afmelden vanwege de jury

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: afmelden vanwege de jury

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:02

Niet iedereen denkt zo Sjonniej, veel mensen rijden puur wedstrijden als ze punten kunnen halen.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:08

Mijn zusje en ik rijden op het zelfde paard en we hadden een keer een jurylid die wij onrechtvaardig vonden. We reden beide in het L1 en ik had 179 punten en mijn zusje 150. Mijn zusje heeft na de wedstrijd wel een half uur met de jury gepraat omdat ze haar punten maar niet kon geloven omdat ze voor haar gevoel heel fijn had gereden. De jury zei dat ons paard bij mijn zusje de gehele proef scheef liep (wat achteraf wel klopt).
Een paar maand later moesten wij weer starten en toen bleek dat we dezelfde jury hadden als toen een paar maand eerder.
We waren wel een beetje gespannen maar mijn zusje probeerde gewoon het commentaar van de vorige keer te gebruiken en een zo goed mogelijk proef neer te zetten. Aan het einde van de proef zat de jury met 2 duimen omhoog +:)+ en zei na de proef dat ze het zo knap vond dat mijn zusje zo vooruit was gegaan in die paar maanden tijd. Ze heeft haar toen 195 punten gegeven, dat is dus een verschil van 55 punten met de vorige proef. Hieruit blijkt dus dat je best bij een "beruchte jury" kunt gaan starten als je maar iets met het advies doet.
Bij mijn zusje heeft dat zeker positief uitgepakt.

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:09

Ik heb d'r ook een. Het ligt eraan waar ik die tegen kom, in een bekende bak ok, maar niet meer op een 'enge' locatie.

Ik startte met mijn (destijds nog) jonge beestje in de L1. Paard van degene voor me wilde niet langs het juryhok en kreeg 10 minuten om haar beest rustig te krijgen voor ze moest beginnen.
De mijne wilde ook niet langs het juryhok. Had ik er 2 keer rustig langs mogen stappen was er niets aan de hand geweest en had ze een nette proef gelopen, maar ik kom de ring in en moet meteen beginnen.

Toen ik (in de minuut die ik volgens mij dan nog heb) probeerde langs het juryhok te stappen om beestje op haar gemak te stellen, kwam ze meteen het hok uit, met de mededeling dat ik NU moest beginnen want ze liep al zo uit. :( Toen heb ik vriendelijk gezegd de proef niet te willen starten om geen onnodige druk op mijn paard te leggen. Paar dagen later nog een keer in die bak gaan rijden, en na 2 rondjes liep ze er zo langs.

Bedankt jury!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:09

Tel daar dan nog eens bij op dat je dat jurylid maar voor 1 proef hebt, heb je nog een 2e proef om goede punten te rijden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:12

Pebbles: IMO zie ik niet in waarom je dat een beruchte jury vind, scheef is scheef... Wat heeft hij dan precies mis gedaan om "berucht" te zijn? Gebrek aan rijkunsten zie je nu eenmaal op de protocol terug.

Patsy: waarom zou een jury moeten schuiven voor de ongehoorzaamheid van jouw paard? Ik heb ook een schrikkerige merrie, krijg ik geen tijd, tja jammer dan los ik het in mijn 1e proef op. Krijg ik wel tijd? Dankjewel, fijn dat je dat wil doen! (en dan ga ik ook gewoon bedanken want dat is geen verplichting voor hen)

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:17

pharagirlke schreef:
Patsy: waarom zou een jury moeten schuiven voor de ongehoorzaamheid van jouw paard? Ik heb ook een schrikkerige merrie, krijg ik geen tijd, tja jammer dan los ik het in mijn 1e proef op. Krijg ik wel tijd? Dankjewel, fijn dat je dat wil doen! (en dan ga ik ook gewoon bedanken want dat is geen verplichting voor hen)

Nou, omdat ik volgens de reglementen binnen 1 minuut na het startsein moet beginnen en in die minuut kan je dus een rondje stappen, op tijd voor A aandraven en beginnen). Bovendien starten we hier geen Z maar L1 met een 4jarige. Ik denk dan, waarom mag degene voor mij wel 10 minuten door de bak heenrijden?
Ik rijd niet voor de winst, maar voor een positieve wedstrijdervaring van mijn paard, en zolang ik mij daarbij aan de regels houd zie ik niet in waarom ik me door de jury af moet laten bekken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:21

Ik zal nooit afmelden voor een jury. Ik ben dan juist extra gedreven om goed te rijden. Ik vind dat echt mijn eer te na om me af te melden.
En trouwens, het gaat erom dat ik zelf een fijn gevoel heb over mijn proef, je rijdt daar voor jezelf hoor, niet om de jury te plezieren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:24

Patsy schreef:
pharagirlke schreef:

Nou, omdat ik volgens de reglementen binnen 1 minuut na het startsein moet beginnen en in die minuut kan je dus een rondje stappen, op tijd voor A aandraven en beginnen). Bovendien starten we hier geen Z maar L1 met een 4jarige. Ik denk dan, waarom mag degene voor mij wel 10 minuten door de bak heenrijden?
Ik rijd niet voor de winst, maar voor een positieve wedstrijdervaring van mijn paard, en zolang ik mij daarbij aan de regels houd zie ik niet in waarom ik me door de jury af moet laten bekken.

