kan het gekker?!?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Whoopi1

Re: kan het gekker?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 12:16

Als je denkt dat jury's stom zijn en vaag zijn, zou ik zeggen, geef je op en doe een cursus.
Kan je zelf ook eens met andere ogen naar de dressuursport kijken en zal je zien dat je niet altijd goede punten kan geven als het niet meer waard is.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 09:18

iloonaa__ schreef:
en ik heb gewoon geen problemen met achterwaarts, alleen deze jury begon erover, terwijl ik altijd 7ens heb.

Dan zal je het nu niet zo goed gedaan hebben :)
Het zal ook echt niet goed geweest zijn, je krijgt niet voor niets een 3..

En al dat gezeur over juryleden. Tuurlijk ik ken er ook een paar waarvan ik denk: Hmm.. jaja..
Maar zij moeten mij beoordelen over wat ze nu zien.. En vinden hun het niks, nouja het zij zo..
Dan is het belangrijk om kritisch naar jezelf te kijken, en aan jezelf toe te geven dat je iets inderdaad niet goed deed :)
Dan kom je er vaak achter dat de jury's wel oprecht zijn..

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 20:43

Whoopi1 schreef:
Als je denkt dat jury's stom zijn en vaag zijn, zou ik zeggen, geef je op en doe een cursus.
Kan je zelf ook eens met andere ogen naar de dressuursport kijken en zal je zien dat je niet altijd goede punten kan geven als het niet meer waard is.

sorry hoor, als ik je hiermee heb beledigd }:0
hoef je je nog niet zo op te winden!

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 20:44

MaaikeMo schreef:
iloonaa__ schreef:
en ik heb gewoon geen problemen met achterwaarts, alleen deze jury begon erover, terwijl ik altijd 7ens heb.

Dan zal je het nu niet zo goed gedaan hebben :)
Het zal ook echt niet goed geweest zijn, je krijgt niet voor niets een 3..

En al dat gezeur over juryleden. Tuurlijk ik ken er ook een paar waarvan ik denk: Hmm.. jaja..
Maar zij moeten mij beoordelen over wat ze nu zien.. En vinden hun het niks, nouja het zij zo..
Dan is het belangrijk om kritisch naar jezelf te kijken, en aan jezelf toe te geven dat je iets inderdaad niet goed deed :)
Dan kom je er vaak achter dat de jury's wel oprecht zijn..

ja ik heb er van geleerd, ook maar even een pauze genomen van wedstrijden...
ga binnenkort weer opnieuw starten met neutrale mening! :)
mensen hoeven niet meer te reageren, de discussie vindt ik klaar! :)
iedereen heeft zijn punt gemaakt, ik heb er veel van geleerd

groetjes!

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:09

Je hebt me helemaal niet beledigd, maar als je geen kritiek kan verdragen en niet weet hoe de jurycursus-sport in elkaar zit, moet je niet meedoen, simpel zat.

Ik ben het ook niet altijd eens met juryleden, zo heb ik eens iemand gehad die mijn paard te groot vond (1.83) en niet mooi door zijn hoogte, waardoor ik bij elk onderdeel een punt aftrek kreeg, en nee, dat is niet eerlijk, maar je kan er niks aan doen.

En niet elke jury is zo, en ja, jury's doen het uiteindelijk voor de ruiters. Probeer dat niet te vergeten.
En als je 1 keer zulk commentaar krijgt, moet je je gewoon niet druk maken en dan heb je de volgende keer weer goede punten.
Als je steeds zulke opmerkingen-punten krijgt, zal er wel een kern van waarheid inzitten.
Als jij op je paard zit, kan jij niet zien hoe hij zijn passen verdeeld.

Tiloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 16:02

Als je je coupon te zien krijgt, en het niet eens bent met het commentaar wat daarop staat, waarom ben je dan niet naar de betreffende jury gegaan om uitleg te vragen? Ze zitten er tenslotte om je proef te beoordelen en om je te vertellen wat je nog kunt verbeteren. Als dat gene, waarvan de jury vindt dat het beter moet, voor jou niet duidelijk is.. vraag dan om uitleg ;-)
In de meeste gevallen kunnen de juryleden het alleen maar waarderen dat je hun commentaar serieus neemt en geven ze je met alle plezier uitleg!

wolf359

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:20

[quote="Myukii"
Weet je waar ík zwaar chagerijnig van word? Van iedereen die zo zit te mekkeren op de juryleden. :D Net alsof die 's morgens hun bed uitstappen met de gedachte: "Mhuahaha, ik ga vandaag eens iedereen lékker afkraken en 3-en geven die eigenlijk onterecht zijn! Wat een heerlijke dag zal dat worden!"[/quote]

hahaha nou als je dit topic, zo leest zou ik best begrijpen dat een jury zo ging denken :P

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:35

Als ik de openingspost lees van de TS, vraag ik me af of je wellicht niet een beetje onder het gevraagde africhtingsniveau van de M2 rijdt? Niets aanvallends mee bedoeld, maar je spreekt erover alsof oneerlijke jurering meer regel dan uitzondering is.

Ik ben het helemaal met je eens dat je soms echt juryleden treft die aan andere dingen dachten dan aan jouw proef, als je je coupon terug krijgt en daar echt idiote becijfering en becommentarisering leest... Absoluut. Die zitten er echt tussen.

