Geweigerd op wedstrijd, mag dat ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Irisje

Re: Geweigerd op wedstrijd, mag dat ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:29

Hoe bedoel je dat?

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:48

Ik denk dat dat zeker mag.
Het terein is van de eigenaar, en als hij bepaalde mensen niet op zijn terein wilt hebben, Tja.
Als ik jou was geweest, zou ik daar uberhaupt nooit meer heen gaan! Maar goed, dat is jouw keuze. :)

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:21

xx_Irisje schreef:
Hoe bedoel je dat?

Ik zou daar niet eens durven starten denk ik.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:23

Sorry, maar ik vind dat een eigenaar je mag weigeren, het is toch zijn eigendom daar.
Als het je erg dwars zit moet je eens met de eigenaar gaan praten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:24

als ik met zulke problemen weg ben gegaan, zou ik niet eens meer op dat terrein willen komen,,,,

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:48

Volgens mij heeft ze de reden waarom ze het wel wilde proberen al aangegeven en ook dat het dr verder niet dwars zit maar gewoon wilde weten hoe dit volgens de regels zat..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:53

of het nou wel of niet mag............ ik denk dat je je ernstig af moet vragen of je dit wel WIL......... en of het belangrijk genoeg is.......

Ik zou het niet eens opzoeken......

wel is de vraagstelling ernstig intressant :)

gabriel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:55

Restyle schreef:
SteffiiY schreef:
Ik denk wel dat de staleigenaar jou mag weigeren, het is tenslotte zijn privé terrein.

Nou dat is het punt, bij een wedstrijd, stel je je accomodatie open voor iedereen...

Een winkel is ook open voor iedereen.
Toch mag de eigenaar, filiaalhouder mensen weigeren.
Het blijft eigen terein.

Dat is dus ook wat de KNHS eigenlijk aangeeft.
Het is open, maar niemand kan er wat aan doen als de eigenaar je het verbied.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:56

SteffiiY schreef:
Ik denk wel dat de staleigenaar jou mag weigeren, het is tenslotte zijn privé terrein.

Ik vraag het me af. Dan kan hij bv alle grote concurrenten van zijn dochter/ staltopper weigeren.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:57

Tja, maar wat die staleigenaar daarbij wint, zeker op een normale wedstrijd op zn eigen stal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:59

daffodil schreef:
Lekker belangrijk, ik vind het te bespottelijk voor woorden dat je als vereniging niet iemand kan weigeren die zich herhaaldelijk niet houdt aan je inschrijf- en startregels. Schrijft iemand zich telkens in en komt niet opdagen, nou die hoeft zich dus mooi niet meer in te schrijven........maar gelukkig voor dat soort mensen doe ik geen secretariaat meer!

Dan zal je zoiets volgens de officiele weg moeten doen. Mensen willekeurig weigeren vind ik een slechte zaak. Jammer maar helaas je hebt goede en slechte deelnemers.
willekeur ... dan krijg je wat ik hierboven beschreef. tegen de concurrente van een vriendinnetje zeggen dat de wedstrijd vol zit. brrr

Wat mij betreft niemand weigeren ,tenzij officieel vastgelegd.

gabriel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:01

MariekeB schreef:
daffodil schreef:
Lekker belangrijk, ik vind het te bespottelijk voor woorden dat je als vereniging niet iemand kan weigeren die zich herhaaldelijk niet houdt aan je inschrijf- en startregels. Schrijft iemand zich telkens in en komt niet opdagen, nou die hoeft zich dus mooi niet meer in te schrijven........maar gelukkig voor dat soort mensen doe ik geen secretariaat meer!

Dan zal je zoiets volgens de officiele weg moeten doen. Mensen willekeurig weigeren vind ik een slechte zaak. Jammer maar helaas je hebt goede en slechte deelnemers.
willekeur ... dan krijg je wat ik hierboven beschreef. tegen de concurrente van een vriendinnetje zeggen dat de wedstrijd vol zit. brrr

Wat mij betreft niemand weigeren ,tenzij officieel vastgelegd.

Die man zal toen echt wel gezegd hebben dat ze niet meer welkom was.
Dat is officieel genoeg.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:02

Ik denk als iemand zich keer op keer inschrijft en niet komt opdagen dat het geen willekeur is om degene dan te weigeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:24

nee dat is geen willekeur, maar wie heeft gecontroleerd of dat echt zo is ?
Daarnaast : officieel mag je zo iemand niet weigeren. Zoals hier boven iemand zei: ik zeg gewoon dat het vol is ...
dat je smoesjes gebruikt om mensen te weigeren zegt denk ik genoeg.
Heb een hekel aan eigen rechtertje spelen, dat is willekeur en misbruik maken van de positie die je hebt.
Een nette weigering, doe je voor zien van de echte reden.

Zoiets zou dus bij de KNHS bijgehouden moeten worden, welke mensen wel en niet waar mogen starten.
En een paar keer niet op komen dagen is dus geen reden op dit moment.

