbezakken

:?

Bij mij blijven ze prima zitten en ze hoeven er ook niet aan te wennen.

Hahaha!Dat is een nieuw woord!Ik wil ook aan de sleezy!