Wat vinden jullie het meest frustrerende?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:56

Oew! De groootste ergernis die ik ooit heb gehad!
Oefenparcours springen: komt iemand de bak in met een enorm drukke merrie, ruiter scheurt van links naar rechts, nog een beetje extra opjagen :roll:
Scheurt vervolgens zijdelings langs mijn pony, de merrie geeft op dat moment een bok en trapt TEGEN mijn pony aan! _-:(
Er kon nog geen sorry vanaf (hij wist dat het gebeurde, hij keek nog achterom) maar scheurde gewoon verder.
Nouuuuu!
Ik wou dat ik die kerel een dreun met de zweep had gegeven, wat een aso! :(

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:00

Dat zijn een hoop dingen.

Ik kan er bijvoorbeeld niet tegen als mijn moeder zenuwachtiger en nerveuser wordt voor een concours als ik, zij wordt dan chagrijnig terwijl ik moet rijden, haha. :P

Ik ben altijd te laat op concours.

En ik wordt zo pissig op mezelf als ik weer eens wat ben vergeten.. :P

En verder gaat altijd alles super.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:03

* Rare ruiters die je afsnijden.
* Mensen die hun paard onder het losrijden, of na de proef in elkaar slaan.
* Mensen die constant mopperen en schelden op hun paard.
* Zeggen dat het aan de jury ligt. :Y)

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:04

Het ergste vond ik dat we een keer het dekje vergeten, had er nog wel iemand een zadelvorm. En die vind ik zó lelijk. :=
Verder zijn we ook een keer de singel vergeten. :Y)

Verder om me heen vind ik mensen die geen rekening houden met anderen het vervelendst, of dat het ontzettend uitloopt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:53

Roxxiejj schreef:
Ja klopt, ik wil wel graag wat meer ruimte, anders rijden ze over me heen, daar zit ik ook niet op te wachten. En stel je doet er geen rood lintje in en je paard trapt en raakt jou, dan hebben wij het weer gedaan.. Met een rood lintje moet je gewoon even meer rekening houden. We doen het niet voor niets..

Je hebt het hoe dan ook gedaan, je paard hoort niet uit te halen en de eigenaar is verantwoordelijk.
Mijn paard is ook niet dol op andere paarden maar dat ontslaat mij niet van aansprakelijkheid.

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:22

Een mager zeventje krijgen voor verzorging terwijl je minstens 3 uur bezig geweest bent :+
Zo frustrerend :')

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:23

Dingen die niet gaan zoals ik het in m'n hoofd heb. :+

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:28

Janientje schreef:
Een mager zeventje krijgen voor verzorging terwijl je minstens 3 uur bezig geweest bent :+

Dat had ik vandaag :=

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:32

LiiNd_Y schreef:
drukte in de bak
als ik een beetje haast heb en laat ben
179 punten heb
als het inloopt of uitloopt.
mensen die niet uitkijken en een stuk verbeelding zijn.

had ook een keer was aan het galloperen. was bij het diamand van twenterand in Den Ham..ik ging linksom..kom ik rechtsom iemand tegen in de galop, we gingen allebei niet opzij. en we rijden volop tegen elkaar op..en zij maar vloeken!

Dat was zeker bij de Bosruiters? Daar rij ik liever geen wedstrijden meer. Levensgevaarlijk, zeker met springen! Losrijden op 20 bij 30 met 20 man, nee, niet te doen! Ik rij bij de Lourenshoeve, daar probeer ik altijd in te rijden :j

Janientje schreef:

ZO herkenbaar... Die standaard cijfers moeten echt afgeschaft worden. Teveel juryleden geven iedereen gewoon hetzelfde cijfer. En dan sta je 3 uur te wassen, vlechten, witten etc. Ben toch echt een paar keer bijna in staat geweest om met een smerig paard op wedstrijd te gaan en dan kijken wat ze me geven...

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:40

- de welbekende instructie die op het inrijterrein les staat te geven en rustig een volte claimt van de al schaarse ruimte :=
- Mensen die de bakregels niet kennen
- Mensen die op de hoefslag halthouden waardoor ik als ik even niet oplet op de kont van m'n voorganger beland
- 178 punten :=
- Lange wachttijden tussen de proeven ( half uur en langer dus ;) )
- Mensen die naast elkaar gaan stappen met de paarden
- Secretariaten die de indruk hebben dat als je klasse om 1 uur af is je niets beters te doen heb dan tot vier of vijf uur te wachten op de uitslag :=.

