inrijbak/terrein -> rollkuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 01:59

Sjeik, hoe bedoel je? Er was 20 jaar geleden al een 2-deling in de duitse rijderij (heb het over eigen ervaringen), oa Monica Theodorescu en Isabel Werth en Nicole Uphoff, die hun paarden diep instelden om los te werken. (Heb het niet eens over een aantal duitse springruiters.) Wie zijn wij om te zeggen, dat zij er geen verstand van hadden? Stond altijd te smullen van hun losrijwerk, de lossigheid, de ontspannenheid. Veel fijner als de "Russen" bijvoorbeeld. Die hadden altijd het "Genick oben".

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 02:02

Wat ik apart vind is dat je wel hier durft te zeggen water op je maag ligt en je mening verkondigt over rollkur, maar dat je niet op de ruiter af hebt durven stappen om te vragen waarom ze zo los reed enz? Kan toch maar interessant en leerzaam zijn?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 02:10

Pharagirlke, je bent jong en net als ik een beetje opstandig (ben niet jong trouwens), je spreekt niet zomaar iemand aan op het losrijterrein. Hoop van niet voor je. Heb het idee dat je zomaar komt binnenvallen, lees de berichtjes.

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 02:19

setteke schreef:
Sjeik, hoe bedoel je? Er was 20 jaar geleden al een 2-deling in de duitse rijderij (heb het over eigen ervaringen), oa Monica Theodorescu en Isabel Werth en Nicole Uphoff, die hun paarden diep instelden om los te werken. (Heb het niet eens over een aantal duitse springruiters.) Wie zijn wij om te zeggen, dat zij er geen verstand van hadden? Stond altijd te smullen van hun losrijwerk, de lossigheid, de ontspannenheid. Veel fijner als de "Russen" bijvoorbeeld. Die hadden altijd het "Genick oben".

Mijn dochter heeft een tijd meegelopen bij Shockemöle tijdens haar studie voor paraveterinair. Je moet me niet vragen hoe ze daar terecht kwam. toen ze terug kwam daar van daan had ze geleerd diep te rijden. We praten nu over ruim 12 jr terug. LDR en van daar uit hoger en lager instellen, en tempowisselingen. 12 jr terug noemden ze dat hier Duits rijden. Nu vervloekt de halve wereld de Hollandse school. maar het komt uit Duitsland.

Mensen aanspreken met inrijden, dat moet je niet doen, dat is heel onfatsoenlijk.
Bij andere sporten ga je ook niet mensen storen bij de warm-up.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 02:36

Tsja Sjeik, allebei de materie komen daarvandaan of afgeleiden ervan. Ik heb de klassieke school mogen ervaren, van Genick oben, heeft me diverse overwinningen opgeleverd, oa van Anky met Bonfire winnen. Maar voor de lange duur, stel ik ze liever ldr in, per paard verschillend......

sjeik

Re: inrijbak/terrein -> rollkuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 02:39

Joh ik heb van Sjef Jansen gewonnen! ;)
LDR is helemaal niet slecht. Als je maar weet hoe het werkt. en wat het effect is.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 02:46

Eindelijk een gelijktstemde op `Bokt`, houden zo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 02:46

setteke schreef:
Pharagirlke, je bent jong en net als ik een beetje opstandig (ben niet jong trouwens), je spreekt niet zomaar iemand aan op het losrijterrein. Hoop van niet voor je. Heb het idee dat je zomaar komt binnenvallen, lees de berichtjes.

Dat heb ik gedaan en ik zal niemand "aanspreken" op rollkur daar ik voorlopig de waarheid nog in het midden laat liggen. Er zijn geen bewijzen dat het goed is maar ook geen dat het niet goed is... :) Daar is nog geen degelijk onderzoek naar gedaan. Maar ik begrijp niet dat je achter iemands rug op een forum kan klagen maar IRL niet even er heen durft stappen en gewoon vragen "waarom doe je dit eigenlijk?". Dat is toch niet fout? Je hoeft niet als een halve gare te gaan roepen dat ze haar paard mishandeld, gewoon vragen waarom ze dat doet.. :) Ik zou daar geen probleem mee hebben als mensen mij dat kwamen vragen. Dus ik zie niet in wat daar opstandig aan is? :) Ik zou enkel willen leren.

Ik heb trouwens het topic gelezen maar mijn vraag werd nergens beantwoord dus. :)

Edit: je moet ze ook niet aanspreken tíjdens... Achteraf kom je elkaar vaak ook nog wel tegen, dan kan je gewoon een leuk gesprek beginnen. TS wist haar plek enz dus ze zullen elkaar nog wel gezien hebben lijkt me, buiten het inrijden om dus.

