rabobank talententeam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 17:07

Idd,Al doe je er 10 jaar over, in de M zul je vast wel een keer komen, maar om 1ste te worden is al weer een stapje moeilijker, v. silfhout rijdt iig geen GP nee, maar hij is wel talentvol, en ik denk dat hij zelfs zonder zulke paarden zich in de kijker zou rijden.
Er komt gewoon meer dan talent alleeen bij kijken, maar dat is met alles zo.

Idd ik had Chantal Mechelenbrink (schreef je het zo ?)niet meer in het team verwacht, ik denk dat zij wel heel ver op de goede weg zit.Maar zoals Petra van Esch, is met dit team echt wel geholpen, zij had niet zoveel naamsbekendheid als bijv. Chantal.
Ik denk dat het team wel degelijk helpt, en wat Zep zei, zo'n groep bovenaan is voor de sponsor wel een veiliger iets.
En een sponsor heeft denk ik ook minder interesse als er geen goede prestaties worden geleverd op hoog/hoger niveau.
als ik sponsor was voor zoveel geld dan zou ik ook geen B ruiters willen sponsoren, zometeen blijven ze in de M hangen.Daar heb je dan al je geld in gestopt.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 17:14

The_Lady_Of_Rage schreef:
Maar als je nou kijkt naar een Diederik van Silfhout. Die is 14 en hij is op zijn tiende begonnen met rijden. En nu al grand prix. Tuurlijk heeft ie dan talent, maar laten we niet overdrijven, het grootste deel komt dan wel van het superpaard en de superinstructeurs.

Diederik rijdt ZZ-Zwaar met Nirvana... Haha! Duurt nog wel ff voordat hij GP rijdt
Ik vind dat die jongen veel talent heeft, Nirvana is 8 en Olympus (zijn junioren paard waarmee hij reserve was voor het EK) is pas 7!!!!!
Hij heeft natuurlijk wel elke dag begeleiding van zn vader maar hij blijft wel super goed rijden in de ring, vandaar dat ik ook op hem gestemd heb (maar vooral om zn jonge paarden..)

Liesje4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 17:41

Ik stem ook op Chantal vooral omdat ze wat anders doet dan de rest, en dat ze les geeft op onze pc telt natuurlijk stiekem ook wel mee Knipoog

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 11:24

ach so jah, vergeef mij, dames en heren...FOUTJE Bloos! ! Maar R. Vermunt JR. is niet uit te staan....

The_Lady_Of_Rage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:17

Ja dat kan allemaal best wezen, maar dan rijdt ie zich echt niet zo snel als nu in de kijker. En die paarden mogen dan wel 7 of 8 zijn, maar hij heeft ze zelf niet van begin af aan gereden, daar geloof ik niets van. Verder vind ik het wel heel leuk hoor, iemand van 14 die al zo goed rijd in 4 jaar, maar ik blijf erbij dat ie het grootste deel aan zijn al opgeleide paarden en superinstructie te danken heeft.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:38

Zonder talent had hij het nooit gered, en waarom moet je per see je paard zelf inrijden, als je nog niet zoveel ervaring hebt, is het denk ik eerlijker tegenover het dier om het iemand anders te laten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:43

Maar zonder goed paard had hij het ook niet gered.
Het 1 kan niet zonder het ander.

Ik ken echt ruiters met enorm talent.
Helaas met ouders zonder geld en deze ruiters komen er niet.
Misschien als ze ouder zijn en werk hebben en zelf een leuk paard kunnen kopen, maar dan is de jeugd tijd al voorbij.

jammer dat deze mensen geholpen worden, imo zijn deze mensen er al.
genoeg ruiters met talent, die hier alleen maar van kunnen dromen, geef die in de plaats de kans.
Zo word de elite sport maar weer eens bewezen.

En wat betreft er voor moeten werken, dat moet iedereen, met een slecht paard het L uitkomen kost net zoveel energie als met een goed paard het ZZ-zwaar

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:49

Nistria"]
[quote="The_Lady_Of_Rage schreef:
Maar als je nou kijkt naar een Diederik van Silfhout. Die is 14 en hij is op zijn tiende begonnen met rijden. En nu al grand prix. Tuurlijk heeft ie dan talent, maar laten we niet overdrijven, het grootste deel komt dan wel van het superpaard en de superinstructeurs.

Diederik rijdt ZZ-Zwaar met Nirvana... Haha! Duurt nog wel ff voordat hij GP rijdt
Ik vind dat die jongen veel talent heeft, Nirvana is 8 en Olympus (zijn junioren paard waarmee hij reserve was voor het EK) is pas 7!!!!!
Hij heeft natuurlijk wel elke dag begeleiding van zn vader maar hij blijft wel super goed rijden in de ring, vandaar dat ik ook op hem gestemd heb (maar vooral om zn jonge paarden..)
[/quote]

Ik heb ook op diederik gestemd, als jij in 4 jaar naar dit niveau rijdt heb je meer dan een goed paard en goede instructie, dan barst je van het talent!!