Die minuut mag ze je ook niets doen en dat mag je haar ook vermelden, ga je over die minuut mag ze je uitsluiten. Het vorige paard deed misschien lelijker. Een jury heeft me ook ooit tien min (na terechte uitsluiting) laten aan klooien met mijn merrie en de volgende kreeg ook gewoon haar minuut. Waarom? Omdat die van mij met levensgevaarlijke dingen bezig was en hij wist dat als hij me de bak uit stuurde ik nooit meer binnen hoefde te komen. Dat gunde hij me niet. Het paard na me was gewoon fris. Nu, drie jaar later, moet ik ook gewoon na een minuut binnen óók als mijn meid zich bedenkt dat het juryhokje ineens doodeng is! :')

Igorovic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:30

Ik heb me nog nooit afgemeld vanwege de jury. Ookal wist ik op voorhand dat ik geen punt zou rijden. Ik ging dan wel met een ander gevoel de ring in natuurlijk. Maar ik reed voor mezelf en wilde zelf een fijne proef neerzetten. Het was ook altijd weer een uitdaging om deze fijne meneer weer eens te verrassen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:36

Ik heb me weleens afgemeld ivm een bepaalde jury.
Door een uit de hand gelopen discussie tussen mijn instructeur en de betreffende jury kreeg onze hele club geen punten bij die man.
Dan rijd ik liever thuis mijn rondje ipv al die toestanden voor de wedstrijd te doorlopen wetende dat je toch geen eerlijke beoordeling krijgt.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:38

pharagirlke schreef:
Pebbles: IMO zie ik niet in waarom je dat een beruchte jury vind, scheef is scheef... Wat heeft hij dan precies mis gedaan om "berucht" te zijn? Gebrek aan rijkunsten zie je nu eenmaal op de protocol terug.

Ik noem dat een beruchte jury omdat mijn zusje op 1 punt na een verliespunt had gereden terwijl wij het verschil tussen haar en mijn proef geen 29 punten vonden (zij had 150, ik 179).
En bovendien staat deze jury er om bekend dat ze vaak of hele hoge punten geeft of hele lage punten, daarom noem ik haar een beruchte jury. Wij vonden het gewoon spannend om nog een 2e keer bij haar te starten na een paar maanden. Maar het heeft goed uitgepakt.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:47

Ik heb me nooit afgemeld wel eens heel onprettig gevoeld. Werd gejureerd door mijn oude lesgever, die mijn paard niets vond, rotbok wilde niks en zou nooit wat worden..
Hij kwam na de proef ook nog even inwrijven dat ik met een ander paard allang in het M had kunnen zitten etc etc...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:51

als ie overal scheef was mag het verschil nog wel wat meer zijn :(:)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:03

@sjonniej: ik ga me niet voor m'n plezier af laten branden. Als er mensen zijn die dat wel willen, vooral doen :D
Maar ik raak daar minder gemotiveerd van dus waarom mezelf dat aan doen?
Dan rijd ik thuis liever een fijn rondje met een fijn gevoel, dan een hoop toestanden en met een kater terugkomen. Daar is wedstrijden rijden te duur voor en kost het teveel tijd.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:04

Zeker weten meld ik af als er een bepaald jurylid die ik ken jureerd. :j

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:12

Patsy schreef:
Nou, omdat ik volgens de reglementen binnen 1 minuut na het startsein moet beginnen en in die minuut kan je dus een rondje stappen, op tijd voor A aandraven en beginnen).

Je hebt 45 seconden, geen minuut.

Ik ga niet afzeggen omdat er een bepaalde jury zit. Niet miepen maar rijden! :)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:15

Niet dat ik wedstrijden rijd, of zal gaan rijden..

Maar ik zou echt nooit afmelden vanwege een jury. Elk commentaar is toch welkom?
Of je er wat mee doet kan je altijd nog zelf beslissen. En after all: It's just for fun right?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:20

KarinvdM schreef:
Ik ga niet afzeggen omdat er een bepaalde jury zit. Niet miepen maar rijden! :)

He he, eindelijk iemand die gewoon zegt waar het op staat. Als jij altijd maar denkt fluitend winstpunten te halen moet je niet op wedstrijd gaan. Laat je maar eens beoordelen door die ene zeikerige jury, pas daarna kun je oordelen hoe het was. En was het bagger en zit die persoon er een volgende wedstrijd weer? Gewoon rijden, kijken wat er uit komt en als het dan weer oliebol is kun je altijd nog een gesprekje aangaan.

