jong paard starten niet 100% bevestigd??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda_T
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:51

Ik start mijn merrie de 29ste voor het eerst. Ze word 6 dit jaar en is braaf op vreemd terrein. Nouja, dat is ze tot nu toe altijd geweest *klopt af*!! Maar bij ons is ook nog niet alles bevestigd. We hebben gisteren voor de eerste keer vanuit doorzitten aangegaloppeerd, meestal blijf ik lichtrijden en galoppeert ze vanuit het lichtrijden aan. Aanleuning is goed, en ook tijdens figuren rijden blijft ze netjes nagefelijk. Het enige is alleen dat ze op de lange zijdes in galop zichzelf erg lang maakt. Maar niet alles kan perfect gaan tijdens de eerste paar wedstrijden.

Gewoon lekker starten, niet teveel verwachten, dan valt het altijd mee. Zolang ze de eerste paar keer gewoon braaf zijn en hun best doen, heb ik voor mijn (ons) gevoel al gewonnen! :)

Cartagena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:04

Ja ik zou het zeker proberen, al helemaal als het onderling is. Ik zou het zien als een onderdeel van de training. Zoals je al zegt: De sfeer, de hekjes, de proef, geen stemhulpen mogen geven, netjes in wedstrijdkleding ed. Ja gewoon doen. Geen hoge verwachtingen hebben, maar gewoon een voor jou en je paard zo goed mogelijke proef rijden. Als dat betekend dat je voltes vierkant zijn, maar wel voorwaarts, dan ga je daar voor.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:08

asjemenou schreef:
Jeetje! Tegen de tijd dat de mijne dat kunnen, zit ik al lang en breed in de L. :D
Maar als dat er op zit, dan zijn ze wel al heel goed bevestigd vind ik.

Valt wel mee hoor, de externe omstandigheden laten cijfers toch nog fiks variëren :D
Wat ze thuis doen, kan er op vreemd terrein wel eens heel anders uitkomen :=

asjemenou

Re: jong paard starten niet 100% bevestigd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 22:35

Dat is ook zo.
Het ligt ook aan het karakter van je paard, een koele kikker neem ik eerder mee dan een stresskip.