Jonge dressuurruitertjes?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:56

olijkje, die kinderen op wedstrijden in hun dure outfit moeten ook gewoon rijden voor hun punten en het dus maar waar zien te maken, trek je daar niks van aan.
Geloof me een jury ziet liever een combinatie die een mooi ontspannen proef loopt en kijkt dan echt niet naar laarzen !!

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 21:56

Kippesoep schreef:
Ik denk zeker een combinatie.
De ouders hoeven niet persé extreem veel geld te hebben, maar moeten wel de drive hebben om vele zondagen op te geven, met de trailer heen en weer te rijden en dat soort dingen.
Daar gaat natuurlijk wel een smak geld inzitten, maar je maakt het wel zo gek als je zelf wil. (denk aan GPA, leren laarsje etc.)

Ja inderdaad, die caps van GPA zeggen meestal al een hoop (tot 14 jaar ongeveer dan he)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:57

Marloes schreef:
Ik durf te wedden dat als mijn ouders ook hadden gereden dat ik dan niet zo lang op een manege had gereden, en in no time m'n eigen pony had gekregen.

Dat idee heb ik ook altijd gehad. Maar ouders interesseren zich niet voor paarden, en ik heb heel wat jaren moeten smeken voordat ik eindelijk eens aan de verzorgpony mocht, en tegen die tijd was ik 'al' 14. Nu heb ik ook 0,0 talent en dus geen enkele reden om jaloers te zijn. Aan mij is niets verloren gegaan, maar ik heb ook nooit de kansen gehad. Zo zijn er heel veel goede ruiters. Een paar jaar een uurtje op een manege, daarmee zul je nooit de top bereiken. Daarvoor is meer nodig, en die voorwaarden moeten ouders scheppen. Zolang je ouders niet van plan zijn om je vaker dan eens in de week te laten hobbelen, dan kom je er niet.

Ik wacht tot ik later groot ben, dan creëer ik mijn eigen kansen wel :D

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:58

Narya schreef:
Marloes schreef:
Ik durf te wedden dat als mijn ouders ook hadden gereden dat ik dan niet zo lang op een manege had gereden, en in no time m'n eigen pony had gekregen.

Dat idee heb ik ook altijd gehad. Maar ouders interesseren zich niet voor paarden, en ik heb heel wat jaren moeten smeken voordat ik eindelijk eens aan de verzorgpony mocht, en tegen die tijd was ik 'al' 14. Nu heb ik ook 0,0 talent en dus geen enkele reden om jaloers te zijn. Aan mij is niets verloren gegaan, maar ik heb ook nooit de kansen gehad. Zo zijn er heel veel goede ruiters. Een paar jaar een uurtje op een manege, daarmee zul je nooit de top bereiken. Daarvoor is meer nodig, en die voorwaarden moeten ouders scheppen. Zolang je ouders niet van plan zijn om je vaker dan eens in de week te laten hobbelen, dan kom je er niet.

Ik heb ook zeker geen talent, maar als ik op m'n 10e een eigen poown had gehad, had ik zekersteweten beter gereden dan nu :j

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:59

Marian0557 schreef:
Kippesoep schreef:
Ik denk zeker een combinatie.
De ouders hoeven niet persé extreem veel geld te hebben, maar moeten wel de drive hebben om vele zondagen op te geven, met de trailer heen en weer te rijden en dat soort dingen.
Daar gaat natuurlijk wel een smak geld inzitten, maar je maakt het wel zo gek als je zelf wil. (denk aan GPA, leren laarsje etc.)

Ja inderdaad, die caps van GPA zeggen meestal al een hoop (tot 14 jaar ongeveer dan he)

WAT zegt dat dan Marian.. vertel me dat maar eens

Marian0557

Re: Jonge dressuurruitertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 22:00

En je kunt zeker ook als goede (bijvoorbeeld) pension ruiter, van iemand les, ook hoger op komen.
Alleen met eigen pony staan ze vaak thuis met bakje erbij, of worden weligt elke dag weggebracht

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:01

Marloes schreef:
Narya schreef:

Ik heb ook zeker geen talent, maar als ik op m'n 10e een eigen poown had gehad, had ik zekersteweten beter gereden dan nu :j

Maar je hebt nu je poown en er is nog meer dan genoeg tijd om te leren. Zo zul je nu beter rijden over nog eens vijf jaar dan je had gedaan zonder poown :)
Laatst bijgewerkt door Narya op 27-12-09 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

mriaam

het hoeft niet perse geld te zijn, maar vooral ouders die zich interesseren in de paardensport.
Maar nou moet ik wel zeggen somige ouders vinden de paardensport helemaal geweldig maar hebben geen geld voor een eigen pony voor hun kinderen. Dan heb je wel geluk nodig wil je op zo'n jonge leeftijd de top bereiken ;)

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 22:01

Marian0557 schreef:

WAT zegt dat dan Marian.. vertel me dat maar eens[/quote]

Nee, zo bedoel ik het niet, niet letterlijk, maar dat meisje zegt het zo mooi, met een GPA cap op en leren rijlaarsjes ;)

djoeka

Hier ook geen rijke ouders en één gewone pony..
Mijn dochter is 11 jaar, heeft ontzettend veel doorzettingsvermogen en is stapelgek op haar beessie :D
Ze start nu sinds kort M2 en dat heeft ze toch maar mooi voor elkaar gekregen.
Ze krijgt 2x per week les maar heeft ook lol met haar knol.

