Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dat is mijn pony..
geeft niet maakt niet uit 

)
vorame schreef:Ik denk dat we beter eens kunnen bekijken wat ieder nageeflijk en aan de teugel vind.
natuurlijk heb je er altijd bijdehande jury's bij zitten, die het liefste al een hoog opgericht paard in de ring zien lopen, maargoed helaas kun je hier niks aan doen 

Roozie1997 schreef:Zo heeft ze haar hoofd, kan ik hiermee B gaan rijden?![]()
![]()
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VOUFFMBX.jpg
IrisenUledi schreef:ben het er helemaal mee eens dan krijg je zelfs min punten voor niet uitevoerd
Lucky_Shana schreef:Ik weet niet bij welke vereniging jij rijdt, maar ik rij in de lrv.
Ik ben net met een nieuw paard in de B1 gestart. En ik zal eerlijk zijn, dat niveau is het laatste jaar erg omhoog gegaan. Vroeger moest je alleen maar zorgen dat je paard wat op de hoefslag liep en stap,draf en galop kon. Nu moet je juist op de letter rijden en je paard moet dus ook mooi aan de teugel lopen.
Ik vind dit overdreven. B1 hoort voor de jonge paarden te zijn of de nieuwelingen die nog niet zo goed kunnen rijden. Maar tegenwoordig komen er steeds mensen/kinderen met paarden/pony's met super papieren, dus die paarden lopen vanzichzelf al super chic! De middendraf is dan een makki.
Ik zeg wel, bij de paarden is het een hoger niveau dan de pony's.
Ik rij dus ook B1 en m'n pony heeft nog geen ervaring oid, dit seizoen doe ik dus ook enkel mee om haar wat te laten wennen aan al die drukte. Maar wat voel ik mij een buitenbeentje
) Je hoeft in je proef je paard niet aan de teugel te rijden! zolang je de figuren netjes doet priecies op de letter rijd de overgangen netjes doet je pony de galop netjes beheerst en jij zelf gewoon rustig rijd is er niks aan de hand. Maar het is gewoon per jury verschillend.
dus op commentaar kun je wel rekenen