Alleen voor de punten rijden is een illusie. Kennisje is ook een zeer uhm.. gevreesd jurylid hier in de regio omdat ze zogenaamd laag punt. Ik durf hard op te zeggen dat degenen die een wp verdienen die ook krijgen, en je daar ook risico's voor moet durven nemen. Ze is ondertussen bijna klaar met de jurycursus lichte tour, dus zeggen dat het een slechte jury is is een ***excuus! ;)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:24

Ik zal t niet snel doen, maar 1 mevrouw heb ik écht geen zin meer in. Mocht ik die nog een keer tegenkomen blijf ik lekker thuis, scheelt een hoop geld en tijd :D
En niet eens vanwege de punten, daarmee zat ze niet anders dan mijn gevoel, misschien wel hoger zelfs. Maar NA de proef me bij je roepen, vertellen wat mijn paard precies aan welk been mankeert, niet luisteren naar wat ik te zeggen heb en blijven doordrammen op wat hij 100% zeker mankeert en ik m dus maar moet stoppen met rijden en m laten ophalen door de verzekering... (en dan nog 171 voor een rommelige proef he..)
Nee, sorry, daar kan ik NIETS van leren en kost me echt teveel energie. :+ (zeker als paard in kwestie niks mankeert, behalve toen giga veel stress vanwege iets op t voorterrein wat ik niet op tijd af kon laten vloeien)

En laatst, 168, als enige commentaar 2x "moet meer bodem dekken" vond ik wat lastig te interpreteren :') Maargoed, daar zou ik dan idd gewoon voor mn eigen gevoel en ervaring wel weer binnen rijden.

oh, en bij de gevreesde juryleden scoor ik meestal hoger dan verwacht, ook zoiets :D

JorisDy

Ik moet eerlijk zijn dat ik bij sommige jury's toch wel een kriebel in mijn maag krijg en de gedachte: '' kan net zo goed niet rijden.'' Maar heb me er nog nooit voor afgemeld ofzo :n.

Heb ooit een keer een jury gehad en reed echt altijd 179 bij haar :=. Maar gewoon blijven komen en me best gedaan en later reed ik 2 winspunten in 1 proef bij der :').

Udo2001

Een goede vriendin starte met haar goedgekeurde andalusier, toen de jury aan haar vroeg wat ze met dat circuspaard kwam doen. Nou sorry, vind het schandalig :( . Snap goed dat je dan niet meer wilt rijden bij zón jury.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:42

afgroeten doe ik niet snel, maar er is 1 jury hier in de buurt toch hard op weg op me dat eens te laten doen. :(
ik weet zelf wel dat ik het mezelf niet makkelijk maak door met een merens tussen de paarden te rijden. K rij dan ook echt voor mn lol wedstrijden, maar dankzij dit jurylid (wat ik helaas nogal eens tegenkom) begint de lol er wel een beetje af te gaan.
Terwijl een ander jurylid mij zeer positief heeft verbaast, nog nooit eerder had ik bij haar winst gereden, ze staat dan ook bekent als streng doch rechtvaardig, bij haar reed ik laatst zowaar dik winst( helaas zat in de andere baan mijn 'favo'(ahum) jury. Toch vreemd dat je in 10 minuten tijd ruim 20 punten verschil kunt rijden......

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:45

inkepink schreef:
Toch vreemd dat je in 10 minuten tijd ruim 20 punten verschil kunt rijden......

naja, opzich kan dat :D Heb wel es 40 punten ofzo verschil gereden, bij dezelfde jury, 15 min tussen de proeven :+ Vond het erg knap dat de jury na drama eerste proef weer volledig blanco de tweede bekeek en beide compleet terecht gepunt had :)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:53

Als je je in de week voor de wedstrijd afmeld, kost die wedstrijd je net zoveel geld als dat je hem gewoon start. Okee, je hebt niet die paar euro brandstofkosten als je die ook mee wilt tellen. Maar je startgeld ben je toch kwijt.

Hele lege coupons heb je inderdaad niets aan. Maar veel juryleden die (te) laag jureren, laten er hier en daar toch nog wat bijzetten. Daar kun je dan altijd nog wat van leren toch? Want een jury schrijft niet op dat je paard te weinig bodem dekt, terwijl hij zeer ruim liep.

(Jammer ook dat er met dit soort dingen nooit iemand denkt aan het wedstrijdsecretariaat die op het laatste moment de startlijsten weer kan gaan aanpassen, coupons kan veranderen, en al die dingen meer. Om dan nog maar de zwijgen over de deelnemers op de wachtlijst die wel graag hadden willen starten.)

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:03

ik heb me nog nooit afgemeld bij een bepaalde jury,ik doe dan juist nog meer mijn best.maarja een winstpunt zit er dan toch niet in, dat weet ik dan gewoon maar dan denk ik "ik ben hier voor mezelf en niet voor jou.