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 22:02

Marian0557 schreef:
Marian0557 schreef:

WAT zegt dat dan Marian.. vertel me dat maar eens

Nee, zo bedoel ik het niet, niet letterlijk, maar dat meisje zegt het zo mooi, met een GPA cap op en leren rijlaarsjes ;)[/quote]

Maar manege ruiters of geen eigen pony hebben zie je daar niet mee hoor.
Die krijgen echt niet z'n cap

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 22:03

djoeka schreef:
Mijn dochter is 11 jaar, heeft ontzettend veel doorzettingsvermogen en is stapelgek op haar beessie :D

Hier nog zo een, het buurmeisje.
Is stapel op haar welshje hoor, en kan er echt alles mee.
Al haar verdriet raakt ze daar kwijt (vader overleden.)

Maar omdat die moeder alleen staand is kan ze niet starten, dat is ook zielig.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:05

djoeka schreef:

Dat heeft ze idd goed gedaan. maar ik denk niet dat ze in staat zou zijn zelf een pony en trailer te kopen en dan nog eens wekelijks naar wedstrijden te rijden?

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:07

Ja dat is idd heel triest.....

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:07

marian mijn dochter van 12 rijd ook met een gpa cap, die we tweede hands van marktplaats hebben gekocht ,wel nieuw voor 125 euro en die betaald is van haar eigen gespaarde geld.
Zij maakt veel jonge pony´s zadelmak en een goede bescherming vind ik echt wel belangrijk dan , en ook de petrie laarzen hier, als je 3 paar rubber laarzen in het jaar moet kopen ,ben je daar wel eens klaar mee en ga je op zoek naar iets wat duurzamer is en daardoor ook goedkoper uiteindelijk.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat je je daar niet op moet verkijken ,ook de kinderen die alles redelijk voor elkaar hebben komt het meestal niet zo aanwaaien.

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 22:09

pietsie schreef:
marian mijn dochter van 12 rijd ook met een gpa cap, die we tweede hands van marktplaats hebben gekocht ,wel nieuw voor 125 euro en die betaald is van haar eigen gespaarde geld.
Zij maakt veel jonge pony´s zadelmak en een goede bescherming vind ik echt wel belangrijk dan , en ook de petrie laarzen hier, als je 3 paar rubber laarzen in het jaar moet kopen ,ben je daar wel eens klaar mee en ga je op zoek naar iets wat duurzamer is en daardoor ook goedkoper uiteindelijk.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat je je daar niet op moet verkijken ,ook de kinderen die alles redelijk voor elkaar hebben komt het meestal niet zo aanwaaien.

Ik heb ook al eerder in dit topic gezegt dat ik echt DIK respect voor jullie dochter heb, want vind haar wel heel knap!

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:09

_Esther schreef:
djoeka schreef:

Dat heeft ze idd goed gedaan. maar ik denk niet dat ze in staat zou zijn zelf een pony en trailer te kopen en dan nog eens wekelijks naar wedstrijden te rijden?

Nee maar dat kan een kind van 17 ook niet...
wij als ouders staan erachter wat ze doet en helpen haar daarbij, net zoals je een kind naar een andere sport brengt.

Trouwens wij gaan echt niet wekelijks naar wedstrijden toe, hooguit 1 of 2x per maand.. ;)

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:09

Het is idd erg jammer dat kinderen die veel doorzettings vermogen hebben en erg gemotiveerd zijn geen ouders hebben die ze bv naar wedstrijden kunnen brengen.ik denk dat hier wel eens veel talent in verloren gaat

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:11

Dank je marian , maar ook de gedrevenheid van het kind heeft een keerzijde..het is niet makkelijk als het kind voor haar zelf de lat hoog legt

djoeka

pietsie schreef:

Hey Pietsie... :D

Hier sluit ik mij helemaal bij aan...

_Esther

Dat is het nou juist, jullie helpen en steunen haar. Dat deden/doen mijn ouders nooit, die hebben nog nooit een les gezien waar ik in mee rijd. ;)

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 22:12

pietsie schreef:
Het is idd erg jammer dat kinderen die veel doorzettings vermogen hebben en erg gemotiveerd zijn geen ouders hebben die ze bv naar wedstrijden kunnen brengen.ik denk dat hier wel eens veel talent in verloren gaat

Inderdaad, en bijvoorbeeld me buurmeisje rijd echt goed (niet omdat ik nu haar buurvrouw ben)
Maar vanuit haar les (ga wel eens mee) wordt al gezegt dat ze best M1 kan gaan starten.
Kan dan wel niet, maar ze zit op dat nivo.
Ze gaat er elke dag heen, op haar fietsje, regen of niet...

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 22:12

pietsie schreef:

Inderdaad, en bijvoorbeeld me buurmeisje rijd echt goed (niet omdat ik nu haar buurvrouw ben)
Maar vanuit haar les (ga wel eens mee) wordt al gezegt dat ze best M1 kan gaan starten.
Kan dan wel niet, maar ze zit op dat nivo.
Ze gaat er elke dag heen, op haar fietsje, regen of niet...

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:12

pietsie schreef:

Goed gezegd

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:14

Hee djoeka , leuk jij hier