Vereniging wil mij niet inschrijven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:32

u_nnamed schreef:
ik lees ook goed ik heb dit op de knhs site gevonden

In de disciplines dressuur, springen en eventing wordt voor het deelnemen met een hengst een startkaart verstrekt indien de deelnemer de leeftijd van 12 jaar (pony’s) of 14 jaar (paarden) heeft bereikt OF de deelnemer geklasseerd of is geweest in de dressuur klasse L2, het springen klasse L of de klasse M-samengesteld.

dit kan ik vinden op de knhs site duss ik weet nu ook niet hoe het zit..

@ Unnamed:

Dan moet de capslock OF toch echt EN zijn....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:34

marlinH schreef:
Kiwiko: Misschien is het wel een schouwhengst, zo eentje rijd ik ook.. daar gaan de ballen ook niet af.. :)

huh schouwhengst............. dat waren in mijn hele werkzame carriere slechts shetjes..... die je als ze TE stout werden even aan hun oren van de grond af tilde en een foei, met opgestoken vingertje........ toe jubelde

m1992

Re: PLEASE BEANTWOORD MIJN VRAAG!:O!!!!!!!HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:38

Hahah nou hier niet, rijd bij een kwpn fokker en die heeft een Welsh K D pony hengst als schouwhengst.. ;) En die is alles behalve rustig, je zou er niet eens mee kunnen starten.. :P

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:40

Unnamed, er staat toch "is, of, is geweest". Dus je moet L2 zijn / geweest zijn. De OF gaat dus heel ergens anders over. :)

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:50

Ze hebben inderdaad verzuimd de komma's neer te zetten.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:02

KiWiKo schreef:
TS.................. wat ben je nou aan het doen?

waarom laat je het dier hengst.........??? het zit jou in de weg, en het zit hem in de weg...........

ik snap er niks van

Ik begon al te denken dat ik de enige was die gelijk dacht; hakkie, takkie weg zakkie.
Beest is op leeftijd zeg je, duidelijk geen goed gekeurde dekhengst, dus is de beste en makkelijkste keuze castreren.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 08:05

Ik zie nergens de vraag staan over wedstrijden rijden. Jullie halen er allemaal het wedstrijdreglement bij, maar de vraag gaat niet over wedstrijden maar over de vereniging en de regels die de vereniging stelt. Die regels zijn niet op de KNHS-site terug te vinden. ;)

Iedere vereniging is door de KNHS verplicht een huishoudelijk reglement te hebben, en het kan dus zijn dat jouw vereniging dit in het huishoudelijk reglement heeft opgenomen.
Hetgeen je kunt doen is lid worden van een andere vereniging, die andere huishoudelijke reglementen heeft, of priveles nemen en geen verenigingsles.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 08:17

Snap ook niet je voor je lol een hengst hengst laat blijven.. vooral niet als je nu tegen je 'wedstrijdcarriere' aan loopt :D

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 08:33

Neonlight schreef:
Ik zie nergens de vraag staan over wedstrijden rijden. Jullie halen er allemaal het wedstrijdreglement bij, maar de vraag gaat niet over wedstrijden maar over de vereniging en de regels die de vereniging stelt. Die regels zijn niet op de KNHS-site terug te vinden. ;)

Iedere vereniging is door de KNHS verplicht een huishoudelijk reglement te hebben, en het kan dus zijn dat jouw vereniging dit in het huishoudelijk reglement heeft opgenomen.
Hetgeen je kunt doen is lid worden van een andere vereniging, die andere huishoudelijke reglementen heeft, of priveles nemen en geen verenigingsles.

Citaat:
en nu wil ik dus heeel graag dat laten zien op wedstrijden

het gaat haar JUIST om de wedstrijden , maar wil weten hoe ze dat niveau haalt
als ze niet mag lessen op de vereniging..

mensen wijzen haar er op dat ook al gaat ze lessen en loopt dit betreffende paard op zz niveau
dat ze niet mag starten als ze niet zelf eerder L2 (etc ) geweest is met een ander paard ..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 08:39

Haar doel is uiteindelijk wedstrijden rijden, haar vraag gaat over de regels van de vereniging.

Wie weet heeft ze een 2de paard waarmee ze in de tussentijd gewoon de benodigde klassering haalt, wie weet heeft ze die klassering allang op zak. De vraag gaat over of de vereniging dit kan doen. Niet of ze mag starten met dit paard.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 08:40

u_nnamed schreef:
In de disciplines dressuur, springen en eventing mag je een hengst uitbrengen wanneer de deelnemer de 12-jarige leeftijd (op ponywedstrijden) of 14-jarige leeftijd (op paardenwedstrijden) heeft en geklasseerd is OF is geweest in de klasse L2 dressuur, de klasse L springen of in de klasse M eventing. In de discipline mennen geldt dat een deelnemer een hengst mag uitbrengen wanneer de deelnemer de 14-jarige leeftijd heeft bereikt. Het is FNRS-ruiterpaspoorthouders niet toegestaan om een hengst uit te brengen op wedstrijden.

@ mo_van_dijk

dit kopier ik van de site ik heb alleen even de letters OF groter gezet dus voordat je ,mij beschuldig dat ik niet goed lees denk ik dat je zelf maar even je bril moet gaan poetsen

Unnamed, het gaat in dit geval niet alleen om het woordje 'of' maar ook om dat stukje ervoor. Ik heb het even vet gemaakt. Behalve de leeftijd gaat het er dus ook om dat je L2 geklasseerd bent of ooit geweest. De tweede of slaat dus op het geklasseerd zijn ipv op de leeftijd.

