wachten tot prijsuitreiking dressuur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Re: wachten tot prijsuitreiking dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:09

Ik mag aannemen dat dat uitschieters zijn en dat dat niet de norm is. Om dan bij voorbaat al te zeggen; nee ik ga niet wachten, vind ik echt onrespectvol naar de organisatie toe. Dat soort uitschieters zijn inderdaad erg vervelend, maar dat weet je toch niet van tevoren?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:13

Marliesje schreef:
Mijn laatste wedstrijd in Limburg maakten ze het wel erg bont. Anderhalf uur na de laatste start kwam de uitslag pas. En het werd zelfs nog later. Was een uur rijden van thuis, dus paard naar huis brengen ging ook niet. Toen hebben we echt lang moeten wachten.....

Ik heb een keer in Sleeuwijk (ruim 5 kwartier rijden) ruim 3 uur zitten wachten op de punten in de regen de kou en ik was potjandorie ook nog ongesteld :(

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:15

ik rijd nog geen wedstrijden maar fnrs proefjes en daar wacht ik altijd wel gewoon op de uitslag of je geslaagd bent of niet

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:16

Sjonniej; ik zal dat ook nooit bij voorbaat zeggen, zo had het ook niet over mogen komen. Maar als ruiter mag je van het secreatariaat wel een beetje professionaliteit verwachten en uiteraard geldt dat andersom ook. Als je je paard tussendoor weg kunt brengen is dat erg prettig. Maar als je een uur moet rijden en in het begin starten van een rubriek en het duurt dan ook nog eens errug lang. Nee dan hou ik het wel voor gezien, spijtig voor de organisatie, maar ook ik (en veel anderen met mij) willen nog wat aan de dag hebben behalve wachten ;)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:23

Als je hier het topic doorleest is dat toch wel de gebruikelijke gang van zaken; De meesten wachten dan nog wel op hun eigen puntjes, maar als ze geen prijs verwachten zijn ze gevlogen. Ik heb het dan ook niet in het bijzonder tegen jou of een andere bokker gehad.

Natuurlijk mag je van een secreatariaat verwachten dat ze hun best doen. Maar ik denk dat je daar ook wel vanuit kan gaan. Er is namelijk geen enkele organisatie die een wedstrijd organiseert om de ruiters te pesten, tenminste ik ben ze nog niet tegengekomen. Vaak is het overmacht dat ervoor zorgt dat de prijsuitreikingen zolang duren. Coupons die kwijt zijn, verkeerd ingevulde coupons, cijfer vergeten in te vullen, bijzonder geval waar ze niet uitkomen en wat ze aan de jury moeten vragen, die dan net weer bezig is met de volgende groep ruiters.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:28

Wat dat betreft is het hier in Brabant wel wat beter bekeken.
Je krijgt je punten en coupons pas na de prijsuitreiking, dus als je wilt weten wat je hebt gedaan, dan moet je wel blijven. :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:28

Ik ga dit winterseizoen voor het eerst weer starten sinds mijn ponyclubtijd (die was zo'n 11 a 12 jaar geleden) dus ben me een beetje aan het inlezen wat gangbaar is als het om protocollen terugkrijgen en prijsuitrijkingen gaat. Zo te zien verschilt dat nogal per wedstrijd/regio.

Meteen even een vraag erachteraan. Zo'n coupon bestaat uit meerdere vellen. Welke krijg je nou mee terug na de wedstrijd? De achterste?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:33

Verschillend Djilan, de voorste gaat iig naar de KNHS.

Bij het mennen moest je vroeger aan het begin van de wedstrijd je startkaart inleveren bij het secretariaat en die kreeg je pas na de prijsuitreiking terug, dus je moest wel blijven. Ze zijn er nu mee bezig om weer zoiets te verzinnen, zodat de prijsuitreikingen niet alleen met de prijswinnaars zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:36

Doe nu ook FNRS proefjes en wacht ook altijd. Toen ik een keertje KNHS wedstrijd startte was het ook wel erg rustig bij de prijsuitreiking, vind ik toch niet zo sociaal enzo.. Iedereen heeft hard gewerkt zo'n dag, dan is het ook wel leuk voor de winnaars als er nog een publiekje is lijkt me.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:37

asjemenou schreef:
Je krijgt je punten en coupons pas na de prijsuitreiking, dus als je wilt weten wat je hebt gedaan, dan moet je wel blijven. :)

Maar dat moet je geen 3 uur op de prijsuitreiking wachten neem ik aan. ;)

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:38

Asjemenou; dat lijkt mij echt totaal niet prettig. De paardensport gaat al zo veel tijd in zitten dan komt zoiets er ook nog bij. Als je pech hebt is jou rubriek snel afgelopen maar moet je wachten tot de prijsuitreiking die ze pas doen na alle rubrieken (zomerseizoen).