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:41

renegade schreef:
okee dit is dus klinklare onzin chantal werkt er hard voor en ze krijgt niet zomaar ff een nieuw paard hoor omdat het met een ander paard niet goed gaat ze runt die stal samen met rom sr en ze heeft er hard voor moeten werken om op dit punt te komen en volgens mij zijn jullie gewoon jaloers dat jullie er zelf niet inzitten vandaar dat jullie de rest maar afkraken!

Tuurlijk zijn wij jaloers!!! wie wil nou niet goed kunnen paardrijden, en zijn brood ermee verdienen??? jij toch ook neem ik aan?????? of zit ik nu helemaal verkeerd? Goed kunnen paardrijden, er plezier in hebben , en een goed paard onder je reet hebben zitten, ja dat wil iedereen!!!!

wendy85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:51

Kijk er is ook nog iemand die wel toegeeft dat het gewoon een beetje jaloezie is. Maar jullie moeten niet denken dat wij iemand op een lager niveau met een minder paard en mindere instructie niet waarderen. Het belangrijkste is gewoon dat je plezier hebt met je pony/paard en dat je op jou niveau het zo goed mogelijk doet. Ik heb gewoon het geluk gehad dat ik een heel goed paard te rijden heb gekregen en goede instructie. En ik moet ondanks deze voordelen er ook gewoon kei hard voor werken hoor en mij elke keer weer bewijzen.
Laatst bijgewerkt door wendy85 op 12-08-03 20:15, in het totaal 3 keer bewerkt

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 20:19

Mij viel juist de naam Petra van Esch op, ik volg de dressuur echt niet, maar ik dacht toch echt dat die al langer meedraaide Verward
En zaten er vorig jaar niet ook mensen in (of iig 1tje) die er dit jaar wéér inzitten? Ik houd het niet bij, maar dat is mijn gevoel.
Het aller naarste vind ik dat mijn zusje ('talentje' in de endurance) een mailtje stuurde en vroeg waarom endurance niet mee deed, dit omdat er in de endurance een aantal kinders zijn (zij zit nog niet bij de jeugd, eerst kl 3 rijden, maar is wel aanstormend talent, lees: 1 van de 4-5 kids onder de 18 in de endurance) die het helemaal hard kunnen gebruiken. Het antwoord van de Rabo was echt om je broek goed bij vast te houden: Endurance is geen Olympische sport.
Sorry, maar dat vond ik me toch een partij bekrompen! Juist dat soort sporten zijn gebaat bij een extra stimulans, helemaal nu de lobby om endurance olympisch te krijgen flink op gang is. Tuurlijk moeten er criteria gesteld worden, maar die van 'olympische sport' vind ik wat elitair overkomen. Helemaal als je zo een meid van 13 afscheept (die de namen van 2-3 anderen noemt en niet eens zichzelf)...

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 20:28

Ja Lau, ik snap je wel maar...
jij bekijkt het duidelijk vanuit het standpunt van jouw sport. Daar gelden andere belangen voor dan voor de Rabobank gelden.
Het belang van de Rabobank is naamsbekendheid. Wanneer dat vergroot kan worden door een liaison met een sport aan te gaan dan is dat erg prettig, maar ze zullen echt geen geld storten wanneer het voor hen niets oplevert.
Het is ook niet voor niets dat ze een wielrenploeg sponsoren, met de tour de france heb je dan toch weer heel veel gratis tv-zendtijd binnen.

En zeg nou zelf, het valt toch geen hond op wanneer er een Rabodekje door een bos wandelt? Tong uitsteken

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 20:49

maar ze willen nu toch ook een team opzetten voor aanstormend talent ofzoiets? dat is voor de ruiters/amazones die ook talent in huis hebben, maar het nog niet kunnen halen van de 'toppers' die nu in het rabobank talenten team zitten. dat vind ik dan ook weer een goed idee, want die nu in het raboteam zitten, hebben al meer kansen van thuis uit + een portie talent natuurlijk, ik vind het uberhaupt al super dat ze de jeugd zo'n kansen geven om zich te bewijzen.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:48

wendy85 schreef:
Ik heb gewoon het geluk gehad dat ik een heel goed paard te rijden heb gekregen en goede instructie.

Maar daar knelt juist de schoen, in het talententeam zitten stuk voor stuk zeer talentvolle of ervaren paarden, is alleen maar goed natuurlijk maar wat ik hier in Nederland mis is het zoals het in Duitsland gaat neem een paard als Livinjo (scoorde boven de zeventig % in de GP met Rudolf Zeillinger) die werd gewoon "gedoneerd" aan een Young Rider zodat die er ervaring mee op kon doen voor later, dat is daar meer regelmaat dan uitzondering. zo kan je echte talenten ook laten ontwikkelen. Ik vind het Rabobank talententeam een mooi iets maar slaat op dit moment nog de plank mis.[/b]

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:24

wendy85 schreef:
kei hard voor werken hoor en mij elke keer weer bewijzen

Dit ben ik met je eens hoor Wendy, aan de ene kant hebben wij gewone stervelingen niet het "voorrecht" om op een dergelijk niveau te kunnen rijden en presteren, aan de andere kant worden onze prestaties ook niet zo extreem onder de loep genomen en (snel) bekritiseerd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 16:36

Maar er zijn ook talloze talentvolle ridders te voet hoor. Waarom kon ik een paar jaar geleden Masterclass doen?? Alleen maar omdat ik op dat moment een erg goed en duur paard had en uitkwam bij de Junioren en ZZ-licht. Nu ben ik nergens meer, heb ik daarom minder talent? Nee, maar ik zit niet in het talententeam.

