Paard neemt je op wedstrijd in de maling.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:24

Ninx schreef:
Als al die paarden het thuis geweldig doen en op wedstrijd niet, dan zie ik daar best wel een aardige reden voor liggen: de ruiter.
Ruiters nemen het allemaal zo bloederig serieus, zitten er met verbeten koppen op, genieten niet, staan bol van de spanning,
en dan verbaast het iemand nog dat een paard uit zijn bol gaat of juist traag wordt?
Wat denk je dat al die spanning (en dus het vastzetten van je adem en lichaam) met het paard doet?
Ik denk dat het veel zou oplossen wanneer ruiters daaraan werken.... en het niet in een nog slimmer pijnmiddel voor het paard gaan zoeken, dan vind ik echt schandalig.
Het is maar een hobby, moet je daarvoor nu echt je paard perforeren?

Neem het iets minder serieus zou ik zeggen, en leer eens te ontspannen... wanneer jij op wedstrijd net zo ontspannen, vriendelijk en open bent naar je paard als thuis... tja, dan zou het best eens goed kunnen komen ;-)

wat een onzin zeg haha.....

Sabszz

Re: Paard neemt je op wedstrijd in de maling.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 20:00

Vind dat je helemaal gelijk hebt gulpje :j
een spoor is pas onvriendelijk als de ruiter hem onvriendelijk gebruikt :j

Ja het probleem bij mij is dus dat als ik mijn paard echt goed voorwaarts wil hebben meot ik hem naar voren ( paar passe ) terug ( paar passen ) en weer naar voren zo zo 2 lange zeides door en dan heeft ie het wel door maar dat kan niet tijdens de proef :') maar ik heb wel wat dat ik in stap kan doen... dat is met je spoor iets naast de singel 2 kleine veegjes doen achter elkaar en dan word ie ok wat spitser :))

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:19

Thaliaatjuh schreef:
Ninx schreef:
Als al die paarden het thuis geweldig doen en op wedstrijd niet, dan zie ik daar best wel een aardige reden voor liggen: de ruiter.
Ruiters nemen het allemaal zo bloederig serieus, zitten er met verbeten koppen op, genieten niet, staan bol van de spanning,
en dan verbaast het iemand nog dat een paard uit zijn bol gaat of juist traag wordt?
Wat denk je dat al die spanning (en dus het vastzetten van je adem en lichaam) met het paard doet?
Ik denk dat het veel zou oplossen wanneer ruiters daaraan werken.... en het niet in een nog slimmer pijnmiddel voor het paard gaan zoeken, dan vind ik echt schandalig.
Het is maar een hobby, moet je daarvoor nu echt je paard perforeren?

Neem het iets minder serieus zou ik zeggen, en leer eens te ontspannen... wanneer jij op wedstrijd net zo ontspannen, vriendelijk en open bent naar je paard als thuis... tja, dan zou het best eens goed kunnen komen ;-)

wat een onzin zeg haha.....

Hihi, maak ik toch nog iemand aan het lachen vanavond....

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:46

Was ook een post waar je niks aan hebt maar het eerste wat er in me opkwam :P sorry haha :+

Ik heb juist (nog steeds) veel lol in mn wedstrijden, ook al is het soms voor zakelijke doeleinden!! Dus daar ligt het niet aan, je hebt er van die koekebakkers bij die gewoon graag wat minder dan meer uitvoeren en er dan gebruik van maken dat jij m niet aanpakt in de ring .. :D

Nenss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:10

Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn pony,
Thuis ging het super en op wedstrijden nam ze me gewoon in de maling en moest ik zo hard werken om nog vooruit te komen.
Misschien moet je een keer HC of onderling starten met je zweep erbij? Dan leert hij misschien dat hij ook op wedstrijden aan het werk moet..

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 16:26

@ Nenss

ja dat advies heb ik al vaak gehad :j
maar ik heb dat aan mijn moeder gevraagd, en me instructrice die hem ook gereden heeft tot de Z2.
en die zeiden allebei dat kan je wel doen maar dat heeft geen zin...
want dan pak je hem 1x aan en dan rijd je de volgende wedstrijd weer zonder zweep en dan doet hij weer precies hetzelfde :j
mijn paard heeft ook een heerlijk karakter !
heel erg slim ( zit amor en heidelberg in ;) amor is ze opa ;) )
en heidelberg overgrootopa ofzo XD
maar het is wel een super lief dier enzo :D
maar hij weet echt serieus wanneer je je zweep niet of wel hebt !
en dan hoef je hem niet eens te gebruiken hij weet het gewoon !

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 16:37

Ik ga hem morgen even rijden en dan lekker naar voren rijden enzo..
want 26 juni heb ik alweer Concour Hippique Hoofddorp..
en dan moet ie natuurlijk wel even heel erg lekker lopen !