Aftrek verzorging, voor wp!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:33

jankawijnsma schreef:
Eerlijk is eerlijk, 179 punten is extra balen, dat vind toch iedereen?

Als een paard normaal altijd winst loopt baal ik best van 179. Niet van dat puntenaantal maar omdat die proef dus niet goed gereden was.
Met een paard wat helemaal nog niet klaar is om winst te lopen ben ik op 179 soms best trots, dan zijn we er bijna! Dus 179 kan ook best een hoopgevend puntenaantal zijn.

Ik ga ervanuit dat jury's me punten geven voor wat ze het waard vinden en dan is het altijd leuk om winst te rijden, maar als dat niet is dan heb ik dat paard verkeerd voorgesteld. Die fout ligt niet bij de jury.

Liever dat ze me dan even langer in een lagere klasse laten hobbelen dan dat ze me een klasse hoger finaal op mijn bek laten gaan. Dat is nl. al helemaal niet leuk!

ontherun

Re: Aftrek verzorging, voor wp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:42

Volgens mij denk ik hierin net zo als Urielle :j

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:47

Sinterklaas is in December, dus voor cadeautjes moet je daar zijn. 179 punten is gewoon balen, maar het is wel de confrontatie met de realiteit - net niet goed genoeg gereden voor een wp er bij dus.

Zelf zou ik zowieso langer in mijn klasse blijven rijden als ik steeds rond de 180 punten zou zitten - voor mij een bewijs dat ik het gevraagde nog maar net aan beheers. Pas als je scores van rond de 190 gaat rijden, vind ik dat je rijp genoeg bent voor een klasse hoger. Hardlopers zijn doodlopers.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:52

Wat kan een samenkomst van punten van 179 nou vertellen dat het net niet genoeg is voor een wp? Als je 178 hebt of lager, dan vind ik dat wel het geval. Maar dat éne puntje....

Een jury weifelt ook wel eens tussen een 5 of een 6, of een 6 en een 7. Het is dan maar net wat de jury kiest, want voor hetzelfde geld had het ook een 6je kunnen zijn bijvoorbeeld. Om maar even een dwarsstraat te noemen.

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:59

Jeetje, waar zit je je druk om te maken! Zeur eens niet zo, 179 punten is geen winst, punt uit. En ja, dat ene puntje maakt het verschil, ergens moet de grens getrokken worden, deal with it. Of ga anders dammen of een buitenrit maken, als je daar niet tegen kunt.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:01

Dit is een discussieforum en daar mag best over gediscussieerd worden. Sorry dat ik jou het laatste woord niet geef.
En maak je geen zorgen hoor, ik heb nog nooit zulke punten gereden. Ik ben alleen maar benieuwd naar jullie meningen.

Hoef je niet direct zo neerbuigend te reageren. Jij vind dit onderwerp anders ook een reactie waard. Dus wat je zojuist meld, vind ik grote onzin en helemaal zonder toegevoegde waarde.
En erg kinderachtig bovendien om iemand zo onderuit proberen te halen. Echt zinloos. Sorry hoor.

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:06

Over neerbuigend gesproken.... zie eens hoe je zelf reageert.....

Klaarblijkelijk zit het je nogal hoog want je zit steeds maar te zeuren over hetzelfde - dat het oh zo boehoe oneerlijk is dat mensen met 179 punten naar huis gaan.... *zucht*

Dressuur is een jurysport, leer er mee leven. 179 punten is geen winst, simpel. Dat is een regel, niet door mij bedracht, maar door de KNHS, punt uit. Als je het hebt, pech gehad, had je beter moeten rijden, had je winst gehad. Kun je lang over discusieeren, of kort, het is zoals het is.

Altijd dat eeuwige gemekker over jury's en hoe oneerlijk het wel niet is. Uiteindelijk ben JIJ degene die het in de ring moet laten zien en als je dat nalaat, zul je het terug zien in je punten. Wat is daar nu zo moeilijk aan?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:17

Ik geloof dat ik degene was die interesse toonde in jou en met behulp van vragen wat meer te weten zou komen. Krijg ik gelijk zo'n rare reactie terug. Ik kan zelf ook van me af bijten indien nodig. Vind dat altijd zo apart als mensen maar denken even met een poedersuiker even het sufkutje onderuit te kunnen halen. Hou het gewoon netjes. Het is maar een discussie. En als je daar geen zin in hebt, reageer je niet.

Ik blijf erbij dat je met 179 toch op een fractie na gemiddeld op een 6 zit, dus dat dat ene puntje niet kan verklaren waarom het geen wp is. En dat mag ik vinden. Punt. En dat zit me niet hoog. Ik weet niet of je verder hebt gekeken bij je aanmelding op bokt; maar het is toch echt een discussie forum en dit subforum wordt ook nog eens aangekaart met 'vragen en discussies'.

Ik mekker niet over jury's. Ik mekker sowieso niet, heb alleen een vraagteken bij 179 punten. That's it. Klaarblijkelijk zit het jou ook hoog, gezien je vlijmscherpe reacties.