In onze regio worden de punten zsm bekend gemaakt en soms wordt er ook een voorlopige uitslagenlijst bij gehouden, dit vind ik de prettigste manier. Iedereen weet waar ie aan toe is. Degenen die weg willen gaan toch wel weg.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:38

kaatje77 schreef:
Maar dat moet je geen 3 uur op de prijsuitreiking wachten neem ik aan. ;)

Moet jij altijd 3 uur wachten dan?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:45

Soms moeten we idd uren wachten, maar dat weten we dan vantevoren.
Dan hangen er briefjes waarop staat wanneer de prijsuitreiking is.
Bij de kleinere wedstrijdjes is het meestal een half uurtje na de laatste start, kan ook een uur worden. Maar ik weet niet beter, dus ben er na al die jaren al wel aan gewend eigenlijk.

En met zijn alle wachten is ook wel zo gezellig. :)

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:46

Het liefste zou ik altijd wachten na mijn gereden proef, maar helaas moet ik ook wel eens werken op zaterdag of zondag. ;)
Inderdaad even aan een kennis vragen of ze coupon en eventuele prijs mee willen nemen. :)

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:50

Hier hebben ze altijd tussenuitslagen en dan kan je meestal wel zien of je er bij zit of niet. En dan weet je ook of je moet wachten of niet. 1x ben ik zo weggegaan. Was drijfnat en baalde zo van mn proef. Bleek dat ik toch 198 punten had en een 2e prijs.. Sindsdien wacht ik altijd op de tussenuitslagen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:08

Zilvermoon schreef:
dan kan je meestal wel zien of je er bij zit of niet. En dan weet je ook of je moet wachten of niet.

Staat er bij de tussenuitslagen dan wie er moet wachten?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:34

kaatje77 schreef:
Zoiets had ik woensdag.
Persoonlijk zou het netjes zijn om een half uur tot 3 kwartier na de laatste start in een ring de prijsuitreiking is.

Kom jij helpen bij onze wedstrijd? *D Ik ben dan uitgeteld, en wil ook graag zo vroeg naar huis

Fries94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:38

Meestal wel maar als ik als een van de eerste moet starten vraag ik wel eens of mensen van de ponyclub de coupons mee willen nemen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:25

Nibbit schreef:
Kom jij helpen bij onze wedstrijd? *D Ik ben dan uitgeteld, en wil ook graag zo vroeg naar huis

Dan gaan wij de volgende keer ook gewoon om 10 uur weg, dan is de eerste rubriek klaar en hebben wij ook wel weer lang genoeg gewacht, vanaf 7 uur 's morgens.....

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:04

Sjonniej schreef:
Zilvermoon schreef:
dan kan je meestal wel zien of je er bij zit of niet. En dan weet je ook of je moet wachten of niet.

Staat er bij de tussenuitslagen dan wie er moet wachten?

Nee als jij als 1 van de eerste gestart bent en van de helft staan de uitslagen er al op en je ziet dan al dat er wel 6 of 7 boven je zijn met meer punten hoef je niet te wachten want dan heb je toch geen prijs. Coupons liggen hier ook altijd al snel klaar zodat je ze mee kan nemen terwijl de uitslag nog nie geweest is

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 06:51

Ohhh.... Dan gaan wij de volgende keer als organisatie ook alleen een wedstrijd organiseren voor de prijswinnaars, wel zo makkelijk. Scheelt ons een lange tijd wachten en een hoop werk minder.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 11:29

asjemenou schreef:

Dat vind ik helemaal niks!
Als je niet goed gereden hebt is het prettig als je je coupons op kan halen en dan naar huis kan gaan.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 17:27

Ja, en dan is er dus helemaal niemand hier aan het einde van de rubriek. Ook gezellig!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 19:15

De prijswinnaars zullen dan overblijven, dat is hier ook zo.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 21:30

Lekkere prijsuitreiking heb je dan.
Dan is het meer van; Kom maar hier met die beker, dan kan ik tenminste naar huis.

Ik moet zeggen dat ik het echt heel erg jammer vind dat het niet meer gebruikelijk is om de wedstrijd netjes af te sluiten met de prijsuitreiking. Waarbij je de organisatie laat weten dat je hun werk waardeert, of zelfs de hoofdsponsor die de prijzen uit komt reiken. Maar het is iets wat er in de loop der tijd uitgegroeid is. Iedereen wil snel snel snel. We komen een uur voor de proef aan, aanmelden, rijden, coupon ophalen en snel weer naar huis. Ik ben dan ook bang dat dit er niet zomaar meer uitgaat.