Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Alane schreef:Dat kun je niet beoordelen vanaf foto's..
Ik kan je foto's laten zien van onze 4 jarige dan geloof je niet dat daar iemand op kan blijven zitten, of dat die een B proef uit kan lopen... en deze gaat naar 4 wedstrijden de indoor beginnen in L1.
Als ze stap/draf/galop en halt kunnen en een stuur hebben, dan kun je er gewoon B mee starten... leren ze veel van.
Als je alleen voor de prijzen wedstrijden wilt rijden, moet je dat niet doen met een jonkie (kan wel, doet de onze ook wel, maar is niet de goede insteek... Wij gaan altijd voor de eenvoorlaatste plaats, alles wat de combi hoger eindigd is meegenomenen dan lukt boven 190 punten ook wel
)
wake_up schreef:hmm, ik moet wel zeggen dat ik de laatste 3 foto's er wel beter uit vind zien. Alleen zou ik wel oppassen, dat je het alsnog niet overhaast. Misschien kunnen ze het lichamelijk wel aan, maar ik zou 't lekker rustig aan doen met zo'n jong paard. Je kunt toch ook nog een maandje of 3 /4 wachten voordat je gaat starten? kan het paard de 'nieuwe dingen' beter verwerken, en heb je over een jaar nog een paard die het leuk vind om te werken
Nicoletje92 schreef:Alane schreef:Dat kun je niet beoordelen vanaf foto's..
Ik kan je foto's laten zien van onze 4 jarige dan geloof je niet dat daar iemand op kan blijven zitten, of dat die een B proef uit kan lopen... en deze gaat naar 4 wedstrijden de indoor beginnen in L1.
Als ze stap/draf/galop en halt kunnen en een stuur hebben, dan kun je er gewoon B mee starten... leren ze veel van.
Als je alleen voor de prijzen wedstrijden wilt rijden, moet je dat niet doen met een jonkie (kan wel, doet de onze ook wel, maar is niet de goede insteek... Wij gaan altijd voor de eenvoorlaatste plaats, alles wat de combi hoger eindigd is meegenomenen dan lukt boven 190 punten ook wel
)
Bedankt hoe vind je haar op de laatste foto's lopen?
Alane schreef:Dat kun je niet beoordelen vanaf foto's..
)

Alane schreef:Alane schreef:Dat kun je niet beoordelen vanaf foto's..
)
compleet andere combi... gewoon gaan starten, ga voor de voorlaatste plaats en kijk dan waar je eindigd... gaat helemaal goed komen

essie_blue schreef:tja, ik zou het gewoon doen.
wel rustig aan, kijk wat de jury zegt.
en train daarop, krijg je toch erg lage punten,
dan train je nog even lekker door!
En zijn je punten goed, dan ga je eens per maand ongeveer ofzo.
Van een paar foto's kan je niet een heel paard beoordelen.

Alane schreef:Gewoon doen... worden ze niet slechter van, wel wijzer.
Kijk naar je pony, wat die aanbied, en pak dat aan.
En je hoort dan van de jury of hetgeen je doet ook goed is en je op de goede weg bent..
xSaarSaar schreef:Alane schreef:Gewoon doen... worden ze niet slechter van, wel wijzer.
En je hoort dan van de jury of hetgeen je doet ook goed is en je op de goede weg bent..
Ze kan er wel degelijk slechter van worden. Het is nog een jong beestje en 8 weken onder het zadel is echt niet veel. En dan kan die nog zo'n super conditie hebben, het is gewoon wel allemaal erg veel. En ik heb het dan niet zo zeer over die wedstrijd, maar gewoon over het hele rijden. Ze loopt veel te gespannen met haar hoofdje in die eerste foto's vooral, maar bij die laatste vind ik het er ook nog een beetje te uitzien voor een 4 jarige. Laat haar lekker lopen, ze is nog jong. Het "echte" werken gaan oppakken met het dressuurrijden komt nog wel. Ga wat afwisselende dingen met haar doen, niet alleen rijden en longeren maar probeer ook eens nieuwe dingen als vrijheidsdresuur of zonder zadel rijden ofzo, dan wordt het allemaal wat speelser.
xSaarSaar schreef:Alane schreef:Gewoon doen... worden ze niet slechter van, wel wijzer.
Ze kan er wel degelijk slechter van worden. Het is nog een jong beestje en 8 weken onder het zadel is echt niet veel. En dan kan die nog zo'n super conditie hebben, het is gewoon wel allemaal erg veel. En ik heb het dan niet zo zeer over die wedstrijd, maar gewoon over het hele rijden. Ze loopt veel te gespannen met haar hoofdje in die eerste foto's vooral, maar bij die laatste vind ik het er ook nog een beetje gespannen uitzien (maar ze zijn wel beter dan de eerste) voor een 4 jarige. Laat haar lekker lopen, ze is nog jong. Het "echte" werken gaan oppakken met het dressuurrijden komt nog wel. Ga wat afwisselende dingen met haar doen, niet alleen rijden en longeren maar probeer ook eens nieuwe dingen als vrijheidsdresuur of zonder zadel rijden ofzo, dan wordt het allemaal wat speelser.
Ze kan er wel degelijk slechter van worden. Het is nog een jong beestje en 8 weken onder het zadel is echt niet veel. En dan kan die nog zo'n super conditie hebben, het is gewoon wel allemaal erg veel. En ik heb het dan niet zo zeer over die wedstrijd, maar gewoon over het hele rijden. Ze loopt veel te gespannen met haar hoofdje in die eerste foto's vooral, maar bij die laatste vind ik het er ook nog een beetje te uitzien voor een 4 jarige. Laat haar lekker lopen, ze is nog jong. Het "echte" werken gaan oppakken met het dressuurrijden komt nog wel. Ga wat afwisselende dingen met haar doen, niet alleen rijden en longeren maar probeer ook eens nieuwe dingen als vrijheidsdresuur of zonder zadel rijden ofzo, dan wordt het allemaal wat speelser.
) tis maar net wanneer men foto's maakt... Alane schreef:Mijn dochter rijdt een 4 jarige op wedstrijden (is 4 X meegeweest nu) en kan je foto's laten zien tijdens een proef waar ze 207 punten voor had, maar als je de foto's ziet geloof je dat echt niet... (veel 7 en 8 maken een enkele 4 gelijk weer goed) tis maar net wanneer men foto's maakt...
Het gaat mij er meer om hoe lang hij onder het zadel is, niet hoe oud hij is.
xSaarSaar schreef:Alane schreef:hoe hij onder het zadel is oftewel hoe de combinatie is... ken er wat die zijn al 10 jaar onder het zadel en kunnen nog geen B-proef met winst rijden![]()
Hahaha, dan snap ik niet dat die nog officieele proeven rijdt.
)