Als ik dat zo lees vraag ik me af waarom ik nog wedstrijden rijd :')

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:51

Mijn grootste frustratie is een manegeeigenaar die vond dat er op het gras bij de ringen alleen gestapt mocht worden omdat het gras anders kapot ging.

Verder zijn mensen die denken dat ze t losrijterrein voor zichzelf hebben of echt les hebben tijdens t losrijden.

Qua organisatie is het irritant als de startlijsten minder dan een week van te voren op het internet staan of als je vraagt of het nog optijd loopt en dan alsnog een uur uitloopt.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:52

@Roxann: ja dat was bij de bosruiters...vraag me nu af of het wel bij het laatste concour was...toen was het goed weer..
toen ik die botsing had regende het als een gek :P

maar het was in iedergeval bij de bosruiters in den ham

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:06

Even een paar dingen

- als het enorm uitloopt waardoor ik er veel te lang opzit
- als het enorm inloopt waardoor ik er veel te kort opzit :+
- arrogante mensen in de inrijbak die weigeren aan de kant te gaan of je nog net niet scheppen
- dingen vergeten zijn
- instructrices die nog eventjes een lesje gaan geven voordat iemand de ring inmoet, en ja, dat moet altijd middenin de bak
- mensen v.h. secretariaat die niet doorwerken. Ik snap dat ze het druk hebben, maar soms zie ik ze ook gewoon rustig chillen, terwijl ze de coupons allang naar de kantine kunnen brengen/de punten kunnen ophalen bij de jury/ natellen
- nét geen winst rijden (helemaal frustrerend als dat door een fout van jezelf komt!)
- mensen die verkeerd/te laat iets voorlezen :+
- 6-jes jury's, die alleen in uitzonderlijke gevallen (lees: een Totilas achtige uitgestrekte draf) een 7 geven

En vast nog wel meer, maar dit is zo wat er in me opkomt :Y)

Ohja, nog eentje :Y)
Mensen die staan te praten/roddelen, half in de inrijbak. Gisteren ook weer, ik hoorde het woord 'haflinger' vallen, en dan ga ik automatisch luisteren :+

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:35

- Mensen die van de zenuwen niet meer uitkijken waar ze rijden. (en ik dus op de noodrem moet).
- Maar een 6 krijgen voor de verzorging omdat je paard een beetje een wintervacht heeft. :(
- Instructrices of andere mensen die tijdens het inrijden of tijdens de wedstrijd aanwijzingen staan te geven. (een aanwijzing kan wel, maar je hoeft niet de hele boel bij elkaar te schreeuwen).
- Mensen die in de B-dressuur meedoen en hun paard een mislukte travers oid in de losrijbak laten zien ;(
- Een wedstrijd die uitloopt, en vervolgens als jij net op je paard zit helemaal inloopt, waardoor je bijna geen tijd meer hebt om in te rijden.
-Een voorleester die het laat afweten.

En zo kan ik nog wel even doorgaan... 8-)

Fenna_s

Re: Wat vinden jullie het meest frustrerende?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:52

onterecht jurycommentaar (en dan bedoel ik niet rijgericht commentaar, maar echt dingen die ze niet kunnen weten).
dat we altijd wel íets vergeten. De vorige keer was het mijn cap, en dat was niet zo handig. :')

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:33

_Kiki_ schreef:
Mensen die soms vergeten dat er mensen zijn die wel voor hun plezier op wedstrijd gaan :Y)

Dit vind ik echt een hele goeie!!!
Loop ik ook altijd tegenaan :')

Ik maak me eigenlijk niet zo druk.
Ben heel netjes, hou me aan de regels, rij sociaal en zorg dat me paard niks uithaalt.