En Gabriel : weigeren mag dus niet als je je terrein daarvoor beschikbaar stelt, maar wat doe je eraan als iemand de toegang blokeert ... niet veel.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:53

Hohoho mij niet beschuldigen van willekeurig iemand weigeren!!! Das lekker zeg, ik heb toch heel duidelijk in mijn bericht gezet dat IK die personen persoonlijk heb laten weten waarom ze bij ons niet meer in hoefden te schrijven!!!

Heb daarnaast gezet dat het heel simpel is om iemand te weigeren met welke smoes je dan ook wil hanteren en ik weet zeker dat dat ook gewoon gebeurt, maar neem van mij aan dat iemand gelijk te horen krijgt hoe of wat!

Enne.....zelf wel eens een tijdje voor vrijwilliger gespeeld??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:57

Niet aangepsroken voelen, het gaat niet over jou en niet over de gemiddelde vrijwilliger.
Het gaat over een systeem dat er niet is. Nml dat je mensen niet kan weigeren.

hmm dat is wel heel offtopic, komt nav het verhaal van de TS, dat ze dus eigenlijk niet geweigerd mag worden ,maar dat er feitelijk niets aan te doen is als ze wel geweigerd wordt.

Ik stop met de discussie, want ik wil niemand kwetsen, zeker geen vrijwilligers. Het gaat me om het systeem.

En uiteraard ben ik vrijwilliger.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:01

Ok, op mij kwam het iets anders over en ik heb me echt lange tijd met hart en ziel ingezet maar vind dat "starters" zich genadeloos misdragen en je kunt vanuit de KNHS weinig tot niets doen om dat tegen te gaan. Je ontkomt er dus niet aan dat verenigingen daar hun eigen regels op na houden.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:04

daffodil schreef:
Overigens weigeren verenigingen ook gewoon mensen hoor, die krijgen te horen dat de wedstrijd "vol" zit......zo deed ik het ook namelijk!

Dit vind ik wel verkeerd zoals ik aangaf. Als je weigert zeg je gewoon waar het op staat.
Je zei in je vorige post hierbovendat je zegt waar het op staat, maar in deze post kwam dat iets anders over.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:08

Restyle schreef:
Zo bont heb ik het helemaal niet gemaakt hoor, de " herrie" is meer gemaakt door hem.
Om dat ik in die vereniging heb gezeten, weet ik dat een wedstrijd een openbare aangelegenheid is en je dan zomaar iemand niet mag weigeren. Zelfs niet als ze een aantal x geen startgeld hebben betaald o.i.d.
Maar hoe het nou precies zit, durf ik niet te zeggen.

Een wedstrijd is helemaal geen "openbare" gelegenheid. Het is georganiseerd door een private club op het terrein van een private eigenaar en zowel de club als de eigenaar mag je weigeren om hun moverende redenen/ zonder verdere opgaaf van reden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:08

De opmerking die al eerder was gegeven vond ik erg slim, dan kan een staleigenaar ook de concurenten van zoon/dochter wie dan ook. Ook weigeren! Gebeurt dat weleens en hoe wordt daar dan mee omgegaan?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:09

Restyle schreef:
SteffiiY schreef:

Nou dat is het punt, bij een wedstrijd, stel je je accomodatie open voor iedereen...

Ook niet waar. Waar haal je dat vandaan?

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:16

Ik denk dat ik als ik jou was geen eens meer zin zou hebben om een wedstrijd te starten op zijn terrein.
Maar of het wel of niet MAG weet ik niet.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:18

Pebblesesther, even topic doorlezen, antwoord is allang gevraagd bij de knhs.

Restyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 12:39

Ilzas schreef:
Restyle schreef:
Zo bont heb ik het helemaal niet gemaakt hoor, de " herrie" is meer gemaakt door hem.
Om dat ik in die vereniging heb gezeten, weet ik dat een wedstrijd een openbare aangelegenheid is en je dan zomaar iemand niet mag weigeren. Zelfs niet als ze een aantal x geen startgeld hebben betaald o.i.d.
Maar hoe het nou precies zit, durf ik niet te zeggen.

Een wedstrijd is helemaal geen "openbare" gelegenheid. Het is georganiseerd door een private club op het terrein van een private eigenaar en zowel de club als de eigenaar mag je weigeren om hun moverende redenen/ zonder verdere opgaaf van reden.

Niet waar... een vereniging mag je dus niet weigeren.

Restyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 12:40

Pebblesther schreef:
Ik denk dat ik als ik jou was geen eens meer zin zou hebben om een wedstrijd te starten op zijn terrein.
Maar of het wel of niet MAG weet ik niet.

Het is al lang geleden, dus dacht dat het wel weer wat afgezakt was, maar niet dus en dan heb idd ook geen zin om daar te starten, maar het had erg makkelijk geweest.