respect tijdens losrijden!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:01

Urielle schreef:
dorieeen schreef:
Ik doe het zelf ook wel eens, maar alleen bij de gene die mij bijna omver rijden ghehe, maar ik rij vaak ook gewoon wel de lijnen die ik wil rijden tijdens het losrijden, & ben gewoon echt helemaal geconcentreerd op m'n pony. & tja soms knal ik dan bijna tegen iemand aan, maar dat is toch logish? vaak zijn inrijtereinen best wel klein dus dan heb je dat, ik heb liever paar keer bijna een botsing dan dat m'n paard niet goed los is. :)

Tof ben jij :\ Ik weet heel wat ruiters die alle moeite doen om hun paard een beetje op hun gemak te krijgen tussen het losrijden met anderen en jij bonkt iedereen gewoon ondersteboven? Vind ik echt echt echt niet kunnen. Veiligheid gaat voor een winstpunt!

Nee zo bedoel ik het niet ik let wel op, maar soms knal je bijna tegen iemand aan, op inrijtereinen rij je elkaar sowieso altijd in de weg. & moet je rekening houden met anderen. & als ik een keer van hand verander wil ik daar best een kronkeltje in maken om om iemand anders heen te rijden.
& ik zeg; maar alleen bij de gene die mij bijna omver rijden. Ik let heus wel op hoor & zou niet als een of ander arrogant kind tegen iedereen op rijden, maar soms rijden ze je gewoon expres voor de voeten. En ga me niet vertellen dat je nog nooit bijna een botsing gehad hebt want dat kan niet.
Ik zou trouwens ook niet onder de indruk zijn van de Z ruiters, als ze mij meer dan 1 keer bijna omver rijden zou ik er gewoon wat van zeggen. O:)

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:04

_10_ schreef:
dorieeen schreef:
ben gewoon echt helemaal geconcentreerd op m'n pony, tja soms knal ik dan bijna tegen iemand aan, maar dat is toch logish? vaak zijn inrijtereinen best wel klein dus dan heb je dat, ik heb liever paar keer bijna een botsing dan dat m'n paard niet goed los is. :)

Sorry maar dit vind ik echt niet kunnen!!
Want na een paar keer bijna botsing zit het er natuurlijk aan te komen dat je een keer echt botst!!
En misschien is jou paard daar niet van onder de indruk maar je kan een ander paard daar echt angstig mee maken!
Dus als je idd zo vaak bijna botst wordt het misschien tijd eens wat beter op te gaan letten!!

Ik rij al 19 jaar wedstrijd, in alle klasses van de basissport, en heb in al die jaren slechts 2x bijna een botsing gehad.
Wat beter opletten zou dus geen kwaad kunnen!

Nou zover zou ik het niet latenkomen, & ik doe ook heus wel m'n best om niet te botsen, maar ik rij wel gewoon waar ik rijden wil.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:10

dorieeen schreef:
Nou zover zou ik het niet latenkomen, & ik doe ook heus wel m'n best om niet te botsen, maar ik rij wel gewoon waar ik rijden wil.

En dát is dus een foute instelling!
Op een wedstrijd heb je rekening te houden met elkaar en kan je nu eenmaal niet altijd rijden waar je zou willen.

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:12

Nee dat is helemaal geen foute instelling.
Ik rij wel met respect waar ik rijden wil.
Jullie lezen ook gewoon niet jij qoute een stukje van mij waar in staat dat ik WEL M'N BEST DOE OM NIET TE BOTSEN.
Ofterwijl dat ik wel rekening hou met anderen, maar dat ik ook wel eens voor iemand anders langs schiet.
& dan zeg jij dat ik rekening moet houden met anderen...... :Y)

double

Re: respect tijdens losrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:17

Dus voor iemand langsschieten en het risico op een botsing bewust voor lief nemen, dat is rekening houden met anderen?
Sjeetje, van welk universum kom jij? :+

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:21

Urielle schreef:
dorieeen schreef:
Ik doe het zelf ook wel eens, maar alleen bij de gene die mij bijna omver rijden ghehe, maar ik rij vaak ook gewoon wel de lijnen die ik wil rijden tijdens het losrijden, & ben gewoon echt helemaal geconcentreerd op m'n pony. & tja soms knal ik dan bijna tegen iemand aan, maar dat is toch logish? vaak zijn inrijtereinen best wel klein dus dan heb je dat, ik heb liever paar keer bijna een botsing dan dat m'n paard niet goed los is. :)

Tof ben jij :\ Ik weet heel wat ruiters die alle moeite doen om hun paard een beetje op hun gemak te krijgen tussen het losrijden met anderen en jij bonkt iedereen gewoon ondersteboven? Vind ik echt echt echt niet kunnen. Veiligheid gaat voor een winstpunt!