Mo_van_dijk heeft in dit geval 100% gelijk, dus het is niet zo netjes om iemand zo aan te spreken terwijl je zelf inderdaad niet goed leest.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 08:43

nou dat antwoord is simpel

JA een vereniging mag dat doen ..

apple denk dat mo van dijk echt of bedoelt tenminste zo komt het over

wat Unnamed probeert duidelijk te maken
je moet dus minimaal L2 zijn OF geweest zijn met een ander paard ..
wil je "officiele" wedstrijden mogen starten met een hengst

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 08:54

Ik begrijp dat precies andersom uit de eerdere discussie :D :D

Mo van Dijk heeft het goed, Unnamed denkt dat het leeftijd is of L2 geklasseerd.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:25

sorrie gooi de namen door elkaar
je hebt gelijk :Y)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:31

Dank je wel apple.... :D

Jammer dat de TS nog niet heeft gereageerd op onze reacties!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:34

KiWiKo schreef:
marlinH schreef:
Kiwiko: Misschien is het wel een schouwhengst, zo eentje rijd ik ook.. daar gaan de ballen ook niet af.. :)

huh schouwhengst............. dat waren in mijn hele werkzame carriere slechts shetjes..... die je als ze TE stout werden even aan hun oren van de grond af tilde en een foei, met opgestoken vingertje........ toe jubelde

Bij het bedrijf waar mijn schoonbroer werkt gebruiken ze ook geen shetjes als schouwhengst, en die jongen vermaakt zich prima.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:40

Idd je hoeft niet EnEn te zijn en te rijden Het is OfOf.
Dus in dit geval ...Ts is 15jr en mag dus gewoon starten met deze hengst!!!
Ik zou een andere vereniging zoeken!
Sucses

In mijn tijd toen ik 16jr was móest ik M gereden hebben om te starten met een hengst.
En even daarna hoefde dat niet meer als er aangetoont kon worden dat ik de hengst al langer trainde en er onderlinge wedstrijden mee starte....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:43

@ Vivana,

Heb je wel de quote gelezen uit mijn post van het regelement en de reactie van Apple.

Als je 14 bent EN geklasseerd bent / geklasseerd bent geweest in het L2, L spr. of M SGW mag je een startkaart aanvragen.

Dat sommige verenigingen deze regel ook hanteren om in hun verenigingslessen te mogen rijden, vind ik persoonlijk een goede zaak!

Het streepje / is eigelijk of, maar dat is geloof ik nogal verwarrend ;)

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:54

Poeh lees dit net ff door...
Dacht ook dat er misschien iets heel ergs aan de hand was, aan de schreeuwerige titel te zien. Valt allemaal best mee dus.
Ben wel benieuwd wanneer de TS gaat reageren. Want volges mij heeft ze dat nog helemaal niet gedaan, na al jullie adviezen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:55

Ze is gisteravond nog wel online geweest. Ze heeft het misschien wel gelezen, alleen niets gepost!

Jammer...

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:00

Hmmm, ik laat de regelgeving van de KNHS maar even buiten beschouwing, dat is in feite haar eigen zorg. Ik vraag me wel af waarom die titel zo hysterisch is opgsteld en dan al die CAPS, gruwelijk irritant en nogal overdreven. En daarbij, er zijn al 3 pagina's commentaar op het megaprobleem gegeven en ts is nog steeds buiten beeld? Ergerlijk.

Maarloeesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:02

ook raar, nog nooit van gehoord.
bij ons op de club rijd ook gewoon een hengst mee..
Priveles een optie?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:22

u_nnamed schreef:
jullie zeggen dat 12 of 14 moet zijn EN minninaal L2 springen L enz. maar ik zeg dat je 12 jaar OF L2 dresuur enz. moet zijn wat ook op de link staat dus ik snap jou vraag niet

dat staat er niet in de link, beter lezen.

In de disciplines dressuur, springen en eventing mag je een hengst uitbrengen wanneer de deelnemer de 12-jarige leeftijd (op ponywedstrijden) of 14-jarige leeftijd (op paardenwedstrijden) heeft en geklasseerd is of is geweest in de klasse L2 dressuur, de klasse L springen of in de klasse M eventing. In de discipline mennen geldt dat een deelnemer een hengst mag uitbrengen wanneer de deelnemer de 14-jarige leeftijd heeft bereikt. Het is FNRS-ruiterpaspoorthouders niet toegestaan om een hengst uit te brengen op wedstrijden.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:15

Voorbeeld:
Mijn dochter is 14 en is geklasseerd geweest M1 dressuur.
Die mag dus een hengst starten zowel bij de pony's als bij de paarden.
Kennis van mij is 24, hoogste klassering B dressuur... die mag dus geen hengst uitbrengen in de sport...
En nee, mijn dochter brengt geen hensgt uit, mag dat ook niet van mij....
Precies wat Kiwiko zegt, hebben ze ze niet meer nodig, dan laten ruinen...

aslo

Re: Vereniging wil mij niet inschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:32

Precies, toen mijn dochter 12 was hebben we een 10jarige hengst gekocht. Zij was B+2 en mocht derhalve geen hengst uitbrengen Toen gold overigens ook nog de 14 jaar grens bij de pony's mbt hengsten, dus 2 redenen om niet te mogen starten.
We hebben 'm lekker laten ruinen en staat sinds 2 jaar heerlijk samen met onze merrie in de wei. Echt dikke mik die 2, dus alles en iedereen blij.