Kring Udenaren.. Nog maar 2 wedstrijden Pér Club

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 06:08

Met bovenstaande ben ik het helemaal eens, Als ik de keuze heb tussen Nistelrode en bijvoorbeeld Zeeland (en nu hoop ik dat ik niemand voor het hoofd stoot...) dan kies ik voor Nistelrode. Ik heb het "geluk" dat ik op de grens woon van de kringen Uden-Cuijk en Helmond, dus er voor mij altijd wel wat te kiezen valt binnen ee straal van 25 km. Het gegeven blijft dat er op dit moment gewoon weinig te kiezen valt binnen 1 kring en dat is jammer.

CM_

Re: Kring Udenaren.. Nog maar 2 wedstrijden Pér Club

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 07:30

Ik ben niet zo fan van Nistelrode.
Vind dat de mensen het goed organiseren. Maar beide keren vond ik de uitslag niet, totaal niet kloppen.
En dat had IMO te maken met naamsbekendheid van bepaalde ruiters.
Want een L1 proef waarin de ruiter niet doorzit tijdens de slangenvolte, gebroken lijnen en wijken, kan IMO niet bovenaan eindigen.
Maar ja wie ben ik :+

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 08:36

pebbels75 schreef:
Waarom kan dat bij ons ook niet losgekoppeld worden? Waarom geen regiokampioenschap als selectie voor de knhs kampioenschappen en laat de rest van het zomer en winterseizoen gewoon weer gezellige wedstrijden gereden worden...

Dit lijkt me ook niet wenselijk. Ik denk dat je door het rijden van de selecties in ieder geval wel de beste door laat gaan. Hiervan krijg je een beter beeld door het rijden van meerdere wedstrijden.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 08:55

pebbels75 schreef:
Frenka schreef:
Als ik het zo lees is het een combinatie van de vakantieperiode en de regel van maximaal 2 wedstrijden die ons nu 'de das' omdoet.
Ik heb toevallig afgelopen weekend de wedstrijdkalender zitten bestuderen en we moeten echt buiten Brabant om in augustus te kunnen starten.

Verder ben ik het helemaal met Carpediem dr post bovenaan deze pagina eens. Ik start ook veel liever de kleinere wedstrijden. Echt niet ivm zogenaamde mindere concurrentie of makkelijkere winstpunten of dat mijn paard op grotere wedstrijden 'lastig' is. Ik ga ook voor de gezelligheid op concours en deze is op kleinere wedstrijden wel te vinden en op grote vaak niet!
Verder is dat oefendressuren in Uden hartstikke leuk, maar ook duur en winstpunten tellen niet.

De meeste mensen willen toch niet in aug starten, de brabantse zijn al over 2 weken en het is vakantie periode, de kinderen gaan pas 7 sept weer naar school toe.

@ Pebbels75: De Brabantse zijn in het weekend van de 22e/23e voor de paarden. Ik had graag nog één of twee wedstrijden in augustus gereden, maar binnen de kring is er gewoon niets. Nu rij ik in augustus helemaal niets, behalve de Brabantse dan. Ik weet zeker dat als bijvoorbeeld in Uden het wedstrijd zou zijn op 16 augustus, deze afgeladen vol zou zitten.

@ Frenka: ben ik niet met je eens dat de gezelligheid op grotere wedstrijden niet te vinden is. Ik vind die grotere nu juist mooi, omdat je daar ook eens andere mensen en andere concurrentie tegenkomt.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:36

crossmonster schreef:
Ik ben niet zo fan van Nistelrode.
Vind dat de mensen het goed organiseren. Maar beide keren vond ik de uitslag niet, totaal niet kloppen.
En dat had IMO te maken met naamsbekendheid van bepaalde ruiters.
Want een L1 proef waarin de ruiter niet doorzit tijdens de slangenvolte, gebroken lijnen en wijken, kan IMO niet bovenaan eindigen.
Maar ja wie ben ik :+

Tja, Bregje, wat dacht je van Herpen afgelopen weekend????
Maar goed, nieuwe ronde, nieuwe kansen ;)

Edit: en dan ligt het natuurlijk niet aan de organisatie, want die was prima. De jurering was alleen wat minder en dan niet alleen in "mijn" klasse, maar ik hoorde binnen de vereniging dat er in bijna alle klasses laag gepunt was.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:12

Ja ik hoorde ook alleen maar klachten.

Tuurlijk zijn er altijd mensen ontevreden,maar ik vond het ook wel heel erg laag gejureerd...

Och er zijn meerdere plaatsen waar ik om die reden niet kom, Geffen bijvoorbeeld :x , had daar alle proeven gezien , uitslag klopte van geen kanten ....
Maar goed al doende leert men he.