IDD! waar ry jij altyd wedstryden Dorieeen? want daar kom ik dan liever niet, godsamme zeg!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:22

ik vind sommige ruiters erg arrogant, ook al zijn ze dan niet bezig met zijgangen, willen ze je toch omver rijden. Ik vind gewoon dat je met zn alleen in de bak moet kunnen rijden, en niet dat er een paar zijn die de hele boel verpesten doordat zij tijdens het losrijden zich zo goed voelen dat ze de hele bak voor zich hebben

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:24

Ik vind dat je ook geen juiste instelling dan hebt. En anders had je het in je eerste post al anders moeten uitleggen maar zo komt het over alsof het je niks uit maakt wat er gebeurt als jij maar kan rijden. Zo komt het op mij een beetje over nu.

Ikzelf vind het ook vervelend die drukte etc maar probeer gewoon altijd de lege plekken op te zoeken en voordat ik een oefening wil doen kijken of ik de juiste ruimte hebt om de oefening op dat moment ook te doen. Het zijn niet alleen de z ruiters die niet oppassen. Er zijn vele mensen die zichzelf gewoon te goed vinden of ze nou b rijden of z en die kijken voor niemand dan uit jammer dat er zulke ruiters tussen zitten.

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:25

Precies. Men moeder heeft een keer gehad dat een ander paard uithaalde
& dat die van me ma schrok en gelyk zn been op sloot sprong. NICEEEEEEE

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:27

Wietsje92 schreef:
ik vind sommige ruiters erg arrogant, ook al zijn ze dan niet bezig met zijgangen, willen ze je toch omver rijden. Ik vind gewoon dat je met zn alleen in de bak moet kunnen rijden, en niet dat er een paar zijn die de hele boel verpesten doordat zij tijdens het losrijden zich zo goed voelen dat ze de hele bak voor zich hebben

Even serieus.. denk je nou echt dat de 'arrogante' wedstrijdruiters je bewust in de weg of omver WILLEN rijden? Met daarbij het risico genomen dat ze hun eigen paard een blessure kunnen laten oplopen?
Iedereen komt op wedstrijd met het zelfde doel.. Een wedstrijd dressuur/springen te rijden.. Niet een wedstrijd hoeveel-combinaties-kan-ik-omver-rijden..

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:28

Howwww jullie begrijpen me verkeerd! :P Ik schiet natuurlijk niet voor iemand langs die in galop is of in een middendraf is, maar als ik rustig draaf, & die gene stapt, dan kan ik daar makkelijk in een middendrafje voorlangs. iedereen heeft wel eens bijna een botsing.
Ik doe niet lomp tegen iedereen aan crossen ofzo. maar ik rij wel waar ik wil, en als het niet kan dan kan het niet, maar als het wel kan kan het wel.
Ik ga heus niet iemand bewust in de weg rijden hoor.

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:29

owja double wees maar gerust hoor meid, ik woon in drenthe.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:31

dorieeen schreef:
Howwww jullie begrijpen me verkeerd! :P Ik schiet natuurlijk niet voor iemand langs die in galop is of in een middendraf is, maar als ik rustig draaf, & die gene stapt, dan kan ik daar makkelijk in een middendrafje voorlangs. iedereen heeft wel eens bijna een botsing.
Ik doe niet lomp tegen iedereen aan crossen ofzo. maar ik rij wel waar ik wil, en als het niet kan dan kan het niet, maar als het wel kan kan het wel.
Ik ga heus niet iemand bewust in de weg rijden hoor.

Dat vind ik dus associaal!!!
Want als ik daar met mijn jonge paard rij is de kans dat die zich kapot schrik en bang wordt érg groot aanwezig!!!!
En waarom?? Omdat iemand het nodig vind vlak voor mij langs de middendraf in te zitten :?
Waar is dat nou goed voor?!!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:32

dorieeen schreef:
owja double wees maar gerust hoor meid, ik woon in drenthe.

