zzgp drama! kwaliteit van niks!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:36

rambobo, nogmaals, tuurlijk mag jij je mening zeggen, op bokt zitten zoveel verschillende mensen met meningen, trek je daar niet zoveel van aan!

bloempje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:37

daffodil schreef:
Jammer dat je niet gewoon kunt reageren op een vraag. En vergelijken met mijn paard,waarom zou je? Beetje domme reactie maar ook dit getuigt mijns inziens alleen maar van de onkunde die jij tentoon spreidt

nou je paard mag er wezen hoor! :D

maar mozes helemaal wat een schatje :o

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 15:38

Plaisir schreef:
Je hebt toch meningen & gedachten gekregen?

Dat ze het niet allemaal met je eens zijn is wat anders :+

men hoeft het ook niet met mij eens te zijn dat vraag ik ook niet, maar je kan duidelijk zien dat hier allemaal vrouwen op het forum zitten

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:38

Haha ja ik vroeg me al af om het wel slim was om te zeggen :D!

Maar daar ga ik niet om liegen. De kwaliteit is er soms gewoon echt ver te zoeken. En waarom ik daar een probleem van maak? Nou de Subtop is toch iets 'professioneels'. Het is geen basissport meer, dus ik vind dat bij de Subtop ruiters moeten rijden die hun paard wel gewoon goed voor elkaar hebben. Toch? :D

bloempje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:39

Rambobo schreef:
Plaisir schreef:
Je hebt toch meningen & gedachten gekregen?

Dat ze het niet allemaal met je eens zijn is wat anders :+

men hoeft het ook niet met mij eens te zijn dat vraag ik ook niet, maar je kan duidelijk zien dat hier allemaal vrouwen op het forum zitten

wat heeft dit met vrouwen te maken? :+

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:40

haha rambodo, jij bent dus een man! oke, hoe oud ben je als ik vragen mag? het staat niet in je profiel...

Rambobo

Re: zzgp drama! kwaliteit van niks!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 15:41

Hahaha neee ik ben een vrouw nou jaa jongedame
22 jaar!

Miam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:42

Even voor de topicstarter.. Dank je wel voor het compliment!!!!

Ik heb gister ook in het zz-z gereden! Na 3 gewonnen proeven waren dit iets mindere proeven, maar het paard komt ook net uit een blessure en was met een winstpunt dik tevreden! Na 7 keer starten 12 punten is niet slecht toch?!
Maar als je denkt dat je het niveau na kan streven dan stel ik voor om even op mijn paard te stappen en er een zz-z proefje mee te rijden! Zo te lezen weet je precies hoe of wat, dus het moet dan wel een wereldproef worden!

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:45

Miam, ik denk dat je vast wel begrijpt wat de TS bedoeld. Die bedoeld niet een 'slecht gereden proef', maar de kwaliteit van het 'rijden'. En dat is iets compleet anders. Soms zie je ruiters in de Subtop die hun paard niet fatsoenlijk nageeflijk hebben lopen enzovoorts. Een proef met fouten kan iedereen wel eens overkomen, en dat is ook helemaal niet wat de TS bedoeld.

bloempje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:45

Miam schreef:

Ik heb gister ook in het zz-z gereden! Na 3 gewonnen proeven waren dit iets mindere proeven, maar het paard komt ook net uit een blessure en was met een winstpunt dik tevreden! Na 7 keer starten 12 punten is niet slecht toch?!
Maar als je denkt dat je het niveau na kan streven dan stel ik voor om even op mijn paard te stappen en er een zz-z proefje mee te rijden! Zo te lezen weet je precies hoe of wat, dus het moet dan wel een wereldproef worden!

gefeliciteerd met je gewonnen proeven! :D

zit er bij jou paard geen knopjes op :o

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 15:46

Miam schreef:

Oww voel je niet persoonlijk aangevallen want op jou of je paard niks verkeerds aan te merken, iedereen kan weleens een slechte dag hebben.

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 15:46

Bomba schreef:
Miam, ik denk dat je vast wel begrijpt wat de TS bedoeld. Die bedoeld niet een 'slecht gereden proef', maar de kwaliteit van het 'rijden'. En dat is iets compleet anders. Soms zie je ruiters in de Subtop die hun paard niet fatsoenlijk nageeflijk hebben lopen enzovoorts. Een proef met fouten kan iedereen wel eens overkomen, en dat is ook helemaal niet wat de TS bedoeld.

en weer correct :D

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:47

Bomba schreef:
Haha ja ik vroeg me al af om het wel slim was om te zeggen :D!

Maar daar ga ik niet om liegen. De kwaliteit is er soms gewoon echt ver te zoeken. En waarom ik daar een probleem van maak? Nou de Subtop is toch iets 'professioneels'. Het is geen basissport meer, dus ik vind dat bij de Subtop ruiters moeten rijden die hun paard wel gewoon goed voor elkaar hebben. Toch? :D

Ondanks dat het geen basissport meer is starten er nog behoorlijk veel mensen die geen paardenberoep/proffesioneel bezig zijn :)

Voor de Z moet je je paard ook goed voor elkaar hebben, voor het M ook en eigenlijk L & B ook alleen ligt daar het niveau lager.

