Secretariaat; rekening houden voorkeur ruiter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ammi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 13:20

TequilaRos schreef:
Jammer dat dat inschrijfsysteem alleen maar voor het zuiden van het land (nog) is.

Idd, had hier dan ook nog nooit van gehoord.
Hebben julllie er goede ervaringen mee?

En waar gaat dit vanuit, aangezien het idd allemaal vrij zuidelijk lijkt? :D

asjemenou

Re: Secretariaat; rekening houden voorkeur ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:12

Dit hebben mensen hier uit de buurt ontwikkeld, dezelfde als van het live score systeem. Maar dat is nog maar op een plaatsen geweest.
Ik zelf vind het inschrijfsysteem ideaal, dat mag van mij bij elke wedstrijd wel gebruikt worden.
Heb er eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee.

www.inschrijfsysteem.nl

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:23

Wij nemen een jong paard mee, wat de hele trailer verbouwd, ik stop er dus altijd een vriendelijk verzoek bij of we als één van de laatsten mogen starten, nog nooit echt gezeur mee gehad :D

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:29

ik vraag ook altijd of ik als 1 van de laatste of eerste mag,dan kan ik me paard meteen naar huis brengen of even aan de hand stappen als prijsuitreiking snel is,anders gaat mevrouw staan bokken in de trailer als het er te lang duurt

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:11

Ik word persoonlijk wel een moe van alle verzoekjes die bij de coupons zitten.

En dan houd ik er rekening mee op de lijst, dan moeten ze weer precies het tegenovergestelde _-:(

Persoonlijk vind ik dat als jij meedoet aan een wedstrijd je gewoon de hele dag beschikbaar moet zijn.
Als 1e, middelste en laatste moet kunnen starten van zowel de rubriek als de dag.

Want het is niet de organisatie die wil starten het zijn de ruiters, TOCH?

Er zijn natuurlijk altijd wel gegronde argumenten waarom iets niet kan.
Pont of veerboot zijn dingen waar je niet omheen kan.

Veulen bij de merrie, tja je kunt er ook voor kiezen om dan tijdelijk niet te starten.

Trailerproblemen dien je op te lossen met je paard, niet met de organisatie.

Goh, ik klink wel heel gefrusteerd zo...

Sorry :D

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:22

_Natasja_ schreef:
Want het is niet de organisatie die wil starten het zijn de ruiters, TOCH?

Denk dat dit het belangrijkste is, iets wat veel ruiters vergeten.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:27

Dat is iets dat zeker is!

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 11:08

Ben het helemaal met je eens Natasja, probeer aan de coupons met verzoekjes, waar ik me iets bij voor kan stellen en die ruim op tijd zijn te voldoen. Maar er zijn erbij die graag laat willen starten i.v.m. reistijd, ze kiezen er toch zelf deze wedstrijd. Komen ze met twee paarden, moeten ze tijd hebben om elkaar te helpen, voor te lezen, blijkt deze tijd uiteindelijk meer dan drie uur te moeten zijn, onvoorstelbaar.Er zijn erbij met zulke gebruiksaanwijzingen dat je ze minstens drie keer moet lezen om het te kunnen volgen. De man waar ik het wedstrijdsecretariaat van overnam zei tegen mij: het eerste wat je moet doen zijn al die briefjes die erbij zitten in de prullebak gooien, tenminste als je niet gek wilt worden, dit was dus ook de reden dat hij het niet meer wilde doen. Ik heb besloten om dit maar niet te doen, word je helemaal gek als de startlijst online komt. Gewoon rustig blijven is het motief volgens mij en niet sorry hoor Natasja, het is vrijwilligerswerk tenslotte

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 16:59

__PSM__ schreef:
Wij nemen een jong paard mee, wat de hele trailer verbouwd, ik stop er dus altijd een vriendelijk verzoek bij of we als één van de laatsten mogen starten, nog nooit echt gezeur mee gehad :D