Discussieren staat vrij en zou daarom ook met enig respect behandeld willen worden. Dankjewel.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:18

smeetjoew schreef:
Wat kan een samenkomst van punten van 179 nou vertellen dat het net niet genoeg is voor een wp? Als je 178 hebt of lager, dan vind ik dat wel het geval. Maar dat éne puntje....

Een jury weifelt ook wel eens tussen een 5 of een 6, of een 6 en een 7. Het is dan maar net wat de jury kiest, want voor hetzelfde geld had het ook een 6je kunnen zijn bijvoorbeeld. Om maar even een dwarsstraat te noemen.

Hier klopt dus helemaal niks van.
179 vertelt niks over de proef want dat scheelt maar 1 punten, maar 178 of lager dat zegt het weer wel wat over de proef :?
Die 178 scheelt er maar 1 met 179 dus waar trek je de grens.

Verder kan ik me goed voorstellen dat je er niet blij mee bent. tegelijker tijd vind ik dit echt een waardeloze instelling! 180 punten is de grens waarop je winst rijd, dat betekend dat het net voldoende is. Dit lijkt me niet echt de manier waarop je je punten wil scoren.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:47

smeetjoew schreef:

Klopt. Met 180 of 181 kijk ik dan soms ook wel wat sip hahaha. Dan valt het stiekem toch een beetje tegen! :D

Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:12

aerdenhout1 schreef:
Ik vind 1.79 altijd zo...tja..kinderachtig( en dan meer voor je eigen gevoel!). Zeker als het je net die ene punt scheelt voor winst.
Hier hebben ze vandaag in elk geval DIK winst gereden...een met maar liefst 4 , een met 3 en een met 2 winst! En zo hoort het natuurlijk ook,dat weet ik wel, als het 1 winstpunt is,of in dit geval net niet, is het ook maar met de hakken over de sloot zeg maar.

4 winst in 1 proef? :P Dat kan niet :)) Of bedoel je verdeeld over 2 proeven? :)

Ik ben het met de rest eens, gewoon de rest van je proefje netter rijden, dan maakt dat puntje voor de verzorging niet meer uit :n

Pink_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 17:18

smeetjoew schreef:
Als dat die situatie is Pink_; vind ik dat wel heel kinderachtig van de jury... Dat is ook onaanvaardbaar. Dat mag gewoon niet. Net alsof ze het je misgunnen een wp te halen en toch heeft de betreffende jury je toch zodanige punten gegeven dat het er toch redelijk uitzag voor een krappe wp.

Ja idd! En dan rijd ik ook nog met me fries (A) Daar hebben ze het ook allemaal wel op tegen :P

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:24

euhm helaas weet ik van een paar jury leden die wel degelijk eerst de punten tellen en dan de punten voor verzorging geven....

tja 179 is knullig..... maar inderdaad, als je constant met de hakken over de sloot gaat ben je niet toe aan een hoger niveau

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:27

Waarschijnlijk ben ik de enige die met 179 punten nog best tevreden is. Ik rijd dan geen officiële wedstrijden, maar als je 179 punten haalt, lijkt mij dat je dan denkt dat je bijna een winstpunt hebt, en dat geeft dan misschien net weer dat ene beetje extra pit om de volgende keer ervoor te zorgen dat je wel 180 haalt. Want als je 179 punten haalt, moet je ook 180 kunnen halen!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:27

Nou als iets me worst zal zijn, is het wel waar de ruiter op uitkomt. Ik punt per onderdeel en aan het einde wordt er geteld.....zo kom ik wel eens op winst uit dat ik denk oh das hoger dan ik dacht en kom ik wel eens niet op winst uit terwijl ik het wel een beetje had verwacht.

Ik ga toch echt niet achteraf zo'n hele coupon zitten veranderen hoor! Lekker belangrijk, je krijgt wat je rijdt en dat wordt onderaan het lijstje opgeteld en heel heel heel soms maak ik van een 179 een 180, maar dat is echt zelden!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:55

Tja, ik ben dan wel een van de juryleden die 179 wel een heel banketstaaf aantal vind.
De verzorging is overigens standaard een 7, daarin zal ik nooit wijzigen net zo min als de algemene cijfers onderin.

Maar als ik vind dat iemand toch echt wel winstwaardig is, maar net een pechgevalletje onderweg had, dan laat ik bij idd een onderdeel waar ik net zat te twijfelen tussen de 6 of de 7 die 7 neerzetten.
Klaar, ik weet dat het niet goed is, maar ik ben het met smeetje eens dat 179 een heel banketstaaf aantal is om terug te krijgen.

Shoot me :D Het is voor iedereen hobby en al helemaal in het B/L.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:40

Fitzroy schreef:
Tja, ik ben dan wel een van de juryleden die 179 wel een heel banketstaaf aantal vind.
De verzorging is overigens standaard een 7, daarin zal ik nooit wijzigen net zo min als de algemene cijfers onderin.