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 02:53

Ze moeten mij niet aan de mouwen trekken met vragen als ik mezelf aan het voorbereiden ben op 1 of andere sportwedstrijd.
voorbereiden en warming up is ook concentratie.
Als je tijdens die concentratie aan de kant gaat staan met weetikutwatvoorvragen heb je niet veel fatsoen.
Ik snap al niet dat mensen zo'n kritiek hebben over sommige trainingsmethodes terwijl ze niet snappen wat het doel is.
Met een beetje logisch denken en wat hulp van broer Google waren veel van die vragen overbodig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 02:55

sjeik; Doe me een plezier en lees nou eens een keer voor je reageert. :)

pharagirlke schreef:
setteke schreef:

Dat heb ik gedaan en ik zal niemand "aanspreken" op rollkur daar ik voorlopig de waarheid nog in het midden laat liggen. Er zijn geen bewijzen dat het goed is maar ook geen dat het niet goed is... :) Daar is nog geen degelijk onderzoek naar gedaan. Maar ik begrijp niet dat je achter iemands rug op een forum kan klagen maar IRL niet even er heen durft stappen en gewoon vragen "waarom doe je dit eigenlijk?". Dat is toch niet fout? Je hoeft niet als een halve gare te gaan roepen dat ze haar paard mishandeld, gewoon vragen waarom ze dat doet.. :) Ik zou daar geen probleem mee hebben als mensen mij dat kwamen vragen. Dus ik zie niet in wat daar opstandig aan is? :) Ik zou enkel willen leren.

Ik heb trouwens het topic gelezen maar mijn vraag werd nergens beantwoord dus. :)

Edit: je moet ze ook niet aanspreken tíjdens... Achteraf kom je elkaar vaak ook nog wel tegen, dan kan je gewoon een leuk gesprek beginnen. TS wist haar plek enz dus ze zullen elkaar nog wel gezien hebben lijkt me, buiten het inrijden om dus.

Dat er kritiek komt zonder dat ze snappen wat het inhoud snap ik trouwens ook niet, dát ben ik geheel met je eens.

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 02:57

Ik lees jouw posten niet PG.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 02:58

Als je er niet tegen kan moet je simpelweg niet meedoen aan dressuurwedstrijden of protesteren.

De dressuurfederaties keuren deze manier van rijden goed, en de ringmeesters staan er blijkbaar bij te kijken. Als dat niet strookt met jouw principes dan moet je niet die dame alleen afkeuren maar gewoon niet meedoen met dat circus. Door mee te doen zonder protest keur je het indirect zelf ook goed.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 02:59

Sjeik: reageer er dan ook niet op.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 03:01

:x

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 03:06

Heb je mijn berichten gelezen, onderbouwd en wel, ja. Wat heeft het na het lezen van mijn berichten nog voor zin af te vragen, of ldr werkt, of duits.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 03:08

setteke schreef:
Heb je mijn berichten gelezen, onderbouwd en wel, ja. Wat heeft het na het lezen van mijn berichten nog voor zin af te vragen, of ldr werkt, of duits.

Ik heb ze gelezen. En het gaat me er helemaal niet om of LDR goed is of niet zoals je al had kunnen lezen, je kan het zoveel onderbouwen als je wil, ik ben er niet voor noch tegen. Mij gaat het er om dat TS hier wel durft kritiek geven maar niet in het gezicht van de ruiter in kwestie als ze deze na het losrijden en na de proef nog tegen komt... :) Vind het een beetje een zwak om de ruiter hier af te schilderen als iemand die haar rijdier mishandeld terwijl ze, toen ze daar was, het niet ernstig genoeg vond om er wat van te zeggen als ze de kans had.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 03:31

Dank je, je bent heetgebakerd, net als ik, ga jij de wereld veranderen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 03:33

Heetgebakkerd? Ik? :) Dat valt wel mee eigenlijk.
En neen, ik alleen zal beslist de wereld niet veranderen maar je weet wat ze zeggen.. Verbeter de wereld begin bij jezelf en dat wil ik wel proberen. ;)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 03:52

he scheet, heb je wel gelezen waar het om gaat, openstaande en gesloten wervels, oftewel rollkur of lekker duits, nou niet dus. Net als de rest... Lezen. Gaat niet om de ts, maar om welzijn vh paard.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 03:57

Ik geloof dat jij degene bent die niet goed leest. De discussies en meningen over LDR heb ik al gelezen en er staat niets anders in dan in alle andere discussies over LDR gehouden worden hier op bokt dus ik voel me echt niet geroepen om daar nog eens op te reageren om nog eens dezelfde discussie te voeren. :) Dat maak ik hierboven ook al duidelijk. Maar goed, als je het na dit bericht nog niet snapt wat ik bedoel dan geef ik het op. Je kan niet bezig blijven. Waar voor is het "he scheet" trouwens nodig? Ik noem jou toch ook niet schatje?

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 03:57

Niet alles dat op bokt staat over LDR en rollkuhr is waar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 04:01

Dat geld niet enkel voor LDR/Rollkur

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 04:05

Het gaat nu wel over rollkur.
Het zou heel wat makkelijk praten als de mensen die maar wat roepen eerst wat verdieping zoeken in bewegingsfysica en hoe een skelet en een spierstelsel werkt, tot en met de doorbloeding van bespiering.
Men ziet iets en krijst meteen dat het mishandelen is. Zonder dat ze weten waar het om gaat.
Het gaat puur om warming up. je rekt je spieren niet ineens tot maximaal, hier zit een logische opbouw in.
Laatst bijgewerkt door sjeik op 02-01-10 04:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 04:07

En hier ben ik het geheel met je eens sjeik. :) Kan er niets meer aan toevoegen.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 04:17

Grapjas, Sjeik, of mag ik je ook niet zo noemen, je krijgt gelijk. Einde topic.