Waarom wil je dan als laatste starten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:08

Zodat ze zo snel mogelijk ook weer n aar huis kan na de proef/prijsuitreiking gok ik. ;)

Ik start 1 merrie L springen, maar die rij ik tegenwoordig een rondje B-HC, dus daar gaat wel altijd een verzoekje bij om het dan OF zo dicht mogelijk op elkaar te laten starten (dus einde B, begin L) of helemaal aan het einde van de L, dat ze iig nog terug kan op de trailer. Ook rijd ik nog een jong paard in het B nu, dus ook daar weer een verzoekje bij om eerst dit paard te starten en daarna de merrie pas. Maar dat levert verder geen schuifwerk op naar mijn idee. ;)
Verder zou het natuurlijk fijn zijn als het secretariaat rekening houd met werkende mensen, maar even logisch nadenkend, werkt de meerderheid van NL toch? Als er op een rubriek van bijv. 50 starts, 30 werken, word het al lastig om die allemaal na een bepaalde tijd pas te late nstarten. :=

pittig_ding

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:52

Ik vraag soms wel eens ivm de reistijd om later te mogen starten en heb nog nooit problemen gehad. Als ik toch vroeg moet starten, dan pas ik mij gewoon wel aan.

Soms starten we ook met 2 paarden, maar hebben maar 1 auto en trailer, dus dat wordt heen en weer rijden (ook al is het een 2 paardstrailer..., maar ze schreeuwen nog al naar elkaar...) en ook daarmee geen enkele keer problemen gehad.

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 08:42

ammi schreef:
Rena100 schreef:
In mijn ogen kunnen ze er best rekening mee houden! Mijn baas (springruiter) kan meestal altijd regelen dat hij op een bepaalde plek start...doen ze bij hem nooit moeilijk over

Daar heb je in mijn ogen nog een punt, heb je een beetje een bekende naam, doen ze veel meer voor je.
Nou is het in het springen zowiezo makkelijker om wat te schuiven. (springruiters zeuren niet dat ze ineens vroeger of later moeten starten :D )

Die komen gewoon veel te laat als ze later willen starten!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:47

Ik stel het wel erg op prijs als het secretariaat rekening houdt met de voorkeur van de ruiter. Mocht het niet lukken dan is het niet anders, ik zal me dan maar gewoon aan moeten passen.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 14:24

Jori X, hij doet dit namelijk alleen omdat hij ongeduldig is als hij zijn werk heeft gedaan en dan nog lang op de trailer moet staan..

natasja, je klinkt zeker heel gefrustreerd, en moet zeggen dat ik dat best vervelend vind, ik doe er een verzoekje bij, maar hou er degelijk wel rekening mee dat ik eventueel niet als laatste kan, geen probleem hoor... Vragen kan altijd toch, nee heb je ja kun je krijgen... En over dat trailerprobleem, wat moet ik dan doen in mijn geval er naast gaan staan en zeggen, hey joh niet doen :P Nee, ik snap je gefrustreerd zijn :P Maar denk dat je het zelf wel iets zwart wit ziet :P

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:09

Zwart/wit, mwah zou ik niet zeggen maar aangezien ik al een jaar of 7? secratariaat ben, kan ik wel zeggen dat ik al veel gezien en gehoord heb.

Toen ik net begon was 99% van de inschrijvingen zonder verzoekjes en andere moeilijke dingen.
Tegenwoordig zit bij bijna 60% van de inschrijvingen wel een verzoek om als laatste te kunnen starten oid.
Dat valt gewoon niet te regelen.