Corruptie en voortrekkerij hou je altijd wel, jammer dat mensen daaraan meedoen. Misschien hebben ze het niet eens bewust in de gaten dat ze dat doen ..

Maar het jaagt wel de mensen weg.

Overigens ik heb ik aug 2 wedstrijden staan net buiten de kring, en ik vond er toch nog wel een aantal meer in een straal van 30 km.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:33

Eén keer een bedroevende uitslag is voor mij geen reden om weg te blijven, een volgende keer zitten er vast weer andere jury's. Als die het ook niet zo zien als ik, kan ik denk ik beter mezelf eens achter mijn oren krabben en zorgen dat ik beter ga rijden. :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:34

Nou helaas weet ik van de ponyklantjes die ik begeleid heb dat er clubs zijn die standaard geen punten geven aan bepaalde andere clubs.

Toeval of niet, ik vind het zonde van mijn geld om er nogmaals te starten.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:44

FrankavdT; even goed mn post lezen. Ik zei niet dat op grote wedstrijden helemaal geen gezelligheid te vinden is. Ik zei dat dit vaak niet zo is. Gelukkig zijn er uitzonderingen waar het dus wel gezellig is. Bijvoorbeeld Hippisch Festijn Grave vind ik persoonlijk wel heel gezellig, maar dat is wel buiten de kring :+

Wat de punten op wedstrijden betreft; tja het blijft een jurysport. Als ze eens wat lager uitvallen, baal je er van. Volgende keer maar weer beter. Je krijgt ook weleens je punten terug dat ze hoger zijn dan je verwacht had. It's all in the game ;)

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:01

@ Frenka, ik ben ook gestart op Hippische Festijn Grave, vond dat een superwedstrijd, inschrijven online, goede organisatie en ondanks dat de nummers 1,2, 3 en 4 van mijn ring als 1,2, 3 en 4 van onderen eindigden (waarschijnlijk schrok de jury daarna pas wakker) (ik ben nog nooit laatste geweest, maar nu dus wel :D ), zal ik daar volgend jaar waarschijnlijk wel weer starten.

Wat ik persoonlijk ook een hele fijne wedstrijd vind is Beuningen buiten, je kunt daar gewoon iedere maand starten. Zondag start ik (waarschijnlijk, ben 1e op de wachtlijst) in Liempde, volgende week in Heijen en de week erop in De Mortel, dus ik kom toch wel aan mijn wedstrijden :D

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:58

Ik heb het topic even globaal doorgelezen (dus niet iedere regel sorry als ik nog iets over het hoofd heb gezien :P )

Mij is het nog totaal niet ten oren gekomen dat een club maar 2 wedstrijden in de zomer en winter mag organiseren. Wij organiseren op het moment niet (misschien in de toekomst wel). Een enkele dingen die mij dan wel opvallen zijn :

- De wedstrijdkalender ieder jaar minder wordt
- Minder selectiemomenten (zie bijvoorbeeld springen pony's winter)
- Sommige clubs wel vele wedstrijden organiseren zoals Zeeland, Berghem enz. wordt dit dan beschouwt als uitzondering?
- En deze winterkalender (voor de gene die hem al gezien hebben) er staan dan wel vele selecties die samen vallen alleen in de maanden januarie t/m maart is er bijna niks te beleven.

Verder worden er in onze kring voor de pony's niet overdreven veel kleine wedstrijden georganiseert (dit was enkele jaren geleden veel meer). Ik weet niet of dit bij de paarden zoveel meer is. Zoals de wedstrijden bij Avenir (ik hoor er zelden iets over).

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:03

@ LovesHerPony: ik weet niet of de wedstrijdkalender echt "minder" is geworden. De grote echte concoursen zijn er bijna niet meer, maar er zijn naar mijn idee wel leuke wedstrijden voor in de plaats gekomen.
Wat betreft minder selectiemomenten, vorig jaar hadden we in kring Uden 5 selectiewedstrijden dressuur, dit jaar gelukkig maar 4. Ik vind 4 overigens een prima aantal.

Misschien dat het nu meer opvalt, omdat het in augustus erg rustig is qua wedstrijden. Vorig jaar hadden we bijvoorbeeld nog de mooie wedstrijd in Odiliapeel de week voor de Brabantse. Zij organiseren echter om de 2 jaar hun wedstrijd. Voor de rest van het seizoen heb ik genoeg wedstrijden kunnen rijden in de buurt, alleen het is niet altijd binnen de kring. Maar net buiten de kring wil niet eens altijd zeggen dat het ook een stuk verder weg is.

@ Frenka: dan nog ben ik het niet met je eens dat er op grote wedstrijden vaak geen gezelligheid is te vinden. Waarom vind je dit eigenlijk als ik vragen mag, waar zit em dat in?

