Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

LDRD schreef:Ik vrees dat de schade door paarden nog wel eens in de AVP uitgesloten gaat worden.

LDRD schreef:Ik vrees dat de schade door paarden nog wel eens in de AVP uitgesloten gaat worden.

tahnee1987 schreef:ik heb mijn verzekering gebeld.
Ik ben gewoon verzekerd als ik op het paard rijd en mijn paard richt schade aan.
Mocht ik niet het paard berijden maar iemand anders en er gebeurd dan wat ( zoals laten uitstappen door iemand anders) ben ik niet verzekerd en is het mijn eigen risico.
Only_Hellen schreef:OK, dus Reaal heeft de uitsluiting dat je dus zelf op het paard moet zitten. Is iemand anders met jouw paard op buitenrit, je paard loopt tegen een auto, dan ben je niet verzekerd?
Inderdaad LDRD, er worden steeds meer uitsluitingen bedacht.

Nagyl schreef:die uitsluiting is al jaren.... daarom word vaak gezegd als je een paard van een ander rijd, dat je moest doen alsof het de jouwe was...
alleen dat gaat nu lastiger sinds het paardenpaspoort er is.
Citaat:Verzekerd is schade toegebracht door een huisdier waarvan verzekerde eigenaar
is, aan anderen dan een verzekerde tijdens de periode dat die ander, niet
zijnde een beroeps- of bedrijfsmatige oppas, met het toezicht op het huisdier
is belast.
tahnee1987 schreef:ik heb mijn verzekering gebeld.
Ik ben gewoon verzekerd als ik op het paard rijd en mijn paard richt schade aan.
Mocht ik niet het paard berijden maar iemand anders en er gebeurd dan wat ( zoals laten uitstappen door iemand anders) ben ik niet verzekerd en is het mijn eigen risico.
.
. LDRD schreef:tahnee1987 schreef:ik heb mijn verzekering gebeld.
Ik was er al bang voor dat je of verkeerde info zou krijgen of onduidelijke info.
Inderdaad je bent gewoon verzekerd.
Ook als iemand anders op jouw paard rijdt en er ontstaat schade door een 'eigen gedraging' van het paard dan is dat gewoon gedekt op jouw AVP, ook gewoon bij Reaal.
Ander punt (en dat bedoelen ze maar maken ze niet goed duidelijk of ze snappen het zelf niet) is dat, wanneer een ander op jouw paard zit en deze stuurt het paard al een willoos werktuig te dicht langs bijvoorbeeld een auto waardoor schade ontstaat, de ander hiervoor aansprakelijk is en dus zijn AVP zal moeten aanspreken.
Hét verschil zit hem in de eigen gedraging van het paard.
En nog even voor de duidelijkheid: als de ander die erop zit er af kukelt door een eigen gedraging van het paard, dan ben jij daar aansprakelijk voor en is dit gedekt op jouw AVP. Het gaat me te ver om hier even te bespreken of jij of je AVP dan ook een schadevergoedingsverplichting heeft.
Neem dit nou gewoon maar even van mij aan dat dit zo is.
En kijk eventueel even bij TAO bij FAQ.