Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
setteke schreef:Sjeik, hoe bedoel je? Er was 20 jaar geleden al een 2-deling in de duitse rijderij (heb het over eigen ervaringen), oa Monica Theodorescu en Isabel Werth en Nicole Uphoff, die hun paarden diep instelden om los te werken. (Heb het niet eens over een aantal duitse springruiters.) Wie zijn wij om te zeggen, dat zij er geen verstand van hadden? Stond altijd te smullen van hun losrijwerk, de lossigheid, de ontspannenheid. Veel fijner als de "Russen" bijvoorbeeld. Die hadden altijd het "Genick oben".

setteke schreef:Pharagirlke, je bent jong en net als ik een beetje opstandig (ben niet jong trouwens), je spreekt niet zomaar iemand aan op het losrijterrein. Hoop van niet voor je. Heb het idee dat je zomaar komt binnenvallen, lees de berichtjes.
Daar is nog geen degelijk onderzoek naar gedaan. Maar ik begrijp niet dat je achter iemands rug op een forum kan klagen maar IRL niet even er heen durft stappen en gewoon vragen "waarom doe je dit eigenlijk?". Dat is toch niet fout? Je hoeft niet als een halve gare te gaan roepen dat ze haar paard mishandeld, gewoon vragen waarom ze dat doet..
Ik zou daar geen probleem mee hebben als mensen mij dat kwamen vragen. Dus ik zie niet in wat daar opstandig aan is?
Ik zou enkel willen leren.

pharagirlke schreef:setteke schreef:Pharagirlke, je bent jong en net als ik een beetje opstandig (ben niet jong trouwens), je spreekt niet zomaar iemand aan op het losrijterrein. Hoop van niet voor je. Heb het idee dat je zomaar komt binnenvallen, lees de berichtjes.
Dat heb ik gedaan en ik zal niemand "aanspreken" op rollkur daar ik voorlopig de waarheid nog in het midden laat liggen. Er zijn geen bewijzen dat het goed is maar ook geen dat het niet goed is...Daar is nog geen degelijk onderzoek naar gedaan. Maar ik begrijp niet dat je achter iemands rug op een forum kan klagen maar IRL niet even er heen durft stappen en gewoon vragen "waarom doe je dit eigenlijk?". Dat is toch niet fout? Je hoeft niet als een halve gare te gaan roepen dat ze haar paard mishandeld, gewoon vragen waarom ze dat doet..
Ik zou daar geen probleem mee hebben als mensen mij dat kwamen vragen. Dus ik zie niet in wat daar opstandig aan is?
Ik zou enkel willen leren.
Ik heb trouwens het topic gelezen maar mijn vraag werd nergens beantwoord dus.
Edit: je moet ze ook niet aanspreken tíjdens... Achteraf kom je elkaar vaak ook nog wel tegen, dan kan je gewoon een leuk gesprek beginnen. TS wist haar plek enz dus ze zullen elkaar nog wel gezien hebben lijkt me, buiten het inrijden om dus.
setteke schreef:Heb je mijn berichten gelezen, onderbouwd en wel, ja. Wat heeft het na het lezen van mijn berichten nog voor zin af te vragen, of ldr werkt, of duits.
Vind het een beetje een zwak om de ruiter hier af te schilderen als iemand die haar rijdier mishandeld terwijl ze, toen ze daar was, het niet ernstig genoeg vond om er wat van te zeggen als ze de kans had.
Dat valt wel mee eigenlijk.
Dat maak ik hierboven ook al duidelijk. Maar goed, als je het na dit bericht nog niet snapt wat ik bedoel dan geef ik het op. Je kan niet bezig blijven. Waar voor is het "he scheet" trouwens nodig? Ik noem jou toch ook niet schatje?
Kan er niets meer aan toevoegen.