Daarnaast vind ik een 3 terecht als je ongelijk achterwaarts gaat. Soms is dat heel slecht te voelen, maar des te beter te zien. Dan is je kwaliteit van je achterwaarts gaande niet goed. Ik heb je verder niet gezien, maar wellicht schort er nog wat aan je aanleuning, activiteit?
Maargoed, als dat eenmalig was, kun je dat vergeten. Als je meerdere keren dergelijk commentaar krijgt op dat onderdeel, dan is je achterwaarts niet voldoende. En zeker in de M2 ligt de lat behoorlijk hoog.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:42

weetje, de ene jury jureerd hoger dan de ander. tuurlijk kun je het eens niet eens zijn met de jury, vraag dan om uitleg i.p.v. zitten mekkeren en jezelf chagerijnig maken ;). hun zien het namelijk vaak anders als jij :). mensen zijn verschillend en daarbij hun meningen ook. hun zullen het vast wel weten aangezien hun er vast meer ervaring mee zullen hebben. ;)

Piwie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:41

Misschien bedoelt ze onregelmatig.

Maargoed mijn vriendin had laatst als commentaar bij de middendraf: Te vrolijk.
Tja hoe kun je nu te vrolijk rijden?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:39

Misschien werd hij wat ondeugend of onstuimig, was hij blij dat hij harder mocht en kwam daardoor uit de aanspanning?

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:47

tja.. er zal blijkbaar toch iets niet goed zijn geweest aan je achterwaarts..
Ik vind raar dat jij zegt dat de jury's net mee draaien.. Je rijdt M2.. jury's die dat jureren draaien niet net mee..

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 23:34

NicoleHorses schreef:
weetje, de ene jury jureerd hoger dan de ander. tuurlijk kun je het eens niet eens zijn met de jury, vraag dan om uitleg i.p.v. zitten mekkeren en jezelf chagerijnig maken ;). hun zien het namelijk vaak anders als jij :). mensen zijn verschillend en daarbij hun meningen ook. hun zullen het vast wel weten aangezien hun er vast meer ervaring mee zullen hebben. ;)

Juist, mijn moeder en ik gaan morgen weer jureren en wij geven ook niet snel een punt weg, we zijn streng, maar wel bij iedereen, dus dan maakt het niet uit imo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 23:36

x_Quinta_x schreef:
Nou nou bij ons in belgië is het toch heel anders? Hier hoef je nog niet eens gestudeert te hebben om jury te zijn. Hier moet je als je L rijdt jureren. Ze wijzen je aan en dan moet je gaan willen of niet, verstand of geen verstand.
Zo moest ik vandaag in mijn proef bij B afwenden op X halthouden, enkele seconde stilstaan en enkele passen achterwaarts. Ik draai keurig af en hou halt. oke mijn paard stond van achter niet vierkant maar dat is nog niet aan de orde in L2. Vervolgens doe ik 3 nette diagonale passen achterwaarts. Krijg ik vervolgens een 5 omdat er 'te weinig passen achterwaarts waren" Tsssss
Maar een ruiter die vierkant halthoudt en vervolgens elke poot om de beurt achterwaarts zet die krijgt een 8.
En ja zo is het bij jurysport altijd.
Je kan idd beter gaan springen. Jammer dat ik niet zo voor springen ben...

Vertel je wel effe de hele waarheid. Dit is nl enkel bij de LRV. ;)
Wil je jury's die wel cursussen gedaan hebt ben je vrij om naar de VLP te gaan maarja, dat willen de meeste dan niet want da's duurder :oo

Ik heb nieuwe jury's net zo graag als die wat al langer meedraaien. De nieuwe hebben vaak een frisse kijk op dingen en da's wel leuk :j Ik heb ooit een jury gehad, echt waar anderen mij 66% gaven gaf hij me 58% :') Uiteindelijk kon ik mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen en trof ik hem, na een van mijn proeven, in de kantine aan en ben ik gaan praten met hem. Als die man me nu ziet lopen of rijden, knikt hij nog altijd en ik vind het dood zonde dat hij zelden paarden jureert... Heb daar zoveel aan gehad, dus als je een jury waar je het niet mee eens was eens kan treffen, ook al gaat dat op een heel andere wedstrijd, ga dan eens op een normale manier in gesprek met die persoon! Is ontzettend leerzaam. Iig leerzamer dan "die stomme .....jury gaf me geen punten".

Ik denk dat jury's ook liever hebben dat je op een normale manier naar hen toe gaat en hen vraagt wat ze bedoelen of zelfs uit legt "waarom" je het er niet mee eens bent dan dat je achter hun rug gaat ze*ken over hoe rot ze wel jureren. Want dat komt toch wel een keer uit hoor.

shanti2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 12:23

Whoopi1 schreef:

das idd geen verkeerde opmerking

als je zelf aan het jureren bent heb je denk ik in eens een hele andere kijk op dingen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:00

ik reed laatst een proef in het M2

vergat mijn zweep en gooide hem dus weg en reed verder.
was een fijne proef. ja we mogen nog wat rustiger rijden
maar we zijn beide nogal heftig

word ik bij de jury geroepen, je bent nogal een druk persoon he?
ik zo hoezo. nou je mag je proef wel beter afwerken

nou kom op.. ze moet toch op mijn proef letten, niet op wie ik ben

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:12

Heeft toch niks te maken met wie jij bent?
Het heeft te maken met dat jij je proef niet goed afwerkt. Jouw paard doet zoiets niet uit zichzelf... en aangezien afwerken ook onderdeel van een proef is, let ze toch goed op je proef? Ik zie het probleem niet.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:14

nou ze nam mij wel als persoon, ipv ons als combinatie

want ik zei dat het klopte dat het netter moest, maar dat ik er erg veel moeite mee had met zo'n pittige merrie

maar ze zaagde er maar over door :=