Plastron niet meer verplicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:31

Het is helemaal zoals KarinvdM al mooi laat zien.
Een echte dressuurblouse. Geen shirtjes of zoeits, maar met een nette kraag. Ook ik had toen dat losse kraagje met een speldje erop.
Altijd netjes

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:32

Ik vind het schitterend op concours, en iedereen heeft zijn wedstrijd outfit aan.
Iedere sport zijn specifieke tenue. En veel beroepen ook. Zie iemand in de bediening 's zomers al in bikini of zwembroek lopen op het terras.
Etiquette, houden zo!!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:34

Mij zal je altijd vinden mét plastron, in het zwart wit. :j
(tenzij ik hem een keer vergeet natuurlijk. := )

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:37

Het rijjasje en de cap verdwijnen niet ineens als de plastron er niet meer is. :) Het is veel netter in veel gevallen. En door een nette blouse valt het amper op dat mensen geen plastron meer dragen. Ik ben zelf iemand die ook houd van wedstrijd outfit. dat hoort bij de dressuur. Maar uit ervaring van jaren terug weet ik dat het ontbreken van de plastron geen afbreuk deed aan het geheel. En het is wel fijn dat mensen nu kunnen kiezen.

manic

Re: Plastron niet meer verplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:41

Woordjes als "bij voorkeur" hebben toch eigenlijk helemaal geen plaats in regelementen... Maar dank voor het opzoeken Karin. Ga er maar gewoon vanuit dat mijn blauw-wit gestreepte blousje gewoon mag :)

Ik vind zelf die modeshows te paard echt te erg, maar dat was toen alleen blauwe/zwarte jasjes toegestaan waren ook al zo.

Ben trouwens groot voorstander van gewoon netjes op mijn paard zitten, maar vind dat er vaak (met name door de deelnemers) een beetje te zwaar aan getild wordt.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:15

Plastron zal ik omhouden, mijn vriendje is veel te druk met die zo netjes vouwen elke keer. Maar als ik van de zomer in zomertenue mag starten ga ik ook voor het extra boordje met speld.

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:36

manic schreef:
Woordjes als "bij voorkeur" hebben toch eigenlijk helemaal geen plaats in regelementen... Maar dank voor het opzoeken Karin. Ga er maar gewoon vanuit dat mijn blauw-wit gestreepte blousje gewoon mag :)

Ik vind zelf die modeshows te paard echt te erg, maar dat was toen alleen blauwe/zwarte jasjes toegestaan waren ook al zo.

Ben trouwens groot voorstander van gewoon netjes op mijn paard zitten, maar vind dat er vaak (met name door de deelnemers) een beetje te zwaar aan getild wordt.

Ik heb dus ook blauw met witte strepen blouses ben benieuwd of je dan ook zonder plastron mag want dat is niet heel duidelijk volgens mij.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:39

Ik draag bij het springen ook altijd gewoon mijn plastron, net als dat ik mijn paard daarbij invlecht en dat ik nog gewoon start in de kleuren die "vroeger" :') mochten. Het klassieke vind ik het mooiste en een plastron hoort er gewoon bij.

MAAR als het een keer 30 graden is op een wedstrijd, en je mag in zomertenue starten.. Dan lijkt het me ook wel heel lekker om gewoon zonder plastron te starten! Al weet ik niet of ik het zou doen. Je hoort vaak dat jury's ondanks dat je in zomertenue mag starten, toch liever een combinatie nog gewoon in tenue zien.

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:45

Ik vind dat het wel hoort, met plastron.
Heb wel mooi dressuurblousje maar vind als je zo'n net wedstrijd jasje aan hebt maakt de plastron het wel af. (ook al is het soms een irritant ding met vouwen enzo;))

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:51

Ik vind die dingen er vreselijk uit zien. De mijne zit al jaren onderin mijn tas. Ik heb hem ooit gekocht, maar nooit om gedaan omdat ik het dus echt niet mooi vind.
Ben dus ook heel blij dat het zowiezo afgeschaft wordt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:45

Je hebt een poosje terug ook van die barokke blousjes gehad... Met allemaal roessels op de kraag. Kan je die ook aan doen, als je geen zin hebt in plastron, maar het wel netjes vindt staan :=

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:52

Ik heb eigenlijk nooit problemen met de plastron gehad. Dus bij mij blijft die gewoon om (heb hard genoeg geoefend om dat ding mooi te kunnen knopen :+ ).
Wat betreft de blouse, ik heb alleen 1 met lange mouwen. Voor de zomer heb ik zo'n shirtje met korte mouwen, dus dan zit ik al vast aan de plastron. Geen enkel probleem mee. Plastron zet ik trouwens vast met een paar fotoplakkertjes of een veiligheidsspeltje, geen last dat die wappert.