Ik blijf er gewoon bij dat veel ruiters meer respect mogen tonen aan wedstrijd secretariaten en de "vrijwilligers" op een wedstrijd.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:58

Ik stel voor dat alle mensen met verzoekjes zelf eenmaal het wedstrijdsecretariaat overnemen voor een wedstrijd, kunnen ze het zelf eens ervaren, hoe onmogelijk sommige dingen zijn. Ik heb er nu een bij die twee paarden start, iemand anders start ook nog een van deze paarden, nu wil ze graag dat zij en die andere vrouw gelijktijd kunnen starten, dan wil ze dat paard die zij ook nog gaat starten, die dus voor de tweede keer start, drie kwartier later starten. Zitten ze ook nog allemaal in andere klassen, dus in totaal drie ringen. Ik hou van puzzelen, maar niet van onmogelijke puzzels. Nu is dit nog maar een van de velen. Wij doen zelf aan menwedstrijden, hier is het de gewoonte om gewoon op het einde van de dag de prijsuitreiking van alle klassen te doen, ook geen tussentijdse uitslag, niemand zeurt, iedereen wacht gewoon rustig af, onvoorstelbaar bij een wedstrijd onder het zadel. Wij hadden vandaag een oefenmarathon, kwam er een mevrouw vragen wanneer de prijsuitreiking was, dat wist ik op dat moment niet. Haar reaktie was: geeft ook niet, het is mooi weer we wachten wel rustig af, zo'n wedstrijddag houdt je toch helemaal vrij, wij hoeven verder niets. Ik stond perplex.

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:09

Ik heb ook geruime tijd wedstrijd secretariaat gedaan en altijd geprobeerd rekening te houden met de wensen van iedereen.
Dan heb je, na genoeg gepuzzel, de lijst klaar.... begint het afmelden.....
Heb ooit bijna de gehele M1 kunnen vervangen (het is al lang geleden, moet je nagaan, ik weet het nog precies) door allerlei -:(- redenen. Oke, een paar goede excuses.
Inderdaad, realiseer je dat het organiseren een pittige kluif is. Ook het regelen van jury leden maakt dat je geregeld met handen en voeten gebonden bent aan bepaalde tijden.
Ik start nu zelf ook, doe er alleen een briefje bij om mensen erop attent te maken dat er 2 mensen met hetzelfde paard starten.
Want dat heeft de ervaring geleerd, dat is een keer over het hoofd gezien en het is lastig om tegelijker tijd in verschillende ringen te starten met 1 paard :D

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:11

Hier is in de zomer ook vaak de prijsuitreiking aan het einde van de dag. Gewoon paard naar huis brengen, en dan weer terug.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:26

Dat zou ik dus een drama vinden. Dat betekent dus dat ik bij een wedstrijd die niet al te ver voor ons is, anderhalf uur heen rij, anderhalf uur terug om paard thuis te brengen en dan drie kwartier/een uur voor de prijsuitreiking :o of je moet je paard de hele dag op de trailer laten staan en dat vind ik dan weer sneu als ze ook in die tijd thuis op de wei hadden kunnen staan. Voor mij zou dat dus echt een reden zijn om daar niet te starten. Gelukkig kan ik niet klagen, meestal een half uur na de rubriek prijsuitreiking.

Ik snap ook wel dat het voor een wedstrijdsecretariaat lastig is en ik kan me voorstellen dat er ook een hoop geneuzel tussen zit, maar ik ben toch altijd erg blij als er rekening met mijn verzoek wordt gehouden. Zo fijn vinden zowel paarden, ik, als staleigenaren het niet om 's nachts om half 4 op stal te staan. Voor mij is het geen reden om af te melden hoor, maar eerlijk is eerlijk, fijn vind ik het ook niet en de paarden kijken ook een beetje bedenkelijk van 'wat kom jij nu doen, weet je wel hoe vroeg het is?!'. En wedstrijden doe je toch voor je plezier en hopelijk ook dat van je paard?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:13

Dat snap ik ook wel helemaal Urielle, maar zoals je zegt: Die wedstrijden daar hoef je natuurlijk niet te starten. :)

Vaak zijn dat hier net wel de selectiewedstrijden, en het is voor het secretariaat niet te doen om 20 ringen tegelijk de uitslag al binnen een half uur bekent te maken, meestal gaat het springen nog gewoon door, afdelingsdressuur begint meestal nog na de dressuur, en alle jury`s moeten worden bedankt. Zal vast nog wel het een en ander vergeten.