Gelukkig wel ;)

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:32

ik zeg toch dat ik het alleen doe als het kan. & als jou jonge paard daar niet tegen kan moet je hem maar niet meenemen op wedstrijd, & hij leert daar alleen maar van,
maar jullie hebben me gewoon verkeerd begrepen,

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:34

Precies. of wat als die gene juist wilde afwenden en jij komt daar uit het niets met een noodgang
aan ryden?

UHH! jij spoort echtniet hea, wie geeft jouw het recht om te zeggen dat je met een jong paard
niet op wedstryd moet gaan. juist wel. maar neit als er van die lege dozen als jouw byv. op
zo'n wedstryd rond huppelen!

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:36

Nee maar die lopen dus wel op wedstrijd rond! :D
Ofterwijl met inrijden mag ik geen middendraf rijden?
want als er jij af wilt wenden & niet uitkijkt krijg ik een botsing.
ik vind het beetje achterhaald.

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:40

die lopen er wel?

Tuurlyk mag je dat wel, maar doe dat niet vlak langs iemand
maar als je de ruimte ergens hebt.
Nee want jij komt in een versnelde gang aanryden, dus in principe
zou jij als eerste rekening moeten houden met die gene op de ''hoefslag''

_10_

dorieeen schreef:
ik zeg toch dat ik het alleen doe als het kan. & als jou jonge paard daar niet tegen kan moet je hem maar niet meenemen op wedstrijd, & hij leert daar alleen maar van,

Ik zeg het niet snel, maar jij spoort echt niet :+

Jasterina

ik hou me aan de regels maar als hun arrogant zijn ben ik het ook :o
Vaak kijk ik een beetje wat voor ruiters het zijn.. Want Z ruiters kunnen hun paard beter op de rem zetten dan mij of andere kinderen :+ ;)

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:42

Jasterina schreef:
ik hou me aan de regels maar als hun arrogant zijn ben ik het ook :o
Vaak kijk ik een beetje wat voor ruiters het zijn.. Want Z ruiters kunnen hun paard beter op de rem zetten dan mij of andere kinderen :+ ;)

Ja dat bedoel ik dus ook te zeggen.

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:43

_10_ schreef:
dorieeen schreef:

Ik zeg het niet snel, maar jij spoort echt niet :+

Beter dat jij dat zegt dan iemand met het volle verstand! ;)

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:43

Waarom kunnen Z ruiters dat beter dan? ik ry niveau L en train met me paard thuis ook gewoon
van uit galop naar stap. dat is toch gewoon goed je overgangen beheersen.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:44

Helemaal gelijk.
Maar je hebt de regels en als iedereen die naleeft heb je niet snel een probleem.
Ik kan mijn paard niet op de 'rem' rijden, want dan ontploft ie en dan zijn we nog verder van huis. :+
Verder zie ik niet in dat ik mijn paard zou moeten inhouden en te hard op 'safe' moeten rondrijden, omdat er andere zijn die hun ding maar doen.
Laat hen maar opletten! Ik ga niet situaties opzoeken, maar als de confrontatie er is, dan houd ik me aan de regels en veronderstel ik dat die anderen die regels ook kennen.
Tuurlijk kan je je eens vergissen, maar dan zegt een vriendelijk sorry of pardon veel meer. En dan is het ook aanvaard, ik ben echt niet rancuneus ofzo en rij nog altijd voor mijn plezier, maar wil wel een goede voorbereiding hebben.

Idd een jong dier in de ring kan het vaak lastigers maken, en daar heb ik alle begrip voor. Maar dat vind ik ook wel een beetje de organisatie en je eigen verantwoordelijkheid. Een jong dier loopt in de lagere proeven dus houd die in dezelfde inrijring. Een stuiteraar in het Z is gewoon overlast, ff bruut gezegd.

double schreef:
Wietsje92 schreef:

Even serieus.. denk je nou echt dat de 'arrogante' wedstrijdruiters je bewust in de weg of omver WILLEN rijden? Met daarbij het risico genomen dat ze hun eigen paard een blessure kunnen laten oplopen?
Iedereen komt op wedstrijd met het zelfde doel.. Een wedstrijd dressuur/springen te rijden.. Niet een wedstrijd hoeveel-combinaties-kan-ik-omver-rijden..

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:44

dorieeen schreef:
Beter dat jij dat zegt dan iemand met het volle verstand! ;)

:?