Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
iloonaa__ schreef:en ik heb gewoon geen problemen met achterwaarts, alleen deze jury begon erover, terwijl ik altijd 7ens heb.

Whoopi1 schreef:Als je denkt dat jury's stom zijn en vaag zijn, zou ik zeggen, geef je op en doe een cursus.
Kan je zelf ook eens met andere ogen naar de dressuursport kijken en zal je zien dat je niet altijd goede punten kan geven als het niet meer waard is.
MaaikeMo schreef:iloonaa__ schreef:en ik heb gewoon geen problemen met achterwaarts, alleen deze jury begon erover, terwijl ik altijd 7ens heb.
Dan zal je het nu niet zo goed gedaan hebben![]()
Het zal ook echt niet goed geweest zijn, je krijgt niet voor niets een 3..
En al dat gezeur over juryleden. Tuurlijk ik ken er ook een paar waarvan ik denk: Hmm.. jaja..
Maar zij moeten mij beoordelen over wat ze nu zien.. En vinden hun het niks, nouja het zij zo..
Dan is het belangrijk om kritisch naar jezelf te kijken, en aan jezelf toe te geven dat je iets inderdaad niet goed deed
Dan kom je er vaak achter dat de jury's wel oprecht zijn..

Net alsof die 's morgens hun bed uitstappen met de gedachte: "Mhuahaha, ik ga vandaag eens iedereen lékker afkraken en 3-en geven die eigenlijk onterecht zijn! Wat een heerlijke dag zal dat worden!"[/quote]
. hun zien het namelijk vaak anders als jij
. mensen zijn verschillend en daarbij hun meningen ook. hun zullen het vast wel weten aangezien hun er vast meer ervaring mee zullen hebben.
NicoleHorses schreef:weetje, de ene jury jureerd hoger dan de ander. tuurlijk kun je het eens niet eens zijn met de jury, vraag dan om uitleg i.p.v. zitten mekkeren en jezelf chagerijnig maken. hun zien het namelijk vaak anders als jij
. mensen zijn verschillend en daarbij hun meningen ook. hun zullen het vast wel weten aangezien hun er vast meer ervaring mee zullen hebben.
x_Quinta_x schreef:Nou nou bij ons in belgië is het toch heel anders? Hier hoef je nog niet eens gestudeert te hebben om jury te zijn. Hier moet je als je L rijdt jureren. Ze wijzen je aan en dan moet je gaan willen of niet, verstand of geen verstand.
Zo moest ik vandaag in mijn proef bij B afwenden op X halthouden, enkele seconde stilstaan en enkele passen achterwaarts. Ik draai keurig af en hou halt. oke mijn paard stond van achter niet vierkant maar dat is nog niet aan de orde in L2. Vervolgens doe ik 3 nette diagonale passen achterwaarts. Krijg ik vervolgens een 5 omdat er 'te weinig passen achterwaarts waren" Tsssss
Maar een ruiter die vierkant halthoudt en vervolgens elke poot om de beurt achterwaarts zet die krijgt een 8.
En ja zo is het bij jurysport altijd.
Je kan idd beter gaan springen. Jammer dat ik niet zo voor springen ben...

Ik heb ooit een jury gehad, echt waar anderen mij 66% gaven gaf hij me 58%
Uiteindelijk kon ik mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen en trof ik hem, na een van mijn proeven, in de kantine aan en ben ik gaan praten met hem. Als die man me nu ziet lopen of rijden, knikt hij nog altijd en ik vind het dood zonde dat hij zelden paarden jureert... Heb daar zoveel aan gehad, dus als je een jury waar je het niet mee eens was eens kan treffen, ook al gaat dat op een heel andere wedstrijd, ga dan eens op een normale manier in gesprek met die persoon! Is ontzettend leerzaam. Iig leerzamer dan "die stomme .....jury gaf me geen punten".Whoopi1 schreef:Als je denkt dat jury's stom zijn en vaag zijn, zou ik zeggen, geef je op en doe een cursus.
Kan je zelf ook eens met andere ogen naar de dressuursport kijken en zal je zien dat je niet altijd goede punten kan geven als het niet meer waard is.