Gelukkig zijn er nog maar een paar van die wedstrijden in het jaar. Was een paar jaar geleden wel anders.

Op de kleinere wedstrijdjes gaat het idd allemaal wat sneller.
Hoewel ik vorige week eigenlijk een wedstrijd had, zaten met drie personen in 1 ring, en de prijsuitreiking zou pas een uur na de laatste start zijn? Dat is dan wel weer erg lang, vooral omdat er maar in 1 ring gestart zou worden.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:15

wij organiseren ook een avondwedstrijden zomers. Het begint om 1800 tot 2130 en hebben 12 ringen dressuur (pony's en paarden). Je wilt niet weten hoeveel briefjes er bij de coupons zitten graag zo laat mogelijk of als laatste starten. Het is onmogelijk om daar rekening mee te houden. Ik persoonlijk schrijf mij niet in als ik weet dat ik de aanvangsttijd niet kan halen. Vaak staat er al in het vraagprogramma hoe laat ze beginnen. Je kan daar als organisatie gewoon geen rekening meer mee houden (je probeert het wel maar het is niet bijna niet meer te doen)omdat er gewoon teveel mensen zijn die "eisen" hebben. (ik wil zo laat mogelijk, ik wil niet te dicht bij die, ik wil ruim zoveel uur tussen biede paarden, ik wil juist zo dicht mogelijk na die)
Ik kan zelf vaak niet meedoen met bijv selectiewedstrijden dressuur met de indoorkampioenschappen omdat deze overdag worden gehouden. Helaas maar het is niet anders.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:44

Ik realiseer me ten dege dat het een heel gepuzzel is, daarom schrijf ik ook altijd dat als het niet lukt, het ophoudt en we wel kijken wat met het paard doen, maar om dan maar gelijk te zeggen dat alle aanvragen onzin zijn... Nee sorry dat gaat mij te ver :P

Wat mij betreft is onmogelijk onmogelijk en wordt daar dan gewoon geen rekening mee gehouden :P maar vragen kan altijd toch :P

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:11

Ik stuur zelf nooit verzoekjes mee. Maar afgelopen winter een paar keer met 4 paarden in de vrachtwagen op concour geweest, toen hebben we wel gevraagd of we enigsinds in de buurt van elkaar konden starten. (Was 3 verschillende klasses). Toen is daar altijd keurig rekening mee gehouden +:)+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:47

@asjemenou
Ik weet natuurlijk niet hoe groot jullie selecties zijn, maar kring West-Brabant heeft bepaald niet de kleinste selecties vind ik. Wedstrijden met een ring van 3 combinaties heb ik alleen in Zuid-Holland nog getroffen, bij winterwedstrijden, was ook schrikken als je er zelf 20-35 gewend bent.
Ik kan gewoon echt niet klagen over de snelheid verder dus ben wel blij met mijn kring dan! :D

Uurtje naderhand vind ik ook echt geen probleem, of met selecties anderhalf oid, maar om nou tot 17 uur te gaan zitten wachten als je zelf om 11 uur gestart bent, dat vind ik echt van de zotte.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:17

Onze selecties zijn gemiddeld volgens mij. Van de winter zat ik in een ring van 37 man.
Maar als op jullie selecties de ringen allemaal zo groot zijn, en ze beginnen allemaal tegelijkertijd, is dan de uitslag er al na een uur? Dat is wel heel fijn!
Hier is dat alleen als ze bv een ochtend en een middag groep hebben.
Maar die grote concoursen zijn er nog maar 3 ofzo, dus heb ook niks te klagen hoor. ;)