Persoonlijk vind ik het verzorgde plaatje erbij horen. Heb zelf een schimmel en ga echt niet met een paard vol mestvlekken starten. Dus als hij er netjes bij moet lopen, wil ik er ook verzorgd op zitten.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:54

Anne_GTI schreef:
*\o/* Eindelijk dat benauwde beflapje afgeschaft. Beste reglementswijziging in jaren.

Dan doe jij toch echt iets verkeerd :?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:04

hihi!

Ivet_Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:48

Ik blijf gewoon met starten, vind ik wel zo leuk ;)
Ik vind gewoon dat het erbij hoort, zeker bij dressuur !
Net als die gekleurde jasjes (en dekjes) vind ik ook niks voor de dressuur, voor springen vind ik het nog wel leuk :P

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:14

Ik ben er wel blij mee, helemaal als het straks weer 30 graden is.. scheelt toch wel iets in de warmte haha

caneitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:55

Ik hou hem gewoon om hoor!
Vind het echt niet mooi zonder

Kyalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:47

Ik heb zelf geen plastron maar een dressuurblouse
waar een hoge kraag aan zit, met een extra kraagje die je
er bij om kan doen!!
(Nou rij ik ook niet officieel) Maar ik vind persoonlijk wel
dat een plastron bij een nette dressuuroutfit hoort ;-)!

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:51

Ik vind dat het er gewoon bij hoort.
Zwart rij-jasje, witte rijbroek, witte handschoenen, paardrijlaarzen, haarnetje en plastron. :)
Ik zal dus ook gewoon met plastron blijven starten.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 08:24

Ik heb een hele korte nek en een plastron staat erg propperig :P Ben dus erg blij dat die afgeschaft wordt

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 08:31

_RobinA_ schreef:
Ook ik blijf de plastron gewoon dragen, ondanks dat ik het totaal niet lekker vind zitten. Het hoort er gewoon bij vind ik ;)

Vind ik ook :j

Vind het ook echt niet fijn zitten, maar hoort er voor mijn gevoel wel gewoon bij :)

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:12

Ondanks dat ik met plastron mooier vind, vind ik het toch heerlijk dat het niet meer verplicht is!

Ik heb namelijk astma en een allergie voor paarden, dus het komt regelmatig voor dat ik door die plastron bijna geen lucht meer krijg! Voor mij is het dus heerlijk dat het ook zonder mag! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:52

ik heb echt 0,0 last van mijn plastron. ik ga hem ook omhouden.

Wat ik we wel altijd raar uit vind zien is een speldje in de boord van de blouse. laatst met springen zag ik er een voorbij komen met een groot ding erop, echt geen gezicht.

twee jaar geleden ben ik aan de jury gaan vragen of er in zomertenue gestart mocht worden ook al had ik een lichtblauwe geruite blouse aan. Hij gaf daar toen met uitzondering toestemming voor maar het wel 1 eis.

Als je je jasje uitdoet doe dan ook de plastron af. Hij vond het geen gezicht dat half losse ding om je nek.

Voor mij geld dus, rijjasje aan, plastron om en rijjasje uit, plastron af.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:16

Op het kraagje hoort inderdaad geen mega grote speld. Je hebt daar hele mooie kleine voor. En dan is het heel netjes af.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:19

Ik ga mooi mijn plastron blijven dragen.
Het is misschien heel leuk, dat je knal roze blousje zichtbaar word wanneer je de plastron weghaald. Maar ik vind dat het dan zo degelijk word. En de plastron geeft net die klassieke stempel aan het wedstrijdrijden.
Verder heb ik geen last van mijn plastron, en weet ik zeker dat de klassieke jury leden het meer zullen waarderen wanneer je hem wel om hebt. Dus daar scooren de (wel) dragers van de plastron dan toch eigenlijk ook wel mee?