Carolien_P_S schreef:boehoe... hier is ze dan... de persoon die inderdaad in Paard & Sport deze discussie is opgestart.
Geen zorgen over mij.... ik heb nog geen traan gelaten en over het algemeen ben ik helemaal niet ontevreden met onze prestaties! Ja soms sta ik ook boven (semi) profs
Bericht in Paard & sport is iets ingekort. Heb ook aangegeven dat het mij om de B & L1 proeven gaat. Ik begrijp best dat ook profs met jonge paarden moeten kunnen beginnen... alleen dat hoeft voor mij niet in het B & L1 terug te komen elke keer.
Wat mij opvalt is dat er steeds minder amateurs uit komen op wedstrijden. Zoals een 10 jaar geleden: ik heb een paard en rij 3x in de week bij de club voor mijn lol en af en toe rij ik een wedstrijdje voor de lol... nou dat hoef je tegenwoordig niet meer te proberen! En dat vind ik dus jammer..... ook mensen die voor de lol een paard hebben en rijden moet het mogelijk zijn om een regionaal concours te rijden en leuk mee te doen. Volgens mij is dat inmiddels bijna onmogelijk (ja je hebt uitzonderingen) zelfs in de laagste rubrieken!
Erg jammer.... want de gehele paarden industrie draait op de amateurs ruiters. Dus ik vind dat deze dan ook iets meer in ere gehouden mogen worden, zoals bv deze de gelegenheid stellen om in de B & L1 tegen gelijkwaardige amateurs te rijden.
Hangt er vanaf wat je een prof vind.
Ik vind iemand geen prof als deze nog steeds in de B mag en wil starten. Iemand die minimaal 2 x Z heeft behaalt mag niet meer in de B starten.
Voor de waarde van het paard is en B prestatie niet winstgevend en L ook niet. Hoogstends een proefje in de L om te kijken hoe deze reageerd op vreemd terrein, maar verder snap ik niet wat "profs" te zoeken hebben in die lage klasses.
Ik ben ze iig nog niet tegen gekomen....
Daarbij snap ik ook niet waarom je alleen in de lagere klasses gelijkwaardige (voor zover mogelijk, want zelfs enigsinds gelijkwaardig lukt je nooit) amateurs wilt zien rijden en in de hogere klasses het blijkbaar niet uit zou maken
(ietsje groter dan de vorige 1.54 en ik ben 1.84)
In de B en L is een winstpuntje halen echt niet enorm moeilijk, en zelfs als je niet veel op wedstrijd gaat, moet je toch door die klasses kunnen vliegen omdat je in training zoveel verder bent geraakt.