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:00

Op grote wedstrijden is het allemaal wat onpersoonlijker. De ruiters zijn met hun eigen ding bezig, rijden hun proef en zijn naar huis.
Ik vind het juist gezellig om nog even te kletsen, of dat nu bij de trailers,kantine of het uitstappen is. Dat mis ik een beetje bij de grotere wedstrijden. Gewoon het elkaar even groeten.
Om maar een voorbeeld te noemen, degene die na jou moet rijden even succes wensen. Vind ik doodgewoon, maar soms kijken mensen je echt aan of ze willen zeggen voel jij je wel goed..

Maar misschien heb jij nog aanraders waar het wel gezellig is? Sta dr open voor om het een keer te proberen!

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:41

Dat heb ik nu juist NIET op de grotere wedstrijden. Ja natuurlijk is iedereen met zijn of haar eigen ding bezig, dat zijn ze ook op kleinere wedstrijden. De grotere wedstrijden vind ik dan weer leuker omdat daar meer mensen zijn om mee te kletsen.
En als ik ooit een jong paard mee neem, dan juist liever naar een grotere wedstrijd. Daar heb je de ruimte, is veel te zien en hebben mensen naar mijn idee meer begrip voor je jonge paard dan op een rustige kleine wedstrijd.

Bijvoorbeeld afgelopen weekend ben ik naar St. Michielsgestel geweest. Geen hele grote wedstrijd, maar ook niet erg klein. Een tent erbij, veel ruimte om te gaan zitten en wat te eten en te drinken, en waarbij je uitzicht had op de ringen, waardoor je bijvoorbeeld het Z uitstekend kon volgen.
Zo kwam ik daar bijvoorbeeld ook DL_ tegen, even mee gepraat en weer verder. Ook genoeg losrijruimte, parkeerruimte, noem maar op, zelfs voor de kinderen een zandbak aangelegd en leuke extra prijzen, zoals een aanmoedigingsprijs voor de als laatst geeindigde combinatie. Kortom, kei gezellig, mooi, maar wel groter als zo'n wedstrijdje van Avenir.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:36

Klinkt als een leuke wedstrijd, Franka :j

Zo hoor je nog eens wat :D

Ik heb voor mijn dressuurcarriere*ahum* alleen maar gesprongen en gecrossed, dressuurwedstrijden deed ik maar sporadisch, en ging voornamelijk met de ponyklantjes mee naar de concoursen.

Maar ik moet zeggen dat het mij niets tegenvalt qua sfeer.

Tuurlijk heb je een paar van die sneue trutjes die menen alles te zijn, en dan lekker beteuterd kijken als ze geen prijs hebben :')
Je voor de sokken rijden , in een najah soort van mislukte passage op het losrijterrein rijden en vervolgens hun B of L proefje verkloten :')

Och dat soort lui moeten er ook zijn, zodat wij, de normale ruiters , zich ook een beetje kunnen vermaken :D

Ik heb alweer een aardig clubje met mensen leren kennen die ik regelmatig tegenkom op de concoursen, en met de meesten maak ik gezellig even een praatje.
Succes wensen doe ik ook altijd , vind ik niet meer dan normaal :)

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:48

crossmonster schreef:
Tuurlijk heb je een paar van die sneue trutjes die menen alles te zijn, en dan lekker beteuterd kijken als ze geen prijs hebben :')
Je voor de sokken rijden , in een najah soort van mislukte passage op het losrijterrein rijden en vervolgens hun B of L proefje verkloten :')
Och dat soort lui moeten er ook zijn, zodat wij, de normale ruiters , zich ook een beetje kunnen vermaken :D

Heel herkenbaar! :D
St. Michielsgestel ben ik nog nooit geweest. Sla hem op voor volgend jaar!

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 12:24

@ Frenka: Het is dat Berlicum is afgelast dit jaar, maar dat is ook een hele gezellige wedstrijd, die moet je ook zeker opslaan! In de winter organiseren ze ook wedstrijden, zijn ook leuke wedstrijden. Of Lithoijen, een van de mooiste wedstrijden van het jaar vind ik zelf. Super georganiseerd, supermooi terrein, jammer dat het weer dit jaar niet zo mee zat. Of Schijndel, binnen én buiten, hele leuke wedstrijd elk jaar. Inderdaad beiden buiten de kring, maar echt niet ver weg. Binnen de kring Vorstenbosch op 19/20 september?