Dat is het punt, degenen de dus dat nivo rijden hebben dus talent zeggen ze. Ben ik het niet helemaal mee eens. Er zijn zat mensen die minstens zoveel talent hebben maar de mogelijkheden niet hebben en die zelf hun paard africhten tot Z of hoger.
Ik vind dat talent zo relatief, tuurlijk kunnen de Junioren best leuk stren maar of je het echte talent daar vind betwijfel ik.
Geef ze nu een 3 jarige en laat e ze zelf mar africhten tot ZZ nivo ofzo en niet de proeven narijden die ze toch al konden. Heus wel knap en ik heb het zelf ook gedaan maar ik vind niet dat ik nu ineens talent heb omdat ik met een grote hengst Junioren en ZZ heb gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 18:53

Helemaal mee eens Suzanne
En ook erg mooi geschreven
Petje af voor je

Syllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 21:54

Ik gun iedereen alles, en ik vind ook al heb je onwijs veel hulp gehad van ouders enz. Je moet je wel keer op keer weer bewijzen en ze zijn in de topsport ook wel zo eerlijk dat als ze je een paar keer gezien hebben en je maakt nog steeds dezelfde fouten dat ze je niet meer zoveel punten geven als eerst die je misschien niet altijd eerlijk hebt verdiend, maar zo werkt het nou eenmaal, niets aan te doen. Wel vind ik het goed dat de Rabobank nu aankomend talent hebben ingevoerd, maar ben benieuwd wat het nou precies inhoudt.

xxxies
Syllie

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 11:18

Die oenen zijn het grootste junioren talent vergeten: ANGELA VAN DE BERG MET MIX!!!!!!!! Europeesch Kampioene met een 9-jarig paard...
Waarom zou zij niet in het team zitten? Misschien omdat zij niet zulke goede connecties had met Anky of Coby ofzo??

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 11:22

Ow en nog iets: Ik had van Lotje Schoots gehoord dat Marjan Dorrestein en Tineke Bartels haar hadden genomineerd voor talent van het jaar. (die meid rijdt ook super!!)
En om l*llige redenen zit ze niet eens in het team.. Ik weet nit of het allemaal zo fair is daar...
Maarja wel gaaf voor de rest die erin zit (he Wendy!), maar ik had het Lotje en Angela ook van harte gegund....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 16:02

Ik vind Lotje Schoots wel echt talent hebben maar van enkele (die ik niet zal noemen) vind ik dat ze onterecht in het talententeam zitten. Die liften gewoon mee op een ervaren paard maar hebben zich in de africhting van een jong, groen paard nog niet bewezen. Lotje Schoots kan echt fijn sturen en bijv. Petra van Esch kan echt fijn zelf paarden africhten.

Maar het is erg moeilijk om het echte talent te vinden want in de voorrubrieken mag de winnaar door maar eigenlijk zouden ze op het lorijterrein rond moeten kijken ipv de winnaar van de rubriek pakken want die zit vaak op een erg duur, niet zelf afgericht paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 20:05

Suzanne, ik begrijp je gedachtengang volkomen en ik geef je ook gelijk. Er is 1 puntje, ik denk dat we eigenlijk een onderscheid moeten maken van 2 talenten, eentje die van het africhten en de andere is het talent om proeven goed te rijden en om het paard op de wedstrijd goed voor de dag te laten komen. Volgens mij draait het RTT vooral om het laatste Knipoog. Het andere talent werpt zijn vruchten ook wel af, maar dan op een andere manier Knipoog.

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 01:22

Ik stem op Chantal!

Leuke meid, weet niet eens wat "een air" is en werkt heel wat harder als ik doe en vele anderen met mij.

Ondanks dat ze aan EK's en Talententeams meedoet, zit ze op dit moment dagelijks op mijn Forest merrie van 1.44 hoog om haar klaar te maken voor de IBOP op 27 september.

Ze zal haar ook rijden tijdens de proef (tussen de kinderen en pony's)!

brigitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 09:19

in ieder geval heel veel suc6

Syllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 10:37

Ik heb op Diederik Silfhout gestemd en mijn moeder ook, ik vind dat hij goed kan rijden terwijl hij nog erg jong is. En hij rijd zelf natuurlijk ook nog niet echt oude paarden dus.. z'n vader heeft hem natuurlijk ook geholpen maar ik vind het onwijs knap van hem.

xxxies
Syllie