Snap wel dat er bij ZZL/Z word gedacht dat er een heel hoog niveau word gereden, maar het is nog lang geen GP en dat vergeten mensen nog wel eens :).

Wat is fatsoenlijk nageefelijk? Dit soort dingen zijn allemaal zo op meningen gebasseerd waardoor er zo dus eigenlijk niet echt een uitspraak over te doen valt, want iedereen heeft een ander idee bij bijv. fatsoenlijk nageefelijk.

bloempje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:50

nee ze heeft het idd niet over de ruiters die goed hebben gereden. maar kan iemand die slecht hebben gereden niet een goede dag hebben of idd miss was daar ook wel een paard kreupel of iets. dus dat ze nu weer starten.

Miam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:51

Rambobo schreef:
Miam schreef:

Oww voel je niet persoonlijk aangevallen want op jou of je paard niks verkeerds aan te merken, iedereen kan weleens een slechte dag hebben.

Ik ben trots op mn paard idd en ik neem aan dat iedereen weleens een mindere proef rijdt! En op welk niveau dan ook, overal zie je fouten!

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 15:51

bloempje08 schreef:
nee ze heeft het idd niet over de ruiters die goed hebben gereden. maar kan iemand die slecht hebben gereden niet een goede dag hebben of idd miss was daar ook wel een paard kreupel of iets. dus dat ze nu weer starten.

het verschil tussen een combi met een slechte dag en een combi die het gewoon niet kan, zie ik heus wel hoor!

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 15:52

Miam schreef:
Ik ben trots op mn paard idd en ik neem aan dat iedereen weleens een mindere proef rijdt! En op welk niveau dan ook, overal zie je fouten!

Absoluut, maar wat ik bedoel is dat ik mensen zie in het ZZ die NET ZOALS IK daar nog lang niet aan toe zijn en het paard overduidelijk
veel moeite heeft

Miam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:54

Rambobo schreef:
Miam schreef:

Absoluut, maar wat ik bedoel is dat ik mensen zie in het ZZ die NET ZOALS IK daar nog lang niet aan toe zijn en het paard overduidelijk
veel moeite heeft

En toch bereiken die mensen allemaal die klasse.. En hoelang en hoeveel moeite het kost dat is per combinatie verschillend! En aan de punten te zien waren het niet allemaal toppers! So What! Laat die mensen lekker duwen, scheef zitten, trekken of weet ik het! Ze hebben het bereikt en doen ook elke keer weer hun best! 8-)

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 15:56

Miam schreef:
En toch bereiken die mensen allemaal die klasse.. En hoelang en hoeveel moeite het kost dat is per combinatie verschillend! En aan de punten te zien waren het niet allemaal toppers! So What! Laat die mensen lekker duwen, scheef zitten, trekken of weet ik het! Ze hebben het bereikt en doen ook elke keer weer hun best! 8-)

Ja idd lekker gefrustreerd en een not so happy paard! Die lekker in zn bek wordt getrokken
Idd So What! :Z

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:56

Begrijp je het nou niet of wil je het niet begrijpen?

Natuurlijk is het ZZ-licht nog geen Grand Prix, maar dat neemt niet weg dat je paard goed voor elkaar moet zijn. Ik neem toch aan dat je als ZZ-licht ruiter je paard ontspannen; in aanleuning; met takt, balans en souplesse; en rechtgericht kan rijden.
Wat ik versta onder aanleuning is een elastische verbinding tussen de ruiterhand en de paardenmond. En wat ik er niet onder versta is een paard wat met z'n hoofd naar beneden wordt 'getrokken'.

bloempje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:57

Rambobo schreef:
Miam schreef:

Ja idd lekker gefrustreerd en een not so happy paard! Die lekker in zn bek wordt getrokken
Idd So What! :Z

idd ze doen hun best er voor. en wat het meeste belangerijkste is ook nog ze hebben er lol in!

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:59

Nou mensen die alleen om de 'lol' rijden en hun paard niet voor elkaar hebben wat betreft aanleuning, rechtgericht zijn, ontspannen enz. horen naar mijn mening niet thuis in de Subtop. Laat ze dan lekker voor hun 'lol' in de B rondrijden. Als het toch alleen maar op de 'lol' gaat....

bloempje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:04

dus je mag geen lol hebben met je paard in de sport??

laat ze gewoon ze hebben op hun manier hun doel bereikt en ze hebben er lol in. dus wie ben jij om te zeggen dat ze dan alleen maar in de b moeten gaan rondhobbelen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:04

bloempje08 schreef:
Miam schreef:

gefeliciteerd met je gewonnen proeven! :D

zit er bij jou paard geen knopjes op :o

Zo nee dan is dat weer een type paard }> geen echt ZZ-Zwaar paard dus 8-)

Miam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:07

Ik snap best dat het heerlijk is om lekker achter het raam in een warme kantine combinaties af te zeiken. Maar heb je zelf ooit wel eens een GOEDE serie gereden of een pirouette gedraaid?