@ crossmonster: ik moest afgelopen zondag nog vol in de ankers met mijn paard omdat er een perfect opgemaakt amazonetje inclusief speldjes op d'r jasje langs kwam gesneld met haar nog perfecter opgemaakte paardje... Een sorry kon er echt niet vanaf, maar inderdaad stiekem wel een beetje lol toen haar paard stil ging staan in de ring, hij zag het niet meer zitten met haar... :D

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 12:27

@ crossmonster, hele stomme vraag, maar kan het zijn dat jij in Heeswijk hebt gereden eind juni?

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 12:34

Lithoijen is idd super. Ben ik dit jaar wel wezen kijken, maar zelf niet gestart. Schijndel ben ik nog nooit geweest.
Voeg ik toe aan mn lijstje ;)
Leuk om zo ervaringen uit te wisselen.

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 13:23

Maar nog even over de manier van selecties/regiokampioenschappen. Als wij dan geen regiokampioenschappen willen, waarom doen ze dat in andere provincies dan wel. Vinden jullie het niet raar van de knhs dat dit op deze manier getollereerd wordt? Je kunt toch niet zo een knhs kampioen uitroepen als de manier van selecteren comleet anders is in elke provincie??

Lithoijen was leuk maar wat een trutbodem dit jaar zeg. En idd over Herpen afgelopen weekend kreeg ik alleen maar slechte berichten terug!
Grave is elk jaar leuk!!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 13:42

crossmonster schreef:
Klinkt als een leuke wedstrijd, Franka :j

Zo hoor je nog eens wat :D

Ik hoop niet dat je hiermee mijn prachtige vliegende galopwissel bedoelt, in overigens beide proeven, zo jammer dat die in de B nog niet gevraagd wordt........... :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:11

Noppie, jij voelt je toch niet aangesproken als ik het over een sneu verwaand trutje heb :P :D

Jij herkende mij meteen in Afferden, wist meteen wie ik was :')
Okej ik geef toe dat ik meer berucht dan beroemd ben hoor :')

Franka, idd was ik ook in Heeswijk.
Eerste proef heb ik een beetje ruzie gehad met paard, ze vond het nodig om te doen alsof ze gedronken had, plus aangaloperen was volgens haar toch echt de bedoeling dat daar eerst een bok aan vooraf ging :+

Tweede proef reed ik op safe, 2 kleine foutjes, maar de 7ens en 8en voor wijken, middendraf en halsstrekken maakten de proef goed en toen was ik 1e :D

En wat betrefd die speldentrien, HILARISCH . In Heesch reed er ook zoeen. Je had dr kop moeten zien toen ze niet in de prijzen zat :')

Topic neemt een leuke wending zo.. maar niet de bedoeling..
Misschien een topic "kring uden" openen?

Schijndel is ook idd een fijn concours. Goed geregeld, alleen verschil temperatuur losrijbaan en ring vond ik van de winter wat minder.

Ook mijn prijs vond ik minder.... een zware zak met brokken... was een eind sjouwen naar de trailer :+

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:33

Een kring Uden huiskamertopic? :) Gezellig!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:37

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:42

andamoon schreef:
Het gaat erover Anne dat er ruiters/amazones zijn die graag willen rijden en als die mogelijkheid aan hun geboden wordt is dat toch prima, ook al is het een kleine wedstrijd? De ervaringen die ruiters en amazones met wedstrijden die verenigingen organiseren hebben, kunnen heel verschillend zijn. De één vind dit prettig en de ander dat. Het feit blijft dat als men op een kleine wedstrijd wilt rijden en men krijgt die kans en men kan er zijn/haar proeven/proef rijden dan is DAT het belangrijkste. Als de ruiters/amazones het prettig rijden vinden is dat mooi meegenomen. Iedereen heeft zo wel zijn wedstrijden waar hij/zij graag rijdt en ook waar men niet graag rijdt. Dat is het mooie als er dus meerdere wedstrijden georganiseerd worden. Je hebt de keuze om naartoe te gaan waar je wilt of niet.

Hier wordt ik eerlijk gezegd een beetje moe van, ik zeg dat ik er maar mijn mond over houd en blijkbaar moet er toch over worden doorgezevert. Het formaat van de wedstrijd boeit me werkelijk geen ene moer, dat is ook niet mijn punt wbt de wedstrijden van avenir. Ik neem aan dat jullie niet zitten te wachten op slechte publiciteit op het wereld wijde web, dus lok mij dan ook geen reacties uit. Wees zelf dan ook verstandig.

St. Michielsgestel was inderdaad een hele gezellige wedstrijd, ben ook erg veel bekenden tegen gekomen daar. Jammer dat ik zelf niet mee kon rijden, maar je kan niet alles hebben.

Verder vind ik Rosmalen altijd wel fijn rijden (binnen), daar is het altijd wel mooi rustig alleen de losrijbak is niet zo heel mooi.