Dus gewoon relaxed *D
Word er toch niet beter op als je je aan al die dingen gaat ergeren, zijn er nog een hoop hier te zien...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:43

Farfalla_ schreef:
- Mensen die in de B-dressuur meedoen en hun paard een mislukte travers oid in de losrijbak laten zien ;(

Heb er net ter plekke nog een bedacht:
- mensen die denken dat je met losrijden alleen dingen mag rijden van je eigen niveau, omdat je anders 'opschept', en er niet bij stilstaan dat oefeningen ook oorspronkelijk bedacht zijn om je paard losser en beter voor elkaar te krijgen. :Y)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:41

Ik rijd dus wel gewoon oefeningen boven het niveau dan dat ik op wedstrijden start, idd om los te werken en dus niet om op te scheppen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:42

Urielle schreef:
Farfalla_ schreef:

- mensen die denken dat je met losrijden alleen dingen mag rijden van je eigen niveau, omdat je anders 'opschept', en er niet bij stilstaan dat oefeningen ook oorspronkelijk bedacht zijn om je paard losser en beter voor elkaar te krijgen. :Y)

+:)+

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:22

Ik had laatst een keer op concour.. Wou ik het zadel er even goed opleggen (was
wat naar achtergeschoven.) Wil ik aan singelen, knapt er 1 singel af.. Kapot.
Maar ik moest nog inrijden en me proeven rijden! Dus hebben we gauw maar
even wat in elkaar 'geknutseld' en heb ik mijn proeven met maar 1 singelstoot gereden...
Moet eerlijk zeggen... Echt een heel fijn gevoel gaf het niet.. :=

Waar ik zelf ook een hekel aan heb; is dat sommige ruiters leuk hun instructeur
meenemen, die vervolgens midden in de bak gaan staan lopen bleren wat de
ruiter moet doen. Daar kan ik echt niet tegen. Een goede tip wat diegene dan
kan krijgen, is prima. (Bijv; let erop dat je goed rechtop zit en dergelijke.) maar
ga niet een hele 'les' geven op het inrijterrein. Lessen neem je voor dat je
naar het concour gaat. Dat kan je op de dag zelf echt niet meer veranderen/
verbeteren.

Daarnaast, heb ik er ook wel een beetje een hekel aan als je per ongeluk iemand
een keer in de weg rijdt. Gelijk krijg je een snauw en een grauw.. Dan denk ik
van, 'kom op.. iedereen rijdt elkaar wel eens in de weg', tuurlijk het is lastig, maar
goed even tot 10 tellen en weer verder gaan.

Ook vind ik het heel rot als er een langere tijd tussen zit tussen de proeven.
Zo was ik laatst ingedeeld voor een concour waar ik mijn eerste proef om 16.45uur
had, en mijn 2de proef pas om 19.30!!! Belachelijk.. Dat concour had ik dus ook
afgezegd. ;)

Edit: Zenuwachtige/bemoeiende ouders. Dat vind ik wel zo vreselijk! :o

x3_Ine_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:54

ik ben zondag zelf ook op wedstrijd geweest met nog een ander meisje.
dat meisje haar paard wou niet echt luisteren: steigerde, bleef altijd maar in een hoek 'plakken',...
meisje bleef daar gewoon rustig bij en heeft uiteindelijk toch het eerste deel van de proef gewonnen.

nu stonden er een paar meisjes aan de kant naar hen te kijken, ze zeiden: 'dat er iemand nog aan zo'n paard houd en er geld instopt.'

dat vond ik echt wel té ver.
wat voor paarden hebben zij dan, enkel paarden die braafjes doen wat ze vragen en waar ze sowieso al mee winnen, ongeacht hoe goed/slecht ze rijden???

Wollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:37

Echt op 1
Geen starttijden hebben tijdens een wedstrijd maar op volgorde....9 van de 10 keer loopt het programma mega in of mega uit...(kun je niet echt lekker rustig ter voorbereiding een bakkie koffie drinken...;-))

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:00

Melanie_B schreef:
Edit: Zenuwachtige/bemoeiende ouders. Dat vind ik wel zo vreselijk! :o

Nou, idd, wordt ik zelf alleen maar meer zenuwachtiger van en ook chagerijniger :=

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:37

* Mensen die met een TE lange zweep losrijden en de zweep dan ook nog als breed uithangbord gebruiken
* Pal naast de ring met een zweep gaan staan zwaaien
* als toeschouwer bijna in je ring gaan lopen
* mensen die niet weten dat linksom voorrang heeft
* mensen die uit gaan stappen op de hoefslag en t liefst met zn 3-en naast elkaar
* mensen die ALLEEN MAAR (hard) galopperen tijdens het losrijden in de losrijbak (indoor)
* mensen die niet meedoen aan een wedstrijd (indoor) maar toch lekker hun paard gaan rijden in de losrijbak, en dan bij voorkeur Z oefeningen doen tussen bv B of L1 paarden die wel wedstrijd hebben...

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:16

Urielle schreef:
Farfalla_ schreef:

Oke, daar heb je een punt :+