CarpeDiem schreef:Heb even op de KNHS de regelementen doorgelezen, onder Gedragscode, welzijn paard staat het volgende:
Drachtigheid/merries met veulens
"Merries mogen niet aan internationale wedstrijden deelnemen na de vierde maand van drachtigheid of als zij een veulen aan de voet hebben. Voor KNHSwedstrijden geldt, dat hoogdrachtige merries zijn uitgesloten van deelname aan wedstrijden. In de diverse disciplinereglementen kunnen aanvullende bepalingen zijn opgenomen."
Ik vind na 4 maanden erg vroeg. Maar na een maand of 8 / 9 dracht mag de KNHS van mij best verplichten om niet meer te starten
Ik vind 4 maanden helemaal niet vroeg want het gaat om INTERNATIONALE wedstrijden. Daar komt veel meer bij kijken dan een regionale wedstrijd...neem alleen maar het vervoer van hier naar bv Spanje of wellicht verder Amerika waar de paarden heel wat uurtjes op de vrachtwagen staan of in het vliegtuig.
In nederland zouden ze gewoon 8 maanden moeten instellen en een betere controle.

Als dat mens ooit zwanger wordt wil ik haar geheel vrijwillig na 8,5 maand zwangerschap over een horde parcours jagen. Sorry maar hoe gestoord ben je?
Goed dat je een melding van hebt gemaakt! Hoop dat er wat mee gedaan wordt.
(op een niet positieve manier)
Als ik jou was (TS) had ik het wel gedaan (haar van het paard gesleurd en een tik met de zweep verkocht). Jeumig zeg, waar is dan je liefde/kennis voor paarden als je met een hoogdrachtige merrie rond gaat springen!!