Maar als ik vind dat iemand toch echt wel winstwaardig is, maar net een pechgevalletje onderweg had, dan laat ik bij idd een onderdeel waar ik net zat te twijfelen tussen de 6 of de 7 die 7 neerzetten.
Klaar, ik weet dat het niet goed is, maar ik ben het met smeetje eens dat 179 een heel banketstaaf aantal is om terug te krijgen.

En voor mij is dit een amen waard.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:47

Ja zo is het net. Als je zo'n coupon terugkrijgt baal je flink natuurlijk. En aanval is absoluut de beste verdediging... die jury's ook altijd.. ;)

Maar eerlijk, als je heel eerlijk bij jezelf nagaat, dan weet je best dat er nog wel wat aan schort. Ik zie het voor mijzelf nu ook echt maar als uitdaging. Ben blij met commentaar die jury persoonlijk geeft en ik wil er ook echt aan werken. En ja, heb ik 178/179 natuurlijk baal ik even. Geef me tien tellen, en we gaan er weer voor..

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:50

als jij dat ene puntje nodig hebt om elke keer aan je winstpunten te komen kan je ze maar beter niet krijgen. Kan je beter eerst even aan de oefeningen werken voordat je je druk gaat maken over een mini-puntje.

Een jury dient eerst de punten te geven en dan pas op te tellen. Zo schreef ik afgelopen zaterdag ook weer bij de Z1. Hier gaf een jury tot 4 x aan toe 203pnt. Ze vond het wel sneu voor degeen maar zei ook van als ze een winstpunt hadden verdiend hadden zie die ook gehad .
kennelijk heb jij met je 179 punten dus net niet winstpuntwaardig gereden. Dat ligt aan jou, niet aan de jury.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:41

Dekloktikt schreef:
als jij dat ene puntje nodig hebt om elke keer aan je winstpunten te komen kan je ze maar beter niet krijgen. Kan je beter eerst even aan de oefeningen werken voordat je je druk gaat maken over een mini-puntje.

Het kan ook het laatste winstpunt zijn waardoor een combinatie op 30 winstpunten komt en daardoor over moet naar de volgende klasse. Dan kan je hem waarschijnlijk ook beter niet hebben.

Ellen112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:38

smeetjoew schreef:
Dat begrijp ik ook wel Karin, maar kom nou 179. Als je dat bij elkaar optelt en je hebt 179, waarom dan geen 180? Net het randje van een wp. Als je er dan toch bijna bent, vind je het eigenlijk wel een wp waard.

Ik blijf het gewoon flauwe punten vinden. Want nogmaals; als je als jury zijnde vind dat het onvoldoende is, geef je geen 179. Dan geef je 170 of lager (iets in die trant). Maar 179 is één puntje te weinig voor een wp. En dat is maar net een onderdeeltje dat je zei '6', wat evengoed een '5' had kunnen wezen of ergens anders een '7tje'. Als je het brandhout vind, of niet voldoende voor een volgende klasse, dan geef je geen 179. Dan is je becijfering echt wel iets lager. Kijk, 178 is prima, maar 179 is net dat ene puntje.

Je moet dan gewoon toch beter gaan rijden, de puntjes op de I rijden.
De jury oordeelt per onderdeel. dus het is toevallig als je dan op 179 uit komt. Volgende keer beter ;)

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:40

Inderdaad.
Gewoon beter rijden en je hebt dat winstpunt.
Want als bekend wordt dat 179 180 wordt, waarom dan 178 ook niet?
179 is voortaan een wp, dan is 178 het toch ook wel bijna?
Gewoon een dikke winstpunt rijden, dan maakt de verzorging niets uit, heb je ook geen last van, ja maar bijna een winstpunt.

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:44

vorame schreef:
Inderdaad.
Gewoon beter rijden en je hebt dat winstpunt.
Want als bekend wordt dat 179 180 wordt, waarom dan 178 ook niet?
179 is voortaan een wp, dan is 178 het toch ook wel bijna?
Gewoon een dikke winstpunt rijden, dan maakt de verzorging niets uit, heb je ook geen last van, ja maar bijna een winstpunt.

Ben ik het dan ook volledig mee eens. Ik vraag me dan ook ten zeerste af waar je de grens wilt gaan trekken. Of 179 punten een taboe gaat worden zelfs! " Want dat is zo zielig" ;)

Als je er niet tegen kunt om geen wp te rijden (ja, en dus ook met 179 punten thuis te komen) dan moet je het laten, ben en blijf ik van mening. 179 punten IS zuur ja, maar ERGENS is die grens, en dat is nu eenmaal bij 180 punten, net zoals er maar eentje de winnaar kan zijn. Als je met 1 punt verschil tweede word, is dat soms toch OOK even balen?

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:17

smeetjoew schreef:
Fitzroy schreef:

En voor mij is dit een amen waard.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:56

Beetje offtopic, maar wou het toch nog even melden. Iemand die ik ken vertelde me vanavond, dat zei een 5 op verzorging heeft gehad. Omdat haar haar tekort is voor netje en toch blijkbaar onder cap uitkomt... Ai, da's toch wel lichtelijk muggezifterij?